חדשות    

לכיוון ההפוך: קרנות נדל"ן מאמריקה רוצות להנפיק בישראל

בעוד בארץ מזהירים מהשקעות נדל"ן בארצות הברית, מתחילת 2019, עם הפחתות הריבית בארה"ב ובשלה משבר במגזר חברות הנדל"ן האמריקאיות, המנפיקות מארה"ב החלו להתעניין, מסיבות מגוונות, בגיוסי אקוויטי (מניות) בתל אביב.

כך למשל שתי חברות נדל"ן אמריקאיות מצפות להנפקות הון:  קיסטון – חברת קרנות נדל"ן מארה"ב בבעלות ביל גלייזר ומארק רש, ופרו־ריט, קרן ריט קנדית שנסחרת בטורונטו לפי שווי של כ-270 מיליון דולר קנדי. גם הרץ נמצאת בהנפקה.לקיסטון נכסים נכסים ברחבי ארצות הברית  בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר.  ההנפקה, שלה תהיה במחצית הראשונה של 2020 לפי שווי 400–500 מיליון דולר

קיסטון מעוניינת  להפוך את הקרנות לקרן ריט ציבורית, בעזרת גיוס הון בתל אביב שישמש לרכישת נכסים חדשים. להבדיל, קרנות פרטיות  מחויבות לממש את נכסיהן בתום תקופת ההשקעה. לעומת זאתף חברה ציבורית יכולה להחזיק את הנכסים לטווח הארוך

לפרו־ריט -84 נכסים מניבים. שווי נכסיה מוערך ב-600 מיליון דולר, ופעילותה מניבה תשואת דיווידנד של 9%. פרו־ריט נערכת לביצוע רישום כפול למניותיה למסחר בתל אביב, במקביל להנפקה בטורונטו, תוך כדי גיוס הון של כמה עשרות מיליוני דולרים.

הקבוצה השלישית הרץ נמצאת בתהליך הנפקה ראשונית, והיא תגייס כ-420 מיליון שקל (120 מיליון דולר). הקבוצה, באמצעות החברה הבת הרץ פרו־פרטיז, הנפיקה בישראל סדרת אג"ח בשווי של כחצי מיליארד שקל. האג"ח נסחרות בתשואה לפדיון של כ-7.6%. הרץ,תציע לגייס לפי שווי של כ-800 מיליון דולר; בינתיים ההנפקה מתעכבת בשל חילוקי דעות עם המשקיעים המוסדיים לגבי השווי.

ההנפקות הראשוניות של הרץ וקיסטון נעשות  כחלק מהליך ההנפקה, והן רוצות לשנות את סיווגן לקרן השקעות בנדל"ן בארה"ב (קרן ריט). לשם כך יצטרכו לבנות מבנה מורכב כדי להימנע מאירוע מס. "אלה עסקות קשות מאוד ומורכבות; זה אינו מבנה אופטימלי, ולכן גם ההנפקות לוקחות יותר זמן", אמר מקור בשוק ההנפקות.

למה תל אביב

חברות הנדל"ן אמריקה מעוניינות להנפיק בתל אביב כאסטרטגיה למצוא זירת מימון חדשה – והשוק הישראלי, טוב לכך  משום שהוא נזיל מאוד. בורסות אחרות קטנות מדי לשוק בארה"ב, השוק בישראל מאפשר תמחור טוב. עוד סיבה היא הסכמי הרישום הכפול החדשים שיזמה רשות ני"ע עם הבורסות בטורונטו, סינגפור והונג קונג. לצד  דרישה בישראל לגיוסי אקוויטי, שהתמעטו בשנים האחרונות, וקרנות הריט מחו"ל עשויות להיות אלטרנטיבת השקעה.

השקעה בקרנות ריט – יתרונות וחסרונות!

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק של שר האוצר לעידוד הקמת קרנות ריט להשקעה בפרויקטים של דיור להשכרה