חדשות    

גוגל אסיסטנט – 500 מיליון משתמשים בכל חודש

העוזרת הקולית של גוגל, אסיסטנט,   הגיעה לכחצי מיליארד משתמשים חודשיים, כך מסרה החברה. בנוסף הצהירה על כמה מאפיינים שיושקו ב-2020. אחד המאפיינים החדשניים הוא קול חדש שקורא מאמרים ודפי אינטרנט בקול רם למשתמשים, בקול שקרוב יותר לקול אנוש מקול מכני. הקריאה "היי גוגל, קרא את זה," או "היי גוגל, קרא את העמוד הזה" תפעיל את האסיסטנט שתקרא או תתרגם טקסט ממאמר או עמוד אינטרנט ל-42 שפות.

בינתיים קריאת טקסטים ארוכים תתמוך במאמרים ודפי אינטרנט אך בהמשך היא עשויה לאפשר קריאת מיילים, כך  לפי דוברות החברה. אסיסטנט גם יתמוך בהמשך בטלויזיות הייסנס ו-TCL, גם כשהן כבויות; עוד פיצ'רים כוללים חיוג מקוצר מעוצב מחדש ופקודות קול חדשות ממוקדות פרטיות המשתמשים. כל זה כחלק מהכרזותיה של החברה ב-CES – תערוכת הטכנולוגיה, השבוע בלאס וגאס.המטרה היא לגרום לרמקול הטלוויזיה לפעול בצורה דומה לזו של רמקולים חכמים כיום.  זה עשוי להיות פתרון יעיל למי שלא מעוניין להציב רמקול בכל חדר בבית. התצוגה החכמה של גוגל Nest כבר כיום יודעת לשתף בתוכן ויזואלי בתגובה לשאלות. אך גוגל אסיסטנט שיותקן בטלוויזיות יפעל בדומה לרמקול חכם, ורק יפעיל את הטלוויזיה אם המשתמש חפץ בכך, ויציג ערוץ או תכנית שהמשתמש רוצה לראות.
גוגל גם בחרה להדגיש אפשרויות חדשות בנושא פרטיות בשימוש בגוגל אסיסטנט – כולל אפשרות לשאול ממש מה מוקלט, מה משותף, וכמובן למחוק הקלטות באמצעות פקודה קולית פשוטה. 

חצי מיליון נשמע הרבה, אך צריך לזכור שישנם כ-4 מיליארד מכשירי אנדרואיד בעולם שתומכים בשימוש באסיסטנט. יכול להיות שזה קשור לכך שהסייענית הקולית של גוגל עדיין לא תומכת באופן מלא בשפות רבות. בעברית למשל ניתן רק לקבל זיהוי קולי לטובת הכתבה או חיפוש, אך לא להפעלה של תכונות מתקדמות יותר. נכון לעכשיו העוזרת של גוגל רחוקה מהעוזרות הדומיננטיות בשוק, סירי של אפל, ששולטת בשוק, אך מאז 2016 במגמת ירידה, ואלקסה של אמזון שבמגמת עלייה מאותה תקופה.

מי העוזרת הקולית הטובה ביותר? סירי, אלסקה או גוגל אסיסטנט?

החידושים של העוזרת הקולית של גוגל