חדשות    

סלקום החברה היחידה שגובה מכם כסף כי לא החזרתם סים

עד לא מזמן ספקיות תקשורת יכלו לגבות מכם כסף אם לא החזרתם ציוד, אלא שעל פי החקיקה החדשה החברות לא יכולות להמשיך לעשות זאת. מתברר שלא כולן  וסלקום היא חברת הסלולר היחידה שממשיכה לגבות כסף על סים שלא הוחזר.

בעבר נהגו חברות סלולר לתת ללקוח כרטיס סים בהשאלה ולגבות את דמי הכרטיס בסיום ההתקשרות, אם הלקוח לא החזיר את הסים לחברה. במרץ 2017 החיל משרד התקשורת ברגולציה חדשה וקבע כי חברה רשאית לגבות דמי כרטיס עבור סים רק כתשלום חד־פעמי ובתחילת ההתקשרות עם הלקוח, כך שיהיה קל יותר ללקוח להתנתק מהחברה.

עם זאת, תיקון הרישיונות לא חל רטרואקטיבית, ולקוחות שהצטרפו לחברה לפני תחילת 2017 נותרו חשופים לגביית התשלום, כאשר החברה היחידה שעושה זאת בפועל היא סלקום.

החברה מחייבת לקוח שלא החזיר לה את כרטיס הסים בתוך 45 יום ב־99 שקל.  בחודש שעבר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד סלקום באפריל 2016.

התובעים  טענו שחלק מלקוחותיה של סלקום, המתנתקים משירותיה, מחויבים בגין אי־החזרת כרטיס הסים מבלי שהדבר אוזכר בחוזה. בסופו של דבר נקבע מתווה פיצוי לקבוצה, ששוויו לציבור מוערך ב־8 מיליון שקל: השבת חלק מסכום הגבייה ללקוחות עבר אשר ישיבו את כרטיסי הסים שברשותם; תרומה של 5% מסכום הגבייה בגין כרטיסי סים שלא יושבו על ידי לקוחות עבר לקרן למימון תובענות ייצוגיות, בסכום מוערך של כ־1.7 מיליון שקל; וכן הנחה עתידית בגובה 32% מעלות הסים ללקוחות קיימים שלא ישיבו את כרטיס הסים.

כמו כן, כתוצאה מהמגעים בין הצדדים, בפברואר 2019 סלקום החלה ליישם מנגנון שלפיו עם ההתנתקות מהחברה ישלחו ללקוחות המשתייכים להסדר סים בהשאלה שלושה מסרוני תזכורת בתקופה של 45 ימים. בנוסף, סלקום תידרש לשלם שכר טרחה וגמול לתובעים של 1.75 מיליון שקל.

אבי גבאי יהיה מנכ"ל סלקום?

אחרי נטפליקס: אמזון פריים מצטרפת לפרטנר ולסלקום