חדשות    

הודות לפייסבוק: שוק המציאות הווירטואלית מתאושש עם זינוק של 30% במכירות

בשנות התשעים של המאה הקודמת מציאות וירטואלית, כשניצני הטכנולוגיה החלו לפעול, הייתה רק בידור, אך בשנים האחרונות זה שוק פורח לכל דבר. כך עולה ממחקר של חברת נילסן.

לפי המחקר  מתברר שמכירות משקפי הקווסט של פייסבוק מעוררות את תעשיית המציאות המדומה. על פיו, היקף ההכנסות מחומרת מציאות וירטואלית  גדלה ב-31% השנה, עלייה מ-1.6 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-2.1 מיליארד דולר השנה. נילסן הראתה שגם חברות אחרות נהנו מעלייה במכירות של  מוצרי מציאות וירטואלית.

יאות מדומה (באנגלית: Virtual reality, ובקיצור VR) היא סימולציה של סביבה, המתבצעת באמצעות מחשב, קונסולה ייעודית או טלפון נייד, באופן הנותן למשתמש אשליה כי הוא נמצא בסביבה המציאותית אותה מדמה המחשב. מציאות מדומה משמשת לצורכי בידור, ללימוד, ולאימון.

למרות הטרנד שקיבל המון פרסוםמאז משקפי גוגל שלא המריאו, המכירות מאז שהמוצרים הראשונים  בגרסה החדשה של הטכנולוגיה שיצאו לשוק ב-2016 היו מאכזבות. את המהפך עשתה  פייסבוק שהשיקה את האוקולוס קווסט – משקפי מציאות וירטואלית בעלות של 399 דולר ובעיקר שלא דורשים חיבור למחשב. כל רכיבי המיחשוב כבר מותקנים בהם, ולכן הם זולים לעומת המתחרים וקלים יותר למכירה.

משקפי המציאות המדומה של אוקולוס נועדו למגוון יישומים, מסיורים וירטואליים בלי לקום מהכורסה, המשך בצפייה בסרטים וכלה בממשק בינאישי. אבלקנו שביתה אצל קהילת הגיימרים.

הקהל שאחראי לרוב הרכישות האחרונות הוא הקהל הארגוני.  דו"ח של IDC על נתוני המכירות ברבעון הראשון של 2019 צפה כי המכירות לשוק הארגוני יהוו שליש מסך המכירות של משקפי מציאות מדומה השנה – זינוק של יותר מ-50% ביחס ל-2018. מטרתו בארגונים  היא לתרגל סימולציות ותרחישים, למשל הסתערות קונים בבלאק פריידיי. זו לא בדיחה. וולמארט השתמשה במשקפי פייסבוק בדיוק בשביל זה.

מאז גוגל הרבה חברות נכשלו בפיתוח הטכנולוגיה, בהן VIVE, מג'יק ליפת ומיקרוסופט. רק סוני הצליחה עד כה למכור באופן נרחב את משקפי הפלייסטיישן מציאות וירטואלית שלה, אך גם אלו התמקדו בגיימינג בלבד, כך שהשוק שלהם מוגבל מראש.