חיסכון פנסיוני    

מה צריך לעשות לפני סיום שנת המס

תמונה:PIXABAY

מעודכן ל-10/2021

יש כמה דברים שחייבים לעשות לפני ששנת המס מסתיימת, כמו לברר אילו הטבות מס מגיעות לכם וכמה אתם צריכים להפריש לפנסיה

אז לפני ששנת המס מסתיימת הנה כמה דברים שצריך למהר לעשות.

לנצל את תקרת קופת הגמל

קופת גמל להשקעה היא מוצר טוב וחשוב – מוצר נזיל עם אפשרות לחסוך עד לגיל 60 ולקבל פטור ממס על הרווחים אם מושכים את הכסף כקצבה. לכאלו שאין להם פנסיה טובה, או שרוצים להגדיל את הפנסיה, זה פתרון מעולה.

מעבר לכך, מדובר על מוצר שניתן להעבירו בין מסלולים שונים מבלי לשלם מס. כלומר, בעוד שבמכשיר רגיל אם אתם רוצים למכור ולקנות מוצר אחר, אז תחויבו במס על הרווח, הרי שכאן אתם לא מוכרים, אתם רק עוברים – ומעבר ממסלול למסלול הוא לא מימוש לצורך מס – אין מיסים.

לדוגמה – אם תעברו למסלול פחות חשוף למניות, אז לא תשלמו מס על הרווח שנצבר עד כה. התקרה של ההשקעה במוצר מסתכמת ב-70,891 שקל בשנה. אפשר להגדיל את סכום ההשקעה בשנה החדשה, לנצל תקרה נוספת וכך ליהנות מתשואות גבוהות יותר.

בעתיד תוכלו להעביר כספים בין החברות השונות ולהעביר כספים לקרן פנסיה או ביטוח מנהלים ותיהנו מחיסכון פנסיית זקנה הפטורה ממס.

הרחבה על קופות גמל להשקעה

החזרים על הפסדים בניירות ערך

אם מימשתם נייר ערך וספגתם הפסד במכירתו, אתם זכאים להחזר מס.  ברגע שאתם מוכרים את נייר הערך ההפסדי, הבנק מקזז אוטומטית את ההפסד עם החזר המס.

אם יש לכם ניירות ערך שמגלמים הפסד, והשנה שילמתם מס כי הרווחתם (על ניירות ערך שמימשתם) כדאי לכם לשקול מימוש של הניירות ההפסדיים וכך להזדכות על המס – כלומר לקבל החזר מס.

מדריך החזר מס – ככה תדעו אם מגיע לכם כסף

עצמאים חייבים להפריש לפנסיה

מ-2017 עצמאים חייבים להפריש לחיסון פנסיוני. באפשרותם לבחור בין הפקדה מדי חודש בחודשו לבין הפקדה שנתית. מי שבחר בהפקדה שנתית צריך להפקיד את הכסף עד סוף דצמבר אותה שנה.

שיעור ההפקדה לפנסיית חובה לעצמאים עומד על 4.45% עד חצי מהשכר הממוצע במשק, ועל 12.55% מהחלק מעל מחצית השכר הממוצע במשק.

בררו על הטבות לעצמאים  – אם אתם עצמאים, המדינה מעניקה לכם שלל הטבות מס על החיסכון הפנסיוני. בקרן ההשתלמות דמי המשיכה פטורים ממס עבור עצמאים, כל עוד משכו עד גובה התקרה.

(להרחבה כאן)

בררו על הטבות לשכירים על הפנסיה

גם אם אתם שכירים אתם יכולים ליהנות מהטבות מס וזאת בתנאי שיש פער בין  ההכנסה הכוללת לשכר הפנסיוני המבוטח, לקופת הגמל או לקרן הפנסיה. אם שכר הפנסיה לא מבוטח, לא לקרן פנסיה או לקופת גמל, החוסכים יכולים לקבל הטבות מס על הפרשות שיפרישו עצמאית.

הטבות מס על רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה

גם שכירים וגם עצמאים יכולים ליהנות מהטבות על רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה או חיים.

התקרה לרכישת ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאי לצורך הטבת המס היא 3.5% מהכנסה או 3.5% מפעמיים וחצי השכר הממוצע במשק, התקרה הנמוכה., ההטבה מתגלמת בהקטנת ההכנסה החייבת במס ממלוא גובה ההפקדה. בביטוח חיים ההטבה תקטין את המס שתשלמו בסוף השנה.

ביטוח אובדן כושר עבודה – למה זה חשוב? וכמה זה עולה?

מעסיק, לא לשכוח להפקיד פנסיה לעובדים
אם יש לכם עובדים שהתחילו לעבוד בעסק ולהם הסדר פנסיוני קודם, אתם חייבים להפקיד עבורם לפנסיה תוך שלושה חודשים מתחילת העבודה או בתום שנת המס.

.