מדריכי צרכנות    

לקנות רהיטים חכם ובזול

ארונות
מעודכן ל-05/2019

שימו לב מה כתוב על מוצר, בקשו מועד הגעה מדויק  ושהתמחור יופיע לכל פריט בנפרד – טיפים לקניית ריהוט

קניתם דירה חדשה? נכנסתם לדירה? או סתם בא לכם לשדרג? צריך ריהוט שגם ייראה יפה וגם לא ירושש אתכם.איך תעשו את זה חכם ונכון וחסכוני?

קודם כול, צריך לבדוק לפני שקונים שעל המוצר מסומן שם הפריט, הכינוי המסחרי, מספר ושם היבואן, שם היצרן, וכתובת לפניות, ובמיוחד החומרים שמהם עשוי הפריט. על פי חוק חייב להיות מצוין החומר וסוגו.

שימו לב שבהזמנה נרשמו כל הפריטים הרלוונטיים כולל מידות וסוג החומר, סוג הבד או העץ, צבע וכו'. אם יש בהזמנה מספר פריטים דרשו שכל פריט יופיע בנפרד. כך אם חלק מהפריטים או המוצרים לא יופיעו, יהיה לכם קל יותר לבטל תשלומים.

אל תיכנעו להגעת מועד אספקה משוער ובקשו מועד מדויק. כדי לא לשלם על כל המוצר  בקשו לשלם חלק קטן מראש ואת היתרה רק אחרי שקיבלתם את הרהיט וביררתם שהוא תקין.

אם המוצר לא תקין, או לא הגיע, חברות האשראי מחויבות לבטל את העסקה. בכל מקרה, צריך לפנות קודם למוכר בכתב. הוא חייב לתקן אותו או לספק מוצר  חלופי. אם אי אפשר  לתקן הוא חייב לבטל את העסקה ולהחזיר לכם את הכסף.

אפשר לבטל עסקה על ריהוט 14 יום ממועד קבלת המוצר, אלא אם כן הרהיט הורכב בבית הקונה או שנבנה במידות מיוחדות לפי הזמנה. לכן חשוב לבדוק שלא כתוב על ההזמנה "הזמנה מיוחדת".וכך להימנע מוויכוחים מיותרים.

כמו כן, כמו בכל צריכה כדאי להשוות מחירים, לבדוק חנויות אינטרנטיות, אופציות של יד שנייה וכמובן לקנות רק מה שצריכים, לא להתפתות לטרנדים, מבצעים או אפילו סתם משהו שנראה לכם מגניב אבל יקר ואתם לא באמת צריכים. לרהיטים יש יתרון נוסף והוא שאפשר לתקן אותם, לצבוע וכד', כך שלא חייבים לזרוק ולהחליף בחדש.

קמעונאית הריהוט WayFair תפתח חנות פיזית

רכישת רהיטים באינטרנט – איך עושים את זה נכון?