חדשות    

פער של 20% בין הקמעונאיות בסל המוצרים החדש

משרד הכלכלה מציג 68 מוצרים נרכשים  ואת המחיר הממוצע עבורם אבל מתעלם מהפערים

משרד הכלכלה מציג  סל מוצרים הכולל  68 מוצרים בקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. המוצרים שנבחרים בסל  נקבעים לפי המדדים הללוך  מוצרים עיקריים בצריכה הביתית, מוצרים שרוכשים בכל  חמישוני ההכנסה ומוצרים שנמכרים כל השנה

המועצה לצרכנות בדקה מוצרים אלו בהשוואה בין הקמעונאיות השונות.

בין היתר מצאו כי יש פער של 17% בין רמי לוי לרשתות שופרסל  ומגה בעיר. כך  בדצמבר 2018 סל המוצרים ברמי לוי עלה  878 שקל לעומת 1059 שקל בשופרסל ובמגה. הפערים הגבוהים ביותר הם במחלקת הבשר,  וכן בדגים, פירות וירקות. המומחים  מוצאים את הסיבה בהבדלי איכות בין הרשתות השונות אבל אם נבחן מוצרים כמו טואלטיקה גם נראה פערים ניכרים,  שם יש פער של 20% בין הרשת היקרה יותר לזולה יותר. גם במזון היבש נמצא פער של 15% בין הרשת היקרה לזולה יותר.

משרד הכלכלה טען כי סל המוצרים החדש נועד לאפשר לצרכנים לקבל מידע פשוט ונגיד ביחס למחירי מוצרי צריכה שהם רוגשים באופן תדיר. בנוסף, הסל נועד ליצור עבור משרדי הממשלה כלי לזיהוי מגמות הדורשות העמקה ביחס ליוקר המחיה

הבעיה כאמור שהסל מציג תמונה חלקית של מחירים ממוצעים ולא מתייחס לפערים גדולים  העלות הממוצעת של סל המוצרים הנבחר עמדה בשנת 2017 על 1,090 שקל ובשנת 2018 (ינואר-אוקטובר) על 1,086

רשת Be של שופרסל זולה מסופרפארם ב-20% – וואוו!

האם אמזון מאיימת על שופרסל?

קופיקס מקטינה הפסדים; תהפוך ל;רמי לוי בשכונהt;