חדשות    

מחיר למשתכן – מתקרבים ל-60 אלף נרשמים

הצעד של האוצר להגדלת סיכוי הזכייה של אלו שכבר נרשמו והוציאו תעודת זכאות לתוכנית למשתכן עושה את שלו. האוצר שמעוניין לתת עדיפות לאלו שנרשמו עד עכשיו, הגדיר לפני כשבועיים כי כאשר יגיעו מספר הזכאים ל-60 אלף איש הוא יקבץ את הקבוצה הזו כקבוצה א' וייתן לה עדיפות בהגרלה על פרויקטים במחיר למשתכן.

המשמעות היא שיהיה בעצם תור  – מי שנרשם ראשון (במסגרת קבוצה א') יקבל עדיפות, ויתמודד על דירות שיוצעו במסגרת התוכנית, ורק אם יהיו מספיק דירות, או פחות מדי ניגשים, תיפתח האפשרות לקבוצה השנייה – קבוצה ב'.  בפועל זה אומר שאם האוצר יקיים את הבטחתו ויקים 70-80 אלף דירות בשנתיים הקרובות אזי כל הנרשמים יזכו לדירה.

האוצר לא יכל כמובן לקבוע מיידית על סגירת קבוצה א' ולכן הגדיר שהוא יסגור אותה כאשר היקף הנרשמים יגיע ל-60 אלף. הוא הגדיר זאת כאשר היו 52 אלף זכאים, ונראה שבקצב הזה תוך שבוע ואפילו פחות מכך, הרשימה תיסגר.   מכל מקום באוצר הגדירו את ה-13 בספטמבר כתאריך גג לסגירת רשימה א'.

תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית הדגל של משרד האוצר ומשרד השיכון והבינוי לספק דיור לזוגות צעירים. התוכנית הזו מאפילה על תוכנית השכרת דירה לטווח ארוך (דירה להשכיר), והיא אמורה לספק פתרונות דיור אמיתיים לרבבות משפחות בשנים הקרובות.  רכישת דירה בתוכנית מחיר למשתכן היא ככל הנראה עסקה טובה – רוכשי הדירות מקבלים הנחה של מאות אלפי שקלים שנובעת מכך שהמדינה נתנה בעצם את הקרקע לקבלן בחינם (ובתמורה  הוא התחייב למחירי דירות נמוכים).  רכישה בתוכנית הזו, גם לא מצריכה הון עצמי גבוה – רוכשי דירות במחיר למשתכן יכולים לקבל משכנתא לפי ערך הדירה בשוק (למרות שהם קונים בהנחה של כמה מאות אלפי שקלים), ולכן על הנכס המשועבד לבנק למשכנתאות הם יכולים לקבל משכנתא גבוה שעשויה להגיע עד ל-90% מערך הנכס. ולהמחשה – נניח שהדירה שווה 1.4 מיליון שקל, אך משלמים תמורתה במחיר למשתכן 1.1 מיליון שקל. ככלל, ניתן (בתנאים מסוימים) להגיע למשכנתא של 70-75% מערך הדירה – במקרה הזה כ-1 מיליון שקל, והמשמעות היא שהרוכשים צריכים להביא כ-100 אלף שקל מהונם והיתר משכנתא (להרחבה על משכנתא במחיר למשתכן). זה כבר סכום שזוגות צעירים רבים יכולים לעמוד בו.

 בדיקת זכאות - מחיר למשתכן

מחשבון מס רכישה

מחיר למשתכן – מדריכים: 

מחיר משתכן – ככה תקחו משכנתא

מחיר משתכן – כל מה שצריך לדעת

מחיר משתכן – מה הסיכוי לקנות דירה בפרויקטים האלו?