המשכנתאות בחודש דצמבר התקרבו ל-6 מיליארד שקל. שיא של מעל 3 שנים.
בדצמבר 2018 נלקחו משכנתאות בסכום העולה על 5.8 מיליארד שקל – גידול של כ-15% לעומת החודש המקביל ב-2017. בנובמבר 2018 הסתכמו המשכנתאות ב-5 מיליטארד שקל.
שנת 2018 אמנם היתה שנה של קיפאון בשוק הדירות, אבל בענף המשכנתאות נרשם גידול בעיקר בגלל רוכשי דירות מחיר למשתכן שמהווים כרבר מעל שליש מהיקף הרכישות.
כך או אחרת, על פי הלמ"ס והכלכלן הראשי באוצר, בסוף השנה נרשמו זינוקים משמעותיים בהיקפי העסקות.
על פי נתוני הלמ"ס, החל מחודש מרץ 2018 מספר הדירות החדשות שנמכרו עלה ב-2.2% בממוצע לחודש, מכ-1,720 דירות לכ-2,100 דירות בחודש נובמבר. זאת, לאחר שבין יוני 2015 לפברואר 2018, מספר הדירות החדשות שנמכרו ירד ב-1.4% בממוצע לחודש, מכ-2,780 דירות לכ-1,720 דירות.
נתון חשוב נוסף הוא המשך המגמה של לקיחת משכנתאות במינוף גבוה יחסית. כשליש מכלל המשכנתאות שנלקחו בדצמבר הגיעו לרמות של 60% ומעלה.
היקף המשכנתצאות בכל השנה כפי שהערכנו כאן, הסתכם ב-60 מיליארד שקל.
המשכנתאות השנה היו בריבית ממוצעת גבוה יותר מאשר בשנה הקודמת וזאת בשל עליית הריבית. הריבית עלתה ל-0.25% ( ריבית בנק ישראל) כאשר על פי ההערכות היא תמשיך לעלות בשנת 2019
היקף המשכנתאות ב-2018 – 60 מיליארד שקל
מעודכן ל-01/2019
למרות שספריו המשפיעים של גראהם נכתבו כבר מזמן הם עדיין רלבנטיים לעולם ההשקעות. התובנות של גראהם התבססו על ניתוח מושכל של דוחות החברה ולא על התנהגות המניה (ניתוח טכני). גראהם ניסה לאתר את המניות האטרקטיביות דרך הערכת שווי החברה בהתבסס על הנתונים הפיננסים שלה, וכך בעצם יצר מתודה של השקעות רציונליות, להבדיל מהימורים על מניות מוצלחות ונהירה אחרי העדר.
בנג'מין גרהאם (1976-1894) היה אחד הכלכלנים המשפיעים וממציא שיטת השקעות הערך. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות בגיל 20 והוצע לתרגל מתמטיקה, פילוסופיה ואנגלית אך הוא העדיף להתחיל לעבוד בוול סטריט וייסד את השותפות גרהאם-ניומן. לאחר מכן החל ללמוד עסקים באוניברסיטת קולומביה ופרסם עם דיוויד דוד את "ניתוח ניירות ערך". אחד מתלמידיו הידועים הוא וורן באפט, שתיאר את גרהאם כמשפיע עליו ביותר.
בספר "ניתוח ניירות ערך" המוגדר כתנ"ך של משקיעים, ו"המשקיע הנבון" פורסמה משנתו החשובה ביותר. הוא הבחין בין השקעה לספוקלציה. השקעה לדידו הייתה פעולה שעברה בדיקה יסודית ומעניקה ביטחון על הקרן ותשואה נאותה על ההשקעה. אם היא אינה עונה על מדדים אלו היא ספקולציה.
לפי גרהאם, בעל מניות צריך לראות עצמו כחלק מהעסק, לכן בעל המניות אינו צריך להיות מוטרד מתנודת המניות כי בטווח הארוך הבורסה מתאזנת ומשקפת את המחיר האמיתי.
עוד הוא הבחין בין משקיע פסיבי לאקטיבי. המשקיע הפסיבי או הדפנסיבי משקיע בזהירות, מחפש מניות לטווח ארוך ומחפש מניות ערך. למשקיע האקטיבי לעומת זאת יש יותר זמן פנוי והוא מחחפש עניין ולכן ייתכן שלעיתים יהיה לו הידע בתחום שבו הוא משקיע.
עוד המליץ למשקיעים לנתח את הדוחות של החברות ואם מניה נקנית במחיר נמוך לעומת הערך הפנימי שלה יש בה מרווח ביטחון העושה אותה מתאימה להשקעה. הוא הגדיר אותה כהשקעה החכמה ביותר אם היא נעשית בשיטתיות.
גרהאם השתמש באלגוריה "מר שוק" כדי לתאר את מצב השוק ואיך המשקיע החכם צריך לעבוד איתו. מר שוק בא כל יום למשקיע הביתה ומציג מחיר שונה למכירת או קניית המניות. לעיתים המחיר הגיוני ולעיתים מופרך. המשקיע חופשי להסכים עם מחיר זה ולבצע איתו עסקה או להתעלם ממנו לגמרי. הנקודה היא שהמשקיע לא צריך להיענות לגחמות השוק אלא צריך ללמוד מטעויות השוק במקום להשתתף בהן באמצעות ניתוח מושכל. כלומר יתייחס לנתונים הכלכליים האמיתיים של החברות ולביצועים שלהן במקום להתנהגות הלא ריאלית בשוק.
גרהאם היה תומך נלהב בחברות שהעדיפו לחלק דיבידנד לבעלי המניות מאשר משאר חברות שצברו את הרווח שלהן כעודפים. הוא גם ביקר את התפיסה שמניה ממשיכה להיות טובה בכל מחיר וצומחת לאורך זמן בלי לבחון את הדוחות.
כיום תפיסתו של גרהאם מאותגרת בתאוריית תיק ההשקעות המודרני. לפי גישה זו, אי אפשר שמשקיע יחיד יכה את השוק לאורך זמן.
באפט אמר עליו: "אתם בטח תוהים מדוע אני מספר לכם על כך [על שיטת השקעות הערך]. הרי אם כולם ינקטו ב’גישת הערך’, הרי שהרווח שינבע משיטה זו יקטן. אומר לכם כך: הסוד גלוי לכולם כבר 50 שנה, מאז נכתב הספר ‘ניתוח ניירות ערך’ של גראהם, ועדיין לא ראיתי את תופעת ‘השקעת ערך’ תופסת תאוצה ב-35 השנים בהן אני משקיע בשוק המניות. אנשים נוטים כנראה להפוך דברים פשוטים למסובכים. העולם האקדמי הפסיק ללמד השקעת ערך ב-30 השנים האחרונות, וכנראה שכך זה יימשך גם בעתיד. אוניות כבר מפליגות מסביב לעולם, אבל ‘מועדון העולם השטוח’ עדיין פורח. בעתיד ימשיכו להיות אי התאמות משמעותיות בין ערך למחיר בשוק המניות, ואלו שיקראו את ‘ניתוח ניירות ערך’ ימשיכו לשגשג"
כללי ההשקעה של וורן באפט
גון בוגל, ממציא הגישה הפאסיבית – מה הוא אמר, ולמה כדאי להקשיב לו?
גורג סורוס – מי זה ואיך עשה את הונו
מעודכן ל-02/2019
מה אתם מעדיפים עלויות זולות ופחות זיהום או את רעש המנועים ונסיעות ארוכות?
הקטנוע החשמלי הופך ליותר ויותר נפוץ גם בגלל המחיר וגם בגלל נוחות השימוש היחסית, אבל לצד הנוחות והמחיר יש בעיות ובהן גם בעיות בטיחות וזמן טעינה. מה היתרונות והחסרונות המרכזיים?
יתרונות
יתרון מרכזי של קטנוע חשמלי הוא העלויות, לא רק במכשיר אלא גם בצריכת הדלק הזולה הרבה יותר מבנזין. גם בביטוח ואגרת הרישוי היא 45 שקל בלבד, וטיפול במוסך השנתי מגיע ל-250 שקל בלבד.
אם אינכם יכולים לסבול את רעש המנוע, הקטנועים החשמליים שקטים מאוד. בנוסף הקטנוע החשמלי נחשב כלי אקולוגי הפולט פחות מזהמים וגם ההטענה בסוללה מזהמת פחות מתחנות הדלק. עוד יתרון הוא הניידות שבו אפשר להטעין ביותר מקומות שמספקים חשמל לעומת תחנות דלק המצריכות חיפוש מיוחד של מיקומן. וגם אפשר לנסוע בו במבנה סגור
חסרונות
החיסרון המהותי יותר הוא זמן טעינה ארוך לפני נסיעות ארוכות. נוסף לזאת לא בכל מקום יש שקע זמין ועמדת הטטענה מתאימה. קטנוע חשמלי גם מוגבל יותר בטווח הנסיעה שלו לזמן הנסיעה ואינו מותאם מאוד לנסיעות ארוכות. סוללה של קטנוע חשמלי עלולה גם להיות לא מוגנת בטמפרטורה נמוכה. גם הרעש יכול להיות יתרון חיובי עבור שונאי הרעש אבל פחות בטיחותי אם אתה לא שומע אותו מתקרב.
מחירי קטנוע חשמלי נעים בין -12,000 עד 20,000 שקלים וביד שנייה אפשר למצוא גם מחירים זולים יותר.
בליץ -דוגמה
בליץ 3000 ו-6000 הינם הקטנועים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל, אבל קיים חוסר בהיצע. המדרגה הבאה בהיצע החשמלי בישראל היא אופנועי זירו, שהם חזקים ואיכותיים אבל גם הרבה יותר יקרים.
הבליץ מוגדר בקטגוריית הנפח 'עד 50 סמ"ק' ולכן נהנה מביטוח חובה זול – סביב 1,800 ש"קל בלי השתתפות עצמית או סביב 1,300 שקל עם השתתפות עצמית, וכן אגרת רישוי שנתית בסך 44 שקלים בלבד. ברמת המוסך, פרט לצמיגים ובלמים ישנו טיפול תקופתי אחת ל-4,000 ק"מ בעלות 250 שקל. מחיר הרכישה הראשוני גבוה יחסית לקטנועי 125 הנפוצים, אבל החיסכון באחזקה שווה כל שקל .
אושרה התקנה האוסרת שימוש בקסדת חצי בעת רכיבה על אופנועים, קטנועים וטרקטורונים
מעודכן ל-01/2019
הרכבת איחרה, הנהג סירב להסיע, ביקשו ממני לקום על רקע מגדרי – מה אפשר לעשות?
תחבורה ציבורית אומנם יכולה להביא לדברים נפלאים כמו מניעת זיהום אוויר, חיסכון בתשלום והפחתת הפקקים. אבל החוויות של איחורים, אפליות, מחירים גבוהים מקשים על אנשים לעבור לתחבורה ציבורית. מה אפשר לעשות?
רכבת ישראל -איחורים
אם הרכבת איחרה ביותר מחצי שעה, מגיע לכם כרטיס חינם על הנסיעה. וכן על נסיעה שבוטלה. על איחור של יותר משעה תקבלו שני כרטיסים חינם. כרטיסי הפיצוי אינם מוגבלים בזמן ואפשר גם להשיגם באתר האינטרנט. זה פיצוי ללא תביעה וללא הוכחת נזק אבל היו גם תביעות קטנות שזכו בפיצויים.
נהגי מוניות – אפליה על רקע מוגבלות
נהג מונית מחויב על פי חוק לעזור לנוסע בעל מוגבלות לעלות לרכב, לרדת ממנו, להעמיס ולפרוק מטען מתא המטען ואסור לו לגבות תשלום על כיסא גלגלים. אך מותר לו לסרב להסיע יותר מכיסא גלגלים אחד. אסור להפלות נוסע בגלל מוגבלותו, וכן אסור לגבות תשלום נוסף על התאמת השירות לצרכים המיוחדים.
אם בכל זאתם נתקלתם באפליה כזו פנו ליחידה המשפטית לפניות הציבור בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. אם נתקלתם בסירוב להסעה, מחיר מופקע, שפה לא נאותה, אלימות או הטרדה פנו לחברת המוניות או הגישו תלונה לאגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה.
נסיעה באוטובוס – הפרדה אינה חוקית
איסור על לשבת במקום כלשהו, למעט במקומות השמורים לבעלי מוגבלויות, הוא עבירה פלילית ולעתים אפליה על רקע מגדרי. גם בקווים שבהם הייתה נהוגה הפרדה כזו הוטלה חובה לתלות שלט שכל אחד יכול לשבת היכן שרוצה ופנייה לאישה לקום ממקומה עשויה להיחשב אפליה על רקע מגדרי.
בעבר אף פיצתה חברת הסעות תלמידות שעמדו במשך הנסיעה על סך 12 אלף שקלים כיוון שקמו לדרישת זוג גברים חרדים.
זכרו, הזכויות שלכם בתחבורה ציבורית נגזרות מחוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור וממחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. מי שלא עומד באלה עובר על החוק
שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה – מהם זכויות העובד? ומה חייב המעסיק לעשות?
תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות
משרד הכלכלה טוען שזה יפתח תחרות בתחרות ויוריד מחירים, בארגון חולי הצליאק אומרים, הדרישות מוגזמות
הרשות להשקעות במשרד הכלכלה צפויה להשקיע 5 מיליון שקל בהקמה ובהרחבה של מפעלים לייצור מזון ללא גלוטן. המטרה היא להכניס יותר ויותר תאגידים לתחום כדי להגדיל את התחרות ולהוריד את מחירי המוצרים ללא גלוטן הנחשבים גבוהים לעומת קטגוריות דומות.
יינתן סיוע בשיעור של 30% מסך התוכנית המאושרת, עד לתקרת מענק של 2.5 מיליון שקל עבור העלויות הכרוכות בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל המייצר מוצרים ללא גלוטן.
במשרד הכלכלה מציינים ששוק מוצרי המזון ללא גלוטן הוא שוק קטן וריכוזי מאוד בכל תחומי הקטגוריה. כך למשל שני הספקים המוסילים נהנים מנתח שוק של 80% בלחם ארוז, בפסטה כ-50%, ובקמח כ-45%. לא רק זאת, גם הפערים בין המוצרים לא גלוטן למוצרים המכילים גלוטן מגיעים לעיתים אף למאות אוחזים.
המסלול החדש הוא עבור שחקנים חדשים קטנים ובינוניים שמחזור מכירותיהם בתחום מוצרי המזון ללא גלוטן אינו עולה על 200 מיליון שקל; או שעוסקים בתחום המזון, והיקף המחזור העסקי שלהם לא עולה על 400 מיליון שקל. המכרז גם יוגבל בזמן ההקמה.
בארגון זכויות חולי הצליאק סקפטיים לגבי המגמה ואומרים שבין השאר התנאים אינם ריאליים. כיום אין ייצור של פסטות ללא גלוטן בארץ, והכמויות המצוינות בטונות של לחמים, פיתות ולחמניות, אינן ריאליות, אומרים בארגון.
עוד הם מצפים לסבסוד ולטיפול נכון של חומרי הגלם וגם של נושא השיווק וההפצה. עוד דרישה שמתריעה את המשקיעים היא חובת הרכישה של המסמכים ב-7,500 שקל.
המענקים לא יגרמו למחירי המוצרים לרדת, והוכחה לכך ניתן לראות בתוצאות הסבב הראשון של המסלול לעידוד ההשקעה, אמרו בארגון.
קמעונאיות המזון בתשואת יתר
שופרסל מתכוננת לכניסה של אמזון; תשיק אתרי קמעונאות מקוונת חדשים
לפי הדיווחים, על הדגם היקר של S10 תשלמו לפחות 1599 אירו
בפברואר 2019 צפויה סמסונג להשיק את הדגמים החדשים של גלקסי S10. מדובר בשלושה דגמים וכן ציפוי של מכשיר היברידי מתקפל המשמש כטאבלט וסמארטפון. כך לפי האתר האיטלקי TuttoAndroid
S10 פלוס צפוי לעלות החל מ- 1,049 אירו וזה עבור שטח אחסון של128 ג'יגה בייט וזיכרון RAM של 6 ג'יגה בייט. אבל אם תרצו אותו דגם עם 128 ג'יגה בייט וזיכרון RAM של 6 ג'יגה בייט המחיר כבר יגיע ל-1,599 אירו
אם תרצו את הדגם הסטנדרטי המחיר יתחיל ב-929 אירו ועבור הדגם המוזל סמסונג ליט תשלמו 799 אירו. אם הדיווחים נכונים, המשמעות היא שסמסונג עוקפת את אפל במחירים לדגמי ספטמבר. אצלה הדגם היקר ביותר מתחיל ב-1,100 דולר.
לפי התמונות שדלפו לאחרונה ה-S10 ו-S10 פלוס יבואו עם שלוש מצלמות בגב המכשיר ובדגם ה-S10 פלוס שתי מצלמות קדמיות.
סמסונג S10 בגרסה מוזלת – קטן יותר, רזולוציה נמוכה יותר, אבל משתלם יותר
סאני – הדגמים החדשים של סמסונג הביאו לעלייה של 18% במכירות ל-316 מיליון שקל
החוזה אינו בלעדי והוא לתקופה של שבע שנים. גם לקוחות כאל נהנים מהטבות הנוסע המתמיד
לא רק כאל. מועדון הנוסע המתמיד של אל על הודיע שהוא מחדש את החזוה עם אמריקן אקספרס עבור הנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי מסוג פרימיום. חברי הפרימיום מהווים רבע מכלל הכרטיסים המונפקים לחברי המועדון של אל על.
על פי ההסכם, , פועלים אקספרס תנפיק כרטיסי אשראי ממותגים פרימיום ממותג אמריקן אקספרס, בנקאיים וחוץ-בנקאיים, ללקוחות מועדון היוקרה. החוזה יחול מספטמבר 2019 לתקופה בת שבע שנים.
כמו כן הפועלים אקספרס תשלם מענק חד-פעמי ולא תקבל תגמולים שוטפים מהפועלים אקספרס. אלו ייגזרו מהיקפי השימוש בכרטיסי האשראי שיונפקו ללקוחות הפרימיום. אך נודע כי את שיווק הכרטיס תממן פועלים אקספרס.
.חברי הפרימיום הם רבע מכלל הכרטיסים המונפקים לחברי המועדון של אל על, כלומר כ-80 אלף מחזיקי כרטיס אשראי שרשאים להנפיק כרטיס פרימיום על אמריקן אקספרס משלמים 40 שקל לחודש כדמי אחזקה. מספר כלל חברי המועדון שמחזיקים בכרטיס אשראי עומד על 312 אלף
כרטיס אמריקן אקספרס – חברי מועדון חבר
סוחרי הנקודות: מוכרים את נקודות הנוסע המתמיד, ומרוויחים כסף
מעודכן ל-01/2019
אם פעם משרד התחבורה פרסם רשימה של מדינות שמקבלות את הרישיון הישראלי, היום התמונה השתנתה והוא ממליץ על רישיון בינלאומי. איך עושים את זה?
הרישיון הישראלי כבר לא מספיק כדי לשכור רכב בחו"ל. גם במדינות שיש בהן הסכמים עם ישראל לא תמיד חברות ההשכרה ששות להשכיר לבעלי רישיון ישראלי שאינו עומד בכל התקנים.
אם בעבר פרסם משרד התחבורה שורת מדינות שמקבלות את הרישיון הישראלי, כיום הרשימה נעלמה ובמקומה המלצה להוציא רישיון בינלאומי. מצב זה איננו רק בעייתי בחברות ההשכרה אלא גם יוצר מצב שבו אפשר לקבל דוחות על נהיגה שלא ברישיון.
מחיר הנפקת הרישיון הבינלאומי הוא 20 שקל, ואפשר להנפיקו בכל תחנה שמפרסם משרד התחבורה באתרו. לאחר שהגעתם לתחנת ההנפקה תתבקשו להציג רישיון ישראלי בר תוקף. אם הרישיון הוא זמני תיאלצו להמתין 14 יום ממועד התשלום ואז להציג תעודה מזהה, תעודת זהות או דרכון. הרישיון הבינלאומי הוא לתוקף של שנה בלבד.
בעת שהותכם בחו"ל תצטרכו לקחת את שני הרישיונות, הן הישראלי והן הבינלאומי, אחרת הבינלאומי אינו תקף. אם אתם נמצאים בחו"ל ומבקשים רישיון בינלואמי, תצטרכו לשלוח תמונה של הרישין הישראלי משני הצדדים, תעודת זהות או דרכון והצהרה כי אתם שוהים בחו"ל ולכן לא יכולים להוציא את התעודה המקורית.
רישיון רכב כבד בצבא יהיה תקף גם לאזרחות
רכיבה באופניים חשמליים – רק עם רישיון
אתר שקיפות בחינוך מאפשר לכולם לעקוב אחר מדדים תקציביים, סוגי תלמידים, גודל הכיתות והישגים
שקיפות בחינוך הוא אתר של משרד החינוך המבוסס על התפיסה בשם זה שאומרת חופש מידע עבור מאגרי המידע של המשרד בתחומים כמו ההתנהלות, דוחות, נתונים כללים, נתונים תקציביים, דרכי פעולה. והאתר פתוח לאנשים מתוך הארגון וגם מחוצה לו, כמו הורים.
האתר מחולק ל-21 מדדים ואלו מחחלקים לארבעה ענפים, ובהם מידע על הישגיות, התמדה ונשירת תלמידים ועל הצוות החינוכי. אלו כוללים הערכה של התלמידים המאובחנים, ההשכלה בקרב המורים שיעור תלמידים עולים, שיעור התלמידים בחינוך מיוחד ועוד.
כמו כן אפשר להשתמש בכלים כמו השוואות, חיתוכים, הפקת דוחות ועוד. וניתן להשתמש בהם הן ברמה הבית ספרית, הן ביישובית והן במחוזית וכדומה.
אפשר לראות באתר גם נתונים ברמה הארצית. אלו למשל הנתונים ל-2018: חלה עלייה של 2% בתלמידי י"ב הזכאים לבגרות, חלה ירידה בנשירה מבתי הספר וחלה עלייה של 2.5% בתלמידים עם בגרות של חמש יחידות אנגלית. אך עדיין ייצוג בולט יותר ליישובים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, ואילו בתחתית נמצאים יישובים בדואיים וערים חרדיות
עם שימוש נכון ומושכל בנתוניםמהותיים אפשר להסתייע בהסקת מסקנות, בעידוד סיוע למקומות מעוטי יכולת ולהפנות תקציב יתר שמוקנה למקומות בהם קיים קושי ועוד.
שקיפות בחינוך
מחשב, משחקים וסיורים – כלים ללימוד חינוך פיננסי
מעודכן ל-01/2019
האפליקציות כיום יכולות לעקוב אחר מיקום הילד, לזהות ריקון סוללה, לעקוב אחר רשתות חברתיות, לזהות מילים פוגעניות ולשנות את גובה הצליל
פעם הבטיחו מחשב לכל ילד, היום בעידן הסמארפונים זה אכן מתקיים ומגילים צעירים ילדים מחזיקים בטלפונים ניידים אלא שאלו טומנים בחובם סכנות. איך אפשר לשמור על הילדים? מה האפליקציות העיקריות בשוק?
BOSCO
זו אפליקציה ישראלית שמלבד מעקב אחר הסוללה וניטור מיקום מציעה גם סנכרון בין המכשיר לרשתות חברתיות שאליהן הילד מחובר. אפשר לזהות שימוש במילים פוגעניות, לזהות חברים משותפים ולראות שינויים ברשת החברתית. בשיחת טלפון האפליקציה מדווחת על התנהגות הילד ומצב רוחו
Life360
כשההורה מתקין את האפליקציה לנייד הוא מקבל קוד שבאמצעותו הוא יכול להוסיף לקבוצה מכשירים אחרים. כך האפליקציה מנטרת באופן קבוע את הנוכחות הפיזית של כל מכשיר. היתרון שאפשר להתאים שם ותמונה לכל בן משפחה ולעקוב היכן הילד נמצא בדיוק ואף לראות את מצב הסוללה.
עוד בנושא מובייל וגאדג'טים
Sentry
זו עוד אפליקציה ישראלית. גם היא עוקבת אחר מיקוםהילד מנטרת שיחות שנכנסות ויוצאות, בוחנת מצב סוללה ומתריעה על מילים פוגעניות אבל כאן ההורה יכול גם לשלוט בעוצמת הצלול מרחוק וזה טוב למקרי חירום שבהם הילד לא שומע את ההור המתקשר.
אפליקציות שאינן בדיוק אפליקציות ניטור הן Kidoz שמכוונת כולה בעיצוב ובתוכן לעולם הילדים אבל בין היתר מדווחת להורה על כל חריגה. אפליקציה המיועדת רק למכשירי אפל היא Find my iPhone המאתרת את המכשיר גם אם הוצא משימוש ומתאימה לא רק לטלפונים ניידים אלא גם למכשירים אחרים של אפל. באנדרואיד וסמסונג אפליקציה מקבילה בשם Find my MOBILE
רדוור רכשה חברה הודית העוסקת בניטור בוטים
ניהול תקציב דרך הסמארטפון: אפליקציות מומלצות להתנהלות כלכלית נכונה
רשות ההגנה לצרכן קוראת לחברות להפסיק ואף איימה בתביעה, החברות טוענות שלא קיבלו מקום חלופי ומנסות לשנות את ההחלטה
ב-1 ביולי2019 אמור להיסגר שדה התעופה שדה דב, אבל ישראייר וארקיע עדיין משווקות כרטיסי טיסה גם אחרי תאריך זה. הרשות להגנת הצרכן קראה לחברוות להפסיק לשווק כרטיסים לתאריכים שממועד זה בשל הטעיית צרכנים בשלב מהותי בעסקה. והוא מיקום הטיסה.
ברשות להגנת הצרכן אף איימו בתביעה, הפרת חוק הגנת הצרכן מקימה עילת תביעה אזרחית ועילה לקיום הליכי אכיפה מינהלית ופלילית, אמרו.לטענת החברות, הן מנסות לדחות את מועד סגירת שדה התעופה. ברשות להגנת הצרכן לא קיבלו את הטענה ואמרו שזה לא נותן לגיטימציה להטעות את הצרכנים.
מרשות ההגנה לצרכן נמסר: "לא יעלה על הדעת כי כאשר צרכן רוכש כרטיס טיסה, החברות לא יבהירו לו כי שדה דב נסגר ב-1.7.19, ולא ברור מה יעלה בגורל הכרטיס – מדובר בהטעיה שיש להפסיק במהירות האפשרית, בטרם הנזק לצרכנים יהיה גדול נשקול בהמשך את מיצוי הדין על ההפרות שכבר בוצעו
מארקיע נמסר: "לאור העובדה כי לנתב"ג אין כל יכולת להכיל אפילו 5% מפעילות שדה דב, ולאור התיקון בחוק שדה דב המאפשר לשר הביטחון להאריך את פעילות השדה, ארקיע ממשיכה למכור כרטיסים לטיסות משדה דב לאילת, וזאת בהעדר כל חלופה אחרת. כך גם עושות כל החברות הפועלות בקווים הפנים-ארציים משדה דב. האפשרות בדבר הפסקת הפעילות התעופתית בשדה דב היא בידיעת הציבור, ולמען הסדר הטוב, ארקיע שילבה במסמכי ההזמנה הערה על כך". מישראייר עדיין לא נמסרה תגובה לתקשורת
תוכנית שדה דב אושרה להפקדה; ייבנו 16,000 דירות שכמעט מחציתן יוקצו לדיור בר השגה
שיא בתיירות – 4 מיליון תיירים; בקרוב ייפתח טרמינל נוסף
זהירות – אתרי התיירות עובדים עליכם
במקום הראשון מדען נתונים ומרפא בעיסוק עוקף מהנדס תוכנה
אתר גלאסדור בדק ומצא מה המשרות הכי טובות בארצות הברית ל-2019. המדדים שלו מבוססים על סיפוק מעבודה, פוטנציאל השכרות ומספר משרות פנויות. הרשימה כוללת 22 משרות.
המשרה שזכתה במקום הראשון היא מדען נותנים עם רק 6510 משרות פנויות אבל שכר בסיס חציוני של 108 אלף דולר. בישראל 15-18 אלף שקל בחודש למדען מתחיל; 24-28 אלף שקל למדען מנוסה. במקום השני מנהל סיעודי שבו יש 13,931 משרות פנויות אבל מרוויחים 83 אלף דולרו ובישראל 16-13 אלף שקל בחודש. במקום השלישי מנהל שיווק עם מספר משרות פנויות7,395 ושכר חציוני של 82 אלף דולר. בישראל 12-20 אלף שקל בחודש ללא ניסיון; 23-33 אלף שקל בחודש למנהלים מנוסים.
במקום הרביעי כניסה מפתיעה למקצוע שאינו הייטק או שיווק, ריפוי בעיסוק עם 17,701 משרות פנויות ושכר חציוני של 74 אלף דולר. בישראל לעומת זאת מרפא בעיסוק מתחיל מכניס רק 4,500-8,000 שקל בחודש.
במקום החמישי מנהל מוצר עם 11,884 משרות פנויות ושכר חציוני של 115 אלף דולר. בישראל בלי ניסיון תוכלו להשתכר במקצוע 20-15 אלף שקל בחודש.
עוד תחום שלא שייך בדיוק רק להייטק ושיווק במקום התשיעי הוא מנהל כוח אדם עם מספר משרות פנויות:3,908 ושכר חציוני 85 אלף דולר. 15-11 אלף שקל בחודש בישראל. מהנדס תוכנה רק במקום העשירי עם מספר משרות פנויות , 49,007שכר בסיס חציוני 104 אלף דולר. בישראל 10-20 אלף שקל למתחילים.
בדצמבר 2014 חלה עלייה של יותר מ-20% במספר המשרות הפנויות לעומת דצמבר אשתקד