חדשות    

שתי חברות לחומרי בניין מואשמות שהעלימו מס בשווי 24 מיליון שקל

קרדיט: pixabay

רשות המסים הגישה  השבוע לבית משפט השלום בפתח-תקווה, שני כתבי אישום  נגד שתי חברות לחומרי בניין ובעליהן. כתבי האישום הוגשו על ידי עו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית של מכס ומע"מ מרכז, בעקבות חקירה שהתנהלה על ידי מחלקת החקירות מכס ומע"מ באר-שבע.

כתבי האישום מייחסים לחברות   עבירות של הפצת חשבוניות מס פיקטיביות וניכוי תשומות בהיעדר מסמכים בשנים 2013-2012, כשהיקף המס הנובע מהם, עומד על 23,788,614 מיליון שקלים.

חשבוניות פיקטיביות הן חשבוניות שגופים מסוימים מוציאים ושאינן מייצגות עסקת אמת – היא לא מדווחת למס הכנסה, היא לא מעידה על הכנסה אמיתית. כל הרעיון שלה הוא לייצר אצל מקבל החשבונית הוצאה ומול ההוצאה הזאת המקבל (מקבל החשבונית) מקזז מע"מ (מע"מ תשומות) וכן משלם פחות מס הכנסה. מדובר בעבירה משמעותית – הן בצד המנפיק את החשבוניות האלו והן בצד שמקבל את החשבוניות האלו.

לפי חוק מע"מ עסק מורשה מקבל רישיון להדפיס חשבוניות מע"מ שניתן להתקזז עליהן. כלומר, כל עסק רוכש חומר גלם (משלם מע"מ) ומוכר מוצר סופי (מקבל מע"מ) ובסוף החודש רשאי להעביר לרשות המסים את ההפרש של המע"מ. אלא שזה יותר משלושה עשורים שהמשק הישראלי מתמודד עם תופעה של חשבוניות פיקטיביות שמונפקות בשלל דרכים.

אחת הדרכים היא הדפסת חשבוניות גוף שלא קיים ומכירת חשבוניות כדי שהעסק הרוכש יוכל להתקזז בעזרתן. דרך שנייה היא הקמת חברה אמיתית ומכירת חשבונית על עסקה שאיננה קיימת, כדי להזדכות במע"מ.

קראו עוד:

קיזז חשבוניות פיקטיביות, יישב במאסר שלוש שנים

חברת שיפוצים מואשמת בהנפקת חשבוניות פיקטיביות בסך 4 מיליון שקל