חדשות    

משרד הכלכלה מרגיע: על אף הביקוש הגובר לא חסר מזון

 משרד הכלכלה והתעשייה מנסה להרגיע בהודעתו אתמול כי על אף הביקושים הגבוהים למוצרי מזון, שנרשמו במרכולים וברשתות השיווק בימים האחרונים, אין כל מחסור במוצרי מזון בישראל, הן המיוצר בארץ והן המיובא מחו"ל. עם תחילת האירועים הקשורים לקורונה, פתח המשרד מוקד לפניות התעשייה, אשר פועל באופן רציף.

מהודעת המשרד עולה כי מינהל התעשיות נמצא בקשר יומי עם תעשיית המזון בישראל. על פי הבדיקות, רמת המלאים הקיימת אצל יצרני המזון בישראל גבוהה ומתנהלת כסידרה, הן ברמת הייצור המקומי והן המזון המיובא. בשל הביקושים הגבוהים, הגבירו היצרנים והרשתות את הפעילות, אך כאמור, לא נמצא מחסור במוצרים.

גם בנוגע ליבוא חומרי גלם ומוצרים, המעברים הימיים והאוויריים פועלים כסדרם. הדיווח העדכני מסין הוא כי נמלי הים המרכזיים, פרט לנמל שנחאי ונינגבו, פועלים כמעט באופן סדיר ומאפשרים פריקה וטעינה של מטענים ואף חלה עלייה בפעילות.

כמו כן בנמלי חיפה ואשדוד מוחלות תקנות בריאות אשר מאפשרות קבלת המשלוחים מאופן מסודר ושוטף.

עוד כאמור, הסוכנות לעסקים קטנים והבינויים פתחה עם תחילת האירועים מוקד פניות טלפוני ואינטרנטי להתייעצויות ושיתוף במידע עבור בעלי ובעלות העסקים.

אתמול הודיע  משרד הבריאות על שני חולים נוספים בארץ. חולה מספר 20, גבר בשנות השלושים מאזור המרכז, חזר בתאריך 2 במרץ ממדריד.

חולה מספר 21, גבר בשנות השלושים ממחוז חיפה, חזר בתאריך 1 במרץ מאוסטריה (וינה). שני החולים נמצאים בבידוד.

מניין הנדבקים ברחבי העולם הגיע כבר לכ-100 אלף מקרים, רובם הגדול – 80,522 – בסין. 3,042 איש מתו מהנגיף במדינה, ועוד כמה מאות ברחבי העולם. המוקדים העיקריים פרט לסין הם קוריאה הדרומית, איראן ואיטליה, שנכון לכתיבת שורות אלה, היא המדינה עם קצב התפשטות הנגיף הגבוה ביותר בעולם. בישראל, אומתו עד כה 17 חולים.

זכויות עובדים בימי קורונה – בידוד ועוד

גורמים כלכליים: "המשק הישראלי עדיין לא נפגע משמעותית מהקורונה"