מדריכי השקעות    מדריכי פיקדונות    

חיסכון לכל ילד – איפה הכי כדאי לחסוך?

קרדיט: Shutterstock

מעודכן ל-01/2023

חיסכון לכל ילד – איפה הכי כדאי לחסוך, באיזה מסלול השקעה, והאם להפקיד את 52 השקלים הנוספים? כל השאלות והתשובות

חיסכון לכל ילד – מה זה?

תוכנית "חיסכון לכל ילד" של משרד האוצר היא תוכנית שאמורה להבטיח לילדים סכום כסף מסוים לתחילת החיים הבוגרים שלהם. מדובר על מסלול חיסכון שנפתח על ידי משרד האוצר והביטוח הלאומי בינואר 2017, ובמסגרתו מפקידה המדינה עבור כל ילד 55 שקל מדי חודש, נכון לשנת 2023 (ב-2017 הסכום החודשי היה 50 שקל), בנוסף לקצבת הילדים, עד שהוא יגיע לגיל 18.

הדבר אמור לייצר בסוף התקופה חיסכון של כ-20 אלף שקל ואף יותר מכך, ומדובר בסכום נאה. הורים שמעוניינים להגדיל את החיסכון יכולים להפקיד בעצמם 55 שקל נוספים מדי חודש, מתוך קצבת הילדים, כך שהסכום המצטבר עשוי להגיע גם ל-40 אלף שקל ויותר לכל ילד.

חשוב להבהיר שניתן לחסוך בפיקדונות בבנקים ואז הסיכון אמנם נמוך (הסיכון בהשקעה נמוך), אבל גם התשואה צפויה להיות נמוכה (משמעותית מתחת ל-20 אלף שקל, לפי הערכת האוצר), כשמנגד ניתן להשקיע בקופת גמל, והכוונה בעיקר לקופת גמל להשקעה. בזכות תמהיל שכולל גם השקעה במניות, הסכום שיצטבר בקופה בסוף הדרך צפוי להיות גדול יותר – כאן תוכלו לקרוא את המדריך שלנו על קופות גמל להשקעה.

כל משפחה תחסוך בדרך שלה – חלק יוסיפו את 55 השקלים הנוספים, חלק לא; חלק יבחרו בהשקעה סולידית וחלק דווקא בהשקעה נועזת יותר, ומסתבר שלחוסכים צעירים זה דווקא כדאי – אחרי הכל ככל שההשקעה נפרסת על פני זמן ממושך יותר, אז יש יתרון להשקעה במניות על פני השקעה סולידית. כך לפחות טוענים עשרות ומאות מחקרים שבחנו את השווקים הפיננסיים בעבר, ויש בזה היגיון – ברגע שמשקיעים במניות לוקחים סיכון, הם בתמורה רוצים להיות מתוגמלים בסיכוי. סיכוי הולך יחד עם סיכון – זה הא"ב של עולם ההשקעות.

אבל איפה להשקיע? זה לא מובן מאליו שהמשפחות יידעו איפה להשקיע. תוכנית חיסכון לכל ילד מאפשרת לפתוח חיסכון על שם הילד בבנקים או בקופות גמל, על פי בחירת ההורים. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לקבל את הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

אפשרויות החיסכון העומדות לרשותכם 

קופות גמל

האופציה הראשונה היא קופות גמל לחיסכון, שמבוססות על השקעה של הכספים בשוק ההון, על פי מסלול ההשקעה ומדיניות ההשקעה בקופה הנבחרת, כך שעל הסכום שמפקידים מתקבלת תשואה בהתאם למסלול. ניתן לבחור בין חמישה מסלולי השקעה: מסלול בסיכון מועט, מסלול בסיכון בינוני, מסלול בסיכון מוגבר וכן מסלולי הלכה (הלכה יהודית) או שריעה (הלכה איסלמית), שרמת הסיכון שלהם היא בינונית ושזמינים רק בחלק מהקופות.

לא ניתן לדעת מה יילד יום עם כל מסלול השקעה, אבל לצורך זה יש באתר התוכנית פירוט של התשואה השנתית הממוצעת של מסלולים דומים למסלולי ההשקעה אצל כל אחד מהגופים הפיננסיים. המידע הזה הוא ממש לא הבטחה לתשואה שתקבלו, אבל הוא יכול לספק אינדיקציה מסוימת למה שיכול להיות צפוי עבורכם.

החיסכון אפשרי נכון לעכשיו דרך 12 גופים פיננסיים: אינטרגמל, אינפיניטי, אלטשולר שחם גמל ופנסיה, אנליסט, אקסלנס נשואה, הלמן אלדובי, הראל פנסיה, מגדל מקפת, מיטב דש גמל ופנסיה, מנורה פנסיה, פסגות קופות גמל ופנסיה או קל גמל ופנסיה. לפני שנציג את נתוני העבר של הגופים, חשוב להבהיר – אלו נתונים היסטוריים, הם בטח לא מעידים על העתיד, ומעבר לכך – סיכוי מגיע יחד עם סיכון. במילים אחרות, לא להתרשם מדי ולא לקבוע בהסתמך על תשואות. ובכל זאת – הנתונים מראים שבשלוש שנים האחרונות התשואה השנתית הממוצעת הגבוהה הייתה במסלולי הסיכון המוגבר של אנליסט (17.54%), אינפיניטי חיסכון מוגבר (12.4%) או מנורה מבטחים ואלטשולר שחם בסיכון (10.97% ו- 10.96% בהתאמה).

ברמת הסיכון הבינוני אפשר למצוא קופות שדומות להן הניבו תשואה שנתית ממוצעת של כ-7%-6% לשנה, בעוד שבקטגוריית הסיכון המועט מדובר לרוב על חיסכון אפשרי של כ-3.5%-5%. במסלול ההלכה יש נתונים לגבי תשואה שנתית ממוצעת ב-5 שנים האחרונות (תשואה ממוצעת של 4%-5%), קופות הגמל שמציעות מסלול זה הן: מיטב דש, מגדל מקפת, הראל פנסיה, פסגות קופות גמל ופנסיה ומנורה פנסיה. במסלול השקעה שריעה יש נתונים רק לגבי קופת גמל הלמן אלדובי והתשואה השנתית הממוצעת שם ב-5 שנים האחרונות היא 0.32%.

הנה סקירה מקיפה יותר של התשואות בהתאם לגופים הפיננסיים:

  1. אנליסט – ניתן לחסוך במסלולי סיכון מועט, בינוני ומוגבר. אנליסט מובילה בתשואות קופות גמל בחיסכון סיכון מוגבר עם תשואה שנתית מצטברת ב-3 שנים אחרונות של 56.98%. בסיכון הבינוני התשואה השנתית המצטברת ב-3 שנים האחרונות היא 23.29% ובמועט 15.18%.
  2. אינפיניטי – ניתן לחסוך במסלולי סיכון מועט, סיכון בינוני,  סיכון מוגבר או הלכה. התשואה השנתית המצטברת ב-3 שנים האחרונות: סיכון מוגבר 39.66%, סיכון בינוני 18.89%, בסיכון המועט 11.06% ובמסלול הלכה אינפיניטי מובילה עם 26.65%.
  3. אלטשולר שחם גמל ופנסיה – ניתן לחסוך במסלולי סיכון מוגבר, סיכון מועט, סיכון בינוני או הלכה. אלטשולר מובילה בתשואות קופות גמל בחיסכון סיכון מועט עם תשואה שנתית מצטברת של 19.1% ב-3 השנים האחרונות. בסיכון הבינוני התשואה השנתית המצטברת ב- 3 שנים אחרונות היא 21.63%, בסיכון המוגבר 29.46% ובמסלול הלכה 20.45%.
  4. אקסלנס – ניתן לחסוך במסלולי סיכון מוגבר, בינוני, מועט והלכה. אקסלנס מובילה בתשואה מצטברת ב-3 שנים האחרונות במסלול סיכון בינוני עם תשואה של 23.67%.
  5. הלמן אלדובי – ניתן לחסוך במסלול מוגבר, בינוני, מועט והלכה. הלמן לא מדורגת גבוה בתשואות השנתיות שלה; התשואה המצטברת אצלה ב-3 שנים האחרונות: במסלול מוגבר 33.17%, מסלול בינוני 14.23%, מסלול מועט מקום אחרון עם 10.15% ומסלול הלכה 12.26%.
  6. הראל פנסיה – התשואה השנתית המצטברת ב-3 שנים האחרונות בהראל פנסיה: במסלול מוגבר 35.05%, מסלול בינוני 20.13%, מסלול מועט  3% ובמסלול הלכה 15.37%.
  7. מגדל מקפת – ניתן לחסוך במסלול סיכון מועט (15.36%), סיכון מוגבר (34.04%), סיכון בינוני (20.78%) , מסלול הלכה (15.72%) –  תשואה מצטברת ב-3 שנים האחרונות.
  8. מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ – ניתן לחסוך בארבעה מסלולים: מסלול סיכון מוגבר, בינוני, מועט והלכה. התשואה המצטברת ב-3 שנים האחרונות היא – מסלול מוגבר 34.33% , מסלול בינוני 20.19% , מסלול מועט במקום השני עם 16.10% ובמסלול הלכה 17.18%.
  9. מנורה פנסיה – מנורה לא מדורגת במקומות הגבוהים בתשואות בכל המסלולים. במסלול סיכון מוגבר התשואה המצטברת ב-3 שנים האחרונות היא 33.98%, במסלול הבינוני 19.96%, במסלול המועט 11.20% ובמסלול הלכה 15.03%.
  10. פסגות קופות גמל והשקעה – התשואה השנתית המצטברת ב-3 שנים האחרונות בפסגות: במסלול מוגבר 25.07%, מסלול בינוני 17.05%, מסלול מועט  51% ובמסלול הלכה 15.94%%.
  11. קל גמל ופנסיה בע"מ – המסלולים המוצעים הם סיכון מועט, סיכון בינוני וסיכון מוגבר. אין בקופה מסלולים דומים שניתן להשוואת אליהם.
  12. מור חיסכון לילד – מדורגת במקומות האחרונים של חיסכון קופות גמל בתשואה מצטברת ב-3 שנים האחרונות. במסלול סיכון מוגבר עם תשואה של 19.97%, במסלול סיכון בינוני 15.58%, מסלול סיכון מועט 13.02% ובמסלול הלכה 11.94%.

חיסכון דרך הבנק

האופציה האחרת לחיסכון במסגרת תוכנית חיסכון לכל ילד מכניסה לתמונה את הבנקים. במקרה הזה לא מדובר על תשואה אלא על ריבית שצוברות תוכניות החיסכון. גובה הריבית תלוי בבנק שבוחרים ובמסלול הספציפי של החיסכון. מסלולי החיסכון דרך הבנקים הם בגדול בטוחים יותר (את כספי ההפקדה, או סכום הקרן, מקבלים בכל מקרה), אבל מצד שני התשואה האפשרית בהם נוטה להיות נמוכה יותר.

המסלולים המוצעים דרך הבנקים כוללים מספר פרמטרים, שמשפיעים על האפשרויות לחיסכון: הראשון הוא גיל הילד (בין הגילאים 0-18, או לחלופין 18-21), סוג החיסכון (תוכנית הפקדה בלי תחנות יציאה, או לחלופין אפשרות לתחנת יציאה אחת לחמש שנים) או הבנק: הבנקים שמציעים את החיסכון נכון לעכשיו הם בנק אוצר החייל, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי, בנק הפועלים, בנק יהב, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק מסד ובנק מרכנתיל דיסקונט.

בנוסף, ניתן לבחור בין מסלול עם ריבית קבועה לא צמודה (בו הריבית השנתית משתנה בכל שנה, אבל קבועה וידועה מראש), ריבית משתנה (ריבית שנתית כמרווח מריבית הפריים המשתנה עם השינויים בריבית הפריים) או ריבית קבועה הצמודה למדד המחירים לצרכן (ריבית שנתית קבועה שמצמידים לשינויים במדד המחירים לצרכן).

את המסלולים והתנאים הספציפיים אנחנו מציעים לכם לבחון בעצמכם באתר של תוכנית חיסכון לכל ילד. מכיוון שגם גיל הילד הספציפי משפיע על הריבית, יש כאן שינויים בכל שנה בהתאם לגיל הילד, בין הבנקים ובמסלולי הריבית השונים. בגדול, מסלול הריבית הקבועה יציע בדרך כלל ריבית של כ-2%-4% בשנים הראשונות של הילד, כאשר הריבית יורדת בהדרגה עם הגיל: בגילאי 17-18 למשל היא עומדת לרוב על פחות מחצי אחוז, וכך גם מעל גיל 18. מבדיקה שערכנו עולה שעד גיל 18 מסלולי הריבית הקבועה של בנק הפועלים הם בעלי הריבית הגבוהה יותר. במסלול הריבית הצמודה מדובר על ריבית נמוכה של פחות מאחוז אחד, ופעמים רבות ריבית המתקרבת לאפס. מסלול הריבית המשתנה מציע טווח רחב גם כן. אפשר לטעון כי חישוב הריבית מראש לתקופה של כמה עשרות שנים הוא בעייתי במקרה של הבנקים, אבל בכל מקרה הריבית נוטה להיות נמוכה יותר מאשר התשואה שאמורים לקבל דרך קופות הגמל.

הרוב מעדיף קופות גמל

על פי נתונים שפרסם משרד האוצר בסוף 2019 ונכונים ל-2018, הציבור מעדיף את קופות הגמל. על פי הנתונים, רק 46% מההורים בחרו מסלול באופן אקטיבי, כך שרוב הילדים צורפו לתוכנית על בסיס שיטת ברירת המחדל, שלפיה ילדים עד גיל 15 מצורפים אוטומטית לקופת גמל בסיכון נמוך.

בחירה בקופות גמל היא גם ההמלצה שלנו עבורכם ברוב המקרים. למרות שיש בהן סיכון, התשואה יכולה להיות גבוהה בצורה משמעותית. אבל קודם אנחנו מציעים לכם, ואפילו מפצירים בכם, לקרוא את המדריך המלא על קופות גמל להשקעה.

יש הממליצים לבצע את הבחירה על פי משך החיסכון, כך שחיסכון ארוך יחסית צריך להגדיל את האטרקטיביות של המסלולים בעלי רמת הסיכון והתשואה האפשרית גבוהים יותר. כך למשל במקרה של 18 שנות חיסכון, ניתן להגיע למצב בו החיסכון בתום 18 שנה יהיה כפול במסלול סולידי ביחס למסלול בעל הסיכון המוגבר, אם כי יש במצב הזה סיכון גבוה יותר כמובן. כדי לסבר את האוזן, משרד האוצר פרסם הערכה שלפיה חיסכון בקופת גמל, מבלי שמושכים את הכספים עד גיל 21, עשוי להניב לילד סכום של כ-23 אלף שקל. לעומת זאת, בבנק סכום החיסכון הצפוי יהיה כ-14 אלף שקל – הבדל משמעותי ללא צל של ספק.

זכרו כי חלק מהמסלולים מציעים גמישות, אבל לא כולם. במקרה של קופות הגמל, ניתן להחליף בין מסלולים ספציפיים באותה קופה, או בקופות גמל, אבל לא להעביר את הכספים מקופות הגמל לבנקים. בנקים לא מאפשרים להעביר את הכספים לבנק אחר או לקופת גמל. שינוי מסלולי החיסכון לאורך התקופה אפשרי רק במסלולים בהם יש תחנת יציאה אחת למספר שנים, כאשר שינוי המסלול ייעשה במועד התחנה.

ומה קורה אם אתם לא בוחרים מסלול? ובכן, במצב הזה מי שתקבל עבורכם את ההחלטה היא המדינה. היא תפקיד אוטומטית לכל אחד מהילדים במסלול סולידי של קופת גמל, שתיבחר באופן אקראי (כך עבור ילדים שגילם 15 ומטה). במקרה של ילדים בגיל 15 ומעלה, תעביר המדינה את הכספים לבנק שבו נמצא חשבון העובר ושב שכספי קצבת הילדים החודשית מועברים אליו. לאחר גיל זה, במילים אחרות, המעבר יהיה לתוכניות חיסכון דרך הבנקים שהסיכון שלהן נמוך.

חיסכון לכל ילד – למה הילדים העשירים מרוויחים יותר?

שאלות ותשובות

חיסכון לכל ילד – זה ילד זה?

תוכנית חיסכון לכל ילד מתייחסת לכל ילד וילדה/נער ונערה עד גיל 18. על פי התוכנית, מפקיד הביטוח הלאומי 55 שקל בחודש לכל ילד, נכון לשנת 2023, בחשבון חיסכון ייעודי/קופת גמל ייעודית על שם הילד

אבל שימו לב – ילדים שהגיעו לגיל 18 אחרי מאי 2015 זכאים רטרואקטיבית, להפקדות מתאריך זה ועד לחודש שבו הגיעו לגיל 18, ובנוסף הם זכאים לקבל את הסכום הנוסף בגיל 21 – 500 שקל במידה שלא משכו את הכספים שנצברו.

בתוכנית הזו לא שואלים אתכם על הצטרפות. המדינה קבעה שהיא נותנת "מתנה" לכל הילדים שהוריהם זכאים לקצבת ילדים. כלומר, המבחן מי הוא ילד נקבע על פי הזכאות לקצבת ילדים.

למה "המתנה" היא בכאילו?

פשוט – הכספים האלו מגיעים מתקציב המדינה, ומי מממן את תקציב המדינה? אנחנו. אז נכון שזו חלוקה אחרת מאשר חלוקת הנטל – כלומר, מישהו (הממשלה) מקצה את הסכומים אחרת, כשבמקרה הזה, אגב, המשפחות החזקות תומכות במשפחות מרובות הילדים – וזה חשוב ונכון. אבל שלא תחשבו שאתם מקבלים מתנה, כי זה בסופו של דבר הכסף שלנו.

איפה מנוהל הכסף?

הכסף מנוהל בקופות גמל עצמאיות ובבנקים. הכסף בבעלות של הילד – להורם אין אפשרות לגעת בו. ההורים כן קובעים היכן ייפתח הפיקדון/קופת הגמל.

איך מתחילים?

את תוכנית החיסכון פותחים באתר הביטוח הלאומי, או בטלפון – 2637*. באתר ובטלפון תקבלו הכוונה מלאה איך לפתוח את החיסכון – רק נשמע מסובך, אבל ממש לא.

עד מתי אפשר לבחור היכן ינוהל הכסף?

לילדים שנולדו לפני ה-1.1.2017 – אפשר להחליט עד 1 ביוני 2017; לילדים שנולדו אחרי התאריך הזה הבחירה תהיה תוך חצי שנה מיום הלידה. חשוב לציין שהבחירה היא מתוך רשימה סגורה (כפי שהצגנו למעלה). ואם לא בחרתם קופה או פיקדון, יעשו את זה בשבילכם באופן אקראי. יבחרו לילד/לילדים מסלול ברירת מחדל בקופה או בפיקדון. אבל, אם ההורים כבר בחרו בעבר (לילד אחר), אז הבחירה הזו תהיה תקפה ליתר הילדים.

מהם מסלולי ברירת מחדל?

אלו מסלולים שנבחרים אוטומטית, אם לא מתקבלת הודעה מההורים. מסלול ברירת מחדל לילדים מתחת לגיל 15 – חיסכון בקופת גמל עם סיכון נמוך. מסלול ברירת מחדל לילדים מעל גיל 15 – חיסכון בבנק בריבית קבועה ולא צמודה.

האם ההפקדות רטרואקטיביות?

כן. זה חשוב, שימו לב – תוכניות החיסכון נפתחות החל מינואר 2017, והכספים שיופקדו בהם כוללים הפקדות רטרואקטיביות ממאי 2015 (!) אם מגיעה קצבת ילדים בתקופה זו. ילדים שנולדו מ-1 בינואר 2017 זכאים לכספים החל מיום לידתם.

ביטוח לאומי שולח מכתב שבו הסברים ודרכו ניתן לבחור את החיסכון. מה קורה אם המכתב אבד או שלא קיבלנו אותו? אפשר להזדהות בקלות יחסית באתר ביטוח לאומי (בעיקר דרך פרטי חשבון הבנק של האם, פרטי כרטיס האשראי שלה, או תאריך הנפקת תעודת הזהות שלה) ולפתוח חיסכון דרך האתר.

החיסכון הזה יכול להתאחד עם חסכונות אחרים?

לא. מדובר בהפקדה ייעודית לחיסכון – פיקדון או קופת גמל שהם נפרדים מהשקעות אחרות, קופות גמל אחרות וכו'. אי אפשר לאחד קופות גמל מכספי החיסכון עם קופת גמל אחרת.

מה ההורים צריכים לעשות?

ההורים צריכים להחליט אם להפקיד לפיקדון או לחסוך בקופת גמל, והם צריכים לקבוע את המסלול ואת רמת הסיכון – מוטה מניות, סולידי וכו'. קיימים חמישה מסלולי ההשקעה בקופות הגמל להשקעה – מסלול עם סיכון מועט, מסלול סיכון בינוני, מסלול סיכון מוגבר, מסלול הלכה יהודית, מסלול הלכה אסלאמית. התשואה בכל המסלולים האלו לא ידועה, בעוד הריבית על הפיקדון ידועה מראש.

הבנקים מציעים שלושה מסלולים – מסלול עם ריבית קבועה לא צמודה; מסלול עם ריבית משתנה; מסלול עם ריבית קבועה, הצמודה למדד המחירים לצרכן. ניתן לבחור בתוכנית חיסכון ללא תחנות יציאה או בתוכנית חיסכון עם תחנת יציאה בכל חמש שנים.

כמו כן, ההורים צריכים לקבוע אם להוסיף 55 שקל, מתוך קצבת הילדים, לסכום ההפקדה החודשי לחיסכון.

אם הם מחליטים שכן, נכנסים לאתר הביטוח הלאומי, מגדירים הפקדה נוספת מתוך הקצבה בסך של 55 שקל, וההפקדה תבוצע החל מהחודש הבא.

האם כדאי לחסוך לילד את 55 השקלים הנוספים?

זו שאלה אישית/משפחתית, אבל חשוב להבהיר שיש יתרונות בחיסכון ההשקעה הזה, ובעיקר – אין דמי ניהול ואין עמלות (המדינה לקחה על עצמה את דמי הניהול ואת העמלות), כך שזו תהיה השקעה ללא הוצאות, בעוד שבהשקעות אחרות אתם משלמים לא מעט.

חוץ מזה, יש עוד שני יתרונות בולטים: מס רווחי הון משולם רק במשיכת הכספים, וגם לא במעבר בין מסלולים, וכן – למרות שזה נראה רחוק, ניתן להשאיר את הכספים בקופת הגמל עד לפרישה ואז לקבל אותם פטורים ממס.

מה עדיף – קופת גמל או פיקדון?

זה תלוי מאוד ברמת הסיכון שהמשפחה יכולה ומוכנה לקחת. ככלל ככל שהתקופה ארוכה יותר, יש סיכוי טוב יותר שקופת גמל להשקעה בסיכון מוגבר תספק תשואה גבוהה יותר. למעלה תוכלו לקבל מידע על התשואה, וכמובן שבאתר הביטוח הלאומי המיועד לחיסכון לכל ילד – יש את הנתונים.

המסלול הנבחר הוא לא סוף פסוק לכל תקופת החיסכון – אפשר לעבור בין המסלולים השונים. אם לדוגמה אתם חוששים ממשבר בשוק ההון ומירידות בבורסה, אתם יכולים לעבור למסלול סולידי יותר לתקופה מסוימת. אגב, נפילות בבורסה מתרחשות אחת לתקופה, ובכל זאת על פי המחקרים, השקעה לאורך זמן בשוקי המניות משתלמת יותר מהשקעה סולידית, אם כי היא מסוכנת יותר.

מה המשמעות של סיכון בינוני?

לרוב, כשמדברים על סיכון בינוני מתכוונים להשקעה במניות בשיעור של עד 30% מהיקף החיסכון.

מתי אפשר למשוך את הכסף?

משיכת הכספים אפשרית החל מגיל 18, אך הילד צריך את אישור ההורים. בגיל 21 הוא כבר לא צריך אישור כזה.

עם זאת, במקרים חריגים (בעיות בריאות או חס וחלילה פטירה) ניתן למשוך את הכסף גם לפני גיל 18.

כדי למשוך את הכסף יש למלא טופס באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, או באתר הבנק או אתר קופת הגמל.

האם כדאי לחכות עד גיל 21 ורק אז למשוך את הכסף?

מי שמחכה עד גיל 21 מקבל מענק נוסף של 500 שקל. זה היתרון הגדול על פני משיכה בגיל מוקדם יותר.

במשיכה יש מס?

כן. כספי החיסכון חייבים במס – 15% מהרווח הנומינלי במסלולי הפיקדון בבנקים, ו-25% מהרווח הריאלי (רווח נומינלי פחות המדד) בקופות הגמל להשקעה.

עדכונים

דירוג הקופות בחיסכון לכל ילד – ככה תבחרו נכון

חיסכון לכל ילד – למה הילדים העשירים מרוויחים יותר?

בנק מזרחי טפחות מעדכן את הנתונים על הפיקדונות/חסכונות שהוא מציע במסגרת חיסכון לכל ילד, וכמו כן הוא מספק הטבות עתידיות – בתנאי המשכנתא, בהלוואה ללימודים ועוד – ראו כאן הרחבה, וכאן תקבלו את הריבית על החסכונות (שישה מסלולים) – מזרחי – חיסכון לכל ילד

HON TV

קרן השתלמות לעצמאיים – בעיקר יתרונות

 קופת גמל להשקעה – שווה לבדוק