מעודכן ל-09/2020

ענקית הסטרימינג מנסה לגייס מנויים חדשים בדרך אטרקטיבית ופותחת סרטים וסדרות נבחרים לצפייה ללא תשלום וללא צורך בחשבון – וזאת ב-200 אזורים נבחרים, בהם ישראל

אם עדיין אין לכם מינוי בנטפליקס ואתם מעוניינים להתנסות ולדגום את התכנים לפני שאתם מתחייבים, ענקית הסטרימינג האמריקאית מציעה עכשיו דיל מיוחד בשבילכם: צפייה חינמית בפרקים ראשונים מסדרות וסרטים נבחרים מהקטלוג שלה. מדובר במהלך שיווקי שנועד לגייס מנויים חדשים והוא זמין ב-200 אזורים נבחרים, לרבות ישראל.

מנטפליקס לא נמסר לכמה זמן יישארו התכנים פתוחים לצפייה ללא תשלום, וייתכן כי מדובר במהלך ארוך טווח. נכון לעכשיו, מי שרוצה לקבל טעימה מהתכנים יכול להגיע לפרקים ולסרטים החינמיים באמצעות קישור ייעודי, להפעיל ולצפות בהם, ללא התחייבות וללא צורך בהרשמה.

השקת המבצע בתקופה זו מפתיעה למדי, שכן התפרצות הקורונה וההסתגרות בבתים הקפיצו את מספר המנויים של החברה וזו איננה זקוקה לפרסום. סקר שנערך לפני שנה הראה כי 4 מכל 10 ישראלים החזיק במינוי לשירותיה. כיום שיעור המנויים גבוה בהרבה, בעיקר משום שחלק גדול מספקיות הטלוויזיה מעניקות מינוי של כמה חודשים לשירות, לצד התכנים האחרים שלהן.

דובר נטפליקס אמר בריאיון לאתר TechCrunch: "אנו בוחנים מבצעים שיווקיים שונים כדי למשוך חברים חדשים ולהעניק להם חוויה נהדרת של נטפליקס".

אילו סרטים וסדרות נכללים ב"דיל" החינמי?

עם הסדרות והסרטים הזמינים לצפייה בחינם, נמניםStrange Things, Mystery, Elite, Bird When they see us, The two popes, Our planet ו-Grace and frankie.

אם אתם מנסים להבין איפה ה"קאץ'", נציין כי רק הפרק הראשון מבין הסדרות המוצעות זמין לצפייה בחינם, אולם הסרטים זמינים באורך מלא ובנטפליקס מבטיחים שהמבחר יתעדכן וישתנה באופן תדיר.

 איך ניתן לצפות בתוכן המוצע בחינם?

על מנת לצפות בסדרות ובסרטים, יש ללחוץ על קישור זה. הצפייה החינמית זמינה דרך הדפדפן בלבד. משתמשי האנדרואיד יכולים לפתוח את הדפדפן בסמארטפון ולצפות בתכנים, אך משתמשי iOS לא יוכלו לעשות זאת, בשל מגבלה מסיבה לא ברורה.

האיחוד האירופי מבקש מנטפליקס להוריד איכות שידור כדי להקל על העומס

נטפליקס מכה את התחזיות עם רווח של 587 מיליון דולר

מעודכן ל-09/2020

במטרה להגדיל את התחרות, החברה תנמיך את תנאי הסף:  מחזור העסקאות הדרוש להשתתפות במכרז יקטן ב־20% וכן יפחת מספר שנות הניסיון הנדרשות

מתווה פעילות חדש בנתיבי ישראל: החברה תפתח את מכרזי התשתיות גם לקבלנים קטנים שעד כה לא עמדו בתנאי הסף ולכן נבצר מהם להשתתף בהם. כעת החליטה חברת נתיבי ישראל להנמיך את תנאי הסף ובכך להגדיל את התחרות על כל מכרז.

חברת התשתיות הלאומית נתיבי ישראל היא אחת המעסיקות הגדולות במשק, והיא מחזיקה תקציב חומש בהיקף של למעלה מ-50 מיליארד שקל. החברה מפרסמת בכל שנה מכרזים למגוון פרויקטים, בהם מיזמי ענק במאות מיליוני שקלים. אלא שעד כה תנאי הסף שכללו מחזור עסקאות גבוה וניסיון בעבודות דומות בטווח של שנים בודדות לפני יציאת המכרז – אפשרו רק לחברות ענק לגשת למכרזים.

לאחר הזכייה במכרז נהגו החברות הזוכות להעביר את הפרויקטים לקבלני משנה קטנים יותר, כך שבפועל הקבלנים הקטנים הם אלה שביצעו את העבודות, אלא שהם היו צריכים לחלוק חלק נכבד מהכנסותיהם עם החברה הגדולה ששכרה את שירותיהם.

לאחרונה כאמור גובש מתווה חדש, שבמסגרתו הוגדל טווח הזמן של הניסיון המבוקש בפרויקטים דומים: משלוש שנים אחורה מיום הזכייה לחמש שנים בפרויקטים הקטנים, ומחמש שנים לשבע בפרויקטים גדולים. כך יוכלו להתמודד במכרזים גם חברות שביצעו עבודות דומות בעבר הרחוק יותר, בלי לוותר על הניסיון הנדרש. כמו כן, במתווה החדש נכללת הפחתה של עד 20% במחזור העסקאות הקודמות של הקבלן.

כך למשל פרויקט שעלותו נאמדת ב-150-80 מיליון שקל, הצריך בעבר ניסיון ביצוע בשלוש השנים האחרונות בעלות של 30 מיליון שקל. כעת יוכלו להתמודד על ביצועו גם חברות שבאמתחתן ניסיון ביצוע בחמש השנים האחרונות בעלות של 25 מיליון שקל.

בנתיבי ישראל מציינים כי מתווה העבודה החדש ייכנס לתוקף מיידית.

סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, צביקה דוד, אמר בסיפוק: "מטרת ההחלטה להרחיב את התחרות ולהגדיל משמעותית את מספר המשתתפים בכל מכרז. בכך נספק לקבלנים נוספים הזדמנות להתמודד באופן ישיר במכרזים. באמצעות מהלך זה נתיבי ישראל תתרום לחיזוק הענף באופן משמעותי, תשפר את רמת הביצוע ותעודד תחרות. קבלנים רבים יותר יוכלו לצבור ניסיון מוכח ויגדילו את פריון הענף".

נתיבי ישראל תעניק בונוסים על צמצום תאונות עבודה

 

מעודכן ל-09/2020

קבינט הקורונה ביטל את ההגבלות על מספר האנשים הרשאים להגיע למקומות העבודה, התוצאה: 56% מהעובדים אולצו להגיע למשרד – ללא אפשרות לעבוד מהבית, למרות שהביעו חשש לבריאותם מסקר שערכה חברת לייבפרסון עולה עוד כי 80% מעדיפים לחזור רק כאשר יימצא חיסון לנגיף

נמשכים ניסיונות האיזון בין העלייה בתחלואה לבין העמקת המשבר הכלכלי שאליו נקלעה ישראל בשל התפרצות הנגיף. במסגרת המאמצים לשיקום המשק, ביטל קבינט הקורונה את ההגבלה על מספר העובדים הרשאים לשהות במקומות העבודה, ולמעלה ממחצית מהעובדים אשר חזרו לעבוד במשרדים מביעים דאגה לבריאותם האישית. עד כה, חזרו 80% מהעובדים בארץ לעבוד מהמשרד בתדירות כלשהי ורבים מהם טוענים שהחללים אליהם חזרו לא בטוחים וכי הדבר מעלה את הסיכוי להידבק בנגיף.

מסקר שערכה חברת לייבפרסון בישראל ובדק אלף עובדים בגיל 25 ומעלה, נמצא כי 56% אחוזים מהעובדים נאלצו לחזור לעבוד מהמשרד בהוראת המעסיק, ולא ניתנה בידיהם הבחירה להישאר לעבוד מביתם. 70% טענו בסקר כי אילו הייתה ניתנת להם האפשרות, הם היו מעדיפים להמשיך לעבוד מהבית עד שיימצא חיסון לנגיף. כמו כן, 80% מהעובדים שעדיין לא חזרו לעבוד מהמשרד הבהירו כי היו מעדיפים לחזור רק לאחר שיאושר חיסון לקורונה, ו-70% מהם הודו כי יעדיפו לעבוד מהבית גם לאחר שהקורונה תמוגר, בתדירות של יום בשבוע לפחות.

עוד עלה בסקר כי 60% מהמשיבים, בין אם חזרו למשרדים ובין שלא חזרו עדיין, חשו שיעילות עבודתם לא נפגעה בתקופת העבודה מהבית והתפוקה הייתה דומה לתפוקה בתקופה שבה עבדו מהמשרד, לפני התפרצות הנגיף.

עם זאת, רבים מהמשיבים העידו כי נחוץ להם סיוע מהמעסיק בשיפור עמדת העבודה הביתית – בשדרוג רשת האינטרנט או הציוד הטכני בבית (60% מהמשיבים) או הציוד הטכני בבית, וכן כרבע מהמשיבים טענו כי יזדקקו לסיוע כלכלי בעניין הטיפול בילדים בתקופת העבודה מהבית.

רוב לוקאסיו, מנכ״ל לייבפרסון העולמית, מקדם הימים אלה קמפיין ציבורי שמטרתו להגן על עובדים שחרדים לבריאותם בשל האילוץ לחזור לעבודה מהמשרדים. הקמפיין קורא  גם לחברות הנדל״ן להקל בתשלום שכירות המשרדים של חברות קטנות, על מנת שיוכלו לאפשר לעובדים לעבוד מהבית ולא להגיע למשרדים.

״תוצאות הסקר משקפות באופן ברור את חששם הבריאותי של העובדים מהחזרה למשרד. במציאות בה חברות הנדל״ן ממשיכות לכפות על חברות קטנות להמשיך ולעבוד מהמשרד, אנחנו צריכים לעמוד מנגד ולומר באופן ברור שחייהם ובריאותם של העובדים חשובים יותר מרווחי הענק של חברות הנדל״ן״, אמר לוקאסיו.

זאת ועוד: בסקר שערכה לאחרונה חברת הסקרים הבינלאומית survata, נמצא ששניים מתוך שלושה עובדים ישראלים ישקלו לעבור למגורים מחוץ לעיר, אם יובטח להם שיוכלו לעבוד מהבית.

העובדים שלך נשארו לעבוד מהבית – איך עושים את זה נכון ומאילו תופעות כדאי להיזהר?

איך נשמור על העסק גם בעבודה מהבית

 

מעודכן ל-09/2020

 

השירות "Smart Save" מנתח את ההתנהלות הפיננסית של הלקוח, בונה תחזית עתידית, מזהה סכומי כסף "פנויים" ומעביר אותם ישירות לחיסכון

בנק דיסקונט צועד קדימה ומציע ללקוחותיו שירות חדש – “Smart Save”. השירות הוא פרי שיתוף פעולה עם חברת הפינטק Personetics –  ומדובר בחיסכון אוטומטי ראשון מסוגו בישראל, שמנתח באופן יומיומי את ההתנהלות הפיננסית של הלקוח בחשבון, מזהה סכומי כסף פנויים לחיסכון – על סמך תנועות ותנועות עתידיות, ומעביר אותם ישירות לחיסכון. השירות נועד לסייע גם ללקוחות שאינם חוסכים באופן יזום לשפר את מצבם הפיננסי, ובפרט בתקופה מאתגרת זו.

השירות מבוסס על מנועי בינה מלאכותית (AI) של חברת Personetics, שמנתחים בזמן אמת את ההתנהגות הפיננסית של הלקוח, תוך שימוש במודלי חיזוי מתקדמים שמזהים יתרות פנויות לחיסכון ברמה יומית, מבלי שחשבונות הלקוחות ייכנסו ליתרת חובה (כלומר "מינוס"). הלקוחות מקבלים הודעה על הסכום שהועבר לחיסכון ויכולים להקפיא או להפסיק את השירות בכל עת, ישירות מאפליקציית הבנק.

ההשקה של Smart Save היא נדבך נוסף בשיתוף הפעולה בין בנק דיסקונט לבין Personetics, שכלל גם השקה של ממשק תובנות דיגיטליות ואישיות ללקוח באפליקציית הבנק.

אריק פרישמן, סמנכ"ל ראש חטיבת דיגיטל ודאטה בדיסקונט, מסר: "בנק דיסקונט רואה חשיבות רבה ביצירת שירותים חדשים וחדשניים, שיסייעו ללקוחותיו לשפר את התנהלותם הפיננסית. הקורונה, שחידדה עד כמה חשוב לחסוך לעת משבר, היוותה תמריץ להשקת השירות, שיאפשר גם ללקוחות שלא טורחים לחסוך באופן אקטיבי "לשים בצד" סכומי כסף קטנים שיצטברו לסכום גדול, בלי שהדבר ישפיע על התנהלותם השוטפת. ההשקה המוצלחת של השירות בפרק זמן כה קצר התאפשרה הודות לשותפות המתמשכת והמוצלחת שלנו עם Personetics".

דודי סוסנה, מנכ"ל Personetics: "הפתרונות העסקיים זוכי הפרסים של Personetics מסייעים לבנקים ברחבי העולם לייצר יחסים דיגיטליים מועילים הדדית עם לקוחותיהם. זאת דרך השקת תוכניות פיננסיות פרסונליות, המבוססות על מערכות אוטומטיות מונעות מודלי AI. אנו שמחים להעמיק את השותפות שלנו עם בנק דיסקונט בתקופה המאתגרת הזו, דרך השקת מוצר חיסכון דיגיטלי אוטומטי ושירותים נוספים אשר מסייעים ללקוחות הבנק לשפר בקלות ובפשטות את התנהלותם הפיננסית".

בנק דיסקונט יציע לסטודנטים הטבות "מותאמות קורונה"

חארטה או פתרון אמיתי?  בבנק דיסקונט מקבלים הדרכה פיננסית מעוזרת דיגיטלית

 

מעודכן ל-09/2020

הרשתות האמריקאיות מקדימות את הסיילים שבימים כתיקונם ממתינים לסוף דצמבר – במטרה לעודד את הצרכנים לקנות התחזית: המכירות ברשת יזנקו

ארצות הברית והעולם כולו עדיין מתמודדים עם נגיף הקורונה ועם המשבר הכלכלי הגדול שנגרם בעטיו, אבל רשתות השיווק האמריקאיות מנסות בכל אמצעי לצמצם את הפגיעה במכירות החגים, שבשגרה מספקים שיאי קניות שנתיים. בהתאם לכך הודיעו חלק מהרשתות, ובהן בסט ביי, טארגט וקוהל'ס כי בכוונתן להקדים את מבצעי החורף שלהן, וחלקם יתחילו כבר בסתיו.

כמו כן, בשל ההנחיות לשמירה על הריחוק החברתי, הודיעו רשתות שיווק רבות כי יסגרו את שעריהן בחג ההודיה – ובכך יבוטלו מבצעי בלאק פריידיי, שמסמלים מדי שנה את תחילת עונת החגים והקניות. הקמעונאיות מנסות להתכונן מראש כדי להימנע משני תסריטים אפשריים: האחד –  שהלקוחות יקנו מעט והעודפים ייערמו במחסנים, ומנגד, החשש שהקניות המקוונות יגיעו להיקף כה גדול, שייצור עומס ועיכובים משמעותיים במשלוחים.

במטרה להימנע מכך, חברות השילוח המליצו לקמעונאיות לחלק את המבצעים לזמנים שונים, כדי להפחית את הלחץ. כך למשל, אפשר להקדיש שבוע אחד שבו יוצעו מבצעים על מוצרי אלקטרוניקה ביתיים ושבוע אחר שבו יימכרו בהנחה פריטי ביגוד וטקסטיל.

הדואר האמריקאי ייקר משלוחים

40 אחוז מהמשלוחים בארצות הברית מתבצעים באמצעות שירות הדואר האמריקאי (USPS). עיכובים שנוצרים בשירות כתוצאה מעומס "תוקעים" את רשת המשלוחים של המדינה. לכן, בשירות החליטו להקדים תרופה למכה ולמנוע מראש עומסים כבדים שיוציאו את המערכת מכלל פעולה. כעת הצפי הוא לקפיצה משמעותית בכמות ההזמנות והמשלוחים לרגל החגים, שתתווסף לביקוש הגדול שיצרה המגפה.

מסקר שערך מכון מחקר אמריקאי עלה כי היקף המסחר המקוון בארצות הברית צפוי להגיע השנה לשיא של 15% מכלל המכירות במדינה. על כן, בשעה שהקמעונאיות מנסות לתכנן את הפעילות כדי שיוכלו למקסם את הרווחים, חברות השילוח מתכוונות לדרוש תוספת תשלום משמעותית עבור חבילות שיישלחו בתקופת החגים ולא מספקות את שירותיהן לכל בית עסק.

ראש חטיבת שרשרות אספקה בצפון אמריקה ב־DHL, סקוט שורדין, הבהיר כי "יהיה צורך לבחור מוצרים ספציפיים של כל חברה", כדי להימנע מ"בליץ של מוצרים",  כלשונו. עוד הוא הוסיף כי הביקוש הצפוי גדול כל כך, ש־USPS תגבה תשלום נוסף עבור תקופת החגים, לראשונה בתולדותיה, כפי שנוהגות החברות הפרטיות UPS ופדקס.

מטארגט נמסר כי החברה תתמקד במשלוחים מהירים, שמועד מסירתם הוא ביום שבו הוזמנו, ובכוונתה להוסיף אלפי מוצרים להזמנה באמצעות שירות זה. שירות משלוח מהיר מפחית את עומס המשלוחים, כיוון שהוא מסופק על ידי נהגי "כלכלת החלטורה".

מדובר בנהגים שמועסקים בחברות כגון דורדאש, פוסטמייטס, ושיפט שבבעלות טארגט, חברות שהיו המרוויחות הגדולות של סגר הקורונה, כיוון שסיפקו משלוחי מזון, מוצרים וחבילות לציבור שהיה מסוגר בבתים.

בשבוע שעבר דיווחו הקמעונאיות על מכירות מתונות ביותר לקראת החזרה לבית הספר. אחת הסיבות לכך היא חוסר־הוודאות המתמשך לגבי מתווה החזרה ללימודים. כך למשל, הביקוש לתרמילי בית ספר ולתלבושת אחידה פחת באופן ניכר. חלק מהקמעונאיות השכילו להתמודד עם המצב באמצעות התמקדות במוצרים הנדרשים בתנאים של למידה מ

אחת הרשתות למשל מסרה כי ייחדה באתר שלה רובריקה מיוחדת בשם "קולג' בבית", ובה מוצגים מוצרים ש"יהפכו את חדרי השינה של תלמידים וסטודנטים, למרחב חלומי ללימוד מרחוק".

כמה תעלה השבתת המשק בעקבות הקורונה

על הדבש ועל העוקץ: כך תישמרו מהונאות בקנייה ברשת

אורי אלון – צילום: יוסי זלינגר

מעודכן ל-09/2020

חברת כרטיסי האשראי קיבלה מרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון רישיון לשיווק מוצרי ביטוח החברה תפעל כ"סוכן אובייקטיבי", והמוצרים ישווקו בפלטפורמה דיגיטלית במטרה להוזיל עלויות ללקוחות

ישראכרט נכנסת רשמית לתחום הביטוח. הקבוצה מדווחת כי קיבלה רישיון למכירה ושיווק של מוצרי ביטוח מרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון. בעקבות קבלת הרישיון, צפויה ישראכרט להתחיל לשווק כבר בשנת 2021 מגוון מוצרי ביטוח – תחום שהוגדר כאחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה.

ישראכרט הודיעה, כחלק מערכי השקיפות וההוגנות מול הלקוח, כי המודל שבו תפעל יבטיח את טובת לקוחותיה, באופן שלישראכרט לא יהיה אינטרס כלכלי לשווק פוליסה של חברת ביטוח מסוימת, כאשר היא תתפקד כ"סוכן אובייקטיבי" וזאת על מנת להבטיח מגוון רחב של מוצרי ביטוח ואת השירותים הטובים והמתאימים ביותר.

כחלק ממהפכת התשלומים הדיגיטליים שישראכרט מובילה בימים אלה – המתבטאת בהשקה בחודש יולי  2020 של  שירות ANYPAY, המאפשר תשלום ללא מגע באמצעות הסמארטפון – ישווקו מוצרי הביטוח בפלטפורמות דיגיטליות כחלק מהחזון של החברה להוזלת עלויות ללקוחות.

את הכניסה לעולם הביטוח הוביל המשנה למנכ"ל, אורי אלון, שגייס את גלעד שמחוני שיכהן תחתיו כמנהל פעילות הביטוח בקבוצה. שמחוני מגיע עם ניסיון עשיר ומגוון בענף הביטוח, לאחר שכיהן בתפקידי ניהול בכירים במשך 16 שנים בקבוצת הפניקס לרבות כסמנכ"ל שיווק וערוצי הפצה ומנכ"ל סוכנויות הביטוח שבבעלותה. שמחוני גם ייסד וניהל את חברת mySupermarket, מפעילת פלטפורמות דיגיטליות לקניה והשוואת מחירים של מוצרי צריכה (CPG) בארץ ובחו"ל, ומחוללת חדשנות ותחרות משמעותית בזירת הקמעונאות הדיגיטלית.

אורי אלון משנה למנכ"ל ישראכרט, מסר: "אנו שמחים על קבלת הרישיון לשיווק מוצרי ביטוח. תחום הביטוח הינו מנוע צמיחה חשוב ואנו מתכוונים להתחיל בפעילות זו כבר במהלך שנת 2021, תוך הבאת בשורה משמעותית לצרכנים.

"לישראכרט יתרונות מובנים, וניסיון תפעולי מורכב במערכות נתונים פיננסיות, שיאפשרו תוך פרק זמן קצר יחסית להציע ללקוחותיה הצעות תחרותיות. המטרה שלנו היא להפוך לשחקן מרכזי בשוק זה, לכן, הצעד הראשון שלנו הוא לעבוד מול מספר חברות ביטוח, על מנת שנוכל להביא ללקוחות את ההצעות הטובות ביותר ולוודא כי האינטרס העיקרי בשיווק הביטוח שלנו הוא טובת הצרכן הישראלי".

ישראכרט מדווחת: הרווחים ירדו, ההכנסות עלו; תחלק 73 מיליון שקל דיבידנד

'max ביטוח' תשווק פוליסה מותאמת למשבר הקורונה: כולל הנחות לנוהגים מעט

כל ישראל ערבים: איזו חברת ביטוח רכב הכי מתחשבת בלקוחות בתקופת משבר הקורונה?

מעודכן ל-09/2020

הבנק המרכזי אימץ יעד ממוצע של 2 אחוזים לטווח ממושך – כלומר, הריבית תישאר נמוכה גם כאשר יימצא חיסון עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, מעריך שמדינות נוספות, ובהן ישראל, עשויות לנקוט מדיניות דומה

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים מתייחס היום בסקירת המאקרו השבועית למדיניות המוניטרית שאימצה ארצות הברית לטיפול במשבר. הפד מגמיש את יעד האינפלציה ומאותת שלא ימהר להעלות את הריבית גם במקרה שימצא חיסון. לדברי קליין, סביר שהבשורה על הגמשת יעדי הבנק תתגלגל מארצות הברית למדינות נוספות כולל ישראל.

קליין מזכיר כי הדיונים הממושכים בנושא המדיניות המוניטרית בארצות הברית החלו כבר בשנת 2018, בלי קשר כמובן למשבר הקורונה שפרץ כשנה מאוחר יותר. לאחר בחינה מחודשת, נגיד הבנק המרכזי בארצות הברית מציג כעת רשמית את המדיניות, שמסקנותיה אומצו פה-אחד על ידי הוועדה המוניטרית של הבנק.

ריבית נמוכה – עד אמצע 2024

הבנק החליט לאמץ יעד אינפלציה ממוצע של 2 אחוזים לאורך זמן, במידה שזה נחוץ כדי לתמוך בכלכלה. המשמעות הברורה היא שהריבית תישאר נמוכה לזמן ממושך יותר מכיוון שהבנק יוכל לאפשר רשמית לאינפלציה לגלוש מעל ליעדה.

הבנק השמיט את הנוהג הוותיק שקורא להעלאת הריבית לפני שהאינפלציה עולה מעל ליעדה. כלומר, הבנק ייתן משקל רב יותר בהחלטותיו לאינפלציה בפועל ופחות לתחזיות.

הבנק ייתן משקל נמוך יותר להשפעות שוק העבודה על האינפלציה. כלומר, הדיון בעשור האחרון לגבי הרלוונטיות של "עקומת פיליפס", שקושרת בין שוק העבודה לאינפלציה, הוכרע נגדה. הבנק לא ינקוט בצעדים לצינון שוק העבודה (גם במקרה של אבטלה נמוכה), כל עוד אין עדות משמעותית ללחצים אינפלציוניים כתוצאה מכך.

בכך הבנק גם בחר להימנע מאימוץ אסטרטגיות של ריבית שלילית וניהול עקום התשואות, שננקטו בבנקים מרכזיים אחרים בעולם, בשל העדויות הסותרות לגבי היעילות שלהם. ההודעה תגדיל מצד אחד את "תיאבון" המשקיעים לחפש תשואה גבוהה יותר בנכסים מסוכנים יותר ובנכסים ריאליים ובצד השני תתמוך בהמשך עליית הציפיות לאינפלציה.

מדובר למעשה בשינוי הגדול ביותר באסטרטגיה של הבנק המרכזי מאז שברננקי הציג את יעד האינפלציה הרשמי ב-2012. להערכת כלכלני הראל, קיים סיכוי סביר שמדינות אחרות – ובהן ישראל – ינקטו מדיניות דומה של הגמשת יעדי הבנקים. כרגע, השווקים לא מצפים שהריבית בארצות הברית תעלה לפני סוף המחצית הראשונה של 2024.

השקל מתחזק, עלייה בצריכה באוגוסט

השינוי ביעדי הפד לצד המשך הגידול בגירעונות הממשלתיים תורמים להיחלשות הדולר בעולם. השקל מנגד, ממשיך להפגין עוצמה מול סל המטבעות. התערבות בנק ישראל תימשך.

הדיווחים על השינוי הצפוי באסטרטגיה של הפד היו אחד הגורמים שתרמו להיחלשות הדולר בעולם. גורם נוסף שתרם להיחלשות הדולר הוא המשך הגידול בגירעון והחוב של הממשל האמריקאי – והאמונה ההולכת וגדלה שחלק משמעותי מהגירעון והחוב ימומנו בסופו של דבר על ידי הדפסת כסף.

השקל לעומת זאת, המשיך להתחזק בחודש אוגוסט מול מרבית המטבעות המובילים והגיע קרוב לרמות השיא מול סל המטבעות של בנק ישראל, עם ייסוף של כ-1 אחוז מול הסל (1% מול הדולר, האירו ו-2% מול היין היפני). ההימנעות מבחירות בינתיים, לצד החוזקה בייצוא שירותי היי-טק, העלייה בשווי החברות בענף (שנובעת מעלייה במדדי הטכנולוגיה בעולם) והעליות בשווקי ההון תמכו וממשיכים לתמוך בחוזקו של השקל. הדבר תומך גם בהאצת קצב רכישות המט"ח על ידי בנק ישראל.

בישראל נרשמה באוגוסט עלייה בפעילות הכלכלית, לצד שיפור קל בשוק העבודה.

עם זאת, העלייה בשיעור התחלואה בשבועיים האחרונים מעלה את הסיכון להגבלות חדשות בתקופת חגי תשרי, שאם יתממשו יפגעו במומנטום החיובי.

הראל פיננסים: כרטיס האשראי חוזר ”להזיע” באוגוסט

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מעריך בסקירת הנפט השבועית שלו כי "לעת עתה, נראה שרק לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה, בדרך שתאפשר הקלה ברורה ומתמשכת על צרכני הנפט הגדולים – תעופה ותובלה – ניתן יהיה לצפות להמשך עלייה של ממש במחיר הנפט."

בהתאם לכך, החוזים העתידיים עד סוף שנת 2020 מצפים לעליית מחירים מתונה בלבד לכ-46.4 דולרים לחבית BRENT -כשני דולרים עלייה בלבד, ומחיר חבית מסוג WTI צפוי לעלות לכ-43.6 דולרים לחבית שינוי של כדולר אחד בלבד.

בפמן מוסיף כי "בטווח הארוך יותר, רק לאחר התאוששות העולם ממשבר הקורונה המתמשך, ישנם גורמים שיתמכו בביקוש לנפט ובהם: חידוש צמיחת כלכלת ארה"ב לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה ומהלך יישום תקנות IMO 2020  שיעלה את הביקוש לתזקיקים דלי גופרית, זאת כאשר נפח הסחר הימי, שנפגע מאוד, ישוב ויעלה".

לדבריו "במבט קדימה, מחיר הנפט יושפע מן הספקות בנוגע למידת המשך קיום ההסכם על ידי המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, בפרט בסין ובארה"ב, והשפעותיו על הכלכלה העולמית. במידה שהגל השני של נגיף הקורונה ימשך באזורים נרחבים יותר ויותר אזי קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתית במקומות שונים בעולם, אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט."

במהלך השבוע החולף, מחיר הנפט מסוג BRENT עלה מכ-43.51 דולרים לחבית בסגירה של שבוע המסחר ב-21/8/2020 לכ-44.67 דולרים לחבית בסיום המסחר ב-28/8/2020 ומחיר הנפט מסוג WTI עלה במעט מכ-42.19 דולרים לחבית ב-21/8/2020 לכ-42.97 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-28/8/2020. במחצית הראשונה של השבוע החולף, מחיר הנפט עלה, בתמיכת הדולר שנחלש לאחרונה, והגיע לרמה הגבוהה ביותר בחמישה חודשים האחרונים, על רקע הפסקת רוב יצור הנפט במפרץ מקסיקו בשל סופות הוריקן שהתקרבו לחוף.

לאומי: מחירי הנפט צפויים לרדת בקרוב

הווירוס הסיני צפוי לפגוע בביקוש לנפט

מעודכן ל-08/2020

על פי פקודת מס הכנסה, שכירים רשאים לבקש החזר הוצאות אם עבדו מהבית ברשות המסים נבחנת כעת התאמת החוק לעידן החדש אם גם אתם עובדים בתקופה האחרונה מביתכם, כדאי שתבדקו אם מגיע לכם כסף מהמדינה

התפרצות נגיף הקורונה בחודשים האחרונים אילצה רבים מהעובדים במשק, עצמאים ושכירים, לעבור למתכונת עבודה מהבית. הדבר גרר כמובן הוצאת כספים גבוהה מהרגיל, הן כדי לארגן סביבת עבודה נוחה והן בשל החשבונות שתפחו עקב השהייה המרובה בבית.

בעקבות ההוצאות הגדלות, בתקופה שהיא בלאו הכי רצופת אתגרים כלכליים, החלו עובדים שכירים רבים לתהות אם הם זכאים להחזר הוצאות מהמדינה עבור הכסף שנאלצו להוציא.

המעבר של שכירים רבים לעבוד מהבית לא נעלם גם מעיני רשות המיסים, וזו התייחסה בפקודת המס החדשה שלה לנושאים כמו החזר מס בגין הוצאות לשכירים בגין הוצאות על עבודה מהבית.

סעיף 17 לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש] העוסק בניכויים וקיזוזים, מאפשר קיזוז הוצאות על עבודה מהבית, ו"על הנייר" לפחות, הפקודה מאפשרת גם לשכירים לעשות זאת – הסעיף מתייחס ל"אדם" ולא לשכיר או לעצמאי. אותו סעיף מגדיר מהם הניכויים המותרים על פי הפקודה, שאותם יש לנכות מההכנסה החייבת במס, כיוון שהיו כרוכות בייצור ההכנסה: "לשם בירור הכנסתו החייבת של אדם ינוכו, זולת אם הניכוי הוגבל או לא הותר על פי סעיף 31, יציאות והוצאות שיצאו כולן בייצור הכנסה בשנת המס ולשם כך בלבד".

משמעות הדבר היא ששכיר העובד מהבית זכאי לקבל החזרי מס עבור הוצאות שהיו לו ונועדו לשם ייצור ההכנסה.

מאחר שההוצאות המותרות בניכוי הן רק אלו שהוצאו במטרה לייצר הכנסה, בעוד שבעל עסק מנכה כמעט את כל הוצאות העסק מההכנסות, ביצוע הפרדה בין הוצאות לצורכי עבודה ומחיה אצל שכיר שעובד מהבית (בדומה לעצמאי שעובד מביתו) הוא מורכב יותר, שכן הוצאות הבית הן הוצאות מעורבות.

הניכוי יוכר כאשר מדובר בהוצאות שהשכיר מוציא מכיסו והמעביד אינו מעביר לו בעבורן החזרים. לעיתים יאושר ניכוי רק עבור חלק מההוצאות, מאחר שכאמור מדובר בהוצאות שכוללות גם הוצאות מגורים ולא רק הוצאות עבור ייצור הכנסה.

כיצד ניתן לקבל את ההחזר?

ראשית, מומלץ לתעד ולשמור הוכחות באשר לכל הוצאה שמושקעת בבית, כיוון שהיא תוכל לשמש אתכם בעתיד לטובת הגשת בקשה להחזר מס, רשות המסים הגדירה מספר הוצאות כהוצאות מוכרות לצרכי החזר מס לשכירים שעובדים מהבית:

חשוב להדגיש כי רשות המסים תכיר בהוצאות אלו כהוצאות מוכרות לצרכי מס, רק במקרים שבהם מתקיימת הפרדה ברורה בין האזור שמשמש לעבודה לבין שאר חלקי הבית – אלא שאצל רבים מהשכירים שעברו לעבוד מהבית עקב אילוצי הריחוק החברתי בתקופת הקורונה, אין חדר עבודה ייעודי נפרד, והעבודה נעשית פעמים רבות מן הסלון או המטבח הביתי או אפילו באחד מחדרי השינה.

טופס 106 ("אישור עפ"י תקנות מס הכנסה – ניכוי ממשכורת") וטופס 135 ("דו"ח מקוצר למס הכנסה עבור יחידים המבקשים החזר מס") הם טפסים סטנדרטים של רשות המסים, בטפסים תצטרכו למלא פרטים אישיים כמו דרכי התקשרות ומקום מגורים וכן תצטרכו לפרט את כלל ההכנסות שלכם בשנה הרלוונטית בחלוקה להכנסה שהגיעה ישירות מעבודה ולהכנסה שהגיעה ממקורות אחרים כמו מנויות, שכירויות ועוד. טופס 106 הוא טופס שמנופק על ידי המעסיק בהתאם לבקשה.

לשם קבלת החזרי מס בעבור אותן הוצאות המותרות לניכוי נדרשים טפסי 106 מכלל מקומות העבודה של השכיר בתקופה שבגינה הוא דורש החזרי מס ובצירוף קבלות על תשלומי ההוצאות.

עובדים שלא ביצעו תיאום מראש להוצאות אלה זכאים להגיש בקשה לרשות המסים כדי לקבל החזרי מס, את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה הרלוונטי במס ההכנסה ולצרף אליה טופס 106.

תוך כמה זמן מקבלים החזרי מס

העוקץ החדש: גובים אלפי שקלים בהבטחות שווא להחזרי מס

משרד האנרגיה עדכן שהמחיר המירבי לליטר בנזין 95 נטול עופרת החל מ-01.09 בתדלוק עצמי לא יעלה על 5.5 ש"ח(לעומת 5.45 כיום), תוספת בעד שרות מלא תעמוד כרגיל על 21 אג' לליטר ללא שינוי(5.71 ש"ח לליטר).
באילת יעמוד המחיר על 4.66 ש"ח לליטר, המהווה התייקרות זהה של 4.7 אג' לליטר.

ההתייקרות נובעת מהמשך עליית מחירי הנפט באירופה והתייקרות שך 7.04% במחיר הנפט בחודש האחרון.

הלשכה המרכזית לסטטיסיקה פרסמה היום את סקר הוצאות הבית לשנת 2018, הכולל את ההוצאה הפרטית לתמיד עבור שרותי חינוך. אך הפערים בין העניים לעשירים משפיעים גם על הנתון הזה.

ההשואה בדו"ח נעשית לפי חמישון הכנסה(שני עשירונים), כך שבחמישון ההכנסה העליון(העשירים ביותר) ההוצאה הכללית על חינוך היית כמעט פי 3 מההוצאה בחמישון ההכנסה התחתון, 245 ש"ח מול 434 ש"ח. ההוצאה כוללת חוגים, שיעורים פרטיים, רכישת ספרים ומחברות, כלי כתיבה, מחשבים וציוד נלווה. כאשר בוחנים רק את ההוצאה על פעילות לאחר שעות בית הספר(חוגים, שיעורים פרטיים ומבחנים) מוצאים שההוצאה בחמישון העליון הייתה גדולה פי 8 מההוצאה של החמישון התחתון, 687 ש"ח לעומת 86 ש"ח בהתאמה.

לפי הלמ"ס "ההורים במשקי הבית מנסים להעצים את השכלת ילדיהם באמצעות הזרמת משאבים כספיים לחינוכם. הדבר מקנה לתלמידים ממשקי בית בחמישונים הגבוהים אפשרות גדולה יותר להצליח בלימודים בבית הספר ובלימודים גבוהים, ויכול להסביר פערים גבוהים בהישגים הלימודיים של תלמידים בישראל. לדוגמה, שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב תלמידים ביישובים המאופיינים ברמה חברתית-כלכלית נמוכה, נמוך באופן משמעותי מהשיעור ביישובים המאופיינים ברמה חברתית-כלכלית גבוהה"

 

לראשונה בישראל כאל משיקה את CalPay – שירות תשלום באמצעות הטלפון הנייד באופן קל, נוח, מהיר ובטוח וללא צורך בכרטיס אשראי פיזי נוכח.

הפעלת השירות תעשה באמצעות כניסה לאפליקציית כאל, בחירה של כרטיס האשראי וצירופו בשניות ספורות לשירות התשלום בנייד – CalPay. לצורך התשלום בבית העסק מבצעים הזדהות בטלפון הנייד באמצעות שיטת הזיהוי שהוגדרה במכשיר (טביעת אצבע, זיהוי פנים או קוד נעילה), מצמידים אותו למסוף בקופה והתשלום מתבצע בקלות ובנוחות וללא צורך בהקלדת קוד סודי. התשלום באמצעות CalPay מבוצע תחת פרוטוקולים מחמירים של אבטחת מידע, מה שמעניק ביטחון מלא ללקוחות כאל.

לרגל ההשקה, כאל תעניק 10% החזר על הקניות(קאשבק) במהלך חודש ספטמבר למשלמים באמצעות CalPay. ההחזר יינתן כזיכוי בכרטיס האשראי עד לסכום כולל של 100 ₪.

התשלום בנייד יתאפשר בבתי עסק בישראל ובחו"ל להם מסופי תשלום התומכים בטכנולוגיית EMV. מסופים אלו כבר פרוסים בבתי עסק רבים וברשתות מובילות, ובחודש נובמבר הקרוב יצטרפו עשרות אלפי בתי עסק נוספים בהתאם להוראות בנק ישראל ועד לפריסה כלל ארצית בדומה למקובל בעולם.

עם ההשקה, CalPay יהיה זמין באפליקציית כאל ללקוחות בעלי מכשיר אנדרואיד המחזיקים בכרטיס אשראי של כאל מסוג ויזה ובקרוב גם למחזיקי כרטיס מסוג מאסטרקארד. עם כניסתה של Apple Pay לישראל, כאל תתמוך בתשלום בנייד גם במכשירים בעלי מערכת הפעלה iOS.

את הקמפיין תוביל ליאת הר לב, עם חידוש לשיר האייקוני 'לגור איתו' ששונה ל'פשוט איתו'.

על פי סקר שערכה כאל באמצעות מכון המחקר 'גיאוקרטוגרפיה', נמצא כי הציבור בשל ומוכן למעבר לתשלום באמצעות הנייד, כחלק מהאצת תהליכי הדיגיטל שהביאה עמה תקופת הקורונה. בהתאם לממצאי הסקר, 32% מהציבור שקלו להימנע, וחלקם אף נמנעו, מרכישה בבית עסק בשל החשש ממגע בכרטיס אשראי או במזומן והידבקות בקורונה. 46% מהציבור הצהירו כי בהנחה והשירות יהיה זמין עבורם, הם יעדיפו לשלם בנייד, ללא מגע, עבור רכישות בבתי עסק פיזיים ו-75% מהציבור שכחו בעבר את הקוד הסודי של כרטיס האשראי שלהם, כאשר כשליש מהם אינם זוכרים אותו כעת.

לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "CalPay הינו אמצעי תשלום דיגיטלי מתקדם שיאפשר ללקוחות כאל ליהנות מתשלום באופן פשוט, נוח ובטוח המונע בימים אלו צורך במגע מיותר. תשתית הטוקניזציה ומעבר השוק ל-EMV, יאפשרו להציע ללקוחותינו חווית לקוח יוצאת דופן ופתרונות חדשניים ומתקדמים בהמשך הדרך".

ברק מלניק, מנכ"ל Visa בישראל אמר: "חברת Visa שמחה לשתף פעולה עם כאל בהשקת שירות התשלום בנייד CalPay. ההשקה מהווה עוד חלק במגמת המעבר לדיגיטציה בעולם התשלומים, תוך שהיא מספקת פלטפורמה קלה ובטוחה למשתמשי התשלומים ללא מגע במיליוני בתי עסק בישראל וברחבי העולם".