מפעל חרסה ייסגר, העובדים מפגינים
חדשות    

מפעל חרסה ייסגר, העובדים מפגינים

מפעל חרסה מבית חרסה – המייצר אסלות, כיורות וכלים סניטריים  -ייסגר. מנכ"ל הקבוצה האשים את הסכם הסחר עם טורקיה

מפעל חרסה מבית חמת – המייצר אסלות, כיורים וכלים סניטריים אחרים – עומד להיסגר. המפעל מעסיק כ־100 איש, וקבוצת חמת, המעסיקה בנוסף אליהם כ־500 איש, תנסה למצוא לחלקם תעסוקה ביתר מפעליה. קבוצת חמת נמצאת בשליטת איש העסקים יואב גולן, שרכש אותה ב־2011, ומחזור המכירות של המותג חרסה עומד על 54 מיליון שקל בשנה בשוק המקומי.

 דירקטוריון קבוצת חמת החליט לסגור את המפעל בבאר־שבע בשל הפסדים שצבר בשנים האחרונות.  רועי רגרמן, מנכ"ל קבוצת חמת האשים את התחרות עם טורקיה: "מאז הסכם הסחר מול טורקיה מפעל חמת, ששלט בשוק הישראלי בכלים סניטריים, נאבק מול המוצרים מטורקיה. לצערנו עלויות הייצור בישראל גבוהות ב־40% מהמתחרה הטורקי וחרסה לא יכולה להתמודד בתחרות מולו".

בנוסף, תוכנית "מחיר למשתכן" פגעה במעפל בכך שגרמהלחלק גדול מהקבלנים בתוכנית לבחור מוצרים זולים מתוצרת טורקיה וסין. לדברי רגרמן, "זה כאילו חרסה קיבלה מכתב שאין לה מקום בתוכנית ולכן בלב כבד אנחנו נאלצים לסגור את המפעל".

לקבוצת חמת  שלושה מפעלים – ליפסקי למוצרי פלסטיק, מפעל למקלחונים ומפעל ברזים שלדברי הקבוצה רווחיים וימשיכו לפעול ולבצע בהם השקעות. לפני מספר שנים הקימה חמת בטורקיה מפעל לכלים סניטריים, שנועד לשיווק לשוק האירופי, אך כעת ייתכן שמוצרי חרסה גם לשוק המקומי ייוצרו במפעל זה או אצל כל יצרן אחר שיציע לחברה מחיר הולם.

בתגובה הגיבו העובדים במחאה. עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע ובני משפחותיהם מחו על הכוונה לסגור את פעילות המפעל. הם חסמו את הכניסה למפעל , הנחשב לאחד הוותיקים בעיר, והתעמתו עם המאבטחים שההנהלה שכרה.

יו"ר ההסתדרות במרחב נגב, מאיר בביוף, הורה לעובדי המפעל לא לקבל את מכתבי הפיטורים וכעת קיימת אי-בהירות לגבי המשך העסקתם. העובדים טוענים כי רק לפני החג נאמר להם על ידי המנהלים שהם במצב טוב ושקיים צפי למכירת המפעל.

פיטורים: WeWork פיטרה 300 עובדים

לחפש עבודה אחרת כשעובדים – איך עושים את זה