חדשות    

תחזית מדד תשומות הבנייה למגורים בספטמבר עד נובמבר – עלייה של 0.3%

מדד תשומות הבנייה באוגוסט היה ללא שינוי, בעוד מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3% –  המשמעות פשוטה וברורה,  מדד תשומות הבנייה עלה ריאלית ב-0.3% – זה הרבה, לא סתם הרבה, זה פער ריאלי של 3.6% בשנה – אז אולי חודש  אוגוסט היה חריג, אבל מתחילת השנה עלה מדד תשומות הבנייה למגורים ב-1%, ואילו מדד המחירים לצרכן מגרד את האפס. זאת ועוד – מדד תשומות הבנייה למגורים, צפוי על פי ההערכות לעלות בחודשים הקרובים ואילו מדד המחירים לצרכן אמור לרדת. יש לזה משמעות גדולה לרוכשי דירות חדשות שהתשלומים שלהם צמודים לקבלן, צמודים למדד תשומות הבנייה – אז אולי זה נקודתי, למרות שזה כבר שנים ארוכות כך (מדד תשומות עולה על מדד המחיירם לצרכן), אבל האמת שאף אחד לא יודע מה יהיה  בהמשך – יש תחזיות, אבל גם אם (נניח) תוכלו "לכופף" את הקבלן ולקבוע שההצמדה תהיה למדד המחירים לצרכן  אז ממש לא בטוח שזו עסקה טובה.

מה יהיה מדד תשומות הבנייה בספטמבר ואילך?

כך או אחרת, בקבוצת הפיננסים הראל מעריכים כי מדד תשומות הבנייה יעלה בשלושת החודשים הקרובים (ספטמבר, אוקטובר, נובמבר) ב-0.3%, בעוד שמדד המחירים לצרכן יעלה בתקופה זו יירד ב-0.3%. עוד מעריכים בהראל כי מדד מחירי הדירות יעלה בשלושה חודשים אלו ב-0.5%, ובכלל בהראל סבורים שהמדדים הקשורים לדיור יהיו במגמת עלייה, למרות מדד המחירים לצרכן השלילי.


מחשבון מדד תשומות הבנייה

כאן, תוכלו לחשב את השינויים במדד המחירים לצרכן

כאן את השינויים במדד שכר הדירה

כאן את השינויים במדד מחירי הדירות


בחודש אוגוסט לא נרשם שינוי במדד תשומות הבנייה למגורים. הלמ"ס מסרה כי המדד נשאר ברמה של  108.5 נקודות, כאשר  ללא שכר עבודה ירד המדד ב-0.2% . ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2016 לעומת אוגוסט 2015) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-1.5% בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-3.4%. המדד ללא שכר עבודה עלה ב-0.1% בתקופה זו.

חומרים ומוצרים – בחודש אוגוסט 2016 ירד מדד מחירי חומרים ומוצרים ב- 0.3%. מבין החומרים והמוצרים ירדו במיוחד מחירי מחיצות מתועשות (ב-5.1%), ברזל לבנייה (ב-3.7%), רשתות ברזל  (ב-3.5%) ומחירי אבן (ב-1.8%).לעומת זאת, עלו מחירי עץ לבנייה (ב-1.8%) ומחירי מוצרים לחימום מים והסקה (ב-1.6%).

שכירת ציוד ורכב והוצאות כלליות – מדד מחירי שכירת ציוד ורכב עלה בחודש אוגוסט 2016 ב-0.2% בשל עלייה במחירי שכירת רכב (ב-0.6%). מדד הוצאות כלליות עלה ב-0.8%.

 שכר עבודה – מדד מחירי שכר עבודה המשולם עבור המועסקים בענף עלה בחודש אוגוסט 2016 ב-0.3%.


מדריך מס רכישה

מחשבון מס רכישה

מחשבון משכנתא