מובייל וגאדג'טים    

צמידים חכמים או שעונים חכמים, מהם, כמה עולים, האם מדויקים ואיך לבחור

מעודכן ל-10/2019

אתם חובבי כושר? אתם ודאי כבר מכירים את הצמידים או השעונים החכמים. הצמידים הם הצד הפחות חכם אבל עושה מה שאתם צריכים, הם סופרים צעדים, מודדים קלוריות ומרחקים, מנטרים את שעות השינה ואת קצב דופק הלב ועוד.

יתרונות צמיד חכם על שעון חכם

היתרון העיקרי של הצמיד הוא שהוא זול יותר בהרבה משעונים חכמים. בשל הפשטות שלו גם חיי הסוללה שלו ארוכים יותר. הצמידים החדשים גם חכמים יותר ונותנים התראות מהסמארטפון. עם זאת, בשנים האחרונות הצמידים החכמים זוכים למסכים משודרגים ולשליטה באפליקציה וכן לפיצ'רים רבים נוספים כך שנמחק ההבדל בין השעון החכם לצמיד החכם, וההבדל שנשאר הוא בעיקר בגזרת המחיר.

איך מפעילים צמיד חכם

צמיד חכם הוא לא כלי שאתה רק לוחץ עליו והוא פועל. יש לחבר אותו לאפליקצה ייעודית המפעילה אותו. זמן הטענה הוא רק אחת לשבוע. כיוון שמדובר בצמיד הנשלט באפליקציה, אפשר לעדכן אותו וליהנות מפיצ"רים חדשים ומדיוק רב יותר.

איך בוחרים צמיד חכם

מבחינת מחיר העלויות דומות, כשצמיד המציע יותר פיצ'רים יקר יותר וכך גם אם מדובר במותג. במותגים המחירים דומים מאוד, לכן יש לבחון היבטים אחרים כמו צרכים וביקורות. בקנייה פיזית בדקו את החיבורים בין הפלסטיק למתכת. רק כאשר הצמיד מהודק ומרגיש כיחידה אחת והמסך יציב, מדובר בצמיד איכותי. גם אם לא קניתם פיזית, בחרו לקנות ברשת שיש לה מדיניות החזרה מקלה, כמו אמזון, כך שתוכלו לבדוק בבית.

ביקורות על המותג תוכלו לקרוא בגוגל או בחנויות האפליקציות השונות. בחרו את הממשק המתאים לכם ביותר

אילו צמידים חכמים יש

פיטביט

פיטביט הייתה הראשונה לספק צמיד  חכם עם יכולות מתקדמות, כולל רשתות חברתיות. כמו בהרבה צמידים הוא מטנר את שעות השינה, את קצב הלב, מודד צעדים,הוא גם עוקב אחרי הרגלי שחייה ומתזכר אתכם מתי לצאת לפילות

מחיר 499-699 שקל

וואווי

לא רק בטלפונים גם בצמידים וואוי מציעה את המחירים השווים ביותר.  הדגם החדש הוואווי הונור בנד 5 כמו קודמיו תומך בהתראות בעברית ישר מהקופסה, ולכן  מתאים  למשתמש הישראלי.

בינתיים ניתן להשיג אותו בחנויות אונליין והמחיר רק 110 שקל ללא דמי משלוח בממוצע. החידושים הם בעיקר במצבי ספורט שונים, אייקונים, חדשים ועוד. בלחיצת כפתור אחד חוזרים לדף הבית.

מחיר 100-110 ללא דמי משלוח

שיאומי

שיאומי הוא גם בגזרת הזולים. אחד הדגמים החדישים יותר הוא שיאומי 4. הוא כולל מסך מגע צבעוני חד וברור לתצוגת שיחות, הודעות, דופק, צעדים, התראות, מזג אוויר, שעון ועוד.
המסך מצופה בהגנה 2.5D וציפוי נגד טביעות אצבע.
המסך משולב בלחצן מגע בודד – הארת המסך וחזרה שלב לאחור. עמידות למים לשחייה וצלילה עד 50 מטרים – 5 אטמוספרות. נכון לעכשיו אין בו תמיכה בעברית.

מחיר 179 שקל אצל היבואן

גרמין ויוסמראט

צמידיהם של גרמין אינם הזולים בשוק אבל ידועים בזכות העיצובים שלהם. דגם 4 החדיש יותר שווק בעיקר לנשים בגלל הצבע הוורוד. תצוגה של הצמיד בנויה אנכית והיא כוללת מסך מגע ועוד כפתור מגע בודד. הרמת השעון לכיוון הפנים תציג במהירות את השעה, כמעט ללא שום השהייה. מדובר בתצוגה בגוון צבע בודד. החלקה עם האצבע כלפי מעלה או מטה מאפשרת את הניווט. נגיעה כפולה תעיר את המסך ונגיעה ארוכה בכפתור המגע בחלק התחתון של המסך, מביאה אל אופציות נוספות. .

מחיר 400-600 שקל, ניתן למצוא גם זולים יותר

שעון חכם אפל

כאן מדובר בשעון חכם לכל דבר, אנחנו מציינים אותו כאן כי על פי כל הממצאים השעון הזה הוא השעון המדויק ביותר. סדרה 4 היא העדכנית ביותר שיש עליה מספיק מידע. הדגם העדכני מוצע עם מסך של 40 מ"מ או 44 מ"מ, לבחירתכם, ועוד הבדל משמעותי הוא שמריבוע הפך הצג לבעל קצוות מעוגלים. כמו כן הוקדשה תשומת לב לתכנון הממשק על-מנת שגם במבט חטוף תוכלו לקבל מהשעון החכם מידע מפורט.
השינוי ניכר גם לאוזן: עוצמת הרמקולים עלתה בכ-50% בהשוואה לסדרה 3 – כך ששיחות הטלפון נשמעות הרבה יותר טוב וכך גם כל מידע שתרצו לקבל מה-Apple Watch 4.
המיקרופון זכה למיקום חדש שמשפר את ביטול הרעשים הסביבתיים, ובהתאם לא רק שאתם תשמעו טוב יותר אלא שגם ישמעו אתכם היטב והאינטראקציה עם Siri תהפוך למדויקת ואפקטיבית במיוחד.

השעון קיבל את אישור ה-fda.

לאחרונה הושק הדור החמישי של ה-Apple Watch שדומה בנראות ובמימדים שלו לדגם הקודם, אבל מסך הרטינה שלו מגיע  עם תצוגת Always-On שימושית שתאפשר לכם להתעדכן בשעה או בסטטוס האימון שלכם בכל זוית, מבלי להזיז את פרק כף היד. למרות שנדמה כי מדובר בתכונה לא מאוד ידידותית לסוללה, באפל מבטיחים שזה לא ימנע מהשעון להחזיק לכם לעד 18 שעות של שימוש בין הטענה להטענה. כדי לשמור על הסוללה שלו, המסך של השעון יהיה במצב של בהירות נמוכה עד ״שתעירו״ אותו כאשר תרימו את היד, בדיוק כמו בדגם האחרון.

מחירים לדגם החדש: 400-500 דולר. ניתן לקנות באיידיגיטיל, ואצל היבואנים המורשים וכן בחנויות הגדולות.

איפה קונים צמידים חכמים

אם יש לכם זמן לחכות למשלוח ודמי המשלוח אינם יקרים מדי, חפשו באתרי הסחר הגדולים כמו אמזון, על אקספרס, איביי ואחרים. שם ניתן לסמוך על האמינות, על מדינות החזרים ולעשות השוואת מחירים

מקומות נוספים שבהם אפשר לקנות הם רשת המחשבים ksp, ניתן גם למצוא באיבורי מחשבים, מובייל לנד ועוד חנויות מחשבים, מובייל וכושר רבות, אונליין או פיזיות.

מה רמת הדיוק של צמידים חכמים

ברמת הדיוק הבשורה לא טובה כל כך, במבדק שנעשה בבריטניה ושודר ב-bbc  התגלה ש-70% מהצמידים והשעונים החכמים מזייפים. השעון הכי פחות אמין היה "Garmin Vivosmart 4" של חברת גרמין. המשתתפים שענדו את הצמיד החכם רצו בפועל יותר מ־59 קילומטרים כשהשעון הראה 42.2 קילומטר בלבד.

הסדרה של Apple Watch 1 הייתה המדויקת ביותר. השעון טעה ב־1% בלבד. דווקא השעונים מהסדרה החדשה יותר, Apple Watch 3, טעו הרבה יותר והודיעו לנבדק כי השלים מרתון למרות שרץ בפועל רק 36.7 קילומטר.

מכשיר של חברת סמסונג, Samsung Gear S2, היה רחוק מדיוק אף הוא: הוא הודיע למשתתפים שהם סיימו מרתון רק לאחר שגמעו 58.2 קילומטר.

שעון מסוג Xiaomi Amazfit Bip דיווח על עמידה ביעד לאחר 57.4 קילומטר. ולעומת זאת, שעון Huawei Watch 2 Sport דיווח על עמידה ביעד לאחר 30.4 קילומטר בלבד.

בדיקת הצעדים היא רק חלק מהבדיקות ולא ניתן להסיק ממנה לגבי כל הפיצ'רים של השעון. למכשירים עם מערכת GPS רמת דיוק גבוהv יותר.

לגבי בדיקת הדופק וקלוריות מחקר של אוניברסיטת סטנפורד מצא כי רוב הצמידים דיווחו בצורה יחסית מדויקת את ערכי הדופק עם טווח טעות של פחות מ- 5% (טווח טעות מקובל), (חשוב לציין שטווח טעות זה נמצא בעת רכיבה על אופניים – פעילות בה תזוזות פלג גוף עליון הן יחסית מועטות, בהליכה או ריצה, טווח הטעות היה עד כ-9% בחלק מהמכשירים). לעומת זאת, אף לא אחד מבין הצמידים שנבדקו הציג ערכי הוצאה אנרגטית (קלוריות) בצורה מדויקת. המכשירים שנבדקו הציגו טווח טעות גדול מאוד, אפילו השעון המדויק ביותר עדיין הציג טווח טעות של כ- 27%, בעוד השעון הפחות מדויק מבין השבעה שנבדקו  – הציג טווח טעות הקרוב ל-90%.

שעון Apple Watch הציג את טווח הטעות הקטן ביותר בעת מדידת דופק (כ-2% טעות), בעוד שעון Samsung Gear S2 הציג את טווח הטעות הגדול ביותר בעת מדידת דופק (כ-6.8%). בהערכת ההוצאה האנרגטית בעת המאמץ, השעון שהציג את טווח הטעות הקטן ביותר היה Fitbit Surge (טווח טעות של כ-27.4%) והשעון עם טווח הטעות הגדול ביותר היה שעון PulseOn (טווח טעות של כ-92.6%).

 

לדפוק כרטיס או שעות גמישות? גם וגם – על שעוני נוכחות חכמים

הגאדג'טים הכי חכמים לבית – האם צריך אותם?