חדשות    

דיסקונט: "עליית תשואות האג"ח הממשלתי והתנודתיות הרבה – צפויות לפקוד אותנו שוב השנה"

בנק דיסקונט מפרסם סקירה בנושא שוק האג"ח הממשלתי לחודש מאי 2015: "עליית התשואות והתנודתיות הרבה צפויות ללוות אותנו עוד מספר פעמים עד סוף השנה"

בנק דיסקונט מפרסם סקירה בנושא שוק האג"ח הממשלתי לחודש מאי 2015, ומעריך כי "עליית התשואות והתנודתיות הרבה צפויות ללוות אותנו עוד מספר פעמים עד סוף השנה". בדיסקונט מציינים כי "במהלך מאי נרשמה עליית תשואות של עד 30 נ.ב באגרות החוב הממשלתיות. לרגע כבר התרגלנו למגמה החיובית בשוק האג"ח הממשלתי, אולם התמורות של חודש אפריל באו לידי ביטוי עם עליית התשואות של מאי".

דיסקונט כותבים: "בזרקור הקודם כתבנו כי "לאחר למעלה משנה בפוזיציה הנוכחית, יש לשקול שינוי אסטרטגי במבנה הפוזיציה של הרכיב הממשלתי". הדגשנו כי השינוי נדרש מהיבטים של סיכון / תשואה ולא בהכרח עליית תשואות מהירה. להערכתנו, תרחיש של עליית תשואות מהירה צפוי להתרחש במקרה שנראה את האינפלציה, בישראל, מרימה ראש, וסיטואציה כזו לא צפויה בתחזית".

דיסקונט משיק יישומון לקבלת נתונים על תיק ניירות הערך בנגיעה – ללא צורך בפתיחת האפליקציה

"מהצד השני, אנו כן מעריכים כי בנק ישראל ייאלץ להכריז על צעדים מוניטאריים נוספים עד תחילת העלאות הריבית בארה"ב. להערכתנו, בתחזית המרכזית, בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית ל-0% ולהגדיל משמעותית את קצב הרכישות בשוק המט"ח, על מנת לעצור את התיסוף של השקל. במקרה שכזה, ההשפעה על התשואות צפויה להיות מינימאלית, ואף זניחה, בהשוואה לדומיננטיות של המתאם עם המגמות הגלובליות", כותבים בדיסקונט.

בדיסקונט מוסיפים: "עם זאת, במקרה שבנק ישראל יפתיע ויכריז על ריבית שלילית ו/או הרחבה כמותית באמצעות רכישות אג"ח ממשלתי, אזי צפוי גל נוסף של ירידת תשואות, בעיקר בחלקים הארוכים של העקום. בכל מקרה, להערכתנו, הסבירות ל-QE דרך שוק האג"ח נמוכה מאוד, ומרגע ההכרזה ייקח לשוק שעות בודדות על מנת לחזור ולהיסחר בתשואות השפל של אמצע אפריל".

"על רקע התחזקות השקל – בולט הצורך לתמיכה בפעילות היצוא גם במישורים נוספים"

לסיכום, כותבים דיסקונט כי "עליית התשואות של מאי נבעה מהתפתחויות גלובליות, והזכירה לנו ששוק האג"ח המקומי מאתגר, רמת הסיכון עלתה ושלא מדובר על אפיק סולידי עם תשואה קבועה. עליית התשואות והתנודתיות הרבה צפויות ללוות אותנו עוד מספר פעמים עד סוף השנה".

בנוסף מתייחסים בדיסקונט לשוק העולמי, ומציינים כי "לראשונה, מזה למעלה משנה וחצי, ראינו עדכון כלפי מעלה בתחזית הריבית של ה-ECB.  זו לא טעות, המשקיעים והבנקים באירופה, מעריכים כי המצב באירופה באמת משתפר, ובהתאם לכך מעריכים כי הריבית בגוש האירו צפויה להיות גבוהה יותר מהערכותיהם ב-24 באפריל". בדיסקונט מדגישים כי "
זה לא העדכון כלפי מעלה שחשוב, אלא ההבנה המהותית שיש סוף ל-QE, תובנה שהופכת את המשקיעים לרגישים מאוד לכל נתון חיובי, וזו הסיבה לתגובה החריגה השבוע בשווקים".