מדריכי צרכנות    

איך לקנות משקפי ראייה בלי טעויות

 

מעודכן ל-05/2019

טעות בקניית משקפיים יכולה להשפיע לא רק על הכיס, גם על הבריאות. איך לעשות את זה נכון?

בדיקת העיניים האחרונה הראתה שאתם חייבים משקפיים או שהמספר גדל ואתם רוצים לבצע קנייה נכונה של משקפיים?  איך תעשו את זה נכון?

בין אם אתם קונים משקפיים או עדשות, מומלץ לקנות רק אצל אופטומטריסט מוסמך. אופטומטריסט מוסמך הוא חבר במועצה לאופטומטריסטים או בעל תעודה המעידה כי הוא בוגר בית ספר לאופטומטריה.

למבוגרים לפני רכישת משקפיים כדאי לפנות קודם לכן לרופא עיניים, כי בהרבה  מקרים הצורך הוא טיפול רפואי – כמו טיפול קטרקט, ולא משקפיים. כך גם במקרה רכישת משקפי מולטיפיול  – בעלי כמה מוקדים הנפוצים אצל מבוגרים.

משקפיים זולים מדי או לא מותאמים לכם עלולים לפגוע בכם, למשל בשל המרחק בין המוקדים. בכל מקרה אם אתם סובלים מכאב עיניים, ראש או עייפות פנו לרופא. אם אתם מעוניינים לבטלאת העסקה, תקנות ביטול עסקאות על מוצרים אינן חלות על משקפיים.

דרכים לחסוך בלי לפגוע יותר מדי באיכות הן לרכוש משקפיים עם הביטוחים משלימים  של קופות החולים. עבור ילדים במיוחד יש הנחות משמעותיות. אם כי ההיצע דל. דרך אחרת היא לעשות בדיקת ראייה בבתי ספר לאופטומטריסטים ולקבל משקפיים במחיר מסובסד, משום שמדובר בארגונים ללא מטרת רווח. כמו כן כמו בכל צריכה כדאי  לבדוק את האפשרויות המוצעות בסחר המקוון ולהשוות מחירים. עוד אופציה היא האתרים בחו"ל המציעים מגוון רב יותר.

כמו כן לא חייבים לבחור את הדגמים החדשים. כך המחיר יכול לרדת בחמישים אחוז. עוד טיפים חשובים הם לא להתפתות למחיר המסגרת בלבד, יש להוסיף לכך את מחיר העדשות. מחיר פיקס – שבו מחיר העדשות והמסגרת ניתן ביחד – הוא לא תמיד טוב לכם, למשל אם יש לכם מספר גדול, עדיף לקנות עדשות במקום אחר.

כמו כן כמו בכל צריכה יש להיזהר ממבצעים אגרסיביים ולשאול את עצמכם אם הייתם קונים אותם בכל מקרה. עדיף להימנע מהחלפת משקפיים בתדירות גבוהה, אבל אם אתם יודעים שאתם מחליפים בתדירות גבוהה העדיפודגמים זולים. אבל מה שהכי עוזר לשמור על הכיס הוא תחזוקה נכונה.

קסטרו מאבדת שווי, המשקפיים של קרולינה למקה יצילו אותה?

מהן הזכויות וההטבות לעיוורים