חדשות    

הקורקינטים השיתופיים התייקרו – איך להוזיל עלויות

photograpy by Kris Krug
מעודכן ל-01/2020

אם הקורקינטים השיתופיים לפני כשנה זכו לביקורת בעיקר בשל התנהגות הרוככבים וכן התאונות הרבות, בשנה האחרונה נכנסו הרבה שינויים, רגולציה בתל אביב ובערים נוספות בעולם, צמצום המתחרות על ידי מיזוגים, בעיקר של בירד, שכבר קנתה שתי מתחרות, כך שהעלויות גדלו ואיתן הקושי להגיע לרווחיות. לכן החברות מעדכנות מחירים ומעלות את המחיר והופכות אותו לפחות משתלם לכל כיס. בינתיים היו פיטורים בכל החברות. בירד העלתה מחירים לנסיעות בחגים. אחריה הגיעה ליים. זו עברה למודל דינמי שבו היא גובה כעת יותר  בחלק מהמקרים יותר מחצי שקל עבור דקת נסיעה ובחלק פחות לפי הביקוש, לצד עלות נפרדת לשחרור נעילת הקורקינט. בשילוב העלויות האלו, רכיבה של רבע שעה על קורקינט עולה הרבה יותר מנסיעה באוטובוס.

אלא שיש פתרונות גם לעליית המחירים. קודם כול לא חייבים לעשות את כל הנסיעה בקורקינט, אפשר להשתמש בקורקינט כי כלי של המייל האחרון ולשלב תחבורה ציבורית. מסלול הליים פס שמציעה ליים מאפשר  מנוי במקום נסיעה חד פעמית של 25 שקל לשבוע ופטור משחרור הנעילה. במקרים מסוימים זה כן יהיה משתלם יותר מחופשי חודשי שעלותו 213 שקל בחודש ו-64 שקל לחופשי שבועי בגוש דן.

ליים מציעה קופון של שלושה שחרורים חינם, בירד מציעה נסיעה חינם עד 20 שקל לחצי שעה, גם wind. בכל החברות יש הטבות והנחות לחבר מביא חבר. מי שרוצה לקבל החזר על הנסיעה אבל לעבוד קצת קשה יכול להטעין אצלו סוללות של החברות, רק בבירד ובליים, ולקבל החזר נאה. אבל אם אתם נוסעים הרבה וממש רוצים לחסוך, הפתרון הכי טוב הוא לעבור לקורקינט משלכם, תוך זמן קצר  תחזירו את ההשקעה, כך שממילא הכלי טוב רק לנסיעות קצרות מדי פעם וחד פעמיות ולא לשימוש קבוע.

פחות מתחרות בקורקינטים השיתופיים: בירד רוכשת את CIRC

כמה נוסעים מדי יום בקורקינטים? לא כזה הרבה

פיטורים בחברת הקורקינטים ליים – תפסיק לעבוד ב-12 ערים ברחבי העולם