מובייל וגאדג'טים    

במקום מורה פרטי: האפליקציות שיעשו לכם חישובים וילמדו אתכם מתמטיקה

מעודכן ל-12/2019

אפליקציית מחשבון מדעי, אפליקציית מחשבון גרפי ועוד אחת שיודעת לזהות את התרגילים שכתבתם ולפתור אותם בקלות; ואם זה לא מספיק – יש גם יישומון שילמד אתכם מתמטיקה מא' ועד ת' כל הכלים שיעזרו לכם להשאיר את הפחדים מאחור ולהתחיל להסתכל למספרים בעיניים

אם אתם נמנים עם אלה שהיו נכנסים ללחץ רק מלשמוע את השם של המורה למתמטיקה בתיכון, ובסיוטים שלכם בלילות הייתם בורחים ממשולשים שווי שוקיים, בטח תשמחו לגלות שמאז שסיימתם את בית הספר המצב קצת השתנה, וכיום אתם פשוט יכולים להוריד למכשיר הסמארטפון שלכם שלל אפליקציות שמיועדות לסייע לכם בפתרון תרגילים, משוואות ובעיות מתמטיות. לא משנה אם יש לכם אייפון או אנדרואיד, מחשב או טאבלט, הכלים האלה יאפשרו לפתור, ללמוד והכי חשוב להבין. אז למה אתם מחכים? תתחילו להוריד, שלא תיתפסו לא מוכנים.

המחשבון המדעי

אפליקציית PCalc מספקת למשתמשי האייפון מחשבון מדעי מלא. היא מיועדת לתלמידים, לסטודנטים, אבל גם למפתחים, מהנדסים ולחוקרים. הגרסה הבסיסית והחינמית מצוינת, וניתן להרחיב את השירות בתשלום ולקבל גישה לעוד מגוון תכונות.

אם אתם זקוקים למחשבון מדעי מלא עבור סמארטפון האנדרואיד שלכם, HiPER היא האפליקציה שנועדה לכם. היא מסוגלת להתמודד עם כל הדרישות ממחשבון מדעי מלא, כולל חישוב גרפים, אבל היא גם מצוידת בכמה תכונות נוספות – כמו ההתאמה למסך של המכשיר, תצוגה למסך הסמארטפון או הטאבלט יספקו לכם פונקציות נוספות למשל. והכי טוב? ניתן להשתמש בה ללא חיבור לאינטרנט. קלאסי.

EduCalc Classic: המחשבון הגרפי

אפליקציה שמדמה מחשבון גרפי מלא. האפליקציה הוותיקה הזו (פעילה כבר כעשור) מספקת כמובן מחשבון מדעי מלא בעצמה, אך יתרונה הגדול הוא ביכולת שלה להפוך משוואות לגרפים אינטראקטיביים. ניתן לתייג, להגדיל או להרחיק ואף לייצר גרפים לעד 4 משוואות במקביל – והכול בחינם לגמרי.

Photomath: שלחו תמונה, קבלו פתרון

האפליקציה הזו יכולה לארגן לכם את הקסם הבא: אתם מצלמים תרגיל, משוואה או בעיה, ומקבלים פתרון על המקום. היא דומה לאפליקציה של מיקרוסופט שהושקה לאחרונה, אך Photomath זמינה גם לאייפון ולא רק לאנדרואיד. וכך זה עובד: אתם מדפיסים או כותבים את השאלה, מצלמים אותה בעזרת האפליקציה, ומקבלים פתרון ואפילו הסבר בשלבים על דרך פתרון הבעיה, מה שהופך אותה לכלי שימושי מאוד לתלמידים וסטודנטים. נשמע טוב? אז רק  שתדעו, היא גם תומכת בלמעלה מ-30 שפות ובהן עברית.

WolframAlpha: אפליקציית חישוב חכמה

מנוע החישוב של WolframAlpha כבר הפך לתקן בכל הנוגע למתמטיקה, הנדסה ופיזיקה. הוא כולל מסד נתונים ענק של כמעט כל מה שניתן להעלות על הדעת בתחומים האלה. אבל הוא גם כולל יכולת לפתור בעיות או לספק תובנות שיסייעו לפתור אותן. לסיכום, זהו כלי שימושי ביותר לכל מי שמתעסק במדעים מדויקים. את מנעד היכולות שלו ניתן למצוא באפליקציות המצוינות שהחברה השיקה לכמעט כל פלטפורמה אפשרית, אייפון, אנדרואיד ו-PC.

ללמוד מהינשוף של גוגל

אפליקציית Socratic מספקת פתרון בעיות בסיוע מצלמת הסמארטפון. אמנם היא לא היחידה שעושה זאת, אך היא כנראה ממש טובה בזה, ולכן גוגל רכשה אותה. האפליקציה מיועדת בעיקר ללימוד ולא כל כך לפתרון של בעיות. אבל היא לא מגבילה את עצמה למתמטיקה או אלגברה, וגם מסתדרת למשל עם בעיות בפיזיקה, כימיה או ביולוגיה. היא גם מסוגלת להתמודד עם שאלות באנגלית או היסטוריה. בקיצור, היא תסייע בצורה נפלאה לכל מי שצריך עזרה בלימודים.

אפליקציות התשלומים – איזו הכי מאובטחת?

כמה מרוויחים מאפליקציות ומאתרי היכרויות