חדשות    

עיריית תל אביב אישרה שורת הקלות על עסקים, בהן פטור אגרת שולחנות ואגרת לילה

עיריית תל אביב

עקב התפשטות נגיף הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות שהובילו לפגיעה נרחבת בעסקים ברחבי העיר, אישרה אמש, יום ב' 16 במרץ 2020, ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו את הצעת ראש העירייה למתן הקלות לבעלי העסקים בעיר.

בהמשך לאישור התקיים דיון בנושא של ראשי הערים החברות בפורום ה-15,  15 ערים חזקות, ובו התקבלה הסכמה כללית על מתווה ההקלות שיינתנו לעסקים בערים.ההקלות שיינתנו

 מתן פטור מתשלום אגרות בגין העמדת שולחנות וכיסאות ו/או בגין העמדת פרגוד:

הפטור יינתן לעסקים אשר יוכיחו, כי נסגרו בהוראת משרד הבריאות ולא עשו שימוש בשטח הרחוב.

מתן פטור מתשלום אגרת היתר לילה:

הפטור יינתן לעסקים אשר יוכיחו, כי שינו את מתכונת פעילותם בהוראות משרד הבריאות ולא פתחו את עסקם בשעות שצוינו בהיתר.

תקופת הפטור של ההקלות הנ"ל תיקבע על ידי מנכ"ל העירייה, בהתייעצות עם גזבר העירייה והיועץ המשפטי, בכפוף להוראות משרד הבריאות.

הקלות בתשלום הארנונה לכלל בעלי העסקים, המוסדות והעמותות בעיר:

עיריית תל אביב-יפו מרחיבה את ההקלות בתשלום הארנונה לכל העסקים, המוסדות והעמותות בעיר כך שתשלום הארנונה לחודשים מרץ- אפריל 2020 יידחה באופן אוטומטי וללא ריבית וישולם ב-1 למאי. בעלי עסקים המעוניינים לפרוס את תשלום הארנונה המדובר, יוכלו להגיש בקשה לפריסה של עד 6 תשלומים החל מיום ראשון, 22 במרץ.

הבקשה לקבלת ההקלות תתאפשר באתר העירוני  מתחילת שבוע הבא. ההקלות טעונות אישור של מועצת העיר

לדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "העסקים בעיר תל אביב-יפו מהווים את עמוד השדרה של הכלכלה העירונית. אנו קשובים למצוקתם של בעלי העסקים ולכן החלטנו על צעדים שיסייעו לעסקים לצלוח את תקופת המשבר הראשונה. בצד האישור במוסדות העירייה היה חשוב לייצר הסכמות כלליות לנושא בקרב ראשי הערים הגדולות בישראל. בעת הזו, ערכי הסולידריות ושותפות הגורל בין ראשי הערים הן בעלות חשיבות גדולה בצליחת המשבר".

משבר הקןרונה בבנקים: מעלים את הריבית לעסקים

בעלי עסקים, הכלים שיעזרו לכם לנהל עובדים מהבית

הקלות לעסקים העובדים עם הממשלה: צמצום לשוטף פלוס 30 ותשלום מיידי לפירעונות עד סוף החודש