מישורים הנסחרת בבורסה והמוחזקת בידי גיל בלוטרייך, רוכשת מרכז מסחרי באוקלוהומה סיטי שבארה"ב, בתמורה ל-23 מיליון דולר (84 מיליון שקל).
שטח המרכז rockwell plaza – עומד על קרוב ל-24 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה בו עומד על כ-75%. מישורים עוסת בין היתר (לצד החזקות בחברת סקייליין) בהשבחה משל נכסים, ונראה שהמרכז הזה הוא חלק מסל הנכסים המתוכננים להשבחה.
במרכז כמה שוכרים עיקריים כיום, עיקרם חנויות דיסקאונט גדולות, המחזיקות יחד יותר מ-40% מסך השטחים בו.
במישורים, שבשליטת נשיא החברה גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, צופים מהנכס דמי שכירות שנתיים של כ-3 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה, על בסיס התפוסה הקיימת שלו, ורווח תפעולי נקי (noi) של כ-2.2 מיליון דולר, שלפי מישורים מבטא תשואת noi של 9.6% על הנכס. מכאן שהפוטנציאל באם שיעור התפוסיה יעלה, הוא גדול.
את העסקה, שהשלמתה צפויה עד סוף השנה בכפוף לכמה תנאים, מבצעת מישורים עם שותף מקומי.
במישורים צפויים למנף את העסקה במימון חיצוני.
לאחרונה, דיווחה מישורים על רכישת חניון במיאמי, בהשקעה של כ-18 מיליון דולר (כ-66 מיליון שקל), שכולל כ-750 מקומות חנייה.
מעודכן ל-10/2018
חברות הביטוח עד לפני מספר שנים עבדו רק מול סוכני הביטוח. אם רציתם לעשות ביטוח במגדל, בכלל, בהפניקס, במנורה, הייתם צריכים לעשות ביטוח דרך סוכן ביטוח שמורשה לעבוד מול החברות האלו. זאת היתה השיטה במשך עשרות שנים והשיטה הזו השתנתה.
בעקבות ההצלחה הגדולה של חברות הביטוח הישיר, לרבות ביטוח ישיר, ו-AIG, חלה ירידה גדולה במרווחים של חברות הביטוח ושל סוכני הביטוח.
כתוצאה מהתחרות, התייעלו חברות הביטוח בתהליך המכירה של מוצרי הביטוח השונים – ביטוח חיים, ביטוח רכב , ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי ועוד. החברות החלו למכור ביטוחים אלו באופן ישיר ללקוחות, כלומר בלי תיווך של סוכן הביטוח.
לחברות זה מצוין – ככה הן חוסכות את העמלה הגדולה שהן משלמות לסוכן הביטוח – עמלה של עשרות אחוזים מהפרמיה. ללקוחות – אנחנו – זה גם מצוין, ככה חברות הביטוח מספקות לנו ביטוחים במחירים נמוכים בהרבה מבעבר, ואף תחרותיים[ בחלק מהמקרים, מול חברות הביטוח הישיר.
ועדיין – רוב שוק הביטוח נעשה דרך סוכנים. זה לא יחזיק עוד הרבה זמן (ראו כאן הרחבה על מדריך סוכן הביטוח). התפקיד הזה נמצא באמצע שינוי משמעותי, לצד מעבר לתהליכי מכירה ותפעול דיגיטליים.
עם זאת, קשה לעזוב את סוכן הביטוח שאתם איתו כבר עשרות שנים. יש משהו בקשר האישי, וביכולת של סוכן הביטוח שלא קיים בחברת הביטוח הגדולה – אתם מקבלים שירות אישי ממישהו שאתם מכירים – השאלה מה המחיר בגין השירות הזה.
ככל, ביטוחים שהם סטנדרטיים או קרוב לסטנדרטיים – ביטוח רכב, ביטוח חיים, לא דורשים מעורבות של סוכן ביטוח. במקומות כמו ביטוחי בריאות, ייתכן שסוכן הביטוח יכול לתת לכם עזרה מקצועית. אבל זה בדיוק העניין – סוכן הביטוח, הוא כבר לא בעיקר איש מכירות, התפקיד שלו בעידן הדיגיטלי הוא לתת ערך מוסף – שירות לצד תפעול, לצד ייעוץ ומומחיות.
מי שהשירות, והמומחיות והמקצועיות של הסוכן חשובים לו, ימשיך לעבוד מול סוכן הביטוח. מי שחושב שהוא יודע לבחור בעצמו את הביטוח הראוי, ובמקרים רבים כאמור זו לא תורה מסיני – יש חלופות ואתם צריכים לבחור את החלופה המתאימה לכם, יכול לעשות זאת לבד ( כאן תוכלו למצוא מדריכים בביטוח חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח בריאות)
על כל פנים, כיום, חברות הביטוח מספקות את הכל בעצמם באופן ישיר. הבעיה שהן לא מפרסמות זאת ולא פונות אל הצרכנים באופן ישיר. כדי לקבל מהן ביטוח אתם צריכים לפנות אליהם. זה יכול להשתלם.
מעודכן ל-10/2018
שנת 2018 מסתמנת כשנת שיא בתיירות נכנסת לישראל. מנתונים של התאחדות המלונות עולה גידול של כ-20% לעומת שנת 2017 וכ-50% לעומת שנת 2016.
בתל אביב קיימים היום יותר מ-100 מלונות ובהם כ-9 אלף חדרים. בשנתיים הקרובות אמורה להירשם עלייה של כ-20% במספר חדרי המלון עם השלמת בנייתם של כ-2,000 חדרים נוספים.
במחצית השנה הראשונה של 2018 הגיע הפדיון של המלונות בתל אביב לכ-1.2 מליארד שקל לעומת כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2017.
במרס 2018 אישרה הממשלה הקצאת כ-25 מיליון שקל ליוזמת משרד התיירות למענק מנהלי להסבת מבנים למלונאות בתל אביב. על פי החלטת הממשלה משרד התיירות יאשר השנה ובשנה הבאה מענק מנהלי בשיעור של כ-10% מתקרת ההשקעה הכוללת עד לתקרה של 250 לחדר.
על פי נתוני משרד התיירות בחודשים הראשונים להשקת התוכנית הוגשו שש בקשות להסבה של משרדים לבתי מלון ובסך הכל לכ-550 חדרי מלון נוספים. כמו כן הוגשה בקשה להקמת אכסניית עם 85 חדרים. היקף ההשקעה שהוצהר על ידי המבקשים הוא כ-160 מיליון שקל ומכך נובע כי המענק שיעניק משרד התיירות ליזמים יעמוד על כ-16 מיליון שקל.
באילו מיקרים ניתן המענק?
על פי הנוהל של משרד התיירות המענק ניתן בשני מקרים. הראשון הוא מקרה של השבתו של בית מלון או אגף בבית המלון, שהפסיק מלתפקד כמלון במשך 24 חודשים רצופים לפחות שקדמו למועד הגשת הבקשה. מגיש הבקשה צריך להוכיח כי כי המלון או האגף לא הופעלו לאורך התקופה וכן לנמק מדוע חלפו 24 חודשים וטרם בוצעו השקעות לצורך השבת המלון לתפקוד מלונאי.
המקרה השני הוא הסבתו של מבנה שבו לפחות 11 חדרים, שייעודו על פי התב"ע או שימושו בפועל אינם מלונאים, לבית מלון. על מגיש הבקשה להציג אישור לשימוש חורג למשך 5 שנים לפחות ובמקביל עליו לפעול לקידום שינוי תב"ע לייעוד הכולל מלונאות.
אז איך עושים את ההסבה?
קודם כל צריך להחליט באיזה מסלול עושים את ההסבה. קיימות בעצם שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא הגשת בקשה לשינוי תבע והאפשרות השניה היא להגיש בקשה לשימוש חורג בעסק. האפשרות השניה נחשבת למועדפת שכן היא מהירה הרבה יותר. אפשר במקביל להגיש בקשה לשינוי תב"ע, זה לא סותר.
רוב הנכסים שבהם תיעשה ההסבה הם נכסים מושכרים. רוב בנייני המשרדים בתל אביב מוקמים על ידי יזמים המשכירים את השטחים ולא מוכרים אותם. על מנת לבצע את שינוי הייעוד של הנכס יש לקבל את הסכמתו של בעל הנכס ורצוי לבצע את ההסבה תוך שיתוף פעולה איתו.
על פי נוהל ההסבה של משרד התיירות על הנכס המוסב לפעול כבית מלון לפחות 8 שנים. כמו כן, צריך לזכור שהתוכנית מוגבלת להשקעות שיעשו עד ליום 30.6.18 ולכן חשוב לסיים את עבודות ההסבה בזמן.
עוד מספר חודשים יערך האירוויזיון בתל אביב. סביר להניח שעד אז לא יספיקו כל מגישי הבקשות לבצע את ההסבה. יהיה מעניין לראות אילו פתרונות יצירתיים יקומו על מנת לספק את המחסור האדיר שיווצר אז בחדרי מלון בעיר.
כניסות התיירים לארץ – קצב של 4 מיליון; האם זה ייתכן?
שכר הדירה הולך לעלות – בגלל הגידול בתיירות; מה הקשר?
מעודכן ל-07/2020אנשים לא תמיד מתנהגים רציונלית. זה לא סוד, אבל הנה עוד דוגמה: לרובנו יש חסכונות – פיקדונות, אולי קופות גמל, וכמעט בטוח שחיסכון לפנסיה. אבל מנגד יש לנו גם הלוואות – הלוואות שוטפות מהבנק, מסגרת אשראי ומשכנתא.
למה לחסוך אם יש הלוואות? האם לא כדאי להחזיר קודם את ההלוואות ורק אז להתחיל לחסוך? עקרונית התשובה ברורה – ברגע שהריבית על ההלוואה גבוהה מהתשואה על החיסכון, וזה נכון ב-99% מהמקרים – אין טעם לחסוך. תחזירו הלוואות יקרות – ותרוויחו יותר.
ועדיין, רובנו מתנהלים כך שמול החסכונות יש לנו גם הלוואות. אולי זה קשור לתזמון לקיחת ההלוואות – אנחנו חוסכים לטווחים ארוכים ולאירועים מיוחדים (טיולים, בר מצווה וכו'), והלוואות אנחנו לוקחים כי אופס… הלך האוטו.
ולכן בפועל, לרובנו יש גם וגם – גם חסכונות והשקעות ומולם הלוואות. עם זאת, ברגע שאתם צריכים מימון, אזי בשלב הראשון אתם צריכים לבדוק אם לא כדאי להשתמש בכסף הנזיל – מזומנים, ניירות ערך ועוד.
המציאות עולה על חוקי הכלכלה ובפועל אנשים מפקידים לחיסכון כשבמקביל הם מחזירים הלוואה. מעבר לעניין הכלכלי, יש עוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. מה המטרה שעבורה אנחנו חוסכים? האם מדובר בחיסכון לטווח ארוך או חיסכון לטווח קצר?
ההיגיון הכלכלי
מבחינה כלכלית התשובה היא ברורה. אם מדברים על מקרה שאינו יוצא דופן, זאת אומרת שמדובר בהלוואה וחיסכון אשר נלקחים באותה סביבת ריבית וללא מבצעים מיוחדים, אזי הריבית על ההלוואה גבוהה יותר מהריבית הניתנת על פיקדון. הריבית היא בעצם המחיר של הכסף והבנקים מרוויחים מכך שהם קונים כסף במחיר נמוך (חיסכון של הצרכנים) ומוכרים אותו במחיר גבוה יותר (מתן הלוואות).
על פי אותו היגיון, אם אנחנו נמכור כסף בזול (נפקיד לחיסכון) ונרכוש כסף ביוקר (ניקח הלוואה) – נפסיד.
הנה דוגמה – נניח שיש לכם הלוואה של 100 אלף שקל ופיקדון נזיל של 80 אלף שקל. הריבית על ההלוואה היא 5% והתשואה על הפיקדון היא 1% – במצב הזה ההפסד שלכם הוא 4%.
יכולתם לסגור את הפיקדון (לפרוע אותו), להחזיר את ההלוואה ולחסוך 4% על 80 אלף שקל – 3.2 אלף שקל.
ההיגיון הלא כלכלי
תלוי עבור מה חוסכים. אם לחיסכון יש מטרה מוגדרת, כמו למשל לימודים של הילד או נסיעה לחו"ל, לא בטוח שכדאי להפסיק להפקיד לחיסכון על מנת לשלם את ההלוואה. המטרה היא להגיע בסופו של דבר לאיזשהו סכום כסף שיהיה זמין בנקודת זמן מסוימת ואם נפסיק לחסוך, הסכום לא יהיה זמין לנו כשנזדקק לו ואז נצטרך לקחת הלוואה. אז מה עשינו בזה?
אבל זה צד אחד של העניין. מהצד השני, לא כדאי להסתבך. אם החזרי ההלוואה מעיקים מאוד על חשבון הבנק וגורמים לכך שיהיה במינוס – אז ממש לא כדאי להפקיד במקביל לחיסכון. הריבית על המינוס היא גבוהה מאוד. צריך לקחת בחשבון שיכול להיות שאין לנו בכלל יכולת לחסוך. הגדלה של המינוס בבנק עולה הרבה מאוד כסף ואם אנחנו לא מצליחים לסגור אותו, מדובר בהוצאה גדולה מאוד שאף עלולה לסבך אותנו. ושוב – אם בגלל שאנחנו מפקידים לחיסכון המינוס גדל ובסופו של דבר נצטרך לקחת הלוואה על מנת לכסות אותו – אז מה עשינו בזה?
מתי זה בכל זאת כדאי?
ישנם מצבים שבכל זאת כדאי להפקיד לחיסכון במקביל להחזר הלוואה.
ישנם אנשים, בדרך כלל אלו העובדים בארגונים גדולים כמו התעשייה האווירית או עובדי הוראה, אשר מקבלים הלוואות בריביות נמוכות מאוד. עד כדי כך נמוכות שיש כאלה שלוקחים את ההלוואות רק על מנת להשקיע אותם במוצרי חיסכון סולידיים אחרים ובכל זאת מרוויחים מהפרשי הריביות.
ושוב, צריך לבדוק את התנאים של ההלוואה ואת התנאים של החיסכון. יכול להיות שתנאי הריבית השתנו וההלוואה נלקחה בריבית נמוכה בהרבה מהריבית שאפשר לקבל על החיסכון או ההיפך – שהריבית על ההלוואה גבוהה בהרבה מהריבית הניתנת היום על חיסכון.
לסיכום, אם נקלעתם למצב שבו אתם מחזירים הלוואה ובמקביל מפקידים לחיסכון, חשוב שתכלכלו נכון את צעדיכם. כדאי לבדוק אם אתם מפסידים כסף, כמה ואיך זה משפיע על המצב הכלכלי שלכם. ברוב המקרים, מבחינה כלכלית כנראה שזה לא משתלם. מצד שני, כפי שראינו, ישנם עוד מספר גורמים אשר עשויים להשפיע על ההחלטה הסופית.
הלוואה במימון ישיר – מה היתרונות? האם כדאי לקחת?
לא רק חיסכון לכל ילד: עוד דרכים לחסוך לילד שלך
חברה בת של אלביט מרכות באנגליה, Systems UK Ltd. Elbit, זכתה בחוזה ממשרד ההגנה הבריטי בהיקף התחלתי של כ-10 מיליון פאונד (כ-13 מיליון דולר) והיקף פוטנציאלי של עד 40 מיליון פאונד, לאספקת אפליקציית ניהול קרב – ה- MORPHEUS. החוזה ההתחלתי יבוצע על פני תקופה של שלוש שנים.
במסגרת החוזה, אלביט מערכות אנגליה תספק לצבא הבריטי אפליקציית ניהול קרב מוכחת מבצעית עבור המפקדות והיחידות הטקטיות, שמבוססת על משואה (TORC2HTM), פלטפורמת השו"ב של אלביט מערכות, שסופקה ללקוחות רבים ברחבי העולם כולל לצבא אוסטרליה, כחלק ממערכת ניהול הקרב שלו בשלב 2 של תוכנית "יבשה 200".
מרטין פוסייט, מנכ"ל אלביט מערכות אנגליה, אמר: "אנו גאים שמשרד ההגנה הבריטי בחר בנו לאספקת אפליקציית ניהול הקרב MORPHEUS, אשר תעניק לצבא הבריטי יכולת חשובה. במסגרת פרויקט זה אנו נביא לאנגליה את היכולות המבצעיות המוכחות של אלביט מערכות ואת היתרון הטכנולוגי שלה, נתאים אותן לשימוש ונספק אותן ביחד עם השותפים המקומיים שלנו".
אלביט תספק עמדות נשק ימיות למדינה באסיה ב-173 מיליון דולר
אלביט מערכות מאכזבת – הרווחיות נשחקה; הצבר מסתכם ב-8.1 מיליארד דולר
ארד, הנמצאת בשליטתם של קיבוץ דליה וקיבוץ רמות מנשה (כ-27% כל אחת), רוכשת 60% (בדילול מלא) מחברת WaterTech SPA-חברה איטלקית העוסקת בתחום מדידת המים תמורת כ-16 מיליון אירו. מארד נמסר כי מחזור המכירות המאוחד של החברה הנרכשת לשנת 2017 הסתכם לסך של כ- 22.6 מיליון אירו וה-EBITDA הסתכם לסך של כ-4.4 מיליון אירו.
המניה של ארד עולה כעת במסר בבורסה בתל אביב בכ-6% ובשער של 4320 אגורות למניה. בכך משלימה החברה זינוק של כ-25% בשערה מאז מחצית חודש אוגוסט השנה, אז פרסמה דו"חות כספיים מצויינים. ארד הרוויחה 5 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, גידול של כ-25% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. ההכנסות עלו בכ-20% ברבעון השני והסתכמו בכ-50 מיליון דולר.
את עיקר הגידול במכירות, בשיעור של כ-25%, רשמה ארד של בצפון אמריקה שם היא מכרה ברבעון השני בכ-30 מיליון דולר. המכירות באירופה הסתכמו בכ-6 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, גידול של כ-35%, ובדרום אמריקה הסתכמו המכירות בכ-3 מיליון דולר, ירידה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.
מארד נמסר כי מטרת רכישת ההחזקות ב-WaterTech היא הגדלת סך מחזור המכירות של הקבוצה בשני שווקים חדשים לקבוצה, האיטלקי והקולומביאני.
במסגרת הסכם הרכישה , תוענק לארד אופציית רכש לרכישת יתרת המניות בחברה האיטלקית (40% בדילול מלא) הניתנת למימוש במהלך החודשים יוני- יולי 2022, ולבעלי המניות הקיימים בחברה האיטלקית תוענק אופציית מכר למכירת יתרת מניותיהם בחברה האיטלקית (40% בדילול מלא) הניתנת למימוש במהלך החודשים אפריל- מאי 2022. התמורה לרכישת יתרת מניות תיגזר מהתוצאות הכספיות של Watertech.
על מנת לממן את רכישת המניות נטלה ארד הלוואה בנקאית בישראל בסך של 60% מההשקעה, לתקופה של 7-9 שנים בריבית קבועה (ללא שינויים בהתניות הפיננסיות הקיימות מול המערכת הבנקאית) ויתרת ההשקעה תבוצע ממקורות עצמאיים. לחברה לא צפויים חיובי מס או היטלים אחרים כתוצאה מהרכישה.
Watertech היא חברה פרטית העוסקת בפיתוח, ייצור והפצה של ציוד לקריאת מדי מים (ביתיים, תעשייתיים, מגנטיים ועוד) בעיקר באיטליה. בנוסף, מחזיקה החברה האיטלקית ב-62% (בדילול מלא) בחברת WaterTech LASSA, חברה העוסקת בהפצת מדי מים וגז בקולומביה. במסגרת העסקה נקבעו הסדרי שיתוף פעולה עתידיים על מנת לנצל את היתרונות היחסיים של כל אחת מהחברות בקבוצה.
גבי ינקוביץ, מנכ"ל קבוצת ארד והוגו צאופן יו"ר קבוצת ארד מסרו: "רכישתSPA Watertech מהווה דריסת רגל חשובה בשוק האיטלקי והקולומביאני ותואמת את האסטרטגיה של הקבוצה לחדירה לשווקים צומחים, שבהם קיים מעבר לשימוש ב-AMR. הרכישה תתרום להגדלת סך מכירות הקבוצה לאור הגדלת הנגישות לשוק האיטלקי והקולומביאני. בנוסף, שילוב קו המוצרים הנוכחי של WaterTech עם מוצרי קבוצת ארד יגדילו את יכולת המכירה שלה באזורי פעילותה הנוכחיים והעתידיים. בכוונתנו להמשיך ולפעול לכניסה לשווקים צומחים חדשים ובמקביל להמשיך ולפעול להמשך הצמיחה בשווקים העיקריים בהם אנו פועלים בדגש על ארה"ב, ישראל וספרד. "
מטה הדיור הלאומי החליט להקל את הקריטריונים המאפשרים להשתתף בחלק מהפרוייקטים בהגרלה הקרובה של מחיר למשתכן. ההחלטה קובעת כי גם משתתפי סידרה ג' יוכלו להשתתף בהגרלות שההרשמה להן מתקיימת בימים אלו לפרוייקטים באור עקיבא, אשקלון, אופקים, יקנעם, נהרייה וקרית מוצקין. כמו כן, בבאר יעקב נפתחה ההרשמה גם לבני המקום.
עד היום יכלו הזכאים מסדרה ג' להתמודד רק על דירות בהן לא היו מעוניינים הזוכים מסדרות א' ו-ב'.
אומנם על פי ההחלטה ליותר אנשים יהיהסיכוי לזכות בדירה בהנחה משמעותית במסגרת התוכנית, אבל תוספת של זכאים משמעותה גם סיכוי קטן יותר לרשומים "הוותיקים" שמזלם לא שפר עד היום.
מטה הדיור אישר לאחרונה את גם את ההשתתפות של הורים גרושים עם ילדים שאינם בחזקתם ושל מי שאין בבעלותם דירה ב-3 השנים האחרונות. עד עכשיו יכלו רק מי שלא היתה בבעלותם דירה ב-6 השנים האחרונות להשתתף בהגרלות.
למעלה מ-120 אלף זכאים נרשמו עד היום להגרלות מחיר למשתכן. מאחר ורוב המשתתפים השייכים לסדרה א' כבר זכו בדירה (כ-35 אלף) ההנחה במטוה הדיור היא כי הנותרים כבר לא עומדים בקריטריונים לזכאות או שוויתרו על המסלול. כ-13 אלף זכאים מסדרה ב' כבר זכו בדירות והשאר משתתפים בהגרלות. הזכאים מסדרה ג' נרשמו אחרונים לתוכנית מחיר למשתכן והשתתפו רק בחלק קטן מהן עד כה.
ההרשמה להגרלה הנוכחית תימשך עד ל-11 באוקטובר, והתוצאות שלה יפורסמו ב-29 באוקטובר. ההגרלה כוללת 5,814 יחידות דיור ב-21 יישובים ברחבי הארץ.
עד היום זכו כ-52,000 זכאים בכ-500 הגרלות שהתקיימו עד היום לדירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.
מעגל הזכאים מתרחב; גם גרושים/ גרושות יוכלו להיות זכאים בתוכנית מחיר למשתכן
מחיר למשתכן – זכאים מקבוצה א' וזכאים מקבוצה ב' – מה ההבדלים?
הנפט בשיא של 4 שנים – האם היעד הוא ל-100 דולר. זה עוד רחוק, אבל יש אנליסטים שסבורים שכן.
אחרי שארה"ב וקנדה סיכמו על הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) כברית משולשת עם מקסיקו. המשמעות – אזור סחר פתוח בהיקף של 1.2 טריליון דולר ימשיך להתקיים ואף לגדול. ההסכם ביטל את החששות שמלחמת הסחר תשפיע על הצמיחה גם באזורים אלו וצפון אמריקה כולה אמורה ליהנות מההסכם.
צמיחה היא פרמטר טוב לנפט, והנה החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט עלו והגיעו ל-84 דולר לחבית – המחיר הגבוה ביותר מאז נובמבר 2014.
חוזי הנפט הגולמי עלו נשקו ל-75 דולר – גם כאן, מדובר במחיר הגבוהה ביותר זה 4 שנים.
אבל מדובר על מלכודת מסוימת – מחיר נפט גבוהה פוגע בצמיחה. מחיר הנפט עלה בחודשים האחרונים על רקע הכוונה להטיל הסנקציות מול איראן גם בנושא הנפט. הסנקציות ייכנסו לתוקף ב-4 בנובמבר, והן נועדו לצמצם את היצוא של נפט מאיראן. איראן היא היצואן השלישי בגודלו בארגוני המדינות המייצאות נפט.
איראן אמנם ניסתה להמעיט בהשפעת הסנקציות האמריקניות והמערב, וטענה כי אין לה כוונה לצמצם את הפקת הנפט בשטחה. אבל גם קונים גדולים בהודו ובסין אמרו כי יצמצמו את רכישות הנפט האיראני.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוחח לפני ימים אחדים עם המלך הסעודי סלמאן בנוגע לאספקת נפט בכמויות סבירות ויציבות. אבל, זה לא כל כך טריוויאלי. גם האנליסטוים סבורים שסעודיה תתקשה לשמור על אספקת נפט יציבה.
ומה המשמעות? – זרם של כ-1.5 מיליון חביות נפט איראני ביום צפוי להיבלם; סעודיה אמורה לספק את הסחורה ואת החור שנוצר, אבל יהיה לה קשה. ואז – המחיירם יכולים לעלות.
ג'נרל אלקטריק (GE ) נמצאת במשבר עמוק כבר שלוש שנים, וגם לפני כן הפעילות שלה היתה מדשדשת. למעשה, מעל עשור שהיא מאבדת כוח. הקונגלומרט הענק הזה הימר רע, וגם הנכסים הטובים שהיו לו, לא הצליחו לייצר תשואה.
המנכ"ל הנוכחי (שפוטר כעת) ג'ון פלנרי – היה אמור להציל את הספינה הטובעת. ללא הצלחה.
החברה הודיעה כי פלנרי יסיים את תפקידו לאחר שנה בלבד בתפקיד. הפיטורים מגיעים לאחר גילוי בעיות עמוקות ביחידת כוח גדולה שנמצאת בטקסס ואינה מתפקדת כראו כבר תקופה ממושכת. הצרות בטקסס יגרמו, על פי הערכות אנליסטים, לקושי בעמידה ביעדי הרווח וביעדי תזרים המזומנים של החברה לשנה הקרובה., וזאת בהמשך לתוצאות חלשות ותחזית פסימית שפורסמה לאחורנה.
חבר מועצת המנהלים לארי קאלפ, ימונה באופן מיידי ליו"ר והמנכ"ל החדש, במקום פלנרי. קאלפ, לשעבר מנכ"ל דנהר קורפ, הצטרף לדירקטוריון ג'נרל אלקטריק בתחילת השנה כחלק מרענון שורות נרחב של הקונגלומרט.
החברה, שמניותיה צנחו בחצי בשנה האחרונה לאחר שקיצצה דיבידנדים שלה והחמיצה את היעדים הפיננסיים שלה, הזהירה ביום שני כי לא תגיע ליעדי הרווח ותזרים המזומנים שלה ל-2018. ג'נרל אלקטריק אמרה כי היא יכולה לגבות תשלום בגין מוניטין בהיקף של 23 מיליארד דולר עבור עסקי האנרגיה שלה, ייצור טורבינות עבור תחנות כוח, שסובלים מביקוש חלש.
על רקע הדיווח על פיטורי המנכ"ל, מניית ג'נרל אלקטריק מזנקת ב-13%
מעודכן: 4/2019
כל המידע על שעונים חכמים, וגם השוואת מחירים.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
שעונים חכמים – כבר לא רק פינוק
השעונים החכמים/ שעונים לבישים הם כבר מזמן לא רק שעון. הדבר האחרון שצריך מהם זה לדעת מה השעה.
הם יודעים מה הדופק שלנו בכל נקודת זמן; הם יודעים להגיד ולהתריע אם יש בעיה בקצב פעימות הלב; הם יודעים כמה צעדים הלכנו; הם מחוברים לכל העולם הדיגיטלי שלנו, ובעיקר לסמארטפון.
אנחנו יכולים לדבר דרך השעון, אנחנו מקבלים התראות דרך השעון – מי חיפש אותנו, מתי הפגישה הבאה?
ובכלל מדובר בפלטפורמה דיגיטלית לכל דבר ועניין – אפשר לשלוח דרכו הודעות, לקבל מיילים, לדבר, ממש הכל.
חוץ מזה – הוא יפה. העיצובים החדשים של השעונים החכמים מוקפדים מאוד, חדשניים מאוד – החברות הגדולות, לרבות אפל וסמסונג, משקיעות הרבה כסף בטכנולוגיה, אבל מסתבר שלא פחות גם בעיצוב ובממשק למשתמש.
וכך מגיעים לשוק שעונים מתוחכמים יותר מבעבר, חכמים יותר מבעבר, יפים יותר, וידידותיים יותר לנו, הצרכנים.
הנה סקירה על השעונים הפופולאריים שקיימים כיום בשוק. נתחיל מהשעונים של חברות הגאדג'טים והמובייל – אפל, סמסונג ושאיומי ונמשיך לחברות שמתמקדות בשעוני ספורט ובהמנשך הוסיפו להם פי'צרים דיגיטליים ויכולות התממשקות והתקשרות.
Apple Watch Series 4
אפל מכוונת מאוד גבוהה בתחום המוצרים הלבישים, והשעון החכם שלה הוא חוד החנית. בשיחות עם משקיעים אחרי הדוחות ואחרי השקות המוצרים, היא מדגישה, כי האייפון, מוצר הדגל של החברה, ממשיך וימשיך לצוח. אבל הצמיחה הגדולה מגיעה מתחום הלבישים בעיקר השעון החכם.
השעון החדש של אפל הוא – Apple Watch Series 4.

AAPLE WATCH
מדובר בשעון (אפל ווטש) עם מסך גדול יותר משמעותית מהשעונים מהדור הקודם – 44 מ"מ לעומת 42 מ"מ (יש גם דגם קטן יותר של 40 מ"מ לעומת 38 מ"מ בדגם הקודם. גדול יותר משמע – רואים טוב יותר, ויש עוד מקום לפיצ'רים נוספים.
ברמת היכולות – הרי שאפל ווטש מסדרה 4 נשען על מעבד חזק יותר (בארכיטקטורת 64 ביט) שמאפשר מהירות משמעותית לעומת המצב בשעונים הקודמים.
השעון גם יציב יותר, בטוח יותר וידידותי יותר – עם תוספת לחצן משולב גלגלת שמאפשר למשתמש לעבור בין התפריטים השונים בקלות ובמהירות.
השעון של אפל מודד דופק ומזהה את קצב פעימות הלב ואת הסטיות, אם תהיינה. הוא גם מתריע (באם תתכנתו אותו) על אי סדרים בקצב הלב, ולא מדובר בקוריוז. מדובר במכשיר עם חיישנים שאושרו על ידי רשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA).
ומה יש עוד באפל ווטש?
אפל ווטש מספק את כל העולם הדיגיטלי "הסטנדרטי" – התראות, הודעות, שיחות. סוג של מיני סמארטפון.
המחיר – 400 דולר לגרסה הקטנה עם GPS.
הגרסה הבסיסית בעלת המסך הגדול נמכרת במחיר של 430 דולר (לפחות) (נעדכן את המחיר בשקלים ברגע שיגיע ויימכר בחנויות בארץ – ככל הנראה המחיר יהיה סביב 1,600 שקל). על מנת לקבל את הגרסה עם הסים המובנה (כרגע לא רלבנטי לשוק המקומי, אבל…בקרוב) – תוסיפו 100 דולר.
מערכת ההפעלה הנוכחית של אפל ווטש היא WatchOS 5 והשעון מתאים כמובן למכשירי אייפון בלבד – ככה זה באפל – הסביבה שלהם תומכת רק במוצרים שלהם.
Samsung Galaxy Watch
המתחרה הגדולה של אפל – גם בסמארטפונים וגם בשעונים היא סמסונג. מסונג הציגה שעון חכם – Galaxy Watch שהחליף את ה-Gear 3 הקודם.
השעון הזה מגיע בשני גדלים: 42 מ"מ ו-46 מ"מ, והוא מיועד לכולם, עם דגש על כאלו שרוצים לעשות או עשוים פעילות גופנית.

Samsung Galaxy Watch
השעון בעל חיישנים לזיהוי פעילות ספורטיבית, כולל במים. שני הדגמים עמידים למים ואבק בתקן IP68 ובנוסף הם עמידים לצלילה של 5 אטמוספרות (50 מטר).
השעון כמובן מודד דופק; יש GPS למעקב אחרי מיקום. כמו כן, וזה כבר נהיה סטנדרט מקובל בשעונים החכמים יש את כל ההתראות ששעון מספק וגם הודעות, שיחות ועוד.
זיכרון – 4 גיגה של זיכרון אחסון ו-768 מגה של זיכרון RAM. המעבד הוא מדגם Exynos 9110 שסמסונג מייצרת בעצמה.
מחיר הגרסה הגדולה יותר – 1,700 שקלים ואילו הגרסה הקטנה יותר תעלה כ-1,500 שקלים.
השעון מצויד במערכת ההפעלה מסוג Tizen של סמסונג והוא מתאים למכשירי אנדרואיד ומכשירי אייפון.
Xiaomi Amazfit PACE
שיאומי היא אולי שם חדש בתחום המוצרים הלבישים, אבל היא הולכת והופכת לאחת מהשחקניות המובילות בתחום. הענקית הסינית מציעה שעון חכם – Amazfit PACE, המצויד במסך בגודל 1.34 אינץ' עם חיישני דופק, תאוצה, ג'ירוסקופ, חיישן גיאו מגנטי חיישן GPS וחיישן תאורה.

Xiaomi Amazfit
השעון מנטר את כל המדדים העיקריים של דופק, מרחק ומהירות, לצד ניטור פעילויות ספורט וניטור איכות השינה של המשתמש.
לשעון של שיאומי מעבד במהירות 1.2Ghz, זיכרון אחסון של 4 גיגה.
ניתן לאחסן שירים על השעון ולשמוע אותם באמצעות אוזניות BT בזמן פעילות ספורטיבית.
זיכרון ה-RAM בנפח של 512MB והסוללה בקיבולת של 280mAh.
מחיר השעון עומד על כ-800 שקלים והוא מגיע בגודל אחד בלבד.
Fitbit Versa
שעון שמיועד לשומרים על משקל ולפעילות גופנית. מדובר בשעון מעוצב וקומקפטי, קל משקל.
בשעון, מרכז שליטה מתקדם שמאפשר שמירה והשמעה של 300 שירים, גם תוך כדי הפעילות הספורטיבית.
בשעון מספר אפליקציות מותאמות – אפליקציות לייף סטייל, אפליקציות של חדשות, משחקים, מפות ועוד.
בשלב זה אין ממשק בעברית.
השעון מיועד לגברים ונשים. בשביל נשים יש בו פיצ'ר מעניין – מעקב מדויק של נתוני המחזור החודשי, תיעוד סימפטומים כמו כאבי ראש, אקנה או עוויתות בטן. השעון מסייע בתכנון פעילות יומיומית מותאמת למחזור, ומאפשר להציג לרופא פרטים מדויקים שיסייעו להתאים טיפול אישי. כמו כן, השעון מנבא מתי יגיע המחזור הבא.

Fitbit Versa
השעון עוקב אחרי קצב הלב 24 שעות ביממה, מבצע מעקב אוטומטי ובקרה בשלבי השינה, ומכיל אפליקציות ייעודיות.
הנתונים מוצגים באופן סטטיסטי יומיומי ושבועי, וגם – היסטוריה של הפעילות הגופנית, סיכומי תרגיל, טיפים, הדרכות, וגם הודעות מוטיבציה – "יעקב, תקום מהכסא ותעשה 40 שכיבות שמיכה".
מנגד הוא גם מזכיר שצריך לנוח, ובכלל תזכורות לכל דבר שרק תרצו. היופי במכשיר שהוא מותאם ללובש אותו. הוא יודע על פי הנתונים הגופניים ועל פי המדדיות השוטפות להתאים לכם את התרגילים הנכונים בשבילכם גם כמותית וגם איכותית.
שעון עמיד במים.
מחיר השעון כ-900 שקלים.
Suunto 9 Baro
חברת Suunto מציעה את ה-Suunto 9 Baro עם מסך מגע צבעוני בגודל 50 מ"מ. בשעון החיישנים למדדים הנפוצים ביותר ובנוסף הוא כולל חיישן ברומטרי לניטור שינויי גובה ומצפן דיגיטלי.
השעון בנוי מפלדת אל חלד עם זכוכית ספיר ורצועת סיליקון.
הסוללה חזקה במיוחד – מספיקה לשבוע אם הוא ממחובר לסמארטפון ומנטר את הפעילות שלנו. בתצוגה פשוטה יותר – תצוגת שעון בסיסית, הסוללה תחזיק מעמד שבועיים.

Suunto 9 Baro
בשעון אפליקציה עשירה הכוללת תוכניות אימונים מפורטות בענפים שונים.
השעון מקבל ומוסר הודעות מאפליקציות המסרים.
מחיר – כ-3,000 שקלים.
Garmin Fenix 5 Plus
גרמין האמריקאית היא שחקנית וותיקה ומוכרת בתחום השעונים לפעילות גופנית. מוצר הדגל הנוכחי שלה – השעון 5 Plus כולל 3 דגמים בין 42 מ"מ לדגם הקטן ביותר ועד ל-51 מ"מ לדגם הגדול ביותר.
השעונים של גרמין מעוצבים מאוד, חדשניים מאוד, ואמינים. הם מסוגלים למדוד את המדדים הסטנדרטים – מד דופק, מד מהירות, מד גובה, GPS ובנוסף הם מודדים את רמת החמצן בדם. המידע הזה חשוב במיוחד לספורטאים שמטפסים למקומות גבוהים במהלך הפעילות.

Garmin Fenix 5 Plus
האפליקציה המצורפת לשעון כוללת תוכניות ספורט מיוחדות ברמות שונות ולענפים שונים. המסך הוא לא טאץ' – וזה חיסרון. אך הסוללה יחסית חזקה – מספיקה לשבוע.
מחיר – בין 3.500 שקלים ל-4,500 שקלים
בשעונים מערכת הפעלה של גרמין עם תמיכה בשפה עברית.
השעון פועל על מכשירי אנדרואיד ומכשירי אייפון.
סיכום ב-4 נקודות
- שעונים חכמים מקלים עלינו את החיים בכמה מובנים – גם בהתממשקות/ התחברות הדיגיטלית; גם בענייני בריאות ותזונה וגם בענייני פעילות גופנית וספורט
- מהר מאוד השעונים החכמים יהיו נפוצים מאוד – גם אתם, הסקפטיים, תרכשו אותם
- אם אתם לא בענייני פעילות גופנית, עדיף לכם שלא לקנות שעונים חכמים מתוחכמים של החברות הממוקדות פעילות גופנית. יספיק לכם בהחלט השעון של חברות הטכנולוגיה – אפל, סמסונג, שאיומי
- אם אתם צריכים שעון לפעילות גופנית, אז גרמין והחברות האחרות יכולות להתאים לכם.

השוואת מחירי הסלולר – ככה תבחרו את הרשת הטובה והזולה pixabay
גלקסי 9 – השוואת מחירים
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
9 או 10?
אם אתם מוכנים לוותר על המכשיר הכי חדשני, אתם יכולים לחסוך הרבה כסף. כאשר איפל, סמסונג וחברות הסמארטפונים האחרות, משיקות מוצר חדש, הן מוזילות את המחירים של המוצרים מהדור הקודם – דור קודם? לא ממש. מדובר במכשירים מצוינים רק שהזרקור עובר למוצר החדש, הביקוש למוצרים הישנים יורד, ואתם יכולים להרוויח מזה.
המוצרים האלו נמכרים לפעמים בחצי מהמחיר של המוצר החדש. לפעמים זה מאוד משתלם – אז המצלמה שלכם לא תהיה הכי הכי טובה בשוק; העיצוב יהיה סטנדרטי ולא הכי חדשני. אז מה?
המחיר של הדגם הישן צונח לקראת השקת החדש
הנה דוגמה למחירים של סמסונג בחודשים יוני- ספטמבר 2018, לקראת ההשקה של גלקסי 10 (פברואר 2019).
גלקסי 9 הושק במארס 2018. מדובר על דגמים של 64 ג'יגה, 128 ג'יגה ודגם של 9 פלוס, שמבטא מכשיר גדל יותר ותכונות צילום משופרות.
הגלקסי פלוס הוצע במארס בעלות של 4 אלף שקל, כעת אפשר לקנות אותו ב-3.4 אלף שקל, וסיכוי טוב מאוד שכל חודש המחיר שלו יירד, כך שעד ההשקה של סמסונג גלקסי 10, המחיר כבר יירד ל-3 אלף שקל, ואולי מתחת לזה.
מכשירי הגלקסי בעלות הנמוכה ביותר נמכרים ברשת אייבורי וברשת מחסני חשמל – גלקסי 9 בנפח 64 ג’יגה עולה כ-2.8-2.9 אלף שקל. באג מעט יקרה יותר.
המחיר של גלקסי בנפח 128 ג'יגה הוא 3-3.1 אלף שקל –כאן, סלקום ודינמיקה (חברה בת של סלקום) מציעות מחיר טוב ואחריהן אייבורי ורשת מחסני חשמל.
פלאפון ופרטנר יקרות
חברות הסלולר האחרות פלאפון ופרטנר, מציעות את המכשירים במחירים גבוהים ב-200-300 שקל מהמחירים ברשתות המוזכרות.
המחירים המוזכרים כאן הם המחירים של היבואן הרשמי. חשוב לדעת שיש גם ייבוא מקביל שמתפזר על פני עשרות ומאות חנויות ברחבי הארץ, והוא יכול להיות זול יותר בכמה מאות שקלים נוספים.
כמו כן, אפשר להוזיל את העלויות דרך רכישת המחכשיר באילת – בירת הסחר בסמארטפונים של ישראל. באילת לא משלמים מע"מ ולכן המחירים נמוכים משמעותית – בקיצור, אם אתם נוסעים לאילת, או שמישהו שאתם יכולים לבקש ממנו נוסע, זו הזדמנות לקנות מכשיר במחיר נוח.
תשלומים – מייקרים את המחיר!
כמו כן, חשוב להבין את שיטת התשלומים – יש חברות שמציעות לכם תשלומים רבים – עד 36 תשלומים חודשיים ויש כאלו שעוצרות ב-6 תשלומים, ואז , אם ברצונכם לשלם במספר רב של תשלומים – נניח 36 – יש לכם עלויות נוספות (בעיקר ריבית), כך שהמחיר בפועל הרבה יותר יקר מהמחיר הנקוב! רק לשם המחשה – מכשיר שקניתם ב-3 אלף שקל ב-36 תשלומים אצל חברה שאין לה את האפשרות של תשלומים ללא ריבית, עולה לכם אפקטיבית – מעל 4 אלף שקל.
גלקסי S10 – סמסונג לא מכינה הפתעה; הולכת בדרכי אפל
אייפון – למה זה כל כך יקר? ואיפה כדאי לקנות?
סין סובלת מאוד מלחמת הסחר מול טראמפ. העלאת המכסים בארה"ב לסחורה סינית, גורמת לירידה משמעותית במכירות של הסינים לארה"ב. כלפי חוץ, הממשל הסיני משדר – "הכל בסדר" ומעלה גם את המיסים על ייבוא סחורות. אבל נתוני המאקרו שדווחו בחודשים האחרונים מבטאים חולשה.
אז אולי המבהלך הזה הוא ניסיון להתמודד עם ההאטה, אבל ייתכן שזה גם איתות לטראמפ – משהו בסגנון – "עד כאן", הנה אנחנו גם מורידים מכסים.
הממשל הסיני דיווח על כוונתו להפחית מכסי ייבוא על מוצרי טקסטיל ומתכות, לרבות מוצרי פלדה, ל-8.4% מ-11.5%. ההפחתה תחול מ-1 בנובמבר. משרד האוצר הסיני דיווח גם על הפחתה של מכסי הייבוא על מוצרי נייר ועץ, מינרלים ואבני חן ירד מ-6.6% ל-5.4%. מדובר על כ-1,500 מוצרים, שבממוצע מכסי הייבוא עליהם ירדו מ-10.5% ל-7.8%. התעריף הכולל של מכסי הייבוא ירד ל-7.5% ב-2018, לעומת 9.8% ב-2017.
"הורדת המכסים תורמת לקידום הפיתוח המאוזן של סחר חוץ וקידום רמה גבוהה יותר של פתיחות לעולם החיצוני", נמסר ממשרד האוצר הסיני וזה בהחלט סוג של איתות לממשל האמריקני. במקביל, הממשל הסיני הצהיר על תוכניות להוריד את מכסי הייבוא גם על מכונות, ציוד אלקטרוני ומוצרי טקסטיל החל מ-1 בנובמבר.
כמו כן, הממשל הסיני הצהיר כי ייפעל להגדלת הייבוא השנה כדי להילחם במתיחות הגוברת עם ארה"ב במדיניות הסחר בין שתי המדינות.
נזכיר שבתחילת יולי הוריד הממשל הסיני את מכסי הייבוא על מגוון רחב של מוצרים, בהם לבוש, קוסמטיקה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים ומוצרי כושר.
מעבר להפחתה של מסי הייבוא, הממשל הסיני מרחיב את הזכאות לפטור ממס הכנסה למשקיעים זרים, שמשקיעים מחדש את הרווחים במדינה. הפטור, עד עתה, כלל רק סקטורים מסוימים, אך כעת הפטור כולל את כל הסקטורים. הפטור ממס נכנס רטרואקטיבית מה-1 בינואר השנה, כלומר – משקיעים ששלמו מס צפויים לקבל החזר.