חדשות    

גם ספוטיפיי לא תפרסם פרסומות פוליטיות

ספוטיפיי,  חברת הסטרימינג למוזיקה, החליטה להצטרף לטוויטר ותפסיק למכור פרסומות פוליטיות בשנה הבאה. השבוע הודיעה החברה שלא תקבל יותר פרסומות פוליטיות לגרסה החינמית שלה.  המאזינים לפרסומות הם  כ-141 מיליון משתמשים המאזינים למוצריה בחינם.

"בנקודת הזמן הזאת, אין לנו עדיין את מידת הכשירות הנדרשת במערכות ובכלים שלנו, כדי לבחון ולאשר באופן אחראי את התכנים המועלים. אנחנו נבחן מחדש את ההחלטה הזאת ככל שנוסיף לפתח את יכולותינו", מסר דובר מטעם החברה.

נכון לעכשיו מדובר רק בארצות הברית, משום שזהו השוק היחיד שבו החברה מוכרת מודעות פוליטיות. ההחלטה תפעל מהשנה הבאה, והיא לא נוגעת למודעות שהוטמעו בתכנים של צד שלישי,  שאינם בבעלות ספוטיפיי. בין המפרסמים בספוטיפיי: ברני סנדרס, מועמד המפלגה הדמוקרטית, והוועדה הרפובליקנית הארצית.

הסיבה שחברות חוששות לפרסם מודעות פוליטיות הן ניצול המדיה והדיגיטל להפצת פייק נוז ודיסאינפורמציה במערכת הבחירות הקודמת. שיא הפרשה הוא כמובן פרשת קיימברידג' אנליטיקה, חברת המחקר שנחשפה לפרטים של מיליוני גולשי פייסבוק.

לאחרונה הכריז גם מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, שהחברה לא תקבל עוד פרסומות פוליטיות. באותו החודש הודיעה טיקטוק כי גם היא לא תפרסם עוד מודעות פוליטיות. לינקדין ופינטרסט אסרו גם הן פרסומות כאלה. לעומת זאת, פייסבוק, סנאפצ'ט ורדיט עדיין מפרסמות מודעות פוליטיות. פייסבוק אף ספגה על כל כך סרטון ויראלי ביקורתי של הקומיקאי סשה ברון כהן בחלקה בהפצת פייק ניוז ומסרים גזעניים.

בינתיים מחכים גם להצהרה של טים קוק, שיצטרך להחליט מה לעשות באפל מיוזיק, בנוגע לפרסומים פוליטיים. במיוחד בשל הבחירות בארה"ב בשנה הבאה.

יוטיוב מיוזיק ויוטיוב פרימיום – שלמו כסף והיפטרו מפרסומות

תנאי העסקת ילדים בפרסומות, צילומים והופעות

פרטנר הספקית הראשונה בישראל עם פרסומות מותאמות אישית