חדשות    

מזרחי טפחות מגייס בקוקו 300 מיליון שקל

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות, המנוהל על ידי אלדד פרשר, מתכנן לגייס אג"ח קוקו בהיקף של 300 מיליון שקל. קוקו הן אג"ח מסוג תערובת – בין אג"ח לבין הון, כאשר בתרחיש של משבר חמור, כזה שהבנק מתקשה מבחינה פיננסית ותזרימית,  ניתן למחוק לבעלי אגרות החוב מסוג קוקו,  חלק מהקרן או את כל הקרן.האפשרות הזו, משמע – משבר חמור , הוא כאשר הלימות ההון של הבנק יורדת ל-5% (בעוד שכיום מדובר על הלימות הון של כ-10%).

כמו כן, הפיקוח על הבנקים רשאי להחליט על ביצוע פעולה כזו. דירוג האג"ח של מזרחי טפחות לפי חברת מידרוג עומד על Aa3.

מזרחי טפחות נמצא במחלוקת מול הממשל האמריקני. הממשל דרש מהבנק 342 מיליון דולר בגין מעורבותו בהלבנת הון בסניפים בארה"ב (ובעולם בכלל). הנהלת הבנק לא הסכימה, והסבירה שמדובר בדרישה חסרת פרופרוציה, לעומת התשלום שצריך להיות בפועל.

כך או אחרת, בדוחות הכספיים, הבנק הפריש באופן חלקי בגין הפרשה הזו. ההפרשה ברבעון הסתכמה ב-425 מיליון שקל והרווח ירד ל-207 מיליון שקל, לעומת 400 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי מבטא תשואה על ההון, במונחים שנתיים, בשיעור של 6.12% ,לעומת תשואה על ההון של 12.7% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח בקיזוז ההפרשה הסתכם בכ-472 מיליון שקל  ברבעון השני. רווח זה מבטא תשואה על ההון של 14.1%.

מהדו"ח עולה כי הכנסות הריבית, נטו והכנסות המימון שאינן מריבית ברבעון השני, הסתכמו בכ-1.47 מיליארד שקל, לעומת 1.49 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2017. גידול של כ- 23.5%. הכנסות הריבית, נטו והכנסות המימון שאינן מריבית מפעילות שוטפת הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל לעומת כ-1.06 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-12.6% (הרחבה על הדוח)


אג"ח קוקו – כל מה שצריך לדעת

השקעה באג"ח – מדריך