התוכנית משתרעת על שטח של 175 דונם בחלקה הצפוני של העיר בסמיכות לרחוב שבטי ישראל ומדרום לכביש 35 ושכונת כרמי גת
תוכנית להפקדה להתחדשות עירונית בקרית גת. כך החליטה הוותמ"ל. התוכנית ממוקמת בשכונת שבטי ישראל ובמסגרתה יפונו 20 בניינים עם 372 יח"ד וייבנו 2,728 יח"ד ב-36 בניינים בני 12-10 קומות ומגדלים של 24-20 קומות.
התוכנית משתרעת על שטח של 175 דונם בחלקה הצפוני של העיר בסמיכות לרחוב שבטי ישראל ומדרום לכביש 35 ושכונת כרמי גת. במסגרת ההחלטה על הפקדת התוכנית נקבע, כי 546 יח"ד מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית יוקצו עבור דירות קטנות, ובנוסף, התוכנית כוללת 17.5 דונם עבור מבני ציבור, 42 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים בסמיכות לנחל נעם מצפון, ובין מבני המגורים במיקומים מרכזיים, ו-4,500 מ"ר שטחי מסחר בחזיתות מסחריות.
בשלב הראשון יבנו יזמי התוכניתל קרקע בעלותם, כך שניתן יהיה להתחיל את הפרויקט מבלי להתחיל בפינוי. תכנון המתחם נערך מטרתו לחזק את החיבור העירוני לשכונות הקיימות וליצור רצף של הבינוי העירוני. על כן, בנייה נמוכה יותר עד גובה של 10 קומות, שולבה בעיקר ברחובות המשניים של השכונה תוך יצירת חזית בנויה לרחוב שבטי ישראל. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו חיבורים של שבילי אופניים והולכי רגל למערך השבילים העירוני המקשר בין השכונות הקיימות ותחנת הרכבת מדרום, ולבין שכונת כרמי גת מצפון.
יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר אמר בעקבות אישור התוכנית, "התוכנית החדשה מחברת בין השכונות הוותיקות לשכונת כרמי גת, וצפויה להביא לשיפור איכות החיים של האוכלוסייה המתגוררת בשכונה".
כאשר ביקשו היזמים לקבל הצעות מחיר מאותם שלושה משרדים, גילו כי אלה גבוהות בהרבה מהצעות מחיר שקיבלו משמאים מתחרים
באגף התכנון של עיריית תל אביב מחויבים יזמים לעבוד אך ורק עם שמאים מתוך רשימה מצומצמת שמוכתבת על ידי העירייה, ובתעריפים גבוהים משמעותית מתעריפי השוק. כך נובע משרשרת התכתבויות דואר אלקטרוני בין יזמי פרויקט פינוי־בינוי בצפון תל אביב ובין פקידי עיריית תל אביב. עיריית תל אביב אמרה שתבדוק את הנושא.
כאשר ביקשו לקבל הצעות מחיר מאותם שלושה משרדים, גילו כי אלה גבוהות בהרבה מהצעות מחיר שקיבלו משמאים מתחרים, שאינם כלולים ברשימה המצומצמת של העירייה.
העימות של עיריית תל אביב וחברת העיר החדשה, הוא המקרה הראשון שנחשף להתנהלות כזו מצד רשות מקומית. הפרויקט המדובר, מגדלי אפקה שמו, מקודם בשנים האחרונות על ידי העיר החדשה שבבעלות דרור הלוי בשטח בן כ־16 דונם, בתחום הרחובות מבצע קדש, קהילת קייב, קהילת פוזנא וקהילת ריגה בשכונת נאות אפקה. בשטח זה מאפשרת התוכנית לבנות 378 דירות ושטחי מסחר בהיקף של 700 מ"ר, במקום 136 דירות קיימות.
את רשימת שלושת השמאים חשף מנהל תחום המקרקעין באגף התכנון בעירייה במענה לפניית אדריכלית הפרויקט. שלושת השמאים הם משרד דנוס־להט שבו שותף יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר אוהד דנוס, משרד אברהם ויונתן לוי, והשמאי זאב כהן. עוד הוסיף ארצי כי השמאי שייבחר וימומן על ידי היזם יחתום על התחייבות כלפי העירייה לפיקוח ולהנחיות על ידה.
תגובת היזמים להצעות המחיר של השמאים מטעם העירייה: "הופתענו מאוד מהדרישה לבצע את העבודה רק על ידי שלושה שמאים פרטיים הנקובים במייל ששלחת", כתב שאול רגב מהנהלת החברה, "עולה מן הדרישה כי רבים מבכירי השמאים במדינה לא רשאים לבצע את העבודה, דבר המותיר את היזמים מול טבלת מחירים גבוהה במיוחד ללא כל אפשרות לתחרות. זה מצב לא מתקבל על הדעת הן בדיני התחרות והן בהתנהלות של רשות ציבורית".
עוד הוסיפו כי תוכנית הפרויקט מקודמת מספר שנים בליווי משרד השמאים פז כלכלה בבעלות השמאית דניאלה פז, "שמאית מהבכירים והמוכרים ביותר, שמשמשת גם כיועצת למשרדי ממשלה, ועדות תכנון, בנקים ועיריית תל אביב בפרט". לדבריהם טבלת האיזון והחלוקה בעריכת פז כלכלה כבר שולמה. "היענות לדרישתך המפתיעה בשלב זה, תגרור לבזבוז זמן נוסף ועלויות גבוהות ונוספות, הן בשל עבודה כפולה ומיותרת, והן בשל תמחור הגבוה באופן יוצא דופן".
הצעות מחיר מטעם שמאי העירייה היו 250 אלף שקל ממשרד דנוס־להט, והצעה נוספת לאותה עבודה עבור 70 אלף שקל ממשרד אברהם ויונתן כהן, וזאת רק בכפוף לכך שיוכלו להשתמש בתשתית שכבר נעשתה על ידי פז כלכלה. אלא שבידי העיר החדשה הצעות לביצוע עבור 20 אלף שקל. ההצעות שקיבלה החברה היו גבוהות בעשרות ואף מאות אלפי שקלים מהצעות מחיר של שמאים שלא נכללו ברשימות העירייה.
עוד טענו היזמים, כי ישנם 99 שמאים המוסמכים לעבוד עם העירייה, כך שההתעקשות של העירייה על שלושת המשרדים שהוצעו על ידה אינה מובנת.
בסופו של דבר, בעקבות מכתב התראה מטעם עורך דינם של היזמים נאותה העירייה להרחיב את הרשימה ל־9 משרדי שמאים אפשריים. אולם גם לאחר הרחבה זו טענה החברה כי מחירי השמאים המוצעים עדיין יקרים משמעותית ממחירי השוק. "ההצעות משקפות מחיר של כ 300% עד 1,600% מעל מחיר השוק, כלומר 250,000-50,000 שקל כאשר מחיר השוק הוא כ־20,000-15,000 שקל", נטען.
בתגובה להצעת המחיר היקרה שהוציא משרדו הגיב יו"ר לשכת השמאים לשעבר אוהד דנוס: "מדובר בשומה מורכבת שאיני בטוח שכל שאר מגישי ההצעות הבינו עד כמה. הצעת המחיר שהגשנו ראויה להיקף העבודה הנדרש ולשווי הפרויקט כולו. עיריית תל אביב דווקא נוהגת בצורה הוגנת כשהיא מאשרת התמחרות בין שלושה משרדים, בעוד שוועדות מקומיות אחרות כופות לעתים שמאי בודד".
רוכשים קרקע חקלאית? המוכרים חייבים לספק לכם הערכת שמאי
לשכת השמאים – מחירי הדירות עלו ב-9% בשנה; ירידה של 10% ברכישת דירות בספטמבר
הצמצום ברווח הוא תוצאה של ירידה חדה בהכנסות מהשקעות ברבעון הרביעי, שהתאפיין בירידות חדות בשווקים
חברת הביטוח אי.די. איי (המחזיקה בביטוח ישיר) מפרסמת את התוצאות של שנת 2018 והיא חברת הביטוח הראשונה שעושה כך. אם התוצאות מרמזות על יתר חברות הביטוח, המצב רחוק מלהיות חיובי.
ביטוח ישיר סיימה את 2018 עם רווח כולל של 174 מיליון שקל, ירידה של 13% לעומת 2017, בעיקר בשל רבעון רביעי חלש שהסתיים עם רווח זעום של 2.1 מיליון שקל – ירידה של 96% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.
הצמצום ברווח הוא תוצאה של ירידה חדה בהכנסות מהשקעות ברבעון הרביעי, שהתאפיין בירידות חדות בשווקים. החברה ספגה גם מירידה בתוצאות החיתומיות בענפי ביטוח הרכב חובה, בריאות וענפי הרכוש שקוזזו בחלקן על ידי שיפור משמעותי ברווח החיתומי בענף רכב מקיף.
הפרמיות ברוטו הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל, עלייה של 8% לעומת 2018. הפרמיות ברבעון הרביעי עמדו על 600 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת 2018 – הצמיחה נובעת מעלייה במספר הלקוחות ובהיקפי הפעילות שקוזזה בחלקה על ידי ירידת תעריפים בענף רכב מקיף.
ביטוח ישיר מנוהלת בחצי השנה האחרונה על ידי קובי הבר, שהחליף את המנכ"ל רביב צולר. לחברה עלייה חדה בהוצאות – הוצאות המכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו ב-2018 ב-524 מיליון שקל, עליה של 21% לעומת 2017. ברבעון הרביעי הסתכמו ההוצאות ב-151 מיליון שקל, זינוק של 33%.
בביטוח ישיר מסבירים את העלייה בהוצאות בהיקף הפעילות הגדל ובעלייה במספר הלקוחות נטו, לרבות עלייה בהוצאות השכר – הכוללות מרכיב חד פעמי בשל תחלופת מנהלים בכירים. כמו כן נרשמה עלייה בהוצאת הפחת בשל מערכות טכנולוגיה חדשות, עלייה בתשלום עמלות לשותפים עסקיים בשל הגדלת בפעילות, לצד התרחבות שיעור הביטולים בענפי ביטוח החיים והבריאות ועלייה בהוצאות השיווק בשל שינויים בסביבה התחרותית.
העלייה בהוצאות, בדגש על הוצאות השיווק, נובעת מהתחרות הגוברת בענף הביטוח הכללי, עקב כניסת שחקניות ביטוח ישירות חדשות ודיגיטליות כמו ליברה של אתי אלישקוב וכן ווישור של אמיל וינשל. וגם חברות הביטוח המסורתיות החלו למכור ביטוחים ישירים..
בעוד שאצל ביטוח ישיר החשיפה לשוק ההון קטנה יחסית, אצל חברות הביטוח הגדולות עם תיקי הנוסטרו המשמעותיים שלהן (בדגש על מגדל וכלל ביטוח), השפעת הפסדי ההשקעות ברבעון הרביעי צפויה להיות משמעותית הרבה יותר.
ביטוח ישיר – העלאת מחירי הפרמיות הביאה לגידול של 17% בהכנסות ל-67 מיליון שקל
החל ב-30 במרץ יופסקו הטיסות הישירות לנמלי התעופה סטנטד וגטוויק
איזי ג'ט מצמצמת את הטיסות הישירות מתל אביב. מ-30 במרץ יופסקו הטיסות הישירות לנמלי התעופה סטנטד וגטוויק, בזמן שהטיסות הישירות ללוטון יימשכו כסדרן.
גטוויק הוא נמל התעופה השני העמוס בבריטניה – אחרי הית'רו שנחשב לאחד מנמלי התעופה העמוסים והיקרים בעולם, ולכן חברות הלואו קוסט ברובן לא טסות אליו. גטוויק ממוקם במרחק של 45 קילומטר דרומית ללונדון.
לוטון, נמל הבית של איזיג'ט, הוא נמל תעופה שמשמש בעיקר חברות לואו קוסט וכמה חברות לגאסי כולל אל על, והוא ממוקם במרחק של 56 ק"מ ממרכז לונדון (וכ-3 ק"מ מזרחית למרכז העיר לוטון).
הסיבה לצמצום הפעילות היא כי הטיסות לנמלי התעופה גטוויק וסטנסטד היו חלק מלו"ז החורף, שמסתיים בסוף מרץ. בחברה ציינו כי בחורף הבא הקווים האמורים ישובו לפעול.
איזיג'ט היא חברת הלואו קוסט הראשונה שהחלה להפעיל טיסות מתל אביב ליעדים שונים באירופה. כיום מפעילה החברה טיסות ל-17 יעדים בהם ללונדון, בזל, ברלין, פריז, אמסטרדם, מילאנו, נאפולי ועוד.
את שנת 2018 סיכמה איזיג'ט עם תנועת נוסעים (הלוך ושוב) של 1.014 מיליון בקווים מנתב"ג, עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת, ומקום רביעי בהיקף הפעילות, עם נתח של 4.53% מכלל הנוסעים בטיסות הבינלאומיות נתב"ג.
בחודשים ינואר-פברואר 2019 הטיסה איזיג'ט כ-200 אלף נוסעים – עלייה של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואשר מיקם אותה כחברת התעופה הזרה החזקה ביותר בקווים מנתב"ג עם נתח של 7.11% מכלל תנועת הנוסעים.
כרטיס טיסה בכיוון אחד או כרטיס הלוך חזור?
רוצים טיסה זולה באמת? הכירו את הכללים של עולם הלואו קוסט
ככל שהשטח המושכר לחלל משותף היה גדול יותר, גדל הפער בין שווי המכירה לבין העסקאות הדומות בשוק
חללי העבודה המשותפים אומנם פופולריים, אבל מחקר חדש מראה שמשיעור מסוים של חללים משותפים, ערך הבניין כולו מתחיל לרדת.
לפי המחקר, שנערך על השוק בארה"ב, אומנם החללים החדשים מהווים רק 1% מכלל המשרדים, אבל שיעורי הצמיחה שלהם גבוהים מאוד. יש ערים שבהן השיעור גבוה אפילו יותר. כך במנהטן מדובר על 3%, בסן פרנסיסקו על 2.9% ובלוס אנג'לס על 2.2%.
ניתוח של 17 עסקאות מכירה מהשנתיים האחרונות, של בניינים שיש בהם חללי עבודה משותפים, מראה את הקשר בין שווי העסקה לבין שיעור החללים המשותפים בבניין. במקומות שבהם 40% או פחות מהשטחים הושכרו לחללי עבודה משותפים, השווי היה בטווח או קצת פחות מהמחיר של עסקאות דומות באזור. ככל שהשטח המושכר לחלל משותף היה גדול יותר, גדל הפער בין שווי המכירה לבין העסקאות הדומות בשוק. למעשה, התוצאות הראו שמשקיעים נוטים לדרוש הנחה על המחיר, ככל ששיעור החללים המשותפים גבוה יותר.
שווי הנכס, לפי המחקר – של קושמן את וויקפילד – על ארה"ב הראה ששיעור אכלוס של כ-15%-30% על ידי חללי עבודה משותפים חיובי ותורם לעליה בשווי של הנכס הנמכר. מצד שני צריך לזכור כי קיים אתגר גדול בהשכרה לגופי עבודה משותפת, משום שעלולה להיווצר תלות בלקוח עם חוזים קצרים הדורש השקעות גמר גבוהות. השאלה מה תהיה היכולת של גוף כזה לשלם את השכירות בתקופות פחות טובות, כשהביקוש למתחמים ירד,.
החסרונות המצוינים במחקר: עלויות גבוהות יותר בגלל השקעה רבה בעיצוב ובתכנון, בלאי ופחת מוגברים, וענייני אבטחה ואבטחת מידע. נושא אחר הוא חוסר יציבות, כלומר מצב שבו הרבה משרדים נשארים ריקים. בלי יכולת לשינוי
אבל יש לציין כי ממחקרים עולה כי למרות הצמיחה החזקה והסיקור האוהד, מדובר על שיעור חדירה נמוך מאוד של כ-1% ממלאי המטרים להשכרה בארה"ב נכון לאמצע 2018.בישראל לעומת זאת חסרים נתונים, אבל ההערכות הן שהמצב דומה
לפי הדוח, שיעור חברי ווי-וורק שעובדים עבור חברות שיש בהן יותר מ-100 עובדים הוכפל פי 4 מ-2010 והגיע ל-12%, ואילו שיעור העובדים שהם פרילנסרים או עצמאים צנח באותה תקופה מ-68% ל-39%.
חללי עבודה משותפים – עכשיו גם לתאגידים
חללי עבודה משותפים – מה זה? מה היתרונות? מה מקבלים ובאיזה מחיר?
אלו קוזזו עם תוצאות טובות של גולן ועם הכנסות קמעונאות חשמל
אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את נתוניה לרבעון ול-2018 כולה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכמו בכ-641.9 מיליון שקל לעומת כ-673.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מקיטון במחזור המכירות של מגזר מוצרי הצריכה החשמליים, זאת בקיזוז גידול במחזור המכירות של מגזר קמעונאות חשמל.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכם בכ-142.7 מיליון שקל לעומת כ-183.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2018 עמד על כ-22.2% ממחזור המכירות, לעומת כ-27.2% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהירידה במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ובעיקרה מירידה בשיעור הרווח הגולמי בתחום המזגנים.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכם בכ-10.5 מיליון שקל, לעומת רווח של
כ-40.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכמה לסך של כ-33 מיליון שקל, לעומת סך של כ-67 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי מפעילויות נמשכות ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-19.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכם בכ-4.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-12.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 25 מיליון שקל שיחולק ביום 15 באפריל 2019.
ההון העצמי הסתכם בכ-574.7 מיליון שקל.
קיטון בהכנסות ל-2018
הכנסות החברה בשנת 2018 הסתכמו בכ-2.63 מיליארד שקל לעומת כ-2.81 מיליארד שקל בשנת 2017. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהכנסות מגזר מוצרי צריכה חשמליים, שקוזזה על ידי איחוד תוצאות גולן, שלא נכללו ברבעון הראשון של 2017, ומגידול בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל.
הרווח הגולמי בשנת 2018 הסתכם בכ-652.7 מיליון שקל לעומת כ-757.2 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח עמד על
כ-24.8% ממחזור המכירות, לעומת שיעור רווח גולמי של כ-26.9% בתקופה המקבילה אשתקד.
הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו נבעו בעיקר מירידה ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר מוצרי צריכה חשמליים כתוצאה מהירידה בהיקף המכירות, והוא קוזז בחלקו על ידי איחוד תוצאות גולן בתקופת הדוח, שנכללו אשתקד רק החל מהרבעון השני של השנה.
הרווח התפעולי בתקופה הסתכם בכ-106.8 מיליון שקל לעומת כ-216.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי מפעילויות נמשכות בשנת 2018 הסתכם בכ-44.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי מפעילויות נמשכות בסך של כ-134.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של החברה בשנת 2018 הסתכם בכ-8 מיליון שקל לעומת רווח נקי בסך של כ-164.3 מיליון שקל בשנת 2017. הרווח הנקי בתקופת הדוח כלל הפסד מפעילות שהופסקה, נטו בסך של כ-36.9 מיליון שקל בגין פעילותה בתחום ייבוא מוצרי HUAWEI, בעוד שאשתקד נכלל בתוצאות רווח של כ-29.6 מיליון שקל מפעילות שהופסקה ששיקף את הרווח ממכירת רשת אייס אוטו דיפו.
ה-EBITDA בשנת 2018 הסתכם בכ-210 מיליון שקל, לעומת כ-301 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2018 הסתכמו לכ-221 מיליון שקל לעומת כ-228 מיליון שקל בשנת 2017. סך של כ-96 מיליון שקל נבעו מהפעילות השוטפת של גולן טלקום.
אלקטרה צריכה – ירידה של 18% בהכנסות ל-691 מ' שקל; ה-EBITDA נחתכה ב-40% ל-61 מ'; שקל
3,740 יח"ד בנתיבות ו-1,344 ביהוד מונסון
הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור החליטה לקדם תכניות בנתיבות וכן בויהוד-מונוסון. בנתיבות אישרה הוועדה תוכנית שכוללת 3,470 יחידות דיור, וביהוד-מונוסון, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית הכוללת 1,344 יחידות דיור.
התוכנית בנתיבות תיקרא 'מעלות הנחל', והיא ממוקמת ממערב לעיר ואמורה להיבנות ברצף אורבני לעיר. התוכנית בשטח של 2,100 דונם וכוללת 3,534 יחידות דיור במבנים עד גובה של 9 קומות וכן 3 מבני מגורים בני 18 קומות. מהן 335 מיועדות לדירות קטנות.
כמו כן תכלול התוכנית כוללת 176 אלף מ"ר עבור מבני ציבור וכן גינות ציבוריות ושטחים פתוחים הכוללים חלק משמעותי מ"פארק נחל בוהו" בשיתוף פעולה בין עיריית נתיבות וקק"ל.
בתוכנית גם מרכז תחבורה ציבורית, קישור למערך שבילי אופניים העירוני וכן שטחי מסחר ותעסוקה שכונתיים בהיקף של כ-23 אלף מ"ר, שישתלבו במבני המגורים. בחלקה הצפוני של התוכנית ייסלל כביש גישה חדש המחבר את נתיבות אל רשת הדרכים הארצית ולכביש 25 ואשר ישמש ככניסה נוספת לעיר. .
ביהוד-מונוסון, החליטה הועדה להפקיד תוכנית התחדשות עירונית במתחם 'מוהליבר' הנמצא בחלקה המזרחי של יהוד-מונסון, ממערב לנחל יהוד ולאזור התעשייה העירוני, ומדרום לרחוב בן גוריון.
לפי התוכנית ייבנו 1,344 יחידות דיור ב-20 מבני מגורים בני 14 קומות במקום 336 הקיימות. מתוך כלל יחידות הדיור, 260 הן עבור דירות קטנות והתוכנית כוללת את הגדלת השטחים הציבוריים לטובת גני ילדים וצרכי קהילה וחברה.
עוד מתעתדת התוכנת כי יורחבו הרחובות כצנלסון ומוהליבר ויוספו שטחי מסחר בהיקף של 2,000 מ"ר, 9 דונם עבור שטחים פתוחים ופרטיים לשימוש הציבור. התוכנית מצמצמת את תקן החניה הפרטית מתוך כוונה לפתח מערך תחבורה ציבורית איכותית באזור, הכולל את הקו הסגול של הרכבת הקלה ונתיב 'מהיר לעיר'.
התוכנית קודמה על ידי עיריית יהוד-מונוסון, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ונערכה על ידי רן בלנדר אדריכלים.
בוותמ"ל מסרו: "התוכנית שאושרה היום בנתיבות משלימה את מארג התכניות שבעזרת הסכם הגג יביאו לתנופת פיתוח משמעותית בעיר. התוכנית ביהוד-מונוסון קודמה במסגרת מיקוד המאמץ של הותמ"ל בהתחדשות עירונית ברחבי הארץ, כך במתחם 'מוהליבר' אשר מביא בשורה לדיירים המתגוררים בשכונה, וליתר הציבור המבקש להתגורר בדיור איכותי בעיר".
עומדים ביעדים: הוועדה שהוקמה לזרז אישורי בנייה אישרה אשתקד כ-60 אלף יחידות דיור
בית המשפט המחוזי בב"ש דחה עתירה נגד בניית שכונה בת 7 אלף דירות באופקים
שירות הסטרימינג ייקא טי.וי צ'אנל ויתחרה באמזון ובנטפליקס
אפל חשפה שירותים מקוונים חדשים. אחד מהם הוא טי.וי צ'אנל – שירות הסטרימינג החדש של אפל. השירות מיועד למאי הקרוב, ויהיה זמין גם במכשירי אפל וגם בטלוויזיות חכמות של סוני, LG, ויזיו ואסמסונג.
עוד יהיה השירות זמין גם בסטרימרים מבין Roku ו-Fire TV של אמזון. הוא מיועד לספק גישה לתכנים כגון סדרות, סרטים, ספורט וחדשות.
בכך אפל מצטרפת לצד נטפליקס לאמזון, הולו ואן.בי.סי, שהודיעה לאחרונה על שירות סטרימינג משלה. אך עדיין רוב החברות בתחום מתקשות להגיע לרווחיות נאותה, והתחרות הגדלה כנראה לא תועיל.
כמו כן הציגה החברה את אפל קארד, שירות תשלום שבמרכזו כרטיס אשראי שישתלב ביישום הארנק של אפל. הוא כולל ניטור ומעקב הוצאות, וניתן לשלם בעזרתו בכל מקום שתומך בפלטפורמת אפל פיי. הכרטיס עצמו מוצג כמאסטרקארד, ככל הנראה חברת האשראי שמגבה את השירות של אפל. אך עדיין לא ברור אם חברות כרטיסי אשראי אחרות יוכלו להציע את כרטיסיהן דרך אפל.
אפל הוסיפה לו תכנית נאמנות שמאפשרת לקבל החזרים קטנים על כל רכישה. הכרטיס מגובה עם בנק גולדמן זאקס. השירות מוצפן עם שבב הגישה של אפל פיי. בנוסף ההפעלה של הרכישה מתבצעת על ידי זיהוי ביומטרי מבוסס FaceID או טביעת אצבע. באפל אומרים שכל הרכישות מבצעות בפרטיות מלאה וללא העברה של מידע לצדדים שלישיים. במקביל לאפליקציה אפל משיקה כרטיס אשראי פיזי שישמש במקומות בהם אין עדיין אפל פיי. הכרטיס עצמו נראה מינימליסטי לחלוטין ואין עליו מספר כרטיס או מספר CVV (שלוש הספרות בגב הכרטיס). פרטים אלה מופיעים רק באפליקציה המלווה. לדברי טים קוק, שירות אפל פיי חצה השנה את רף 10 מיליארד העסקאות, והוא צפוי להגיע השנה לכ-40 מדינות חדשות. לא ברור אם ישראל ברשימה זו.
אפל קארד – בלי עמלות ועם החזר של 2% על קניות; האם הכרטיס יחליף את כרטיסי האשראי שלכם?
NBC מצטרפת לשוק הסטרימינג. האם המודל החינמי יביס את נטפליקס?
עם זאת, הנתונים עדיין רחוקים מהיעד
משרד הבינוי והשיכון לא מסכימים עם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמהם עולה שמספר הדירות החדשות שנבנו ב־2018 קטן ב־10.5%.
לפי הלמ"ס ב־2018 החלו להיבנות 47.4 אלף דירות, כלומר ירידה של 10.5% במספר התחלות הבנייה לעומת 2017, אז החלו להיבנות 52.9 אלף יחידות דיור. לפי משרד השיכון הנתונים חסרים, ולמעשה נתון האמת גבוה ב־10%־15% מהנתון הראשוני. כך, למשל, עמד הנתון הראשוני שפרסמה הלמ"ס ל־2017 על 46.3 אלף, נמוך מזה של 2018, והוא עודכן בשנה החולפת כלפי מעלה ב־14% לרמתו הנוכחית. "בסיס ההשוואה הנכון הוא האומדן הראשון של 2018 מול האומדן הראשון של 2017. כלומר 47.4 אלף יחידות דיור מול 46.3 אלף יחידות דיור, עלייה של 2.5% לעת עתה", כתבו במשרד השיכון.
. גם בתחילת 2017 פרסמה חטיבת המחקר בבנק ישראל ניתוח שבדק את התפתחות האומדנים הרבעוניים של התחלות הבנייה ב־2004־2014, ולפיו האומדן מוטה כלפי מטה בהיקף של 10% לעומת נתוני האמת, שמתקבעים רק לאחר שנתיים. עוד טוען משרד השיכון כי בעוד שבכלל השוק לא ירד קצב הבנייה לעומת 2017, דווקא באזורי הביקוש חלה עלייה.
לתוצאה זו הגיעו במשרד השיכון לאחר השוואת נתוני הלמ"ס לפי מחוזות ל־2018, בתוספת תיקון של 10% כלפי מעלה לעומת 2017. מבדיקת משרד השיכון נובע שבמחוז תל אביב, למשל, החלו להיבנות 11,110 דירות ב־2018, נתון התחלות הבנייה הגבוה ביותר שנרשם למחוז לפחות מ־2013. מדובר בעלייה של כ־22% לעומת 9,100 דירות שבנייתן החלה באזור ב־2017. גם במרכז עלה קצב הבנייה ב־12,925 התחלות על פי הנתון המתוקנן ל־2018 לעומת 12,360 ב־2017.
אבל עוד עולה מהנתונים כי גם ב־2018 לא עמדה הממשלה ביעד, 60 אלף התחלות בנייה. גם אם הנתון הראשוני של הלמ"ס יתוקן כלפי מעלה ב־10% ויגיע לכ־52.2 אלף התחלות בנייה, זה עדיין רחוק מהיעד. לדברי מנכ"ל משרד השיכון, "במצב השוק, שבו הביקוש מצד משקיעים צנח דרמטית, גם קצב הבנייה הזה עונה על הביקוש ואף עולה עליו".
מהלמ"ס נמסר: "אחוז העדכונים בשנים האחרונות ידוע לנו ואנו במהלך לשיפור האומדנים הראשוניים. מתוך זהירות ואחריות מקצועית אנו ממתינים להשלמת הפעולה הנדרשת טרם תיקון הנתונים ופרסומם. הודעתנו על התחלות בנייה ב־2018 היא אומדן ארעי, והנתונים עשויים להתעדכן".
אמיר כהנוביץ ;הירידה בהתחלות בנייה עשויה להוביל לעליית מחירים
אקסלנס – הירידה בהתחלות הבנייה בשל המחירים הגבוהים ולא איתות על מחסור בהיצע
במהלך 2018 העמידה מימון ישיר הלוואות חדשות בהיקף של 4.5 מיליארד שקלים, מהם מכרה 3.5 מיליארד שקל הלוואות לבנק אגוד, לבנק מזרחי ולגופים מוסדיים.
קבוצת ביטוח ישיר סיכמה את 2018 עם רווח כולל של 120 מיליון שקל לעומת 171 מיליון שקל ב-2017 – הסיבה היא ירידה חדה ברווחי חברת הביטוח – אי.די.אי ביטוח,בשל רבעון רביעי חלש בשוק ההון והרעה בפעילות הליבה של ביטוחי הרכב חובה.
העלייה בהכנסות השנתיות נובעת מצמיחה בפעילות האשראי של החברה. הרווח הכולל לפני מס של מימון ישיר הסתכם ב-109 מיליון שקל לעומת 110 מיליון שקל ב-2017. ברבעון הרביעי נחתך הרווח ב-46% ל-23 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
לפי הקבוצה, הצמיחה בפעילות החברה לא באה לידי ביטוי במלואה ברווח, גם בגלל השפעות חשבונאיות שונות וביצוע מספר עסקאות איגוח לשוק ההון ברווחיות נמוכה יחסית במהלך תקופת הדוחבעלות הון משוקללת גבוהה ביחס לעסקאות דומות שבוצעו בעבר.
במהלך 2018 העמידה מימון ישיר הלוואות חדשות בהיקף של 4.5 מיליארד שקלים, מהם מכרה 3.5 מיליארד שקל הלוואות לבנק אגוד, לבנק מזרחי ולגופים מוסדיים. מימון ישיר רשמה ב-2018 צמיחה של 40% בהלוואות ללקוחות – בעיקר בתחום הלוואות לרכבים . ב-2018 צמחה פעילות האשראי לרכבים ב-33% ומימון ישיר הלוותה לצורך רכישת רכבים 3.6 מיליארד שקל לעומת 2.7 מיליארד שקל בשנה שעברה.
מהדוחות עולה כי המנכ"ל הקודם של זרוע הביטוח של הקבוצה – רביב צולר שכעת מנהל את כיל, עדיין מקבל תשלום חודשי של 3,000 דולר לתקופה של שנה וחצי (מאז מאי 2018 אז סיים את תפקידו) כיוון שהתחייב מתוקף ההסכפ לאי תחרות.
מימון ישיר בתוצאות חלשות ברבעון השלישי – האשראי שלה התייקר; האם זה רבעון חולף או מגמה?
הלוואה במימון ישיר – מה היתרונות? האם כדאי לקחת?
אפל נכנסת לשוק כרטיסי האשראי. החברה הכריזה על אפל קארד – כרטיס אשראי חדש של ענקית החומרה והשירותים – אפל, שנמצא בתוך אפליקציית הארנק של החברה.
"אנחנו עומדים לשנות את חווית כרטיסי האשראי" אמר טים קוק, מנכ"ל אפל והוסיף – "בשירות התשלומים אפל פיי שלנו נעשו עשרה מיליארד עסקאות עד היום וקצב העסקאות הולך וגדל. ניתן להירשם לקבלת הכרטיס באמצעות האייפון. דרך האפליקציה ניתן לבדוק כמה הוצאות נעשו דרך הכרטיס וליצור קשר עם אפל כדי לשאול שאלות".
כרטיס האשראי מושק בשיתוף פעולה עם בנק ההשקעות גולדמן סאקס וחברת מאסטרקארד. לדברי הנהלת אפל, המספר הייחודי לכל כרטיס מאוחסן בשבב אבטחה מיוחד. החברה הכריזה כי אפל תשתמש בלמידת מכונה כדי לפענח שמות מורכבים של בתי עסק ולהציג באופן ברור מאיפה נעשתה כל רכישה, ואף הצהירה כי על כל רכישה המשתמש יקבל החזר במזומן על 2% מסכום הרכישה וכי אין עמלות כלל על הכרטיס.
על הכרטיס הפיזי אין פרטים כמו מספר הכרטיס או מספר ה-CVV, וכל הפרטים נמצאים באפליקציית הארנק בלבד. השירות יושק בארה"ב בלבד.אבל בהמשך הכוונה להרחיב את הכרטיס למקומות נוספים בעולם.