חדשות    

רוכבי קורקינטים מסתירים את לוחית הרישוי ומסכנים חיים

תארו לכם שכשהייתם נוסעים במכוניות לא מעט מכוניות היו מוחקות את או מסתירות את מספר הרישוי. זה המצב כיום של הקורקינטים  השיתופיים בתל אביב שהחברות המשכירות אותן חויבו להוסיף להם מספרי רישוי.

אלא שהרוכבים  מכסים את הלוחיות בצבע, ולעיתים מכופפים אותן כדי שלא יופיעו בצילומים. כך עולה מבדיקת "ממון" השבוע. בנוסף להתנהגות הרוכבים למרות ההוראות מינואר קורקינטים רבים של Wind אינם נושאים לוחית כזו.

 קורקינטים של Lime נושאים לוחית, אך בחלק מהמקרים הצליחו  לכפף אותה כדי שלא יוכלו לצלמה.בענף אומרים שהתקנת הלוחית בקורקינט של Lime מבליטה אותה בדרך שמקילה את כיפופה. במקרים אחרים הושחתו הלוחיות של של Lime בצבע. רק אצל Bird כל הלוחיות היו תקינות.

הבעיה היא שאי אפשר לדווח באפליקציה על רוכב המסתיר מספר אלא רק על מי שביצע עבירה כמו מהירות לא תקינה, נסיעה בנתיב לא חוקי או חניה במקום לא מותר.

הרוכבים לא רק מתחמקים מקנסות אלא גם מסכנים חיים. השבוע דיווח מכון גרטנר כי ב־2019 היה זינוק של 230% במספר המאושפזים עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים.  1,004 בני אדם אושפזו. ב־2018 אושפזו 935 וב־2017 אושפזו 651. ב־2019 מתו שישה בני אדם שאושפזו עקב תאונות עם הכלים החשמליים.

מ־Wind נמסר: “רוב הקורקינטים שלנו מצוידים בלוחית רישוי. מכיוון שאנו פועלים גם מחוץ לת"א, טבעי שיגיעו לעיר קורקינטים ללא לוחית מחוץ לעיר. בינואר התקנו עשרות לוחיות על קורקינטים שהגיעו מערים שכנות. כל הקורקינטים שלנו יצוידו בלוחית בשבועות הקרובים".

מ־Lime נמסר: "נמשיך בפעולות לחינוך הרוכבים. יש ונדליזם, ולצערנו יש מקרים רבים שבהם הנזק ללוחיות נגרם מאופן גרירת הכלים".

מעיריית ת"א נמסר: "העירייה דרשה מהחברות להתקין מספר זיהוי לכלים. אחוזים מעטים מהצי נמצאים ללא מספרים. מכניסת תוקפו של התנאי סולקו כ־1,500 כלים שיתופיים. אם החברות לא יעמדו בהיתר נשקול את שלילתו. דרך אפליקציית 106 אפשר לדווח על כלי חוסם במדרכה ועל רכיבה אסורה על המדרכה. בינואר התקבלו 442 קריאות על כלי חוסם וכ־50 דיווחים על רוכבים על המדרכה שהועברו לטיפול החברות".

החוק הוא חוק עירוני של עיריית תל אביב המחייב את חברות השכרת הקורקינטים בלוחות רישוי אך איינו מחויב מחוץ לתל אביב. משרד התחבורה הכריז בעבר שכוונתו להפוך את לוחית הרישוי לתקן ארצי. אם זה יתרחש זה יקל על האכיפה וללפעול נגד הרוכבים ולא רק נגד החברות.

הצד הטרגי של הקורקינטים והאופניים החשמליים: שישה הרוגים ומעל 1,000 מאושפזים השנה

הקורקינטים השיתופיים התייקרו – איך להוזיל עלויות

פחות מתחרות בקורקינטים השיתופיים: בירד רוכשת את CIRC