חדשות    

נובל אנרג'י משלימה את בניית אסדת הפקת הגז לוויתן – מחכים לחלק מטקסס

קידוח גז ימי

חברת האנרגיה האמריקנית נובל אנרג'י מתקרבת לסיום פרויקט השלמת בניית אסדת הפקת הגז של מאגר לווייתן. כבר יצא לדרכו החלק העליון  של האסדה בשיט שהחל בטקסס, ארצות הברית, ויסתיים עוד כחמישה שבועות מול חופי ישראל.

מאגר הגז לווייתן ממוקם כ-125 ק"מ מערבית לחיפה והוא מכיל כ-600 מיליארד מק גז טבעי. למרות שהמאגר התגלה בדצמבר 2010, רק לאחר ארבע שנים הוכרז כ"תגלית", ורק מאז דלק נובל ורציו, הבעלים, היו מחוייבים בפיתוחו.

מתווה הגז הממשלתי הוביל  להוצאת הגז מהים, והשלב הראשון בפיתוח עלה 3.75 מליארד דולר ובו יכולת הפקה שנתית של כ-12 מיליארד מ"ק (הצריכה השנתית כולה בישראל). למאגר כבר חוזי יצוא עם מצרים, ירדן ומספר לקוחות מקומיים.

לדברי נובל אנרג'י, המבנה התפעולי של האסדה מורכב מחמש יחידות תפעוליות שונות, שהאחרונה תורכב בספטמבר הקרוב.יחידות האסדה, שיוצרו במהלך 26 החודשים האחרונים על ידי נובל אנרג'י וחברות קבלניות המתמחות בפרויקטים מורכבים מסוג זה, יחצו בשבועות הקרובים את האוקיינוס האטלנטי בדרכן לישראל.

כשיגיעו חלקי האסדה בסוף הקיץ תחל פעילות נרחבת של כלי שיט באזור שבו תוצב האסדה. עבודת ההנפה וההרכבה של יחידות התפעול על יסודות האסדה יבוצעו על ידי העגורן הימי הגדול בעולם. התהליך יימשך כארבעה שבועות ובסופו יעזוב העגורן את האזור. במקביל תימשך עבודתן של מספר ספינות שנדרשות להמשך עבודות ההתקנה עד לתחילת ההזרמה המסחרית. בתקופת עבודות ההקמה האזור יהיה סגור לתעבורה ימית מסיבות בטיחותיות.

לדברי שר האנרגיה יובל שטייניץ, "האסדה תאפשר לנו לשדרג את הביטחון האנרגטי, להחליף את הפחם המזהם בחדרה ובאשקלון בגז טבעי כחול-לבן, לייצא את עודפי הגז לירדן ולמצרים ובעתיד גם לאירופה. ישראל הופכת למעצמת אנרגיה וכולנו מרוויחים"

דלק ונובל רוכשות 39% מ-EMG לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

יצחק תשובה – מקבלן בנתניה לאיל גז עולמי

חברת החשמל – אחרי שרכשה גז מתמר, הגיע תור לוויתן