חדשות    

אייל ברקוביץ' נכנס לתחום הקורקינטים החשמליים

 החברה LEO שבעליה העיקריים הם בעלי אינבוקים תציע השכרת קורקינטים 24 שעות

בקרוב תחל לפעול חברת הקורקינטים השיתופיים LEO של אייל ברקוביץ’ במספר ערים בארץ ובעולם, ובניגוד למתחרות, היא תפעל 24 שעות ביממה במקום לסיים בעשר כמו אצל המתחרות..

חברות השכרת הקורקינטים די דומות: הלקוח מוצא את הקורקינט באמצעות אפליקציה ופותח את הנעילה – כאשר התעריף לרוב הוא 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש. בישראל החברה תהיה פעילה בתל אביב, רמת גן, חיפה ואילת, ובחו”ל  באוסטרליה, גרמניה, ספרד וצרפת.

חברת ליאו, שתחל לפעול בחודש מרץ, נכנסת לזירה תחרותית. פועלות בה כבר חברות כמו BIRD הגרמנית,  וחברת WIND האמריקנית. בנוסף, החלה לפעול בארץ, כרגע בתל אביב גם חברת LIME האמריקנית.

קורקינטים בתל אביב – כל מה שצריך לדעת 

מאחורי חברת LEO לצד כדורגלן העבר אייל ברקוביץ’, שמחזיק ב-5% מהחברה והשקיע 2 מיליון שקל. הבעלים האחרים והעיקריים הם כפיר ודרור בן-שושן (70%), המחזיקים ברשת הקורקינטים INOKIM. שותף נוסף הוא אלעד ורד (20%). היתר  מחזיקים משקיעים פרטיים.

לחברת אינוקים (Inokim) ותק של 7 שנים בפיתוח ושיווק קורקינטים חשמליים, וניסיון בתחזוקה של יותר מ-200 אלף יחידות ששווקו בישראל, ארה”ב, אירופה ובמזרח.

בחברה מציינים שהמודל של ליאו תוכנן עם סוללה נשלפת וכי אפשרות להחלפה מיידית לסוללה מלאה יוצרת חיסכון של כ-40% בהוצאות התפעול של צי הכלים.

לקורקינטים צמיגים עם אחיזת שטח משופרת לתשתיות עירונית, ויכולת להתמודדות עם מדרונות קשים”.

ליאו מאפשרת לשמור קורקינט עבור רוכב שנמצא בדרכו לנקודת החניה של הכלי או צפוי לסיים מסלול נסיעה קרוב בתחבורה ציבורית. המטרה, אומרים בחברה, היא לספק תחבורה משלימה למשתמשי הרכבת והאוטובוסים.

עוד האפליקציה מאפשרת להכניס את הקורקינטים למצב המתנה של 15 דקות, במקרה שהרוכב מעוניין להמשיך את הנסיעה תוך זמן קצר וחושש שבינתיים הכלי יועבר לרוכב אחר. באפליקציה גם ניתנות הטבות לנוסעים

בחברת LEO צפויים להציע את הקורקינטים עם הקסדות בעת ההשקה. הרוכבים יצטרכו להחזיר את הקסדה, אך בחברה מניחים שחלק גדול מהרוכבים ייקחו את הקסדות לביתם. בנוסף, אפשר יהיה להזמין קסדה דרך האפליקציה.

השלטת בתחום הקורקינטים היא BIRD זו חברה האמריקאית שנכנסה לאחרונה לשוק הישראלי והיא אולי הידועה בתחום השכרת הקורקינטים החשמליים. גם הרישום אליה הוא באמצעות אפליקציית מובייל המאפשר לאתר את הקורקינטים הקרובים ולשכור אותם. גם שם המחיר הוא 5 שקלים לנסיעה ועוד חצי שקל על כל דקה. באופן רשמי הם מיועדים רק לבני 18 אך לא ברור כיצד מתבצעת האכיפה.

ההטענה בבירד היא באמצעות מודל שיתופי שבו משתמשי האפליקציה יוכלו להטעין את הקורקינטים הקרובים לביתם  בדירתם. עבור כל קורקינט מקבלים עד 70 שקל, 20 שקל לקורקינט. תלוי במיקום ובמצב הסוללה

הם החלו בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ולאחר מכן הם הורחבו למקומות נוספים. מספר המשתמשים שלה כיום נאמד ב-15 אלף

באובר משיקים קורקינטים ללא נהג

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים