חדשות    

ישראל במקום העשירי במדד החדשנות – בתשתיות ובמוסדות פחות

ישראל דורגה עשירית בדירוג החדשנות של Global Innovation Index. זו פעם ראשונה שלה בעשירייה הראשונה לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-11 ושנה קודם לכן במקום ה-17.כמו בשנים קודמות שוויץ ראשונה ושבדיה שנייה. ארה"ב טיפסה מאז שנה שעברה למקום השלישי.

ישראל הגיעה למקום העשירי בעיקר בזכות הדירוג המכובד של מקום שמיני בתוצרי  חדשנות. גם תשומות חדשנות זכו למקום יפה יחסית – 17, לדעת מחברי הדוח ישראל מניבה תוצר חדשני בהשקעה מועטה יחסית. ישראל מדורגת ראשונה בעולם בהשקעות במו"פ, כישרון מחקרי, עריכה בוויקיפדיה, יצירת יישומונים ויצוא שירותי הייטק.

ברמת התחכום של העסקים  הגיעה ישראל  אפילו למקום השלישי. הדירוג הזה מורכב מכמה דירוגי משנה שהגבוה בהם הוא שת"פ בין תעשייה ואקדמיה וכן השקעות זרות ושותוף של נשים בכוח עבודה מיומן. בכולם קיבלה ישראל את אחד משלושת המקומות הראשונים.

ישראל פחות טובה בתשתיות ומוסדות (מקומות 33 ו-31 בהתאמה). ולמרות תקציב החינוך הגובה  קיבלה ישראל דירוג נמוך בהשקעה ממשלתית לתלמיד (מקום 56) ובעלות של פיטורי התייעלות (מקום 111).

עורכי המדד מציינים כי ישראל היא המדינה המובילה בחדשנות בצפון אפריקה ובמערב אסיה, וכי היא בולטת בכמות החדשנות ביחס להשקעה. ירושלים ותל-אביב דורגו במקום ה-23 במדד מרכזי החדשנות הגדולים בעולם. לאחר ארצות הברית דורגו הולנד ובריטניה. הודו זכתה לקפיצה  הכי גבוהה בדירוג.

מהו האינדקס הגלובלי לחדשנות

האינדקס הגלובלי לחדשנות (GII) מציג מדד מורכב של מצב החדשנות ב-129 מדינות לפי 80 אינדיקטורים. האינדיקטורים בוחנים את הסביבה הכללית היוצרת ותומכת בחדשנות, כולל רמות חינוך, השקעה בתשתיות, השקעה במחקר, תחכום עסקי וסביבה פוליטית.

בכל שנה מתמקד האינדקס הגלובלי בנושא אחר המוביל חדשנות והשנה התמקד בעתיד החדשנות בבריאות. האינדקס מנתח את הסביבה התומכת בחדשנות בשירותי בריאות בעולם בעשור האחרון, כולל השפעת חדשנות טכנולוגית ולא-טכנולוגית. כמו כן בוחן האינדקס את התפקיד של חדשנות רפואית בעיצוב עתיד שירותי הבריאות ופוטנציאל ההשפעה על פיתוח כלכלי של המדינות.

חדווה בר – המפקחת שהורידה חסמים והובילה חדשנות

רשות החדשנות תשיק מסלול ייעודי למיזמי טכנולוגיה בפריפריה; ההשקעה הכוללת – 180 מיליון שקל

רשות החדשנות תשיק מסלול ייעודי למיזמי טכנולוגיה בפריפריה; ההשקעה הכוללת – 180 מיליון שקל