מדריכי צרכנות    

מה אפשר לעשות נגד עקיצות, מה הכי יעיל וכמה זה עולה

צילום: ויקיפדה

מה אנחנו יודעים על יתושים? הם עוקצים אותנו, הם מגיעים כשיש מים עומדים באוזר ובכלל היתושות עוקצות אותנו. בישראל יש 40 מינים ומאז שמוגרה המלריה הם הרבה פחות מסוכנים. הדרך הכי טובה  והזולה היא להימנע ממקורות מים עומדים, אבל זה כמובן לא תמיד תלוי בנו.

רשתות נגד יתושים וחרקים מעופפים אחרים

אומנם קשה לאטום את כל הבית ורישות כל הבית עשוי להיות יקר מאוד, אבל אפשר להתקין רשתות בחלונות הפונים למקורות המים. אלו יכולות למנוע גם כניסה של חרקים מעופפים אחרים.

כיום יש אפשרות להתקנה עצמית של רשתות, עבור חלון קטן  המחירים נעים בטווח שבין 30 שקל ל-300 שקל, ללא דמי משלוח. אלו לרוב גם עמידות פחות.

אם החלטתם שאתם רוצים להזמין מתקין המחיר נקבע לפי כמות הרשתות, שאומנם יקרה יותר כהוצאה אך זולה יותר לחלון. גודל החלון גם משפיע על המחיר, כשחלון גדול יותר יעלה יותר. גם סוג הרשת משפיע, כשככל שהרשת עבה יותר וחומריה איכותיים יותר, היא תעלה יותר. גם הצבע משפיע, הצבע הסטנדרטי לבן הוא הזול ביותר. כל צבע אחר יעלה 100 שקל יותר. גם רשת לחדר הממ"ד מעלה את המחיר.

מחירים:

התקנה: 1500-2000 שקל

מחיר רשת פיברגלס שקופה–  450-650 שקל לחלון

מחיר רשת גרמנית– 600-650 שקל לחלון

מחיר רשת עמידה לבעלי חיים – 550-600 שקל לחלון

מחיר רשת גלילה (לחדרי ממ"ד) – 500-650 שקל לחלון

כילות

הצבת כילות מעל מיטות, בעיקר של ילדים, יכולה לסייע בהפחתת מספר העקיצות באופן משמעותי. כילות הן מעין וילונות אטומים שמניחים בצורת אוהל על המיטה. כדי שכילה תהיה יעילה היא צריכה להיות חסרת חורים והיא צריכה לכסות היטב את המיטה. אסור שתהיה מונחת ישירות על האדם במיטה. כילה עגולה מכסה את המיטה בצורה הכי טובה.

מחירים 100-150 שקל.

מכשירים חשמליים

מכשירים חשמליים המפיצים ריח דוחה יתושים הם פתרון יעיל מאוד המרחיק את היתושים מהחדר לכמה שעות טובות. החיסרון הוא שאלו פחות מתאימים לילדים מתחת לגיל 3 ואי אפשר לישון איתם כשהם מחוברים לחשמל.

החברות הפעילות בתחום הן רייד, סנו,  מוסקיטו. גולדליין

מחיר: 100-500 שקל

משחות  וקרמים נגד יתושים

היתרון של משחות וקרמים נגד יתושים הוא שאפשר להימנע מפגיעה ישירה בלי להסריח את החדר, במיוחד אם גם ילדים ותינוקות שוהים בו. כדאי לשים כמות קטנה על היד ואז למרוח. חשוב לא למרוח על הפנים ולא קרוב לעיניים

אסור למרוח את החומר בקפלי העור ועל עור מגורה, ובכל מקרה לא כדאי להשתמש בהם באופן תכוף מדי. לקטגוריה זו מתאימים גם תרסיסים שונים. יתרון נוסף הוא שיש תכשירים שאפשר להשתמש בהם מגיל חצי שנה. חשוב לבדוק.

מחיר: 20-60 שקל

מוצרים טבעיים

המוצרים הטבעיים שדוחים יתושים הם שמן ציטרונלה, תמצית למיון אקליפטוס. לעתים יש בהם גם אלוורה להרגעת העור. בחלק מהתכשירים מדובר במדבקות המפיצות את הריח.

מחירים 30-50 שקל, ללא דמי משלוח

איך יודעים אם החומר יעיל?

החומרים שנמצאו יעילים לדחות יתושים הם DEET, פיקרידין ו-IR3535 וכן תרכובת משמן לימון האקליפטוס

איך לחסוך בהוצאות המשפחה השוטפות?

יבוא אישי – שאלות ותשובות

נשנשת ברשת: הישראלים גילו את אתרי המזון מחו"ל