מובייל וגאדג'טים    

הכירו את אפליקציית טיק טוק – האפליקציה הסינית שכובשת את הצעירים

מעודכן ל-12/2019

חושבים שהילדים באינסטגרם? חשבו שוב. יותר ויותר צעירים מגלים את אפליקציית טיק טוק של חברה סינית בשם בייטדאנס. העיקרון פשוט – מכינים סרטונים של עד 60 שניות וכובשים את העולם. ואם זה נשמע לכם דומה לאפליקציית מיוזיקלי, אתם לא טועים.

לא רק סנאפצאט: אינסטגרם מעתיקה מטיק טוק וקוראת לזה Reels

 במצעד העולמי של ההורדות ב-2018 הגיעה טיק טוק למקום הרביעי, ומעליה רק האפליקציות של פייסבוק וואטסאפ, משמע טיק טוק עקפה את אינסטגרם וסנאפצ'אט.

בניגוד לאפליקציות אחרות, טיק טוק מצליחה במקום שאפליקציות סיניות אחרות נכשלו וחודרת לארצות הברית ולמערב. טיק טוק מתבססת על הצלחה של האפליקציה מיוזיקלי ז"ל, שנרכשה על ידי בייטדאנס עצמה, ואוחדה עם טיק טוק.

האפליקציה מאפשרת בין היתר להוסיף מוזיקת רקע לסרטונים וליצור ריקודים מגניבים, אבל אי אפשר לשתף תמונות והמשתמשים מצלמים את עצמם, עורכים, מוסיפים אפקטים ועוד. בניגוד לאינסטגרם, אין מגבלות על אורך הסרטונים וכוכבי האפליקציה מספרים שהם מגיעים לקהל גדול יותר של צופים מאשר באינסטגרם.

אפשר להאט או לערוך עם פילטר. כדי ליצור סרטון מוזיקה עם האפליקציה, משתמשים יכולים לבחור מוזיקת רקע ממגוון רחב של ז'אנרים של מוזיקה, לערוך ולהקליט סרטון של 15 שניות עם התאמות מהירות לפני העלאתו לשיתוף עם אחרים ב־TikTok או בפלטפורמות חברתיות אחרות.

התכונה "תגובה" של האפליקציה מאפשרת למשתמשים לצלם את תגובתם לסרט וידאו מסוים, שעליו הוא ממוקם בחלון קטן שניתן לטלטלו על המסך. תכונת "דואט" שלה מאפשרת למשתמשים לצלם וידאו בצד וידאו נוסף.

TikTok מעסיקה אינטליגנציה מלאכותית כדי לנתח את האינטרסים וההעדפות של המשתמש באמצעות האינטראקציות שלהם עם התוכן, ולהציג תוכן מותאם אישית לכל משתמש.

עם זאת,האפליקציה סובלת מאותן בעיות כמו של המתחרה הגדולה פייסבוק, פייק ניוז, חדירה לפרטיות ושימוש של גורמים בעייתיים כמו ניאו נאצים ופדופילים וגורמים ביטחוניים.

פרטיות

בניגוד לאינסטגרם ולרשתות אחרות, החשבון פתוח לכולם ולכן גם אחוזי הצפייה גבוהים יותר. לאפליקציה שני מצבים:

Private -רק מי שמאושר ע"י יוצר הסרטון יכול לראות את הסרטון

Not private – כל משתמש באפליקציה יכול לצפות בסרטון

ברירת המחדל היא שכולם יכולים לראות ולקבל הודעות מזרים. מומלץ להורים מודאגים לבטל את אופציה זו.

הגבלה על ילדים מתחת גיל 13

מ-2019 משתמשים שהחשבון שלהם מוגדר כקטנים יותר מגיל 13, לא יורשו לפרסם באפליקציה סרטונים, להגיב לאחרים, לשלוח הודעות ולמעשה לא יוכלו בכלל לפתוח חשבון. בנוסף, משתמשים קיימים שלא עשו זאת קודם (וכן חשבונות חדשים שייפתחו מעכשיו) מחויבים לציין את תאריך הלידה שלהם ומי שלא יעשה זאת – ייחשב כחשבון של מי שקטן יותר מהגיל המותר.

הסיבה היא שעל אף הגיל הנמוך של משתמשיה הרבה מהסרטונים מכילים שפה בוטה ורמזים למיניות.

חברה ישראלית תאפשר התאמה של כספומטים רגילים לכספומטים למשיכת ביטוקוין

רשות המסים מחפשת העלמות מס באפליקציות

אפליקציות התשלומים רוצות להיכנס לסופר-פארם