חדשות    

נפל על העובדת שעון, תקבל פיצוי של יותר ממיליון שקל

pixabay

בעקבות התאונה הגישה תביעה נגד המעסיק ונגד חברת הביטוח. לדבריה, בעקבות התאונה היא נאלצה להפסיק את עבודתה ואף לדחות את לימודיה. אל תביעתה היא צירפה חוות דעת רופאים שלפיה נותרה לה נכות של 42% בעקבות התאונה.

תחליה החנות וחברות הביטוח לא הגישו כתב הגנה והסתפקו בהכחשות גורפות. אולם לאחר מכן הכירו בתאונה וטענו שגובה הפיצוי מוגזם. הנתבעות חזרו בהן מהגשת חוות דעת רפואית משלהן. הדיון נשאר על אחוזי הנכות של הצעירה.

הנתבעות לא חלקו על כך שלתובעת נותרה נכות קבועה בשיעור של 10% בגין חולשה במיקוד הראייה, כך שהמחלוקת התמקדה ביתר אחוזי הנכות, בגין שלושה מרכיבים: כאבי ראש, מגבלה בתנועות הצוואר וחולשה בפלג גוף ימני.

השופט קיבל את גרסת התובעת שנותרה לה נכות משוקללת בשיעור של 42%. לעניין זה השופט דחה טענה של הנתבעות, שלפיה אין לקבל את קביעותיו של המומחה מטעם התובעת בכל הקשור לאורתופדיה, שכן הוא אינו אורתופד אלא נוירוכירורג.

השופט ציין כי תחום הנוירוכירורגיה "קרוב עד מאד ונושק" לתחום האורתופדי, ולכן המומחה יכול להביע דעה גם על נכותה של התובעת באזורים בהם נפגעה.

.החברות טענו שכיום התובעת במצב תפקודי טוב, היא פעילה ספורטיבית, עושה סקי ורצה ריצות ארוכות. גם כאן השופט לא הסכים, וקבע כי גם הנכות התפקודית תעמוד על 42%, ובפסק הדין כתב "לאדם הנפגע בתאונה קיימת החובה המשפטית המוסרית והאנושית לפעול להקטנת הנזק שלו, לחזור ולחיות חיים נורמליים ככל הניתן ולמצות את חייו כמיטב יכולתו. אני סבור כי כך פועלת התובעת אשר ציינה בגילוי לב ובתום לב את שהיא עושה כדי לחיות את חייה"

 השופט הורה לנתבעות לשלם לתבועת סכום של 1,038,940 שקל, עבור הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת. הנתבעות אף ישלמו לתובעת שכ"ט עו"ד בסך 20% מסכום הפיצוי.

מהו אשם תורם ואיך הוא מפחית לכם מפיצויי נזיקין

מהי תאונת עבודה, מה לעשות במקרה שנפגעתם ומהן הזכויות שלכם?

קצבת נפגעי ונכי עבודה – כל השאלות והתשובות