מדריכי צרכנות    

עניים משלמים יותר: כמה משלמים על משיכת כסף מהחנויות של תחנות הדלק?

חנויות הנוחות של רשתות תחנות הדלק כבר מזמן מוכרות מזומן .השירות ניתן בעיקר למי שבמינוס והגיע לתקרת האשראי שלו, אך לפעמים גם למי שנתקע בלי מזומן וכספומט קרוב. השירות ניתן בכל חנויות הנוחות של תחנות הדלק. איך זה נעשה? פשוט ניגשים למוכר וקונים מזומן בכרטיס האשראי תוך תשלום על העמלה.

גובה המשיכה נע סביב 300 שקל בממוצע ויש עמלה קבועה של 6.5 שקלים מהלקוח. בבנקים על סכום כזה העלות היא בערך סביב שקל וחצי למשיכה, פחות מרבע העלות שגובות חנויות הנחות. לחנות נוחות הוצאות רק על עמלת הסליקה, ובתי עסק גדולים לרוב משלמים עמלת סליקה של 0.7%-0.6%. כך שהקופון על משיכה של 250 שקל עומד על 2% על כל עסקה.

אז איך למעשה אדם שמסגרת האשראי שלו בבנק נגמרה יכול לקנות מזומן? התשובה היא במסגרת אשראי נוספת שמעניקות חברות כרטיסי האשראי ללקוחות שלהן– לרוב עד 10,000 שקל בחודש. אבל  אם במועד הגבייה אין כסף בחשבון והלקוח הגיע לתקרת האשראי שלו, חברת כרטיסי האשראי תפתח בהליכי גבייה מולו.

פז, על 274 תחנות הדלק שלה, מרוויחה חצי מיליון שקל חודש בחודש רק ממשיכות מזומן. סונול, על 180 חהחנוית שלה , מרוויחה 350 אלף שקל בחודש.

כספומטים בחנויות הנוחות

לצד קניית המזומן הישירה  חנויות הנוחות משכירות משטחן לכספומטים פרטיים הגובים עמלה של 7-3 שקלים למשיכה. פז, למשל, משכירה חלקים משטחי תחנות הנוחות שלה ל־80 כספומטים של חברה בשם קרן התמר. דמי השכירות עומדים על כמה מאות שקלים בחודש – ומייצרים הכנסה של עוד כמה עשרות אלפי שקלים בחודש לפז.

לא רק חנויות נוחות

לא רק חנויות נוחות. גם שופרסל מאפשרת קניית מזומן לחברי המועדון שלה. שם גם מציעים קניית מזומן בעמלה של כ-4 שקלים לבעלי כרטיס מועדון ושל כ-5 שקלים לחסרי כרטיס. שירות דומה ניתן גם בסופר-פארם המאפשר בעמלה של כ-3 שקלים לרכוש מזומן. בדואר ישראל תוכלו למשוך הן באשנב והן במכונה כסף תמורת חמישה שקלים.

בקשה לתביעה ייצוגית בגין כספומט איטי מדי

אלף לקוחות בנק הפועלים דיווחו על חיוב כוזב בכספומטים

משיכה מכספומט – כדאי למשוך בבנקים (אחרת זה יקר!)