תוך ארבע שנים אישרה 52 תוכניות עם כ-164 יחידות דיור – שהן כ-35% מכלל יחידות הדיור שאישרו מוסדות התכנון
לפי הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) היא עמדה ביעדים: בתוך ארבע שנים אישרה 52 תוכניות עם 164,055 יחידות דיור – שהן כ-35% מכלל יחידות הדיור שאישרו מוסדות התכנון. היעדים שהוצבו לוועדה, לעומת זאת, היו רק 30% מכלל התוכניות. כך לפי דוח הפעילות השנתי ל-2018.
הוותמ"ל הוקמה בשנת 2014 במטרה לקצר את משך הזמן הנדרש לאישור תוכניות בנייה למגורים. מהנתונים של הוועדה הזמן הממוצע לאישור תוכנית בוותמ"ל הוא 11 חודשים; לפי נתוני מנהל התכנון, 75% מהתוכניות שאושרו בוועדות המחוזיות בשנת 2018 אושרו בתוך כ-18 חודשים – וזה בדיוק פרק הזמן שהן נדרשות לעמוד בו לפי תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה. לשאר התוכניות נגרש יותר זמן..
הוועדה אישרה בשנה שעברה כ-60 אלף יחידות דיור ב-15 תכניות שקיבלו תוקף – מדובר בגידול של 150% לעומת 2017, אז אושרו 41,802 יחידות דיור. לפי מינהל התכנון, אושרו כ-15 אלף יחידות דיור, כולל התוכניות שאושרו בוועדות המקומיות – 25% יותר מ2017.
ב-30 מהתוכניות כבר החל שיווק מגרשים לבנייה של 34.5 אלף יחידות דיור, רובן באזורי ביקוש. כ-36 אלף יחידות דיור מיועדות להשכרה לטווח ארוך, מהן 18 אלף במחיר מופחת. כך לפי חוק הוותמ"ל, המחייב הקצאת אחוז מסוים מהקרקעות המשווקות במסגרת התוכניות שמאשרת הוועדה, עבור השכרה במחיר מופחת..
יו"ר הוותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר, אמר: "בשנה הקרובה צפויה הוועדה להרחיב את תחום פעילותה לקידום תוכניות אסטרטגיות על קרקעות מרובות בעלים ואישור אלפי יחידות דיור בתכניות להתחדשות עירונית".
דרור בוימל, מנהל תחום התכנון בחברה להגנת הטבע האשים את ותמ"ל בפגיעה בסביבה: "הוותמ"ל מתכננת עשרות אלפי יחידות דיור למגורים באזורים ללא ביקוש, ומקדמת שכונות ענק שאינן רלוונטיות לחלוטין לפתרון משבר הדיור. אנו סבורים כי יש להפסיק את פעילותה"
לדברי שר האוצר, משה כחלון, לעומת זאת "אחד הגורמים למשבר הדיור איתו אנו מתמודדים היום הוא החוסר במלאי התכנוני. מהלך הגדלת היצע יחידות הדיור תוך דגש עלל לתכנון איכותי בשנים האחרונות, הינו פרי עבודה מאומצת של מוסדות התכנון ובהם הוותמ"ל. מהעבודה המצוינת שעושה הוותמ"ל היום ייהנו בעתיד הזוגות הצעירים במדינת ישראל".
מתוך חוק הוותמ"ל:
חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה), תשע"ד-2014*
פרק א': מטרה ופרשנות
מטרת החוק
1. חוק זה בא לקבוע, כהוראת שעה, הסדרים מיוחדים לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, לרבות לשם השגת מטרות אלה:
(1) הגדלה מהירה של היצע יחידות הדיור;
(2) יצירת היצע של יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך;
(3) יצירת היצע של יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך במחיר מופחת.
הותמל – מה זה? והאם זה יכול להוריד את מחירי הדירות?
קבוצת הרכישה יונייטד שרונה הציעה הצעה יקרה מאוד על הקרקע, אך הסכום היה גבוה מדי, ושורת ליקויים, נטען, הביאו להתרסקותה
יונייטד שרונה הייתה קבוצת הרכישה היקרה בארץ. היא רכשה קרקע במרכז תל אביב ב־1.24 מיליארד שקל, אך לא ידעה כמה תעלה לה הבנייה.כך התגלה בדיונים המשפטיים בתביעות שהגישו 24 מחברי הקבוצה. כמו כן התגלה שהחברה שארגנה את הקבוצה, מינהל מגורים ישראל, נתנה תנאים מיטיבים לחלק מהחברים וחרגה במאות מילוני שקלים עוד לפני התחלת הבנייה.
הבעיה הגדולה הייתה מחסור ב"דו"ח האפס", דו"ח כלכלי של שמאי המספק הערכת עלויות ראשונית למיזמי נדל"ן. מטרת הדוח לבחון כדאיות כלכלית של פרויקט, וזהו המסמך החשוב ביותר שדורשים בנקים מלווים בטרם יחליטו על הענקת אשראי.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
גירעון של מאות מיליוני שקלים
הכשלים הניהוליים והרשלנים הובילו את קבוצת הרכישה לגירעון של מאות מיליוני שקלים עוד לפני שלב הבנייה. התביעות, על סך 40 מיליון שקל, הוגשו נגד המארגנת מינהל מגורים, נגד משרד עורכי הדין זהבי בלאו ושות', שליווה את הקמת הקבוצה, וכעת מבקשים התובעים לצרף לרשימת הנתבעים את חברי נציגות הפרויקט בטענה כי היו שותפים לכשלים.
התביעות הוגשו בהדרגה בשנים 2017-2016 לשני בתי משפט בתל אביב, השלום והמחוזי. אומנם הדיון המשפטי טרם הוכרע, אך בדיונים נחשפו עדויות ומסמכים המציגים ההחלטות התמוהות שהתקבלו כבר בתחילת הדרך.
3 מיליון שקל נותרו בקופה
לפי התביעה, למנהלי הקבוצה לשעבר לא הייתה סמכות להגיש הצעת רכישה כה גבוהה לקרקע. עוד טענו כי כאשר הוגשה ההצעה כבר ידעו מנהלי הקבוצה כי הם עומדים לחרוג בעשרות אחוזים מהאומדן. יאיר מורט, אחד השותפים בחברה שנתן עדות בבית המשפט, נשאל במהלך עדותו כיצד ערכה החברה את האומדן של עלות הפרויקט בטרם ניגשה למכרז על הקרקע. מורט אמר "זו הצעת עבודה של קבלן בשם דורי, שנתן תחשיבים שנראו לנו מבוססים". מורט הודה גם כי תקציב הפרויקט תוכנן ללא חוות דעת של שמאי, אך טען שלו ניסיון רב בתחשיבים מסוג זה.
רואה החשבון העיד כי בקופת הקבוצה נותרו 3 מיליון שקל בלבד. לדבריו, חברי הקבוצה שילמו כבר 92% מעלות הפרויקט על פי האומדן המקורי, שהיה 1.64 מיליארד שקל, וכי כבר קיים אומדן הגבוה ב־40%. לדבריו, אם לא תאשר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תוספת דירות במסגרת הקלת שבס, הסכום הנוסף שתידרש הקבוצה לשלם יהיה גבוה ב־60%.
הוא נשאל כיצד האומדן הגיע ל־1.64 מיליארד שקל, כשרק עבור הקרקע הציעה הקבוצה 1.24 מיליארד שקל, וכאשר ברור שלא ניתן לבנות את הפרויקט ב־400 מיליון שקל – על כך השיב כי גורמים חיצוניים, כמו מצבו של שוק דירות היוקרה, הם שהכריעו..
מספר מצומצם של רוכשים שולט ב-100 דירות
מעדותו של רואה החשבון עלה חשד בקרב חלק מהרוכשים כי חלק מחברי הקבוצה נהנים מתנאים מיטיבים. וענה לשאלה שהציגו בפניו: "מינהל מגורים הסכימה שאצטרף לקבוצה בהנחה של 25% מהאומדן המקורי". וגם ציין שקיבל אופציה שמינהל מגורים תרכוש ממנו את הדירה בחזרה.
עוד עלה מעדותו כי חלק מחברי הקבוצה מחזיקים בייפויי כוח עבור מספר גדול של דירות, שמעניקים להם משקל גדול בכל הצבעה, שכן משקל הצבעתם מוכפל במספר הדירות שברשותם..
. לטענת התובעים, העדויות לגבי חברים אלו מוכיחות כי מספר מצומצם של חברים שולטים בהצבעה עבור כ־100 דירות, שהן חלק משמעותי בפרויקט .
אין ביטוח
לאחרונה ביקשו הנתבעים מחברת כלל להפעיל את פוליסת הביטוח ואף להרחיבה ל־100 מיליון שקל. חברת כלל סירבה, ובמכתב ששלחה למייצגים במאי 2018 העלתה האשמות חמורות לגבי התנהלותם. היא סירבה לתת כיסוי גורף, אלא אם המייצגים יחתמו כי יסתפקו ב־20 מיליון שקל. משום שהמשרד המייצג סירב, אין כיסוי ביטוח פעיל.
כלל האשימה את החברה : "בעת כריתת הסכם הביטוח ידעתם על הליקויים, הכשלים והבעיות הנטענים בתביעה כמו גם על התלונות שהופנו נגדכם, וכן ידעתם כי אלו עלולים לשמש עילה לתביעה נגדכם בגין רשלנות מקצועית. על כן התביעה היא בגדר מקרה ביטוח שבעת כריתת הסכם הביטוח כבר קרה, ועל כן הסכם הביטוח ביחס אליה בטל. הפרתם את חובת הגילוי כלפי חברתנו בשלב חיתום הפוליסה, מסרתם לנו תשובות לא כנות ולא מלאות בעניינים מהותיים, והסתרתם מאתנו עובדות".
בינתיים התברר שיש ניגוד עניינים במשרד המייצג, משום שגם התובעים ביקשו שייצג אותם בענייני מיסוי. זו התשובה שנינתה מלשכת עורכי הדין למקרה: א: "ועדת האתיקה המליצה לעורך הדין הפונה להתפטר מייצוג הרוכשים שהגישו נגדו תביעה, ובמידה שלא ניתן יהיה להמשיך לייצג חלק מקבוצת הרכישה בלבד – הומלץ להתפטר מייצוג הקבוצה כולה". במשרד עורכי הדין לא שעו להמלצה.
עוד נמסר: "לאחרונה יצא תזכיר חוק קבוצות הרכישה. אם רק חלק מהדברים שמנסים לתקן שם היו חלים על הקבוצה הזו, מצב הרוכשים היה טוב יותר.
תגובת מינהל מגורים ישראל: "מפליא בעינינו כיצד הליך משפטי נגד מינהל מגורים, שנדחה, תוך דחיית טענות הסרק שעליהן הושתת (בדבר תרמית ורשלנות, כביכול), משמש ככלי לניגוח נגד מינהל מגורים. ערעור שהוגש בנושא אף נדחה על ידי בית המשפט העליון. בפועל, ההצעה שהוגשה ביחס למגרש בשרונה היתה גבוהה באחוזים בודדים בלבד מההצעה השיניה באותו מכרז (הצעתה של חברת גינדי), דבר המעיד על סבירותה של ההצעה.
"להצעה קדמה עבודת הכנה ממושכת, והיא נתמכה בין היתר גם בנתוני העסקה של המכרז על המגרש הסמוך, שגם אליו מינהל מגורים גיבשה קבוצת רכישה והגישה הצעה שבועות בודדים בלבד קודם לכן, בהתבסס בין השאר על הצעת מחיר מחייבת מחברה קבלנית מוכרת. תנאי פנימי של הקבוצה היה כי לא תוגש הצעה למכרז אלא אם נמכרו זכויות ל-90% מהיחידות ששווקו (בהתאם לתב"ע שחלה נכון למועד המכרז), והוכח עובדתית כי כך אכן היה. למעשה, טענותיהם של מיעוט חברי קבוצה אלו נדונו ונדחו במספר הליכים (בחלקם כבר על הסף), על ידי לא פחות מארבעה מותבים שונים בבית המשפט המחוזי בת"א ובבית המשפט העליון".
קבוצת רכישה יונייטד שרונה – חשבו שקנו דירה בת;א ב-2.8 מיליון, אבל זה יגיע ליותר מ-4 מיליון שקל
חוק ענבל אור: אפשר לצאת מקבוצות רכישה
אזרחים ותיקים הם כל מי שהגיע לגיל פרישה. איך מקבלים תעודת אזרח ותיק? מה המשמעות שלה? ועוד
לפי חוק האזרחים הוותיקי,ם אזרח ותיק הוא תושב ישראל שהגיע, לפי הרישום במרשם האוכלוסין, לגיל פרישה. ומה זה גיל פרישה?
גיל הפרישה עבור גבר הוא 67 שנים ועבור אישה 62 שנים.
תעודת אזרח ותיק – מגיעה אליכם אוטומטית
תעודת אזרח ותיק נשלחת אל האזרח הוותיק אוטומטית. כל מי שמגיע לגיל האמור מקבל אוטומטית תעודה. אם הכתובת הקיימת במרשם האוכלוסין אינה מעודכנת, אפשר להגיש בקשה מקוונת במשרד הפנים או במשרד הממשלה. חשוב לדעת שהתעודה תקפה רק אם – התעודה נושאת את תצלום בעליה; והתעודה מוצגת עם תעודה מזהה הנושאת תצלום, שנקוב בה תאריך הלידה של בעליה להוכחת הגיל.
אפשר גם להנפיק תעודת אזרח ותיק הנושאת את שם האזרח הוותיק בלועזית. תעודת אזרח ותיק זו מקנה הנחות בחוץ לארץ בהתאם לכללים החלים במקום.
אם לא התקבלה התעודה בזמן, אבדה או נגנבה, וגם אם תרצו כי התעודה תישא את תמוננת הרישיון, או שצריך להחליף תעודה עקב טעות בפרטים,וגם כדי להחליף תעודה ישנה בחדשה, ניתן ליצור קשר באחת הדרכים האלו:
ראשית מלאו טופס מקוון לבקשת אזרח ותיק באתר המשרד לשוויון חברתי. אם עדיין קשה אפשר
- למלא את הספח בתחתית המכתב שנשלח אליכם לקראת גיל פרישה ולשלוח את הספח בפקס 02-6547049 או סרוק בדואר אלקטרוני.
- אם לא קיבלתם ספח או קוד, אפשר לפנות לטלפון 02-6547025 או לשלוח דואר אלקטרוני ולבקש תעודה עם תמונה (אבל הוסיפו בבירור מספר תעודת זהות ומספר טלפון סלולרי). לאחר קליטת הפרטים במערכת יישלח אליכם מסרון ובו קוד וקישור. על הקישור יש ללחוץ ולאשר את השימוש בתמונה. לסיוע בהפעלת הקוד שבמסרון ניתן לפנות למוקד לאזרחים ותיקים בטלפון 8840* שלוחה 4. המשרד זמין משמונה בבוקר עד ארבע בערב.
אזרחים ותיקים זכאים לסיוע עד סיוא מלא בארנונה, לגמלת סיעוד, סיוע בדיור מוגן, הקלות במס הכנסה ועוד.
אזרחים ותיקים: כך תבטלו רכישה באינטרנט או בטלפון
מעודכן ל-02/2019
האפליקציה יכולה להראות למשתמש את עוצמת רעשי הרקע שקיימים בחדר ועשויים להשפיע על התמלול, כך שהוא ידע אם החדר רועש מדי לתמלול ואת עוצמת הדיבור של המשתתפים בשיחה
גוגל שיחררה את אפליקציית התמלול החדשה שלה וזו מסוגלת לתמלל את הנאמר בחדר בזמן אמת באמצעות כמה טכנולוגיות מוצלחות של החברה.
מנגנון ה-ASR (קיצור של automatic speech recognition) של גוגל הוא כלי שמשמש את החברה בכלים שונים שלה. וודאי נתקלתם בו בתמלול האוטומטי של סרטוני יוטיוב, או אפילו בהודעות מוקלטות. אבל הפעם יש חידושים גם חברתיים בדמות אפליקציה חדשה בשם ״Live Transcribe״. כדי ליצור את האפליקציה, גוגל חברה לאוניברסיטת גאלדט, האוניברסיטה היחידה בעולם שתוכניות הלימודים והשירותים שלה מותאמים במיוחד לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה, והתוצאה קולעת למדי.
ברגע שמפעילים את האפליקציה, היא מתחילה להאזין לנאמר בחדר, וברגע שהיא מזהה דיבור, היא מתחילה לתמלל את הנאמר לכדי טקסט, שניתן לשנות את גודלו ולבחור את בהירות הרקע. האפליקציה יכולה להראות למשתמש את עוצמת רעשי הרקע שקיימים בחדר ועשויים להשפיע על התמלול, כך שהוא ידע אם החדר רועש מדי לתמלול ואת עוצמת הדיבור של המשתתפים בשיחה. כמו כן ניתן להפעיל מנגנון אשר ירטיט את המכשיר אם מישהו בחדר החל לדבר שוב אחרי שחלה הפסקה של יותר מ-10 שניות בשיחה.
האפליקציה תומכת ביותר מ-70 שפות אשר מכסות יותר מ-80% מאוכלוסיית העולם, כולל עברית .
כרגע האפליקציה נמצאת בשלב בטא,אפשר להרשם לרשימת המתנה באתר, ובינתיים ניתן להוריד בקלות את האפליקציה דרך חנות ה-Play. באנגלית האפליקציה מדויקת מאוד ומהירה מאוד, ממש כמו מנגנון הכתוביות האוטומטיות ביוטיוב, וגם מפסקת את המשפטים. התמיכה בעברית לא רעה אף היא, ובשלב זה טועה רק במספר קטן מאוד של מילים. אבל בעברית אין תמיכה בסימני פיסוק, כך שמשפטים עלולים לצאת קצת מבולבלים ונטולי הקשרים.
גוגל משתמשת גם במנגנוני הבנת ההקשרים שלה במשפטים, והטקסט לעיתים מתוקן בדיעבד, לאחר שהמערכת הצליחה להבין שהיא טעתה. בשלב זה לא ניתן להעתיק את הטקסט ולהעביר אותו בקלות בין אפליקציות, כך שאם תכננתם לתמלל משהו ולהעתיק אחר כך למחשב או לטלפון, זה מוקדם מדי.
גוגל פיי, שירות התשלומים של גוגל, ייכנס לארץ
גוגל – כל הדרך מהנפקה כושלת לגורילה של הגורילות
מעודכן ל-02/2019
האתר אינדקס את כל מחירי מוצרי אפל מחנויות ה-אונליין, והוא יודע להמיר את כל התוצאות למטבע אחד לפי בחירתכם.
חושבים לקנות מוצר של אפל? רוצים לקנות אייפון, אייפד, מקבוק וכדומה אבל המחירים בארץ גבוהים? הכירו את מדד אפל, שמשווה את מחירי מוצרי אפל בעשרות מדינות ברחבי העולם.
האתר החדש, The mac ndex עושה את המשימה הפשוטה אך החכמה של לעזור לכם להשוות בין מחירי מוצרי אפל במדינות שונות ברחבי העולם: כל שעליכם לעשות הוא לבחור את המוצר שאתם מעוניינים להשוות כמו מכשירי האייפון החדשים, ובהם האייפד פרו או האייפון האחרון. האתר אינדקס את כל מחירי מוצרי אפל מחנויות ה-אונליין, והוא יודע להמיר את כל התוצאות למטבע אחד לפי בחירתכם. האתר גם וחוסך לכם את חישוב המיסים שמחכים לכם .
לאחר בחירת המוצר האתר ימיין עבורכם את מדינות העולם – מהזולה ביותר ליקרה ביותר. האתר לא אינדקס את מחירי מכשירי אפל בישראל, כי אין כאן חנות רשמית אונליין ובשל כך המחירים בישראל מגוונים. אבל לרוב המחירים בישראל הם גבוהים כמו באירופה. אם כבר יש מדינת יעד, כדאי לכם לסמן אותה בבאר העליון של האתר, ואז בכל תוצאת חיפוש תוכלו לראות מיד את דירוג המדינה שלכם בצורה בולטת ונוחה. המפתח המלזי של האתר, וואפיק רודזואן, הודיע כי הוא מתכנן לאפשר למשתמשים לדווח על מחירים גם במדינות שבהן אין חנויות רשמיות של אפל.
מחירי האייפוד פרו נראים כך:
|
1 |
?? Australia 10% GST -10% |
₺6.623 ₺6.021 $1,749 AUD |
|
2 |
?? Norway 25% VAT -25% |
₺7.663 ₺6.130 12.390 kr |
|
3 |
?? Hong Kong No tax data |
₺6.156 $9,099 HKD |
|
4 |
?? Japan 8% VAT -8% |
₺6.232 ¥128,800 |
|
5 |
?? Singapore 7% GST -7% |
₺6.714 ₺6.274 $1,719 SGD |
|
6 |
?? South Korea 10% VAT -10% |
₺6.914 ₺6.285 ₩1,469,000 |
|
7 |
?? Finland 24% VAT -24% |
₺7.838 ₺6.321 €1.299 |
|
8 |
?? Spain 21% VAT -21% |
₺7.657 ₺6.328 €1.269 |
ומחירי מק בוק אייר כך:
|
1 |
?? Australia 10% GST -10% |
₺7.002 ₺6.365 $1,849 AUD |
|
2 |
?? Hong Kong No tax data |
₺6.427 $9,499 HKD |
|
3 |
?? Japan 8% VAT -8% |
₺6.522 ¥134,800 |
|
4 |
?? Singapore 7% GST -7% |
₺6.987 ₺6.530 $1,789 SGD |
|
5 |
?? Taiwan 5% VAT -5% |
₺6.821 ₺6.496 $39,900 TWD |
|
6 |
?? Norway 25% VAT -25% |
₺8.343 ₺6.674 13.490 kr |
|
7 |
?? Thailand 7% VAT -7% |
₺7.171 ₺6.702 ฿42,900 |
|
8 |
?? Finland 24% VAT -24% |
₺8.321 ₺6.710 €1.379 |
המטרה של החברה: למנוע מלקוחות שרגישים למחיר לרכוש טלפונים לא חכמים
בגלל המפרט הפשוט שיאומי מציעה את הרדמי גו תמורת 80 דולר. מכשירי היוקרה הם לא התחום שלה. מכשירים זולים לעומת זאת – שם היא שולטת, ועתה היא חושפת מכשיר חדש שגם הוא בפלטפורמת אנדרואיד של גוגל, והוא המכשיר הזול ביותר של החבררה עד כה.
רדמי גו מתבסס על פלטפורמת אנדרואיד גו, הגרסה הרזה של מערכת ההפעלה. גוגל פיתחה את הגרסה הזו במיוחד למכשירים עם מפרט חלש יחסית – כמו למשל מכשירים עם זיכרון RAM מקסימלי של 1GB – כדי שגם הם יוכלו להריץ גרסה יחסית מעודכנת של אנדרואיד, בלי לקרטע או להיתקע.
מחיר ההשקה של המכשיר החדש הוא 80 דולר בלבד – מחיר שאפילו במונחים של שיאומי נחשב לנמוך. שיאומי מציגה את המטרה של החברה: למנוע מלקוחות שרגישים למחיר לרכוש טלפונים לא חכמים, אך גם לאפשר להם ליהנות ממערכת הפעלה יותר מעודכנת ויותר מאובטחת.
מה כולל המפרט הזול? מסך מגע בגודל 5.0 אינץ’ ברזולוציית 1280×720 וביחס 16:9, כשבתוך המכשיר מתחבאת ערכת שבבים מסוג Snapdragon 425 עם מעבד מרובע-ליבות במהירות 1.4GHz וזיכרון RAM צנוע בנפח 1GB בלבד. נפח האיחסון הפנימי מוגבל ל-8GB, אבל אפשר להשתמש בכרטיס microSD. מערך הצילום של המכשיר מתבסס על מצלמה אחורית בודדת ברזולוציית 8MP ומצלמה קדמית של 5MP.
למרות המפרט הבסיסי, לסוללה של המכשיר קיבולת של 3,000mAh, שצריכה לספק ביצועים יפים. מבחינת תוכנה, מגיע המכשיר עם אנדרואיד Go אוראו 8.1. לא 9.0 פאי, אבל סביר בהחלט בהתחשב בעובדה שגם מכשירים שעולים פי 5 ממנו לא זכו לעדכון לפאי מסמסונג או LG למשל., הפעם המכשיר לא יושק רק בסין ובהודו, אלא יזכה להשקה גלובלית שכוללת גם את אירופה – שם הוא יימכר תמורת 80 אירו. על פי ההערכות בתקשורת, המכשיר יגיע גם לישראל בקרוב ומחירו ינוע סביב ה-450 שקל ביבוא רשמי ופחות ביבוא מקביל.
אפל כבר לא בראש: שיאומי מובילה בתחום המחשוב הלביש
מעודכן ל-02/2019
בשלב ראשון התשלום יהיה רק באתרים, לאחר מכן יהיה בסמארטפונים. השירות יחסוך מילוי טפסים ועמלות לבתי העסק
גוגל נמצאת בעיצומו של סבב פגישות לצורך השקת שירות גוגל פיי בישראל. תושבי ישראל עדיין נאלצים לשלם עם כרטיסי אשראי ומזומן למרות שבעולם האמצעים הדיגיטליים שכיחים. על פי דיווחים בתקשורת בקרוב נוכל לשלם בפשטות ובמהירות עם מכשיר האנדרואיד שלנו באמצעות שירות התשלומים גוגל פיי.
נמסר כי נציגים של גוגל העולמית החלו, לצד צוות של גוגל ישראל, בסבבי פגישות עם רגולטורים, נציגי בנקים, חברות כרטיסי האשראי וגופים נוספים. הפעלת שירות גוגל פיי בישראל צפויה לקראת סוף 2019, אז תתחיל גוגל להשיק את אפשרות התשלומים באמצעות גוגל פיי באתרים. בהמשך, גוגל תרחיב את השירות ותאפשר תשלום גם באמצעות הסמארטפון במקום כרטיס אשראי או מזומן.
איך להשתמש בגוגל פיי?צריך לקשר בין כרטיס האשראי הפיזי לבין האפליקציה, ונשמרים פרטי הכרטיס בחשבון הגוגל של המשתמש, כמו בפייפאל. לאחר מכן, באתרי קניות אשר תומכים בגוגל, לוחצים על כפתור ה״שלם באמצעות GPay״, בוחרים כרטיס וכתובת לחיוב או משלוח, וגוגל כבר תבצע את הסליקה המאובטחת ללא טפסים ומילוי פרטים בכל רכישה, גם לא בפעם הראשונה. השירות ללא עמלות מבית העסק או מהמשתמש אך היא מסתייעת באיסוף מידע על המשתמשים שעוזר לה להנגיש מודעות פרסומת מדויקות יותר על פי הרגלי הרכישה של המשתמש.
בשלב זה לא ידוע אם שאר הפיצ׳רים של גוגל פיי יגיעו לישראל: במקומות מסוימים גוגל פיי משמש מעין רב-קו, ללא צורך בכרטיס נוסף; גוגל מאפשרת גם שימוש ב-GPay להעברת כסף בין משתמש למשתמש, בדומה לאפליקציות בנק כמו ביט פפר פיי ופייבוקס; גוגל מאפשרת שימוש באפליקציה גם לשמירה של כמעט כל כרטיס אחר כמו כרטיסי קולנוע, כרטיסי טיסה, כרטיסי מועדון ואפילו שולחת התראה למשתמש כאשר הוא נכנס לחנות בה יש לו כרטיס מועדון או הנחה.
אם תצליח גוגל, ייתכן כי גם השירותים המתחרים בגוגל בתחום התשלומים ייכנסו גם הם לארץ, כמו אפל פיי של אפל, או שירות סמסונג פיי המאפשר תשלום באמצעות מכשירי סמסונג גם בעמדות אשר אינן תומכות בתשלומים באמצעות קירבה, אלא בכל מסופון אשר תומך בכרטיס אשראי סטנדרטי. גוגל כבר החלה בסוג של הפעלה מינימלית של שירות גוגל פיי בישראל בשנה שעברה לאחר שהעבירה את מערכת התשלומים של Waze Carpool (שהיא חברת בת של גוגל) למערכת גוגל פיי.
בכך גוגל בולעת את המותגים שלה גוגל וואלט וגם אנדרואיד פיי . שתי אפליקציות יהיו כעת חלק אינטגרלי מהאפליקציה החדשה, אנדרואיד פיי משנה את שמה ותיקרא מעתה גוגל פליי, ארנק גוגל ייקרא בינתיים Google Pay Send לצורך המיתוג החדש.
אבל לא צריך להוריד אפליקציות חדשות, בעדכון הבא שתיהן ישתנו בהתאם. כמו כן, כל הפרטים יישמרו ולא צריך לערוך שינויים חדשים.
גוגל תיכנס לתחום החדש והתחרותי של אפליקציות התשלומים. כיום ביט של בנק הפועלים כבר עוקפת את כרטיסי האשראי בסכום ההעברה הממוצע לעסקה, 260 שקלים לעומת 230 שקלים. אחריהם האפליקציות פפר פיי של בנק לאומי ופייבוקס של דיסקונט.
תחום האשראי יהיה תחרותי אף יותר לאחר שרפורמת שטרום תיכנס לתוקפה, ובה הבנקים יופרדו מחברות האשראי וינפיקו כרטיסי אשראי בנפרד. אך לא בטוח כמה כרטיסי אשראי יהיו מהותיים בקרוב לאור זה שהפיקוח על הבנקים העלה את תקרת התשלומים באפליקציות לאחרונה, ונראה ששם תהיה התחרות האמיתית.
אפליקציות התשלום של הבנקים – האם הן תחרות לחברות כרטיסי האשראי?
אפליקציית התשלומים של דיסקונט תגדיל את תקרת התשלומים ל-150 אלף שקל
מעודכן ל-02/2019
ג'ימייל או אאוטלוק? קלאוד או אסטרו? הכול על אפליקציות המייל שלכם
פעם דואר אלקטרוני היה עיקר התקשורת באינטרנט. עם השנים החליפו אותו מוצרים "מתקדמים" יותר. בהתחלה זה היה הפורומים, אחר כך מסנג'רים בסיסיים, אחר כך מסנג'ריים מתקדמים יותר, אחר כך הרשתות החברתיות, והווטאסאפ.
המייל משמש כיום בעיקר כתחליף לדואר, או לתקשורת בעבודה, תקשורת שדורשת רשמיות. תקשורת בין משפחה וחברים עברה לוואטסאפ ולרשתות חברתיות. ולמרות שהמייל איבד מכוחו, הוא עדיין בגדר חובה וחלק משמעותי מהפעילות השוטפת שלנו במשך היום הוא שליחה וקריאה של מיילים. ולכן, חשוב לבחור את המייל והאפליקציית מייל הטובות.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
gmail
האפליקציה החינמית האהובה על הגולשים. עבור משתמשי אנדרואיד היא ברירת המחדל בשל סנכרונה עם שאר הכלים של גוגל והממשק הפשוט והנוח. באפליקציה מעודכנת תוכלו לאחד את כל הודעות הדואר הנכנסות ממספר תיבות שונות, אלו כוללות גם חשבונות שאינם מבוססי ג’ימייל וניתנים להזנה דרך POP3 או IMAP. החיסרון הוא שמשתמשי אייפון יכולים להשתמש בינתיים רק בתיבת הג'ימייל ולא בכל ההודעה בתיבה אחת – אבל יכולו לקבל התראות מהן.
כמו כן אפשר לראות אפליקציות שונות כגון לוח שנה של גוגל, הערות/פתקים של גוגל ואוגל משימות – המאפשרת ניהול המשימות שלכם.
outlook
אאוטלוק אמנם שחקנית ותיקה בתחום הדסקטופ אבל כאפליקציה היא די חדשה, בין היתרונות שלה הודעות מהירה לארכיון או דחיית הודעות לזמן מאוחר יותר המבוצעות על ידי מחווה פשוטה של גרירת האצבע לאחד מצידי המסך.
צפיה מהירה דרך תפריט מרכזי גם בלוחות השנה, בקבצים המצורפים להודעות המייל השונות ואפילו באנשי הקשר . אאוטלוק חביה על ארגונים . לאפליקציה יתרונות רבים: תקנה קלה ומהירה. ממשק משתמש נקי ובהיר.הסתגלות מהירה לממשק (דומה בכול הפלטפורמות). חיפוש מיילים ואנשי קשר בצורה קלה ונוחה.5. אפליקציה רשמית של מיקרוסופט. החיסרון שאם אתם עובדים בגרסאות ישנות של חלונות, היא לא תומכת בהם וכן היא לא נהנית מחבירה לכל הממשקים שבעלי חשבון ג'ימייל זכאים להם.
astro
אסטרו היא למעשה מעין בוט של דואר אלקטרוני. היא מזהה דייור תכוף ושואלת אם תרצו לבטל אותו. היא מזהה אם ההודעות תכופות ומתריעה על הודעות שלא עניתם להן. אבל הפיצ'ר הכי מגניב שלה היא שאפשר לשאול אותה שאלות כמו סירי בלי קשר למייל ולקבל תשובות.
mailbox
אפליקציה שנועדה לסמארטפונים. אפליקציה זו מבוססת על מחוות, כלומר באמצעות החלקת האצבע תוכלו להעיבר מייל לארכיון, לתייג תחת קטגוריה, למחוק ועוד.
אלא שהאפליקציה האפליקציה מוגבלת לשימוש עם חשבונות Gmail או iCloud .
cloudmagic
אפליקציית המייל Cloud Magic משלבת לא רק אפשרות עבודה עם רבים משירותי המייל הקיימים , אלא גם עם שלל שירותים צד שלישי כמו אופיס 365, Evernote, Pocket, Trello, OneNote, SalesForce ועוד.
הקישור לשירותים צד שלישי מאפשר ליצור רצף עבודה מהיר יותר. אפשר לשלוח משימות ישירות מהמייל לשירותים בהם אתם עושים שימוש, או לשמור מיילים הדרושים לצרכי עבודה לשירותים כמו Pocket או Evernote. שירותי הצד השלישי מוצגים ככרטיסיות בתוך האפליקציה עצמה, כך שניתן לשלוח את הדרוש מתוך המייל החוצה ולהמשיך לעבוד.
סיכום
על אף היתרונות החלקיים שיש באפליקציות האימייל השונות החיבור של ג'ימייל עם ממשקים רבים וכן שירותי הגיבוי והסנכרון שלה הופכים אותה למועדפת על רוב הציבורנו. אמנם, נראה שבעתיד כל האפליקציות יעתיקו זו מזו ויתחברו בינהם. אבל זה כמובן לא בטוח, ומעבר לכך – בהווה באופן ברור האפליקציה של גוגל מנצחת.
מהן האפליקציות הכי מכניסות ל-2018
כמה הרוויח מי שהשקיע בגוגל בהנפקה?
פי 35!
המספרים של גוגל: מאז ההנפקה ועד היום; מה האיומים על גוגל? איך זה קשור לענייני מס? ומה שיעור ההקלקות המזויפות ברשת?
בתחילת 2004 הסתובבה הנהלת גוגל בין הבנקים להשקעות וניסתה למכור להם את הסחורה – "אנחנו, מנוע הצמיחה הגדול בעולם, נעשה הרבה כסף מהחיפושים באינטרנט".
אבל, הסחורה הזו נראתה לבנקאיים, סוג של גימיק. "נו באמת, מה המודל העסקי פה. למה שמישהו יקנה פרסום ממומן?".
ואז החבר'ה של גוגל היו מציגים להם את העתיד של חברה. הם ציפו שהאסימון יפול – והגופים הפיננסים ירוצו לקנות את המניות שלהם. אז, פה ושם היו בנקאיים שאהבו את הסיפור של החברה. הם היו במיעוט. הבנקים, התקשורת, הגורואים של וול-סטריט, האנליסטים , כמעט ללא יוצא מהכלל – הזהירו מפני החברה הלא ברורה הזו – גוגל, ובמיוחד הזהירו מפני השווי שהחהרה מתכננת להנפיקו לפיו – כ-30 מיליארד דולר.
חלק מהאנשים אמנם האמין בחברה ובעיקר בחזון שלה, אבל גם המאמינים סברו שהכוונה לגייס לפי שווי של קרוב ל-30 מיליארד דולר, מנותק מהמציאות. בודדים באמת האמינו בחברה ובמניותיה.
גוגל נכשלת בהנפקה
ההנפקה של גוגל נכשלה – החברה תכננה לגייס 3.3 מיליארד דולר והסתפקה בחצי, וזאת למרות ששווי החברה לצורך הנפקה הופחת עד ל-23 מיליארד דולר.
גוגל נכנסה לוול-סטריט, בעור שיניה. ההבדל בין כישלון טוטאלי בהנפקה, לבין גיוס חלקי בשווי נמוך, הוא רק עניין של החלטה ניהולית – מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, החליטו לגייס בכל מצב, גם בהנחה גדולה. זה לא נעים, אבל בגוגל בלעו את הרוק והמשיכו.
מאז, העלבון הגדול, הפך להצלחה ענקית – גוגל דבקה במודל ההכנסות מהקלקות, והתוצאות השתבחו מרבעון לרבעון משנה לשנה. שווי החברה עלה בהתמדה והחברה נסחרת כיום ב-800 מיליארד דולר – פי 35 ב-15 שנים. תשואה לא נתפסת. בתרגום לתשואה שנתית ממוצעת מדובר על 27% בשנה. אתם מבינים מה זה? כל שנה המניה יצרה למשקיעים רווח ממוצע של 27% , ככה 15 שנים ברציפות.
בדרך, כל המלגלגים, הפכו לחסידים אדוקים; כל הסקפטיים הפכו לנחרצים; וכל וול-סטריט הריעה לתופעה הבאמת מדהימה של חברה שיודעת רק כיוון אחד (למעלה) ועוד בשיעורי צמיחה גבוהים.
המספרים של גוגל
גוגל פרסמה לאחרונה דוחות כספיים לשנת 2018. ההכנסות עלו לשיא של 136.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 110.9 מיליארד דולר בשנת 2017, ו-90.3 מיליארד דולר בשנת 2016. הרווח הנקי עלה ל-30.7 מיליארד דולר, לעומת 12.7 מיליארד דולר ב-2017 ו-19.5 מיליארד דולר ב-2016. הרווח ב-2017 מוטה כלפי מטה בגלל הוצאות מיסים חד פעמיות גדולות.
המאזן של גוגל מפלצתי – לחברה יש 109 מיליארד דולר במזומן, ובנוסף יש לגוגל השקעות סחירות נוספות בסכום של 14 מיליארד דולר. כל הסכום הזה נוצר מהפעילות העסקית. גוגל יודעת להרוויח ולא פחות חשוב יודעת לייצר תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת, כאשר ברבעונים האחרונים קצב התזרים הגיע ל-8 מיליארד דולר ברבעון.
בטבלה תוכלו להתרשם מהתוצאות על פני זמן – מאז ההנפקה ועד היום. התוצאות הן לא כל הסיפור. במקביל לצמיחה העסקית, ולהתעשרות של החברה (ומייסדיה) גוגל הפכה ליותר ויותר חזקה ומשפיעה. גוגל הפכה מהר מאוד להיות הגורם הכי משפיע על אנשים בעולם – אנשים עושים מה שמנוע החיפוש של גוגל אומר להם. הם אוכלים איפה שגוגל אומר, קונים איפה שגוגל אומר, לומדים בגוגל, מתעדכנים בגוגל. המנוע של גוגל הוא חלק מאוד מרכזי בחיים שלנו.
העוצמה הזו נצברה הודות למודל החינמי של גוגל – החברה נותנת לגולשים הכל ובחינם, והם מחפשים, מקליקים, וגורמים לתשלומים מצד המפרסמים. ככל שהחיפושים גדלים כך ההקלקות על החיפושים הממומנים, גדלות, וכך גוגל מרוויחה יותר.
אבל, מישהו התעורר שם למעלה והעתיד כנראה הולך להיות מאתגר. הרגולטור העולמי מבין שהגורילות הדיגיטליות, גוגל, פייסבוק ואמזון, יודעות הכל ויכולות להשתמש בהכל. החשיפה שמידע מפייסבוק זלג/ נמכר לצרכים פוליטיים, וההבנה שהפרטיות ברשת לא באמת קיימת באופן מוחלט, יצרה סט של כלים וחוקים חדשים שיהפכו את יכולת השימוש במידע על הגולשים, למורכבת יותר.
בנוסף, במדינות רבות, בעיקר באירופה, יוזמים ומחוקקים חוקי מס ספציפיים על ענקיות הדיגיטל, שבין היתר באים איכשהו לפצות על עוול גדול – הפגיעה של גוגל (ופייסבוק) בכל אתרי המידע והתוכן. גוגל לוקחת מהאתרים האלו את התכנים ומציגה אותו אצלה (עם לינק לכתבה המלאה); וגרוע יותר מבחינת האתרים – היא לוקחת להם את הפרנסה. גוגל שואבת חלק גדול מהפרסום ברשת, וזה על חשבון האתרים. זה לא עניין חדש – זה ידוע ומדובר כבר שנים רבות, אבל בעולם של היום – שחושש מהגורילות, ומבין את היכולת שלהם לשלוט באנשים, קיימת קרקע לרגולציה חריפה יותר. אז זה מתבטא בחוקים שנוגעים לפרטיות, חוקי מס, וזה גם מתבטא בשטח. מסתבר שהמפרסמים מוכנים לשלם פחות מבעבר על הפרסום בגוגל. העלות הממוצעת להקלקה ירדה בשנת 2018 במעל 20% ביחס לשנת 2017. זה הרבה, וזה נובע גם משינוי טעמים בפרסום – המפרסמים פונים לפרסומים מתקדמים יותר ופחות מבקשים את הפרסום הממומן.
הקלקות מזויפות
וביחס להקלקות יש בעיה קשה יותר, בעצם ממש לא בטוח שזו בעיה של החברה. מסתבר שחלק מרכי מהתנועה ברשת האינטרנט היא סוג של בוטים, רובוטים שנעים בין האתרים. הם תולדה של תכנות שיוצר אלגוריתם שנע מאתר לאתר. אלו לא אנשים אמיתיים, אבל הם מייצרים "תחושה" שמדובר בגולשים אמיתיים – הם נכנסים לאתרים, הם מזוהים שם כגולשים (לא כרובוטים); הם מקליקים על מודעה או פרסום, הם נחשבים הקלקה לכל דבר ועניין. כלומר שרובוט לוחץ על לינק פרסום, גוגל רואה הכנסה.
גוגל מנסה להילחם בתופעה הזו, אחרי הכל, היא רוצה תנועה איכותית. ועדיין – ברור שיש שיעור נכבד של הקלקות מזויפות? כמה? כל מספר זוכה. יש שמעריכים כ-20%, ושי כאלו שסבורים שמדובר על 50% מהתנועה.
המהלך הוא חלק מתוכנית כוללת להשקעה בחדשנות המסתכמת ב-7 מיליון שקל
כאל, שבבעלות דיסקונט והבינלאומי ושבניהולו של לוי הלוי, הודיעה כי הכניסה לפעילותה "ערוץ שירות לקוחות באמצעות אפליקציית המסרים וואטסאפ".
המהלך הוא חלק ממסגרת הכפלת היקף ההשקעה של החברה ב"חדשנות טכנולוגית בשירות ותקשורת אפקטיבית עם הלקוחות". היקף ההשקעה שמתוכנן להסתכם ב-2019 בכ-7 מיליון שקל, פי שניים לעומת הסכום שהשקיעה כאל ב-2018. בחברה מוסרים כי "לקוחות החברה יוכלו לפנות ולהתכתב עם נציג שירות אנושי ללא צורך להתקשר". עוד אומרים בכאל כי השירות בערוץ יהיה "שירות מלא וכולל לכלל שירותי החברה"כולל המוקד הטלפוני. השירות יוחל בהדרגה בשבועות הקרובים.
מדובר במהפך ענקי ובו יותר ויותר חברות נותנות מענה ללקוחות דרך הוואטסאפ והופכות לזמינות יותר. על כך אמרה המפקחת על הבנקים בכנס הדירקטורים השנתי כי "עידן הדיגיטל והאוטומציה שינה את חיינו ואת חיי החברות השונות במשק. חברות מענפים רבים מושפעות ויושפעו מהמהפכה הדיגיטלית-טכנולוגית: בתחום הקמעונאות, התקשורת, התיירות, התעשייה, הרפואה, ובתחום הפיננסים והבנקאות". כמו כן אמרה "הסיכון הגדול שנוצר לחברות עקב המהפכה הדיגיטלית הוא שמי שלא ישתנה פשוט לא יהיה. בתרחיש קצת פחות חמור, מי שלא ישתנה, יחווה פגיעה משמעותית", ציינה."השינוי שנגזר מהמהפכה הטכנולוגית-דיגיטלית אינו רק טכנולוגי: הוא הוליסטי, ונוגע גם בעובדי החברה וגם בלקוחות החברה".
לאחרונה דיווחנו שגם כרטיס הביטוח לנסיעות לחו"ל פספורט קארד מצטרף למהפכת הוואטסאפ עם שירות לקוחות דרך פלטפורמה זו. בכך הן מצטרפות לחברות הסלולר כמו יופון ופלאפון שאף הן הודיעו השנה על שירות לקוחות בוואטסאפ ולחברת הביטוח הראל שהודיעה כי בקרוב יהיה אפשר לשלוח תביעות בוואטסאפ. נראה כי המוקדים הטלפוניים הופכים למיושנים יותר ויותר וכי בקרוב מאוד הם ייראו לנו מיושנים כמו נערי מעליות או מוקדניות מרכזיה בסרטים הישנים.
חברת PassportCard תספק ביטוח באמצעות וואטסאפ
וואטסאפ הודיעה: נפסיק לתמוך במכשירים בני יותר משלוש שנים
מעודכן ל-02/2021
כרטיס Total Pay-Back max מחזיר לכם כסף על כל הקניות
משתלם להכיר את כרטיס האשראי שמספק לכם החזר על כל הקניות שלכם . וגם: הטבת הצטרפות – פטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה
כרטיסי הקאשבק הם כרטיסים הנותנים לכם החזרים על קניות בפועל שאתם מבצעים בכרטיסי אשראי. בעוד ברוב הכרטיסים ההחזרים ניתנים עבור בתי עסק מסוימים או מוצרים מסוימים, כרטיס Total Pay-Back max
אכן טוטאלי ומקבלים בזכותו החזר של אחוז אחד על כל קנייה מכל בית עסק. אם ההוצאות שלכם דרך הכרטיס גבוהות, הרי שמדובר בחיסכון גדול. ובכלל – גם אם ההוצאות הן במאות שקלים בחודש ולא באלפים, הרי שהחיסכון בזכות כרטיס הפייבק, מצטבר והופך למשמעותי.
משפחה ממוצעת יכולה לחסוך דרך כרטיס הפייבק בשנה סכום של מאות שקלים. בנוסף,אם אתם משלמים באשראי חשבונות, באונליין או בחו"ל, גם עליהם תקבלו החזר.
מלבד ההטבה על כל קנייה יש הטבה על עצם ההצטרפות – במשך שנה תהיו פטורים מדמי כרטיס.
כמו כן, תהיו זכאים לביטוח נסיעות חינם של AIG לחו"ל למשך חמישה ימים, ולהחזרים של עד 15% קניות באינטרנט. בנוסף, אפשר ליהנות מההטבות שניתנות לכלל לקוחות מקס.
לאומי קארד טוטאל פייבק – כרטיס אשראי שמספק לכם החזרים על כל קנייה. בנוסף הכרטיס מזכה בשיעור גבוהה על שלושת החודשים הראשונים ויש פטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה.
חשוב לציין שצבירת הנקודות מתבצעת לאחר ביצוע עסקאות בכרטיס האשראי ומימושן נעשית באמצעות giftcard דיגיטלי. הכרטיס ניתן בויזה בינלאומי, זהב, זהב עסקי ופלטינה.
מהם כרטיסי קאשבק ולמה זה כדאי?
מעודכן ל-02/2023
כרטיסי האשראי הם אמצעי התשלום המוביל – השימוש במזומנים הולך ופוחת והשימוש בכרטיסי האשראי הולך וגדל; ועל הרקע הזה, חברות כרטיסי האשראי מעוניינות שתבחרו בכרטיס שלהן – ככל שיהיו להן יותר אנשים ויותר פעולות/ קניות, הן ירוויחו יותר.
בדרך הן מציעות לכם הרבה פיתויים – הנחות, נקודות, חברות מועדון – זה כדאי, וזה נובע מהכח של "המועדון" לקבל הטבות גדולות במקומות מסוימים (רבים). ומכאן שכרטיס אשראי/ כרטיס מועדון, זה סוג של winwin לכל הצדדים – מנפיקות הכרטיס מרוויחות, אנחנו הצרכנים מקבלים תנאים טובים (אבל חשוב לבדוק את העלות של הכרטיס), והחברות המספקות הנחות/ הטבות נהנות מגידול בהיקף העסקאות.
הטבה נוספת שהתפתחה בזמן האחרון היא החזר כספי. קניתם בסופר ב-500 שקל, קיבלתם החזר של 15 שקל (רק לשם המחשה), וזה לא רק בסופר, זה במקומות רבים. זה אפילו בכרטיסים מסוימים בכל הרכישות דרך הכרטיס.
החזר כספי – קאשבק (cashback)
המושג קאשבק, החזר כספי לבעלי כרטיס אשראי, הוא בעצם גרסה דומה לשיטה ישנה: הוא שכלול מודרני לכרטיסי החברים ולנקודות בטיסה ובכרטיסי אשראי. כלומר בעלי העסקים מרוויחים מהפרסום של חברות האשראי. אלא שהפעם הבסיס הוא תוכנית השותפים המוכרת מהאינטרנט שבה אתרים מפרסמים זוכים לעמלות ממכירת המוצר. יתרון השיטה הוא שהמפרסם מקבל כסף רק על מכירה בפועל וזה מחליף שיטות קודמות כמו חשיפה או לחיצה על קישור.
כשמדברים על אתרים הכוונה היא לאתרים שנרשמים כמשווקים ונותנים הנחה ללקוחותיהם שלהם. למשל חנות נרשמה כשותפה, מפרסמת, היא מקבלת עמלה של 8% ונותנת הנחה של 5% והיא מרוויחה 3%. במצב כזה – כולם מרוויחים. חברת כרטיסי האשראי נהנית מגידול בעסקאות, הספק נהנה מגידול בהיקף העסקאות (אם כי במרווח נמוך יותר), והלקוחות זוכים להנחה.
בעוד שחלק מחברות האשראי מציעות הנחה זניחה המתקזזת עם העמלות ודורשת מכם פעולה, לחיצה על לינק וכדומה, כרטיסי אשראי קאשבק אינם דורשים כל פעולה ומזכים אתכם בהחזר מעצם חיוב הכרטיס אוטומטית.
הכרטיסים בתחום
לאומי קארד טוטאל פייבק –
עלי אקספרס ישראכרט – הכרטיס נותן הנחה קבועה מידי חודש על רכישות ב-AliExpress
מותנית ברכישות בכרטיס (עד 150 דולר החזר בחודש).
15% הנחה בעלי אקספרס בשימוש בכרטיס בסך 3,500 שקל ומעלה
10% הנחה בעלי אקספרס בשימוש בכרטיס בסך 1,500- 3,499 שקל
5% הנחה בעלי אקספרס בשימוש בכרטיס בסך 500 – 1,499 שקל כאמור ההנחה היא במעמד החיוב כך שאם יש קופונים, קשבק נוסף וכו’ – זה מתווסף!
לאומי Super Pay-Back של לאומי קארד – בניגוד לטוטאל פייבק הוא משווק רק עבור קניות ברשתות המזון: שופרסל, יש, רמי לוי, מגה בעיר, ויקטורי, יינות ביתן, חצי חינם, אושר עד, יוחננוף, טיב טעם, כולל קניות אונליין.
פועלים קאשבק – מועדון קאשבק פועלים מאפשר ללקוחות בעלי כרטיסי אשראי של בנק הפועלים מתשלובת ישראכרט, אמריקן אקספרס וויזה ליהנות מהחזר כספי. בהתאם לבית העסק שבו נקנו. באתר הפועלים נראה הנחות בטווח 5%-7% וכן 50% במחירי המוצר השני. היתרון הוא שהם עובדים עם הרבה בתי עסק.
חברות האשראי מרוויחות לקוחות מרוצים, בעלי העסקים נהנים מפרסום לעסק שלהם מגוף גדול עם המון לקוחות והלקוחות נהנים מהחזרים. מומלץ
כמה כללי זהירות וחיסכון לכרטיסי אשראי
הונאת כרטיסי אשראי – מה זה? ואיך נמנעים מכך?