חדשות    

בנק לאומי יקטין את מספר היועצים הפנסיוניים

כמו כן ימקד את הפעילות בשני מטות, בחיפה וברמת גן. חלק מהיועצים יחזרו להיות יועצי השקעות

לאחר שמספר היועצים הפנסיוניים במערכת הבנקאית הצטמק ביותר מ-836 בשיא ל-317 בסוף 2017, בנק לאומי מקדם בימים אלה תוכנית ייעול וצמצום חדשה למערך הייעוץ הפנסיוני שלו.

בנק לאומי עומד לסגור את הפריסה הארצית של הייעוץ הפנסיוני הפרונטלי שלו בסניפים ויעביר את היועצים לתפקיד אחר בבנק, הבנק ישמור הייעוץ ללקוחות ואת התפעול של הייעוץ הפנסיוני בשני מטות, ברמת-גן ובחיפה.

גם מספר ההיועצים שנפגשים עם לקוחות לאומי יצטמצם מ-30 כיום, לפחות מ-10 יועצים. ככל הנראה היועצים שיפסיקו לייעץ פנסיונית בסניפים יועברו לתפקידי ייעוץ השקעות. מרכזי הייעוץ הפנסיוני נכללים במערך הייעוץ בהשקעות של הבנק.

הסיבה לשינוי היא שיפור התנהלות הבנק בייעוץ הפנסיוני, שקודם היו 9 מקומות שפזורים באתרים ברחבי המדינה. ולפני כשנה הפעיל 12 אתרי ייעוץ ברחבי הארץ.

בבנק הסיקו  שיש לשנות את אופן הייעוץ ולנהל אותו בצורה מרוכזת במטרה לייעל ולשפר את ההליך ואת המקצועיות של השירות כמו גם את הטיפול בביצוע בפועל של החלטות החוסך בעת מתן הייעוץ. מבנק לאומי נמסר כי "מדובר בשינוי במודל התפעול בלבד וזאת על מנת להעניק שירות מיטבי עבור הלקוחות".

בנק לאומי ייעץ פנסיונית לאורך השנים על נכסים פנסיוניים  בסכום מצטבר של כ-13 מיליארד שקל, כך לפי הערכות. עוד מעריכים כי כמחצית מהיקף הנכסים המקבל ייעוץ באמצעות הבנק הוא בקרנות השתלמות, וחלקו מכלל הייעוץ הפנסיוני במערכת הבנקאית הוא 20%.

יועץ פנסיוני בבנק – יתרונות וחסרונות

יועץ פנסיוני בבנק, להבדיל מסוכן או משווק, אובייקטיבי יותר. ליועץ בבנק יתרונות כמובנק כבר מכיר את הלקוח שנים רבות, הוא מודע להכנסות שלו, להרגלים שלו ומחזיק בידע פיננסי רחב ביותר בנוגע לחשבונו ולנכסים שברשות. אבל גם חסרונות כמו שהיועצים בבנקים לרוב חסרי ניסיון והם למעשה יועצי השקעות שעברו הסבה. חלק מהם בבנק לאומי כנראה יחזרו למקצוע הישן.

יועץ, סוכן, משווק פנסיוני? מה ההבדלים ומה צריך לשאול?