חדשות    

בלאומי מעריכים: הריבית תעלה רק לאחר הרבעון הראשון של 2019; האינפלציה צפויה להישאר נמוכה

PIXABAY

בבנק לאומי מעריכים כי בנק ישראל יחליט מחר לא להעלות את הריבית וכי העלאה צפויה רק לאחר הרבעון הראשון של 2019.

בלאומי מסבירים כי מכלול הנתונים תומך בהיוותרות ריבית בנק ישראל ללא שינוי גם בהחלטה הקרובה מחר וכי קיימת סבירות כי העלאת הריבית תידחה אל מעבר לרבעון הראשון של שנת 2019.

מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית האחרונה לשנת 2018. מדובר בהחלטה הראשונה ללא הנגידה היוצאת קרנית פלוג והאחרונה טרם כניסתו לתפקיד של אמיר ירון. את הישיבה הקרובה תנהל המשנה לנגידה נדין טרכטנברג.

בלאומי מסבירים כי מכלול הנתונים שהתפרסמו מאז החלטת הריבית האחרונה (בראשית חודש אוקטובר) תומך בהמשך השמירה על הריבית ברמת השפל. בין היתר ניתן מונים בלאומי את ירידת הציפיות האינפלציוניות בשוק, נתוני הצמיחה לרבעון השלישי, הירידה החדה במחירי הנפט בחודש האחרון, והעלייה בחוסר הוודאות לגבי הצמיחה בעולם הבאה, בין היתר, לידי ביטוי בהורדת תחזיות הצמיחה העולמיות. בנוסף, מציינים בלאומי, עלתה רמת האי וודאות לגבי היכולת של בנקים מרכזיים להעלות ריבית במהלך השנה הקרובה (גוש האירו בעיקר) או היכולת להמשיך ולעלות את הריבית בקצב הנוכחי (ארה"ב).

לסיכום מעריכים כלכלני לאומי, כי האינפלציה בפועל (ב-12 החודשים האחרונים) צפויה להישאר סביב הגבול התחתון של יעד יציבות המחירים, כלומר 1%. לאחר מכן, במהלך 2019 האינפלציה צפויה להתמתן, כך "שסביבת האינפלציה" עשויה להישאר נמוכה עוד זמן רב. על רקע זה, ובשילוב עם נתוני הצמיחה לרביע השלישי של השנה (בדגש על קצב הצמיחה הרבעוני) לצד כניסתו הצפויה לתפקיד של הנגיד החדש רק במהלך דצמבר, נראה, טוענים בלאומי, כי קיימת הסתברות נמוכה להעלאת ריבית בזמן הקרוב, ובפרט בהחלטה הקרובה בשבוע הקרוב.

לאומי – חוזים קיפאון ואף ירידה קלה במחירי הדירות בתקופה הקרובה; העליה תתחדש בעוד 2-3 שנים

רגע לפני הודעת הריבית – האם הריבית תעלה?