חדשות    

האם בזק השקעה מעניינת? באקסלנס חושבים שלא

הפרשות סביב בזק ובמקביל ירידת המניה, מעוררים אצל רבים תחושה שמדובר בהשקעה אטרקטיבית שסובלת מסנטימנט שלילי. אבל רוני בירון אנליסט וותיק ומנוסה מבית ההשקעות אקסלנס, סבור שלא מדובר בהשקעה אטרקטיבית – מחיר היעד שלו – 5.7 שקל, מבטא פרמיה צנועה של  7% על מחיר השוק

 

בירון מסביר כי  – "הסתעפות החקירה בעניין בזק והשינויים הצפויים בבעלות החברה והרכב הדירקטוריון ייצרו לאחרונה הרבה כותרות, חלקן יותר רלוונטיות וחלקן פחות לציבור המשקיעים. להלן ההתייחסות שלנו לאירועים האחרונים ומספר נושאים נוספים".

לגבי החקירה מפרט בירון – "מה בעצם קרה? לפני כשבועיים הודיעו הרשות לני"ע והמשטרה על פתיחת חקירה נוספת בענייני בזק המתמקדת באפשרות להטיית הסיקור של אתר וואלה עבור יחס רגולטורי מועדף. במסגרת החקירה נעצרו מספר אנשי מפתח הכוללים, בין השאר, את שאול אלוביץ, וסטלה הנדלר. בנוסף, שאול אלוביץ, אור אלוביץ ואורנה אלוביץ החליטו לפרוש מדירקטוריון בזק.

"הדעה שלנו: להערכתנו, נושא הממשל התאגידי בבזק נמצא תחת זכוכית מגדלת גם ללא החקירה החדשה ולאור השינויים הצפויים בבעלות והדירקטוריון, החקירה החדשה פחות רלוונטית במישור זה. ההקשר העיקרי שהיינו עושים הינו ירידה נוספת בסבירות להקלות רגולטוריות עבור בזק בטווח הנראה לעיין.  בטווח הקצר, גם הסטת תשומת הלב הניהולית בצומת משמעותית אינה עוזרת.

"בעלות ודירקטוריון –  בעלות: ההצעה המשופרת של נתי סיידוף אושרה על ידי הנושים של יורוקום והוגשה לאישור בית המשפט אשר צפוי להחליט בנושא לקראת סוף החודש. בהנחה שבית המשפט יאשר את ההסכם, יסתיים ההליך התחרותי ויחל הליך רגולטורי אשר עשוי, להערכתנו, להמשך כשישה חודשים.

"דירקטוריון: בעקבות הודעת פרישתם של שלושת הדירקטורים ממשפחת אלוביץ, מבקשת ביקום למנות את שלמה רודב (כיהן כיו"ר אקטיבי לפני שאול אלוביץ), דורון תורג'מן (מנכ"ל אינטרנט זהב) ותמיר כהן (נציגו של נתי סיידוף) כחברי דירקטוריון. לפי גלובס, רודב מיועד לחזור לתפקיד היו"ר. יש לציין כי הארכת כהונתם של מינויים אלו כמו גם של חברי דירקטוריון אחרים תעמוד להצבעה באספת בעלי המניות השנתית אשר צפויה להיערך בתחילת מאי. תוצאות הבחירות וההרכב הסופי של הדירקטוריון צפויים לעצב את מידת ההשפעה של בעל השליטה הבא אשר עשויה להיות מוגבלת יותר מבעבר. יש לציין כי ההסכם עם יורוקום אינו יוצא לפועל מסיבה זו או אחרת והסכם חלופי אינו מתגבש, אזי יורוקום צפויה להיכנס לתהליך של פירוק (תרחיש פחות סביר להערכתנו בשלב זה).

 "הדעה שלנו: אין ספק שהשינויים בבעלות החברה והדירקטוריון חיוניים לשיפור הממשל התאגידי ופרופיל המניה. כמו כן, אנו רואים בחיוב את אפשרות חזרתו של שלמה רודב כיו"ר. רודב חתום על תקופה מוצלחת במיוחד בחיי החברה, והינו בעל היכרות אינטימית עם בזק והסביבה העסקית. יחד עם זאת, להערכתנו, הכותרות סביב סביב השינויים הצפויים בחברה מקהות במידה מסוימת את הדיון באתגרים העסקיים העומדים על הפרק. אנו לא מזהים פתרון קל לתהליכים המבניים והתחרותיים בשוק הקווי תחת הרגולציה הנוכחית.

"נקודות עיקריות לקראת תוצאות הרבעון הרביעי –  מדיניות הדיבידנד. אנו רואים סבירות גבוהה יחסית לשינוי המדיניות מחלוקה של 100% מהרווח הנקי לאחוז נמוך יותר במקביל לתוצאות הרבעון הרביעי. ברקע, קריאה מצד חברת מידרוג וחברי דירקטוריון לבחון מחדש את מדיניות הדיבידנד לאור השחיקה הצפויה ברווחים. שינוי אפשרי במדיניות עשוי לתמוך בחוזק הפיננסי של החברה אולם יחליש את אחד המאפיינים הבולטים שלה – תשואת דיבידנד עודפת.

"מגמות עסקיות: תוצאות הרבעון הרביעי עדיין לא ישקפו את הורדת המחירים המשמעותית ביס אשר תבוא לידי ביטוי באופן הדרגתי ב- 2018 אולם ישקפו בצורה טובה יותר את הכניסה של פרטנר לתחום הטלוויזיה והטריפלים. אנו לא מעריכים כי להשקת Sting TV הייתה השפעה מהותית. לפיכך, אנו צופים  כי הרבעון הרביעי ישקף המשך השחיקה בתחום הקווי. גידול בהכנסות תשתית צפוי לקזז באופן חלקי את השחיקה אבל הכיוון ברור. במהלך שלושת הרבעונים הראשונים איבדה החברה בממוצע 6 אלף מנויי טלוויזיה ו- 19 אלף מנויי טלפוניה ואינטרנט (לא כולל גידול בקווים הסיטונאיים). כמן כן, ה- ARPU  של יס איבד 3 ש"ח בכל אחד משני הרבעונים האחרונים. אנו נבחן את המגמות ברבעון כנגד פרמטרים אלו. לגבי פלאפון, הרבעון הרביעי חלש עונתית אבל הגידול במספר המנויים עשוי לעזור.

"תוצאות 2017: בהינתן המגמות הנ"ל, אנו מעריכים כי תוצאות 2017 יהיו מעט נמוכות מתחזית החברה ברמת ה- EBITDA (תחזית של 4.0 מיליארד שקל) והרווח הנקי (1.4 מיליארד ₪). יש לראות האם החברה תדלג על הפרשה לפרישה מוקדמת, האם תבצע הפרשה נוספת כנגד החוב של יורוקום, והאם תוריד את שווי יס בספרים. אנו מעריכים כי התזרים החופשי ב- 2017 יהיה מעל תחזית החברה (2.0 מיליארד ₪).

"הפרשה לפרישה מוקדמת: בשנים האחרונות בזק הקפידה להפריש כ- 100 מיליון ₪ מדי רבעון רביעי לטובת פרישה מוקדמת של עובדים. זאת במסגרת ההסכם עם הועד של בזק קווי ועל מנת לקזז את מנגנון "הטייס האוטומטי" ברמות השכר. אנו מניחים כי החברה לא תבצע הפרשה זו השנה, גורם אשר יעזור לשורת הרווח והדיבידנד אולם יביא לגידול בהוצאות השכר.

"תחזית החברה ל- 2018: תחזית החברה צפויה לשקף תרומה חשבונאית של כ- 400 מיליון ₪ ל- EBITDA  והתזרים החופשי המדווח כתוצאה מאימוץ מוקדם של IFRS-16, ללא השפעה על הרווח הנקי. בנטרול תרומה זאת והמכירה הצפויה של סקיה, אנו צופים EBITDA של 3.6 מיליארד ₪, רווח נקי של 1.14 מיליארד ₪ ותזרים חופשי של 1.8 מיליארד ₪.

נותרים במשקל שוק ומורידים מחיר יעד ל- 5.7 שקל

"אנו מורידים את מחיר היעד ל- 5.7 ₪ מ- 5.9 ₪ בעקבות עדכון המודל. לצורך הערכת השווי, אנו מניחים חלוקת דיבידנד של 80% החל מ- 2018. מחיר היעד שלנו הינו ל- 12 חודשים בנטרול דיבידנד. למרות הירידה האחרונה במחיר המניה אנו מעוניינים לקבל תמונה ברורה יותר לגבי האופק העסקי/רגולטורי של החברה ונותרים בהמלצה ניטרלית.