חדשות    

סוד אורח החיים המינימליסטי – לא צריך הרבה חפצים

מינימליזם מוכר בעיקר מתחום האומנות, שם המשמעות שלו היא להשתמש בכמה שפחות צבעים או חומרים. בתחום  הצריכה המשמעות של זה היא לצרוך כמה שפחות ולהחזיק בכמה שפחות חפצים. או זו לפחות הייתה המשמעות שלו. בינתיים התנועה צמחה ויש הרבה זרמים שלה.

עם זאת, מינימייזם אינו אומר בהכרח שאתם חייבים להתכלב, להחזיק רק בעיפרון למכור את הפרארי ולעזוב את הבית. בגדול, אורח החיים המינימליסטי אומר לעשות סדר בחיים, לבחון  מה יש לנו שמיותר, מה אנחנו צורכים כבר באוטומטי ואיך נחיה יותר טוב עם לצרוך פחות. לפי התפיסה המינימליסטית מה שלא גורם לך אושר הוא מיותר.

המינימליסטים מעדיפים ליצור בעצמם במקום לצרוך. לעתים הם מוותרים על היקף שעות העבודה בשביל זה. הצריכה שלהם אינה מתרכזת לרוב בחפצים שמתכלים לאט או מתחלפים לעיתים קרובות אלא בחוויות, לכן הרבה מינימליסטים יעדיפו הוצאה על חוויות כמו טילים, הופעות, הצגות, מוזיאונים, סרטים וכד'. ובעיקר מפגש עם חברים או ערב עם המשפחהץ

להיות מינימליסט אין משמעו להוציא פחות. לעתים קרובות יעדיפו המינימליסטים מוצר אקולוגי יקר יותר מאשר מוצר זול יותר, משום שהתחלופה שלו נמוכה יותר. בתוך כך הרבה פעמים גם ההוצאה לטווח ארוך נמוכה יותר. כך למשל הם יעדיפו מוצרי יד שנייה שעמידותם חזקה יותר מאשר מכשיר עתיר חידושים אך פחות עמיד. זו גם הסיבה שמינימליסטים מעדיפים  לעבוד יותר על שימור מעט החפצים שיש להם וכן לתקן במקום לזרוק.

גם על טיולים לחו"ל, שההוצאה עליהם לא זולה, הם לא חייבים לוותר אלא טוענים שהם מעדיפים ללון בדירות, ללכת יותר ברגל ובתחבורה ציבורית ולוותר על האטרקציות התיירותיות היקרות הרבה יותר.

אתגרי מינימליזם

תומכי התנועה מציעים מדי פעם אתגרים כמו החזקת רק 100 חפצים, שבוע ללא שופינג, שבוע של בישול ביתי ועוד, למידת עשה זאת בעצמך במקום איש מקצוע, שבוע נסיעה רק בתחבורה ציבורית ועוד. הרבה מההחלטות האלו הן החלטות חיסכון פשוטות שמאפשרות לנו לשמור על הכסף לטווח הארוך ולהילחם פחות במינוסים. עם זאת, המטרה של המינימליסטים אינה בהכרח החיסכון אלא אושר ולכן מעדיפים לצרוך רק מה שגורם להם אושר  ולהיפטר מכל מה שלא גורם לך אותו או מותיר אותם אדישים.

בתים מינימליסטיים

בעוד מבחינה אומנותית-עיצובית מדובר בבתים דלי צבע או צורות, מבחינה צרכנית בתים מינימליסטיים יהיו  עם מעט רהיטים או עם רהיטים מיד שנייה. בנוסף ניתן לראות גם המון נגיעות אומנותית-עיצוביות של דיררי הבית בריהוט.

לא מדובר רק  בחיסכון בכסף אלא גם בחיסכון בזמן וניקוי של אבק ודברים דומים. כמו כן יעדיפו המינימליסטים בתים קטנים על בתים גדולים שבהם אין שימשו ברוב שטחי הבית.

אתרים שמדברים על אורח חיים מינימליסטי

עוד על מינימליזם אפשר לקרורא באתרים הסולידית, האישה שהפסיקה לקנות, המינימליסטית, תנועת ההאטה, אתר מינימליזם ישראל וכן קבוצת הפייסבוק מינימיליזם וחיים פשוטים

ימי הולדת לילדים – איך חוסכים

כמה מוציאים על גילוח ואיך אפשר לחסוך

איך לחסוך בהוצאות על הרכב?

איך לחסוך בהוצאות המשפחה השוטפות?