חדשות    

תבעה חברה כי לא "הכל" כלול – ותשלם פיצויים

הכל כלול הוא מונח מטעה, כי כמובן אי אפשר לקבל הכל. כך גילתה תושבת ירושלים שתבעה את חברת איסתא. האישה הזמינה לה ולבני משפחתה חופשה של ארבעה לילות בכרתים שהובטח בה הכל כלול.

אז מה כלול בהכל כלול? האישה ובני משפחתה טענו שאיסתא הבטיחה שבע מסעדות כלולות בחבילה אבל רק מסעדה אחת הייתה כלולה בה. עוד הוסיפו כשגילו את העניין היה מאוחר מדי לשנות את החבילה.

בכתב התביעה דרשה פיצוי בסכום של 8,000 שקל. עוד טענה שלפני המשפט ביקשה פיצוי של 1,500 דולר, ונתקלה בסירוב מוחלט.

בכתב  ההגנה טענה איסתא שהודיעו לאישה מראש  כי ייתכן שהמסעדות במלון מגישות לפי תפריט, ולכן יכול להיות שיחייבו אותם במלוא עלות הארוחות. והיא בחרה שלא לבטל את העסקה.  המשפחה טענה שהסוכנת הטעתה אותם ואמרה שמדובר רק במסעדה יוקרתית אחת וכל המסעדות כלולות. הסוכנת ציינה שהסבירה למשפחה שרק אחת מהמסעדות במלון כלולה בחבילה וחזרה שוב ושוב על האפשרות לבטל את העסקה.

העסקה התבטלה כבר בשלב הרשם, וזה קבע כי האישה ידעה שעסקת הכול כלול לא כללה אתהמסעדה שרצתה לבקר בה ושהחברה  לא הסתירה ממנה דבר והיא יכולה הייתה לבטל את העסקה מבעוד מועד.

מה כלול בהכל כלול?

לרוב דיל של "הכל כלול" כולל שלוש ארוחות ביום – ארוחת בוקר עשירה, צהריים וערב. כמו כן, לאורך כל שעות היום מוגשת בבתי המלון שתייה חופשית, כולל בירות ויין. לרוב מדובר באלכוהול מקומי, אולם רמת האלכוהול מאוד תלויה ברמה של המלון. בסופו של דבר, מה שישפיע על מחיר חבילת ההכל כלול בה תבחרו היא ארוחת הלילה, הנשנושים, סוג האלכוהול והשתייה המוגשת  והפעילויות במקום – כך שלא תצאו מהמלון. יש גם הכל כלול פרימים עם ארוחות ומשקאות באיכות גבוהה יותר.

מלונות ";הכל כלול"; הטובים בעולם ל-2020