הסטרימינג מהווה כבר מחצית מהכנסות תעשיית המוסיקה
חדשות    

הסטרימינג מהווה כבר מחצית מהכנסות תעשיית המוסיקה

pixabay

הסטרימינג מהווה כבר מחצית מהכנסות תעשיית המוסיקה – וזה יילך ויגדל.

שירותי הסטרימינג למיניהם, לרבות אפליקציות המוסיקה (הרחבה כאן)  ממשיכים להוות מקור הכנסה עיקרי עבור תעשיית המוזיקה; לפי הדו"ח השנתי של IFPI, ההתאחדות העולמית של תעשיית ההקלטות, ההכנסות מסטרימינג צמחו בשנה שעברה בשיעור ניכר – 35% והם כבר אחראים על כמעט 50% מהכנסות תעשיית המוזיקה (47% למדייקים).

הכנסות הסטרימינג ב-2018 הסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות בכלל מכל האפיקים התסכמו בשנת 2018 ב-19.1 מיליארד דולר – גידול של 9.7%. למעשה, אלמלא הגידול בסטרימינג, תעשיית המוזיקה לא היתה גדלה, אלא יורדת!.

תעשיית ההקלטות עלתה ב-2018 – כ-10%, אך המכירות הפיזיות ירדו בשיעור ניכר ונראה שהסטרימינג יהפוך ב-2019 לעיקרי במגזרי ההכנסות של שתעשיית המוסיקה..

ועד כמה המצב של המכירות הפיזיות חלש ? ובכן,  מכירות הדיסקים נפלו ב-10.1% וייצגו 24.7% מכלל ההכנסות. אלא שמנגד מכירות התקליטים ממשיכות לצמוח (צמיחה של 13 שנים רצופות). מדובר בשיעור קטן מסך התעשייה כולה, והדבר בעיקר מבטא את החזרה לרטרו. ועדיין מדובר בשנים רצופות של צמיחה כשהיקף המכירות של תקליטים מגיע ל-3.6%.

הסטרימינג מצליח כי הוא נוח, פשוט לתפעול, רחב ומגוון, כשיש אפליקציות רבות טובות שמספקות ערך מוסף – על פי  IFPI. נכון לסוף 2018, היו 255 מיליון משתמשים בתשלום בשירותי הסטרימינג השונים, לרבות ספוטיפיי, אפל מיוזיק ועוד. והמספרים רק ילכו ויעלו.

צליל מכוון – דרך איזו אפליקציה כדאי (וזול) להאזין למוזיקה?