בהליך הבוררות בין חלל לבין התעשייה האווירית נקבע כי  חלל תקבל פיצוי של 10 מיליון דולר.  מדובר על הלייך בוררות שנקבע בהמשך לעיכוב באספקה של התעשייה האווירית (תע"א).

תע"א היתה אמורה להעביר את הלוויין עמוס 6, ודחתה את ההעברה במעל שנה.  הבוררות קבעה כי טענת חלל מוצדקת וכי על תע"א לשלם גם את שכר הבורר וכן הוצאות משפטיות בסכום של 400 אלף שקל.

עמוס 6 היה אמור להיות הלווין המתקדם ביותר של התעשייה האווירית וחלל  שעלותו הסתכמה מעל 200 מיליון דולר. אך הלווין התפוצץ על כן השיגור בחודש ספטמבר 2016, שנה אחרי  שחלל נכשלה בשיגור לווין קודם.

חלל מתכננת לבנות את עמוס 8 בתעשייה האווירית וזאת למרות שעד לפני מספר חודשים היה נראה שהיא תעשה זאת עם חברת לוראל האמריקאית. אלא שהממשלה לחצה את חלל לעשות זאת "בבית".

בנוסף בחלל מחכים לשיגור הלווין הבא – עמוס 17, שנבנה  על ידי חברת בואינג האמריקאית, בעלות של כ-160 מיליון דולר. הלוויין צפוי להיות משוגר ברבעון השני של 2019.

האם חלל תימכר לסינים? השוק סקפטי

הפספוס של התעשייה האווירית לישראל, וההפסד שלנו!

נובה מדווחת היום על הכנסות שיא בסך 63.6 מיליון דולר, ברף העליון של טווח תחזית החברה. מדובר בעליה של 3% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2018, ועלייה של 18% בהשוואה להכנסות הרבעון השלישי של 2017.

עוד הודיע החברה כי תבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של 25 מיליון דולר.

במונחי GAAP, החברה דיווחה על רווח נקי שהסתכם בכ-13.3 מיליון דולר, או 46 סנט למניה, לעומת כ-11.5 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, ברבעון השלישי של 2017. מעל טווח תחזית החברה לרווח שבין 37-49 סנט למניה.

במונחי Non-GAAP, הרווח הנקי הסתכם בכ-15.1 מיליון דולר, או 52 סנט למניה, בהשוואה ל-13.1 מיליון דולר, או 46 סנט למניה, ברבעון השלישי של 2017. מעל טווח תחזית החברה לרווח שבין 37-49 סנט למניה.

שיעור הרווח הגולמי הסתכם בכ-59% לעומת כ- 61% ברבעון השלישי של 2017.

ההנהלה סיפקה גם תחזית לרבעון הרביעי 2018, שיסתיים בכ-31 בדצמבר 2018. על בסיס ההערכות הנוכחיות, ההנהלה צופה הכנסות בטווח של 56-64 מיליון דולר, רווח למניה  במונחי GAAP בטווח של 0.28-0.4 סנט ורווח למניה  במונחי Non-GAAP בטווח של 0.35-0.46  סנט למניה.

ברבעון הקודם פירסמה נובה תוצאות מאכזבות וסיפקה תחזית חלשה לרבעון השלישי. נובה אמנם רשמה עלייה של 10% בהכנסות הרבעון הראשון, אך, ירידה קלה (כ-1%) לעומת הרבעון הקודם, ל-62 מיליון דולר.

"ברבעון זה המשכנו להציג ביצועים טובים, עם הכנסות שיא ורווחיות שעקפה את תחזיתנו. תוצאותינו החזקות מדגישות את צמיחת ההכנסות מ-Memory,  כשכל לקוחותינו המובילים היו עם תרומה ניכרת, שהובילה להכנסות שיא בתחום זה. התוצאות ברבעון מדגישות גם את אספקתן הראשונה של המערכות המתקדמות של פתרונות  עבור מדידת חומרים ומימדים עבור קווי ייצור המתקדמים ביותר בטכנולוגיית 5 ננומטר. הישגים אלה הינם עדות נוספת להתקדמותנו היציבה לקראת שנת צמיחה נוספת, תוך מימוש עקבי של תוכניותנו ארוכות הטווח להגדיל את היצע המוצרים, בידול פתרונותינו והרחבת שוקי היעד שלנו."

נובה מאכזבת – הרווח התפעולי ירד ב-13% ; התחזית קדימה חלשה

 

ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו בכ-12% לעומת הרבעון המקביל הסתכמו בכ-57 מיליון דולר. הירידה בסך המכירות נבעה בעיקר מירידה של 17% בפעילות הפרסום.מפריון נמסר כי מחסור בזמינות מקומות פרסום פרוגרמטיים הוא שהביא לירידה. כמו כן, מדווחת פריון, נרשמה ירידה של 7% בהכנסות מפעילות החיפוש, בשל הדעיכה הנמשכת במכירות מוצרים קודמים.

פריון עוסקת בפיתוח תוכנות ואספקת שירותים המסייעים למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה.

פריון נכנסה לתחום הפרסום באינטרנט באמצעות רכישת אנדרטון על מנת לצמצם את הפגיעה בה שנגרמה עקב הירידה בפעילות החיפוש באינטרנט.

הרווח הנקי על בסיס GAAP ברבעון השלישי ירד בכ-15% והסתכם בכ-2.2 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי המתואם גדל בכ-5% ל-4.3 מיליון דולר, כ-8% מסך ההכנסות. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי גדל בכ-3% ל-6.7 מיליון דולר, כ-12% מההכנסות.

תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השלישי הסתכם בכ-11 מיליון דולר, והחברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים ושווי מזומנים של 40.9 מיליון דולר.

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "מאמצינו לחיזוק מאזן החברה הביאו ברבעון השלישי להשגת יעד חשוב, כשיתרת המזומנים שלנו עקפה את החוב, לראשונה מזה ארבע שנים. מתחילת השנה, הצטמצם חובה של פריון בכ-21 מיליון דולר. תזרים המזומנים התפעולי החזק, הגידול בכ-EBITDA המתואם והשיפור במבנה ההוצאות, מאפשרים לנו להמשיך לשלב הבא במימוש התפנית העסקית ואסטרטגיית הצמיחה. כחלק מכך, נמשיך לחזק את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי המסונכרן של אנדרטון באמצעות שילוב יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית. שילוב זה ימקסם את יעילות ומיקוד הקמפיינים, יגדיל עבור לקוחותינו את ההחזר על ההשקעה בפרסום, ויעניק לאנדרטון יתרון תחרותי".

באשר לירידה בהכנסות מפרסום, אמר גרסטל: "יחד עם ההתקדמות בסביבה הפרוגרמטית, אנו מתמודדים עדיין מול מחסור בזמינות למקומות פרסום איכותיים העונים על הביקוש למודעות הייחודיות של אנדרטון. אנו עובדים עם השחקנים המובילים בתחום הפרוגרמטי במטרה לצמצם פער זה ואני משוכנע שנראה שיפור ביחידות הפרסום הפרוגרמטיות בכ-2019, שיגדיל את הזמינות למקומות פרסום ואת ההכנסות מתחום זה".

בנוגע לפעילות החיפוש, אמר גרסטל: "אנו ממשיכים למנף את יחסינו עם בינג לקידום פתרונות חיפוש חדשניים ומקיפים לספקי מדיה מובחרים ברחבי העולם, שיתרמו לצמיחה בהכנסות וברווחיות. בהקשר זה, מונה טל יעקובסון להוביל את יחידת החיפוש CodeFuel. לטל ניסיון ארוך ומוכח בחדשנות ומוניטיזציה, ועד לאחרונה שימש כמנהל ההכנסות הראשי ומנהל הפיתוח העסקי של SimilarWeb. אני משוכנע שטל יוסיף ערך משמעותי לצוות שלנו. בהזדמנות זו, ברצוני להודות למייק גלובר, שניהל את פעילות החיפוש וישמש כיועץ החל מסוף השנה".

לאחרונה דיווחה פריון כי פלטפורמת הפרסום שלה ברשתות חברתיות, MakeMeReach, הוכרה על ידי גוגל כ-Premier Partner מה שיאפשר לפריון לפעול באמצעותה בארה"ב. ההערכות מדברות על תוספת הכנסות של מיליוני דולרים לפריון מדי שנה.

גילת תספק את רשת התקשורת עבור לוויין ChinaSat-18 של China Satcom

 

גילת ממשיכה להעמיק את חדירתה לשוק הסיני.

מערכת הקרקע של גילת תסופק ל- China Satcom עבור לוויין ChinaSat 18. הכיסוי הארצי בתדר Ka אשר יתאפשר כעת באמצעות ה-ChinaSat 18 ולוויין ChinaSat 16, יסופק באופן בלעדי על ידי מערכת הקרקע של גילת התומכת במגוון יישומים בכל רחבי סין.

לוויין ה-CS-18 של China Satcom ישוגר באמצע 2019, ובכך תשלים החברה כיסוי תקשורת לוויינית בקיבולת גבוהה לכל רחבי סין, אשר הינו קריטי ליישומי פס רחב הדורשים כיסוי רציף.

פלטפורמת ה- SkyEdge II-c מרובת היישומים של גילת הותקנה בסין עבור לוויין CS-16 לשם אספקת אינטרנט מהיר למטוסים, לספינות, לאזורים מרוחקים ולתמסורת סלולרית. עם שיגור לוויין CS-18 גילת תספק קישוריות  בתדר Ka בקצבים וביעילות גבוהים גם בכל יתר שטחי סין.

"גילת גאה בקשר העסקי ארוך הטווח עם China Satcom ובאמון המתמשך בטכנולוגיה שלנו כפי שבאים לידי ביטוי בהרחבתה של פלטפורמת החברה עבור שימוש מסחרי בלוויין ChinaSat-18", מסר ג'ון צ'יאנג, מנכ"ל גילת סין. "הישג זה מהווה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של גילת לאספקת אינטרנט מהיר ברחבי העולם ותומך בהמשך המיקוד האסטרטגי של גילת בשוק הסיני".    

לפני מספר ימים דיווחה גילת כי מודם לווייני שלה אשר שוגר מוקדם יותר השנה שימש בתפקיד המפתח בהצגה הראשונה אי-פעם של אינטרנט מהיר במטוסים באמצעות לוויין נמוך מסלול (LEO). השימוש בלוויין נמוך מסלול במקביל לשימוש בלוויין גבוה מסלול יאפשרו קישוריות טובה ויציבה יותר במטוסים.

טבע הרוויחה ברבעון השלישי 68 סנט למניה, מעל לתחזיות האנליסטים שניבאו רווח למניה של 0.54 סנט למניה.

שער המניה של טבע עולה כעט בכ-5% ל-78 שקל למניה המשקף לה שווי של כ-79.5 מיליארד שקל.

ההכנסות של טבע הסתכמו בכ- 4.53 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים. מדובר בירידה של כ-19% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 אך הירידה הזו לא הפתיעה איש מאחר וטבע כבר התריעה כך שהחולשה בשוק הגנרי והתחרות הגוברת לקופקסון יביאו לירידה במכירותיה.

טבע מעלה את התחזיות שלה לגבי התוצאות של שנת 2018. טבע מעריכה כי הרווח שלה למניה(non-GAAP) יעמוד על בין 2.8 ל-2.95 דולרים למניה. ברבעון השני חזתה טבע רווח למניה (NON-GAAP) בטווח של 2.4 עד 2.65 דולרים.

המכירות של טבע בצפון אמריקה עמד ברבעון השני על כ-2.3 מיליארד דולר, ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. מכירות הקופקסון בצפון אמריקה צנחו ב-43%לכ-460 מיליון דולר.

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע אמר: "אני שבע רצון מההתקדמות שלנו, אנו עומדים בכל היעדים העיקריים שהצבנו לעצמנו. בספטמבר קיבלנו את אישור ה- FDA ל- AJOVYTM, תרופה לטיפול מניעתי במיגרנה, ונכון לעת הזו ההשקה מסתמנת כמוצלחת מאוד. אנו ממשיכים לראות צמיחה חזקה של AUSTEDO. כמו כן, COPAXONE ממשיך לשמור על נתח השוק שלו. תכנית הרה ארגון שלנו כבר הביאה להפחתה בעלויות בגובה 1.8 מיליארד דולר בשנת 2018 ואנו במסלול להביא להפחתה של 3.0 מיליארד דולר עד סוף 2019, בה בעת שאנו ממשיכים להפחית את חובנו. בהינתן התוצאות היציבות של הרבעון השלישי, החלטנו להעלות את התחזית השנתית ל-2018".

איזו השקעה עדיפה – במניה של חברה גדולה או במניה קטנה? ומה היתרון במנהל השקעות שמכיר את הקטנות?

טבע – אופנהיימר ממליצים Perform; טבע יכולה לחזור לצמוח

הרשות להגנת הצרכן היא גוף עם שיניים. אם אתם מרגישים שעבדו עליכם, כדאי מאד לפנות אליהם ולהגיש תלונה. הפעם זו "הוט מובייל" שחוטפת מהרשות.

סוכני המכירות הממולחים של הוט מובייל "דחפו" ללקוחותיה מוצרים נוספים במסווה של מתנה ותיאלץ לשלם בשל כך קנס בסך של כמליון שקל לרשות.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה להוט מוביל על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 965 אלף שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל חברת הוט מובייל. יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 1.2 מיליון שקל ופחת ל-965 אלף שקל).

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות, ותלונות שהתקבלו מצרכנים כנגד הוט מובייל. התלונות עסקו בדבר מכירת מוצרי קצה שהוצגו כחלק מהוזלה כוללת במסלול התעריפים. המכירה נעשתה באמצעות פניית נציגי השירות של הוט מובייל במרכזי השירות ובאמצעות נציגים טלפוניים. אלו הציעו לצרכנים להפחית את עלויות המנוי בכפוף "לקבלת" מוצרי קצה (טאבלטים, אוזניות, מצלמות וכו') ללא עלות כך שעלות החבילה הכוללת תהיה לרוב זהה לעלויות המינוי טרם השדרוג או נמוכה ממנה. בפועל, הצרכנים חוייבו עבור מוצרי הקצה הללו.

בנוסף, נציגי המכירות לא החתימו את הצרכנים על חוזי רכישה ו/או לא מסרו העתקים של חוזי הרכישה. כמו כן, לא נאמר לצרכנים כי בעת פתיחת אריזתו של מוצר ע"י נציג השירות, מאבד הצרכן את זכות הביטול.

החברה פנתה אל צרכנים שונים לצורך שיחות מכירה, ברוב שעות היממה, אשר לא פסקו גם לאחר שהצרכנים ביקשו באופן מפורש מהנציגים כי החברה תחדל מפניותיה אליהם.

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל וראש אגף חקירות ומודיעין בפועל, מסרה כי: " הרשות תמשיך להילחם בכל העסקים שעושים שימוש בפרקטיקה מטעה בה מבטיחים לצרכנים מוצרים הניתנים "במתנה" לכאורה ובפועל גובים עבורה תשלום.  זוהי תופעה שיש לעקור מהשורש בכל ענף. ברוב המקרים מדובר בהפרות שנעשו כלפי צרכנים מוחלשים ותמימים שקלים לשכנוע. במקרה של הפרה – הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

הרשות להגנת הצרכן חוקרת חברה בחשד ששיווקה תוסף מזון תוך כדי הטעיית חולי סרטן

הרשות להגנת הצרכן בפשיטה על מגרשי רכבים – הפרות קשות; הוטלו קנסות במאות אלפי שקלים

 

 

אלביט מערכות תספק שירותי ניטור ימיים באמצעות מטוס ללא טייס (מל"ט) לסיור ימי מתוצרתה, אשר יסופקו למדינות האיחוד האירופי באמצעות הסוכנות האירופית להגנה ימית. בהיקף מוערך של 59 מיליון אירו.

המניה של אלביט מערכות נסחרת כעת בבורסה בתל אביב בעלייה של כ-0.6% לשער של 448 למניה המשקף לחברה שווי שוק של כ-19.1 מיליארד שקל.

מאלביט נמסר כי החוזה, אשר יבוצע בשיתוף עם חברת CEiiA, הינו לתקופת בסיס של שנתיים ואופציות לשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת.

על פי החוזה ובשיתוף עם CEiiA, חברת הנדסית מובילה בפורטוגל, אלביט תחכיר ותפעיל מל"ט הרמס 900 לסיור ימי (HermesTM 900 Maritime Patrol) ותחנת שליטה קרקעית.

ההרמס 900 לסיור ימי הוא מל"ט לתצפית ימית רציפה לטווחים ארוכים המותאם לפעילות הן לאורך החוף והן בלב ים, וכוללת מכ"מ ימי, מטעד אלקטרו-אופטי, תקשורת לוויינית ומקלט למערכת זיהוי אוטומטי (AIS). בקונפיגורציה זו הרמס 900 לסיור ימי יאפשר ניטור רציף של שטחי ים נרחבים ורצועות חוף ארוכות, וזיהוי יעיל של פעילויות חשודות וסכנות פוטנציאליות.

אלעד אהרונסון, מנכ”ל חטיבת המודיעין של אלביט הגיב על החוזה:"הבחירה על ידי רשויות האיחוד האירופאי היא הבעת אמון נוספת בהרמס 900, זאת בהמשך לחוזים נוספים עבור מל"ט זה באירופה, באסיה פסיפיק, באמריקה הלטינית ובישראל".

הדו"חות הכספיים של אלביט מערכות לרבעון השלישי של 2018, אמורים להתפרסם ב-20 לאוקטובר.

ברבעון השני הציגה אלביט דו"חות שאכזבו את המשקיעים. אלביט דיווחה על עלייה של 9% בהכנסות  הרבעון השני של השנה, אך על ירידה של 16% ברווח המתואם.

הכנסות החברה הסתכמו ב-892.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-818.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות לסוף הרבעון עומד על 8.1 מיליארד דולר.

הרווח הסתכם ב-57.5 מיליון דולר (6.5% מסך ההכנסות), לעומת כ-68.8 מיליון דולר (8.4% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ירידות השערים החדשות שנרשמו ב"אוקטובר האדום" הביאו למחיקה של כמעט כל התשואה השנתית שהשיגו המשקיעים בשוק ההון.

במיטב דש מעריכים כי ירידות השערים החדות שהתרחשו בשוקי המניות בישראל ובחו"ל וכן בשווקי אגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בארץ, יביאו את קופות הגמל הכלליות להציג תשואה שלישית של כ-2.1%. על פי האומדנים של כלכלני מיטב ד"ש ינוע טווח התשואות של הקופות בין תשואה שלישית של 1.6% לבין תשואה שלישלית של 2.6%.

במיטב מציינים שלמרות הירידות החדות באוקטובר, מתחילת השנה השיגו קופות הגמל הכלליות תשואה חיובית של כ-1.2%.

השאלה הגדולה המטרידה את המשקיעים עתה היא האם נכנסו ל"שוק דובי" או שמא אפקט סוף השנה יצליח לאושש את המדדים המוכים ולהביא את הקופות להראות תשואות מרשימות בסיום השנה.

בחודש אוקטובר ירד מדד הדאו ג'ונס ירד ב-5.0% והנאסד"ק נפל 9.2%. מדד ה- S&P500 ירד ב-6.9%.  בגרמניה ירד ה-DAX ב-7.9% ובצרפת ה-CAC ירד ב-.8.1%. הניקיי היפני צלל גם הוא בחדות ורשם ירידה של 7.9%.

בישראל ירד מדד ת"א 35 ב-3.4%, מדד ת"א 125 ירד ב-3.2%, מדד ת"א 90 ירד ב-2.5% ומדד יתר 50 ירד ב-5.2%.

מדדי האג"ח הקונצרני והממשלתי ירדו גם הם בשיעורים חדים. התל בונד 20 ירד ב-1.0%, התל בונד 40 ירד ב-0.6%. אגרות החוב הממשלתיות ירדו בכ-0.7%. הירידות החדות ביותר נרשמו באגרות החוב הצמודות למדד שירדו ב-.1.1%.אגרות החוב השקליות ירדו ב-0.5%.

כתוצאה מירידות השערים החדות שנרשמו בשוקי המניות בארץ ובחו"ל, ובאיגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בארץ, קופות הגמל הכלליות צפויות להציג תשואה שלילית של כ-2.1%, כאשר על פי אומדני מיטב-דש טווח התשואות ינוע בין תשואה שלילית של 1.6% לבין תשואה שלילית של 2.6%. עם זאת, מתחילת השנה הקופות הכלליות השיגו תשואה חיובית של כ-1.2%.

עוד מעריכים בבית ההשקעות, כי קופות הגמל המנייתיות צפויות לרשום תשואה שלילית של כ-5.6%, בטווח של תשואה שלילית של 4.5% עד תשואה שלילית של 6.5%.

שער הדולר זינק בימים האחרונים והוא נסחר כעת בין הבנקים בשער של 3.715 שקל לדולר וזאת לאחר שאתמול נקבע השער היציג על 3.721 שקל לדולר. בכך משלים הדולר עלייה של כ-2% בשערו בחודש האחרון.

ב-12 החודשים האחרונים רשם הדולר עלייה של כ-5.6%, הרבה מעבר לעליית המדד.

העלייה בשער הדולר התרחשה במקביל לירידות החדות שנרשמו בבורסה האמריקאית בחודש שעבר שכבר זכה לכינוי "אוקטובר האדום" וכן לאחר פרסום של מספר נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב. מהנתונים שפורסמו בסקר התעסוקה עולה כי באוקטובר נוספו למשק האמריקאי 227 אלף משרות. זוהי עלייה ניכרת הגבוהה מהתחזיות שעמדו על תוספת של 189 אלף משרות.

מדד עלות התעסוקה עלה ב-0.8% לעומת תחזיות לעלייה של 0.7%.

עושה רושם כי ההשפעות של מלחמת הסחר של ארה"ב עם סין, החשש מפני העלאות ריבית נוספות בארצות הברית במקביל לתיקון החד שעבר על השוק האמריקאי בחודש האחרון גורמים למשקיעים לרוץ אל הדולר ובכך להעלות את שערו.

כלכלני חברת ניהול הסיכונים אג'יו כותבים בסקירתם כי " "חוסר היציבות בשוקי ההון בעולם מוביל את המשקיעים המודאגים אל הדולר, כחוף מבטחים. הבהלה נובעת מהחרפה של מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, במה שנראה כמו תהליך של הסלמה. כמו כן, המשקיעים מתחילים להבין כי הצורך של הבנק המרכזי האמריקאי להעלות את הריבית בארה"ב לא ירוסן על ידי אמירה פוליטית של הנשיא וכי יו"ר הפד, פאואל, לא מתכוון לתת לאינפלציה להתפרץ במשמרת שלו".

כיל מדווחת על עלייה ברווח הנקי ברבעון השלישי הודות לעלייה במחירי הדשנים והפוספטים.+

המניה עולה כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-2.5% ל-22 שקל למניה המשקף לחברה שווי שוק של כ-28 מיליארד שקל.

הרווח הנקי הסתכם בכ-129 מיליון דולר לעומת רווח של כ-84 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח המתואם (NON GAAP) של כיל הסתכם בכ-134 מיליון דולר לעומת כ-115 מיליון דולר ברבעון המקביל.

המכירות של כיל נפלו ל-1.37 מיליארד דולר לעומת 1.44 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד אך בניכוי רכישות עלו המכירות ב-7%.

כיל לא עמדה בציפיות האנליסטים אשר חזו לה מכירות של 1.48 מליארד דולר.

הרווח למניה הוא בהתאם לתחזיות האנליסטים.

מכיל נמסר כי מחירי הסחורות פיצו על העלייה במחירי חומרי הגלם ועלויות האנרגיה וההובלה.

מכירות האשלג ברבעון עלו ל-344 מיליון דולר לעומת 327 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. מחיר המכירה הממוצע לטון עלה ל-287 דולר מ-235 דולר.

כמות האשלג שנמכרה ברבעון הסתכמה בכ 1.2 – מיליון טון.ירידה של  כ-195 טון לעומת הרבעון המקביל וזאת עקב ירידה במכירות אשלג לאסיה, בשל העיכוב בחתימת חוזים עם סין והודו ומכירות נמוכות לדרום אמריקה.

החברה הכריזה כי תחלק דיבידנד בסך של 5.1 סנט למניה, גבוה ב-20% מבשנה שעברה.

הרווח התפעולי עלה ב-9% ל-196 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגבוה ב-14% מהרבעון השני.

הרווח התפעולי המתואם (NON GAAP) הסתכם בכ-200 מיליון דולר לעומת כ-215 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

רביב צולר, מנכל כיל אמר כי: "התוצאות החזקות של כיל ברבעון השלישי נבעו משיפור בתנאי השוק ומהמיקוד המתמשך באופטימיזציה תפעולית וביוזמות להעדפת ערך על פני כמות. המומנטום העסקי שלנו נמשך על אף ירידה זמנית בכמויות מכירת האשלג לעומת הרבעון המקביל בשל העיכוב בחתימת חוזים עם לקוחות בסין ובהודו. במהלך הרבעון השלישי גם השלמנו בהצלחה שינויים חשובים במבנה הארגוני שלנו, להשגת התאמה טובה יותר לאסטרטגיה שלנו. אלה כוללים, בין השאר, איחוד עסקי הפוספט שלנו תחת מגזר אחד והקמת מגזר פתרונות חדשניים לחקלאות. אנו מניחים את היסודות לפיתוח פתרונות חדשים ללקוחותינו, תוך מינוף מו"פ וחדשנות דיגיטאלית".

בואינג והרשות לפתוח תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה, חתמו על הסכם מסגרת לביצוע רכש גומלין בישראל, על עסקאות מטעם הממשלה, בהן תזכה במסגרת הליך מכרזי. במסגרת ההסכם המשותף התחייבה חברת התעופה האמריקנית לבצע שיתופי-פעולה תעשייתיים עם תעשיות ישראליות בשיעור של לפחות 35% מערך כל עסקה שתחתום עם הממשלה בישראל וגופים מטעמה, בסך של מעל למיליון דולר. עתיד הקניות של ישראל מבואינג הצבאית בעשור הבא צפוי להיות באזור 10 מיליארד דולר, מה שיביא לישראל עבודה בשווה ערך של 3.5 מיליארד דולר. מדובר על בשורה אמיתית לתעשייה הישראלית שתהנה מכספי רכש אמריקניים במסגרת מכרזים קרובים של משרד הביטחון, בהם בואינג מתמודדת. בין מכרזים אלו ניתן למנות רכש מטוסי תדלוק, טייסת מסוקי תובלה ומטוסי F15 נוספים.

לפני מספר חודשים פירסמה הרשפ"ת כי בשנה האחרונה נרשמו במערכת הרשפ"ת 268 התחייבויות חדשות בסך כולל של 1.46 מיליארד דולר, גידול של 46% מהשנה הקודמת. סכום המחויבויות לשיתוף פעולה תעשייתי של ספקי חוץ פעילים עומד על 12 מיליארד דולר. מתוכם המחויבויות הפתוחות מסתכמות ב-3 מיליארד דולר.

סך המימושים של 228 ספקי החוץ הפעילים שהתחייבו לרכש גומלין בישראל לאורך השנים עומד על כ-26 מיליארד דולר וסך המימושים בשנה האחרונה עומד על 45.2 מיליארד דולר, גידול של 350 מיליון דולר מהשנה הקודמת. כ-30% מהחברות המחויבות ברכש גומלין מימשו בפועל יותר מההתחייבויות שלהן. בממוצע על כל דולר מחויבות מומשו בפועל 2.2 דולר בתעשייה הישראלית. כמו כן סך עודף המימושים עומד על כ-1.14 מיליארד דולר.

ממשרד הכלכלה נמסר כי בואינג פעילה בישראל מקום המדינה, מוכרת ציוד למטרות אזרחיות וביטחוניות ובאחרונה אף החלה לבצע השקעות בסטארט-אפים מקומיים באמצעות קרן ההשקעות Horizon. על פי נתוני הרשפ״ת, החברה ביצעה עד היום רכש מתעשיות בישראל בהיקף של מאות מיליוני דולרים, זאת בעקבות עסקאות של משרד הביטחון לרכישת מטוסים ומסוקים.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: ״ההסכם עם חברת התעופה בואינג מעיד על הבעת אמון חשובה של החברה בפעילות בישראל ובתעשייה הישראלית. המדיניות החדשה של הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי אשר הופכת את המחויבות הרגולטורית של חברות זרות, להזדמנות עסקית שתורמת לקידום התעשייה והכלכלה הישראלית, הינה בעלת תרומה מהותית לתעשייה ולכלכלה הישראלית״.

״הסכם רכש גומלין בסדר גודל כזה הינו הישג משמעותי שיביא לצמיחה של חברות רבות במשק, להגדלת פעילותן ולהצלחה גם בשווקים בינלאומיים. רכש גומלין מייצר השקעה בתעשייה המקומית בכלל, ובתעשייה הקטנה והבינונית בפרט בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה, ומהווה כלי נוסף למימוש היעד של משרד הכלכלה לחצות את רף ה-120 מיליארד דולר ביצוא השנתי. נמשיך לעמוד על כך שחברות זרות יממשו את חובתן לרכוש בחזרה מהתעשייה הישראלית, מה שיאפשר את הרחבת התעסוקה, התעשייה והכנסות המדינה״.

נשיאת בואינג דיפנס, ליאן קארט: ״השותפות שלנו עם ישראל ארוכת-שנים ומתחילה בעצם עם הקמת המדינה. ההסכם הזה מבטיח שמערכת היחסים והשותפות תמשיך לצמוח ולשגשג גם בעשורים הבאים״.

מנהלת הרשפ״ת, זיוה איגר: ״אנו שמחים לדווח על ההסכם עם חברת בואינג, ומשוכנעים שיעניק רוח גבית לחיבורים בינה לבין התעשייה הישראלית. הדבר חשוב בעיקר על רקע הסכם ה-MoU עם האמריקנים וביטול האפשרות להמיר כספי רכש, ומעניק אפשרות נוספת לתעשיות הישראליות להתחבר לחברה עולמית מובילה״.

הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון השלישי בכ-32.3 מיליון דולר, גידול של 35% לעומת הכנסות של 23.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2017. תחזיות האנליסטים עמדו על הכנסות של 31.75 מיליון דולר ורווח למניה של 14 סנט.

שער המניה מזנק כעת בבורסה בת"א בכ-12.5% לשער של 3113 אג' למניה המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.13 מיליארד שקל.

הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-5.1 מיליון דולר או 14 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי על בסיס GAAP מפעילות נמשכת של 2.8 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא ברבעון השלישי של 2017. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-5.7 מיליון דולר או 16 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי על בסיס non-GAAP מפעילות נמשכת של 2.9 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא ברבעון השלישי של 2017.

קמטק מספקת גם תחזית הכנסות לרבעון הרביעי של 2018 אשר צפויות לגדול לכ-32.5-33.5 מיליון דולר, אשר יביאו לסך הכנסות של כ-123 מיליון דולר בשנת 2018 כולה, ומייצגות גידול בשיעור של מעל לכ-30% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד.בהנהלת קמטק מצים כי הגידול ימשיך אל תוך הרבעון הראשון של 2019.

האנליסטים חוזים לקמטק הכנסות של 32.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי, פחות מהסף התחתון אותו צופים בחברה.

הרווח הגולמי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-16.2 מיליון דולר (50.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-11.8 מיליון דולר (49.3% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2017. הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי של 2018 בכ-16.2 מיליון דולר (%50.4 מההכנסות), בהשוואה לכ-11.8 מיליון דולר (49.4% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2017.

הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-5.6 מיליון דולר (17.2% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של 2.8 מיליון דולר (12.0% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2017. הרווח התפעולי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-6.2 מיליון דולר (%19.2 מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי non-GAAP של 2.9 מיליון דולר (12.3% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2017.

רפי עמית, מנכ"ל קמטק אמר: "שנת 2018 מתעצבת כשנת שיא נוספת לקמטק, ואנו בדרך הנכונה לצמיחה של מעל לכ-30% בהכנסות השנתיות עם שיפור נאה ברווחיות. שוק המטרה העיקרי שלנו, תחום המארזים המתקדמים, ממשיך לצבור תאוצה. כתוצאה מכך, אנו מצפים כי הגידול יימשך אל תוך הרבעון הרביעי של 2018 ואל הרבעון הראשון של 2019."