הרכבים החשמליים עולים בפופולאריות כשבמקביל ותר ויותר חברות רכב משיקות גרסאות של רכבים חשמליים. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית הרכב החשמלי החדש של פולקסווגן, ID.3, נמכר בלמעלה מ-10,000 יחידות תוך 24 שעות, במסגרת המכירה המוקדמת.
מחיר הרכב יהיה פחות מ-30,000 אירו. מועד ההשקה – חודש ספטמבר הקרוב.
המכונית נקראת ID.3 כי פולקסווגן רואה ברכב החדש המשך "אבולוציוני" שלישי בהיסטוריה של החברה, אחרי הגולף והחיפושית.
פולקסווגן, יצרנית הרכב הגרמנית החלה לקבל הזמנות מראש עבור ה-ID.3 ביום רביעי האחרון, זאת בתמורה להפקדה של 1,000 אירו בלבד. הצרכנים שהזמינו את הרכב במכירה המוקדמת יוכלו לקבל את רכבם כבר מאמצע 2020, כך אמרו בחברה.
במקביל פולקסווגן מפתחת יכולות לרכבים אוטונומיים, ובכוונתה להשיק תוך כשנתיים רכב אוטונומי לחלוטין – פולקסווגן מכריזה על רכב אוטונומי כמעט לחלוטין ל-2021
אובר מגייסת לפי שווי של כ-80 מיליארד דולר – מדובר בהנפקה הגדולה ביותר זה 5 שנים והיא מגיעה בהמשך להנפקה של המתחרה – ליפט לפני כחודשיים.
אובר תערוך היום את ההנפקה ומנייתה צפויה להתחיל להיסחר תחת הטיקר UBER. החברה הודיעה כי תגייס 8.1 מיליארד דולר ומחיר המניה בהנפקה יעמוד על 45 דולר, שמשקף לחברה שווי של 76 מיליארד דולר (82 מיליארד דולר בדילול מלא) .
זהו נראה על פניו שווי מאכזב, מכיוון שהמחיר נמצא בחלק התחתון של טווח המחירים שקבעה אובר – 44-50 דולר (ששיקף שווי של 80-90 מיליארד דולר בדילול מלא).כמו כן, בעבר דיברו בחברה על שווי של 100-120 מיליארד דולר. אלא שזה בהחלט שווי מרשים לחברת הכלכלה השיתופית שרק לפני חמש שנים היתה סוג של סטארט אפ.
בחברה הבינו כי הם צריכים להסתפק בשווי נמוך לאחר שראו את התגובה של המשקיעים למניית ליפט, שירדה במעל 20% מאז ההנפקה גם על רקע דוחות מאכזבים לרבעון הראשון.
שווי אובר בגיוס ההון האחרון שלה בשוק הפרטי עמד על 72 מיליארד דולר.
אובר אמנם צומחת מהר, אך היא עדיין מפסידה ושורפת מזומנים – בשנה שהסתיימה בסוף מארס הפסידה אובר 3.7 מיליארד דולר. הסיבה היא תחרות עזה, גם באזורים שבעבר נחשבו לרווחיים יותר כמו דרום אמריקה.
ההכנסות השנתיות של אובר ב-2018 הסתכמו ב-11.2 מיליארד דולר, זינוק של 42% בתוך שנה ו-200% בתוך שנתיים. פעילות שיתוף הנסיעות הניבה הכנסות של 9.2 מיליארד דולר, גידול של 33% בתוך שנה, ו-160% בשנתיים. ההכנסות מ -Uber Eats (משלוחי אוכל) הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר, לעומת 600 מיליון דולר ב-2017 ו-100 מיליון דולר בלבד ב-2016.
חלק גדול מהוצאות אובר הן על נהגים, והיא גם סופגת ביקורת על החלק הנמוך שהם מקבלים מההכנסות. כדי לצמצם את ההוצאות הללו, אובר השקיעה מעל מיליארד דולר בפיתוח של רכב אוטונומי בשלוש השנים האחרונות. ב-2018 לבדה השקיעה 457 מיליון דולר במחקר ופיתוח של ATG ("קבוצת הטכנולוגיה המתקדמת"), שעוסקת בעיקר בפיתוח רכבים אוטונומיים, אך גם רכבים מעופפים ויוזמות נוספות – כשליש מעלות המחקר והפיתוח הכוללת של אובר באותה שנה – 1.5 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה דארה קוסרשאהי הגדיר בעבר את החזון של אובר כרצון להפוך ל "אמזון של התחבורה" ולכן החברה גם נכנסה לשוק האופניים והקטנועים החשמליים.
חברת שיתוף הנסיעות ליפט המתחרה באובר הונפקה בסוף מרץ, ועלתה במהלך המסחר ביום ההנפקה למחיר של 87 דולרים, זינוק של 20% לעומת המחיר בהנפקה: 72 דולר, ששיקף לחברה שווי של 24 מיליארד דולר. אך מאז הנפקתה, מניית ליפט רשמה ירידות והיא סיימה את יום המסחר אתמול במחיר של 55 דולר – ירידה של 23%.
ליפט מכוונת לשווי של 25 מיליארד דולר; האם היא שווה כזה סכום?
היקף עסקאות מכר לדירות יד שנייה בתל אביב בירידה. קיימות מספר סיבות, אך נראה שסיבה עיקרית היא חוסר הוושאות בנוגע להיטל ההשבחה. למוכר אין מושג מה גובה היטל ההשבחה שהוא צפוי לשלם, וזאת על רקע השינוי בתוכניות המתאר בעיר.
היטל השבחה עומד על 50% מעליית שווי הדירה (הרחבה על היטל השבחה)
בתל אביב עד עכשיו פרויקטים של התחדשות עירונית זכו לפטור מהיטל השבחה. אלא שזה השתנה. לאחר אישור תוכנית הרובעים, לא ניתן להעריך בכמה תקבע העירייה את עליית הערך של הדירה הנמכרת כתוצאה מאישור תוכנית זו. הקביעה הזו קשורה כמובן להשבחה ומכאן שגם להיטל ההשבחה.
היזמים ובעלי הדירות רוצים להשביח את הנכסים במסגרת תמ"א 38 הפוטרת אותם מחיוב של היטל השבחה. מצד שני נמצאת העירייה שרוצה לקבל לכיס שלה תשלום עבור תוספת הזכויות שכל בניין מקבל בעקבותיה.
אז מי בעצם צודק? והאם תוכנית הרובעים הינה תוצר של תמ"א 38, כך שהפטור מהיטלי השבחה חל גם על זכויות שלה? ובכן, קיימת מחלוקת בין עמדת העירייה הטוענת כי תוכנית הרובעים עומדת בפני עצמה. לבין השמאים המייצגים את בעלי הדירות והיזמים. מרבית השמאים המכריעים טוענים כי תוכנית הרובעים הינה פועל יוצא של מדיניות העירייה ושל תמ"א 38.
והנה דוגמה, שהביא השמאי ירון מלול ממשרד האושנר-מלול – דירה בקומה ראשונה ברחוב רופין בתל-אביב נמכרה בשוק החופשי לאדם פרטי. למוכר ו/או לדיירי הבניין אין הסכם תמ"א חתום, או טיוטת הסכם ומבדיקה ראשונית עולה כי בגלל מגבלות קווי בניין אף לא ניתן לבנות תוספת והרחבה על הבניין הקיים. התקבלה דרישת תשלום לאחר חתימת הסכם המכר בסך של 413,000 ₪ למוכר. הדיון עבר לטיפול של שמאי מכריע.
במקרה אחר עיריית תל-אביב הגישה דרישת תשלום להיטל השבחה ברחוב גורדון 80. הבניין ניצב ברובע 3 של העיר, גם כאן מי שקיבל את דרישת התשלום הוא בעל הנכס. בקבלת השבחה חייב בעל הדירה במס ברגע שהוא מוכר את הנכס. גם אם בפועל לא בוצע בבניין תמ"א 38 ואפילו אם אין בקשה להיתר. השמאי מטעם העירייה קבע שתוכנית רובע 3 כשלעצמה השביחה את הדירה בכ-370,000 ₪ ולכן על בעל הדירה לשלם היטל השבחה בסך של 185,000 ש"ח. מצד שני השמאי מטעם בעלי הדירה, ערער על כך שתוכנית רובע 3 כלל לא השביחה את הדירה. ומשכך הנושא הועבר לשמאי מכריע שקיבל את מרבית הנימוקים של השמאי המייצג את בעל הדירה וקבע שתוכנית רובע 3 השביחה את הדירה ב-80,000 ש"ח בלבד והפחית את ההיטל ב-80% ל-40,000 ש"ח בלבד. במהלך 2018 ניתנו מספר פסיקות על ידי שמאים מכריעים שקבלו ברובם על עצם חיוב היטל ההשבחה בתוכנית הרובעים בטענה כי טרם אישור תוכנית הרובעים הייתה וודאות תכנונית גבוהה לקבלת זכויות לבנייה הן מכוח תמ"א 38 והן מכוח מדיניות העירייה. ומה עמדת העירייה? עיריית תל-אביב טוענת שזכויות הבנייה מתמ"א 38 אינן מוקנות וכי אין לבעל הנכס ודאות שהזכויות האלה יאושרו ובאיזה היקף, לכן לפי עיריית תל-אביב יש להתעלם מהזכויות האלה על פי תמ"א 38 היות ומדובר בספקולציות בלבד.
התוצאה – תוכנית הרובעים מקשה על ביצוע עסקאות בתל אביב. המוכרים חוששים ובצדק. הם לא רוצים להגיע למצב שהם מוכרים את הנכס, ומקבלים דרישת תשלום להיטל השבחה בסכום של מאות אלפי שקלים.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מעודכן ל-05/2019
על השכונה
כפר גנים הוא שמם של כמה שכונות בדרום פתח תקווה שמספר תושביהן ביחד הוא הגדול בעיר.כפר גנים ב' נבנה ברובו בשנות השמונים ומתפרס מרחוב הנשיאים דרומה עד רחוב יטקובסקי בשכונה 1,876 משקי בית. השכונה הוקמה על שטחי פרדסים באזור.
עסקאות נדל"ן
מחיר הדירות בה נמוך למ"ר, 15,720 שקל. תשואת שכירות 3%. . מחיר ממצוע 1,850,000 שקל. עסקאות אחרונות: 1,825,00 שקל לדירת 4 חדרים ב-115 מ"ר וכן1,650,00 שקל על דירת 4 חדרים ב-95 מ"ר. שתיהן ברחוב הנשיאים. כיום מוצעות 117 עסקאות באזור.
חינוך
לפי אתר מדלן, רמת בתי הספר 71, גבוה יחסית ל-65 בעיר ו-55 בארצי.
בתי הספר המובילים:
השכנים מדרגים
השכנים משבחים במדד מדלן כמעט את כל הפררמטרים, בעיקר רמת בתי הספר, הפארקים והביטחון האישי הגבוה. ציונים נמוכים ניתנו לבילויים וקניות וסידורים ודירוג בינוני לניקיון
סוג בנייה
בנייה בשכונה מאופיינת בבנייה רוויה, של בניינים נמוכי קומה לצד בניינים של 7 קומות. השכונה נחשבת צעירה יותר משכונת כפר גנים א', אך ותיקה יותר משכונת מכפר גנים ג' ורוב הבניינים בה משנות ה-70 וה-80.
אוכלוסייה
בשכונה רוב של ותיקים לעומת עולים, 40% צווארון כחול, האוכלוסייה מורכבת ממשפחות ומעורבת דתיים וחילונים, רק 35% ללא בגרות
האוכלוסייה מאופיינת כחברה מבוגרת, של משפחות מתבגרות, לצד תושבים ותיקים. התפלגות הגילאים מצביעה על אחוז גבוה מאוד של בני 60 ו-50. המדד החברתי-כלכלי בשכונה הוא גבוה – 7.5 מתוך 10.
תחבורה
תחבורה ציבורית נוחה, אין הרבה בעיות חניה ופקקים ביחס למרכז. שכונת כפר גנים ב' יש תחבורה ציבורית סדירה למרכז פתח תקווה ולתל-אביב. כ-10 דקות נסיעה מהשכונה נמצאת תחנת הרכבת קריית אריה. גולת הכותרת של הנגישות התחבורתית לשכונה הוא כביש 471 (מכבית), דרכו ניתן להגיע בקלות ובמהירות יחסית לכביש 4, כביש 1, כביש 6, כביש 40, כביש 444 וכבישים ראשיים נוספים באזור.
מוסדות ציבור ומסחר
בשכונה רבתי מרכז קניון עצום שמשתרע על 20,000 מ"ר. מוקדי הפעילות העיקריים שלו כוללים מספר סניפי בנקים וקופות חולים, חנויות מותגים ובתי קפה. באזור הרבה עסקי מסחר קטנים ובריכה
גנים ופארקים
המון. אחד הידועים גן מייסדי גנים שהוקם לזכר מייסדי היישוב. ידוע עץ המריבה, עץ אקליפטוס אדיר המסמן מו"מ בין תושביה הציונים של העיר לערביי יהודייה
בנייה
אין פרויקטי תמ"א ופרויקטי שכונות, יש מיזמי קבלן בבניינים ברחובות מסוימים, כמו ברחובות טרומפלדור, מסקין וכץ מיכל לייב. השכונה מאוכלסת ברובה
אם המושבות הוותיקה, פתח תקווה – תעודת זהות
נווה גן, פתח תקווה – תעודת זהות
נגד הפקקים: תושבי פתח תקווה נלחמים בתוכניות הבנייה בסירקין
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
על השכונה
כפרר גנים ג' היא שכונה חדשה, שהוקמה בסוף שנות ה-2000 בסמוך לשכונת כפר גנים הותיקה. הקמת השכונה עודנה נמשכת, ואיתה גם הקמתם הצפויה של מבני ציבור וגנים נוספים.
גבולות השכונה
מתפרסת מרחוב העצמאות / מסקין במזרח, עד לדרך רבין בקצה המערבי של העיר.
עסקאות נדל"ן
ב-2016 חלה עליית מחירים וכעת יש יציבות יחסית. מחיר למ"ר 20,800 שקל, תשואת שכירות של 2.5%. מחיר ממוצע 2,600,000 שקל.
לאחרונה נמכרה ברח' ויצמן דירה ב-2,840,000 שקל, 5 חדרים 135 מ"ר וכן דירה ברח' הפרדס ב-2,280,000 שקל ל-4 חדרים ב96 מ"ר
חינוך
לפי מדד מדלן, הבודק את בתי הספר לפי רמת ציונים, הדירוג גבוה יחסית 75 לעומת 65 בפתח תקווה -ו-55 בארצי. החינוך ברובו ממלכתי דתי או חרדי.
בתי הספר המובילים:
גנים עיקריים: ממלכתי דתי: תפוחית, תוכי, שלו
ממלכתי:שלדג, תבור
חרדי: שמח משה
סוג בנייה
השכונה בנויה ברובה מבניינים בני 8-9 קומות.
אוכלוסייה
אוכלוסיה ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה – חילונית ודתית. הרוב ותיקים, מיעוט של עולים, 50% צווארון לבן,
כמעט מחציתקדמאים. אוכלוסייה מעורבת: דתיים וחילונים. אוכלוסייה בגילאי 30 ו-40 וילדים בגילאי הגן והיסודי. המדד הכלכלי בשכונה הוא גבוה – 8 מתוך 10.
השכנים מדרגים
לפי דירוג מדלן, הדירוג הגבוה ניתן לניקיון, ביטחון אישי ופארקים. דירוג נמוך ניתן בעיקר לתחבורה ציבורית
תחבורה
נגישות טובה לכביש 471, אם כי יוצר רעשים רבים. . גבלת גם בכביש 4 . סובלת מתחבורה ציבורית לא טובה ומפקקים ובעיות חניה. צפויה לעבור בקרבה הרכבת הקלה
מוסדות ציבור ושטחי מסחר
באזור מרכזים קהילתיים, מרכזים מסחריים שכונתיים, קניון גנים, סניפי קופות חולים ועוד. מזרחית לשכונה הוקם המרכז הרפואי רבין (בית חולים השרון). השכונה נהנית גם ממוסדות ושירותים של השכונות הצמודות לה ומוסדות נוספים הממוקמים במרכז העיר ובמרחק נסיעה קצר מאוד מהשכונה. וכאמור צפויים לצמוח עוד
גינות ופארקים
תושבי השכונה נהנים מגינות רבות וגני שעשועים לילדים הפרוסים ברחבי השכונה ואלו צפויות להמשך פיתוח.
בנייה
השכונה עדיין נמצאת בנייה
אם המושבות הוותיקה, פתח תקווה – תעודת זהות
נווה גן, פתח תקווה – תעודת זהות
,
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מעודכן ל-05/2019
על השכונה
כפר גנים הוא שמן של כמה שכונות סמוכות בפתח תקווה. מספר תושביהן המצטבר הוא הגדול ביותר בעיר. כפר גנים א' (הישנה) הוא החלק הוותיק והגדול ביותר של השכונה. חלק זה מתפרס מרחוב כץ דרום-מערבה עד לרחוב הנשיאים ולרחוב יהלום. .
היסטוריה
שכונת כפר גנים נוסדה כיוזמת חקלאות פרטית. היא הוקמה ב-1926 בידי חברה "משכנת" שרצתה ליצור שכונת גנים מרווחת עבור חקלאים ממעמד הביניים והייתה קשורה לעלייה הרביעית. במשך הפרעות של שנות השלושים היוותה השכונה קו מגן דרומי עבור פתח תקווה והונהגה בה חובת שמירה של התושבים. במהלך שנות החמישים יושבו בשכונה עולים חדשים מעיראק ובמהלך שנות השישים נקלטה קבוצה נוספת של דוברי אנגלית. השכונה שהלכה וגדלה החלה "להיבלע" בתוך פתח תקווה. בשנת 1962 אוחדה השכונה עם העיר.
בשנות השמונים החלה לקום כפר גנים ב' על הפרדסים מסביבה ובשנות האלפיים כפר גנים ג', ושתי אלו גרמו לכריתת כל הפרדסים באזור. היום לא ניתן למצוא שם כלל בניינים מהיישוב הוותיק.
נדל"ן
נכון להיום מחיר ממוצע למ"ר בשכונה הוא 20,665 שקל, תשואת השכירות עומדת על כמעט 3%. מחיר ממוצע לדירה 1,700,000 שקל. הקמתה של כפר גנים ג' החדשה והיקרה יותר משפיעה גם עליה ומחירי הדירות באוזר עלו
חינוך
לשכונה דירוג בתי ספר גבוה ביחס לעיר, 75 לעומת 65, וגבוה מאוד ביחס לארץ, 55.
בתי הספר המובילים לפי מדד מדלן הבודק פרמטרים של ציונים, אלימות ושביעות רצון המורים והתלמידים הם:
אוכלוסייה
אוכלוסייה מעורבת, חילוניים, דתיים וחרדים. רובה מבוגרת, לצד משפרי דיור.רוב כמעט מוחלט של ותיקים לעומת עולים 41% ממקצועות צווארון כחול, 23% בעלי בגרות
שכנים מספרים
מהתגובות ברשת עולה כי השכנים מרוצים בעיקר מהביטחון האישי, מבתי הספר. השכנים פחות מרוצים מאפשרויות הקניות והבילוי בשכונה. כמו כן חסרים מקומות חניה. שביעות הרצון מתחבורה ציבורית אינה אחידה. השכנים יכולים להתעדכן גם בעיתון השכונה
תחבורה
קרובה לצירים ראשיים, תחבורה ציבורית שנויה במחלוקת על פי תגובות השכנים, לאחרונה נוספו ושונו הקווים בשכונה
אפשרויות תעסוקה
אזורי התעשייה של פתח תקווה, קריית מטלון, סגולה ועוד, קניון גנים
שטחי מסחר וציבור
בית חולים השרון. אזור טיילת, קניון גנים וכן הרבה עסקי מסחר קטנים
פארקים וגנים
באזור פארק גדול "פארק החלקאים" וכן "גן המייסדים" המשמש את תושבי השכונות של כפר גנים. עוד באזור בריכה
בנייה
אין מתחמים רחבים של בנייה. בחלק מהבניינים יש מיזמי חיזוק כמו ברחוב הנשיאים ובחלק יש יוזמות פרטיות להקמת בניינים חדשים
אם המושבות הוותיקה, פתח תקווה – תעודת זהות
נווה גן, פתח תקווה – תעודת זהות
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מעודכן ל-05/2019
על השכונה
בבלי היא שכונה שקטה ידועה במרכז תל אביב. אומנם היא במרחק לא רב מאזורים מרכזיים בעיר, אך בכל זאת רחוקה מספיק כדי להיות שקטה. השכונה ניצבת על גבעה המשקיפה על מקום המפגש של נחל איילון ונחל הירקון, וצמודה לפארק הירקון, הספורטק וקאנטרי דקל.
היסטוריה
השכונה נוסדה בשנות ה-60 ונקראה על שם התלמוד הבבלי (עד היום חלק משמות הרחובות בשכונה לקוחים מתקופת התלמוד.
לפני מלחמת העצמאות השתייכו אדמות שיכון בבלי לכפר הערבי ג'מאסין אל ע'רבי. ב-1948 שיכנה עיריית תל אביב בבתי הכפר פליטים יהודיים מאזורי הקרבות הסמוכים, תחילה הפך השטח הבנוי של הכפר לשכונת גבעת עמל ב'. הקרקעות הועברו לרשות מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב לפי חוק נכסי נפקדים. על אדמות הכפר נבנתה שכונת בבל בשנת 1957 כשיכון עממי. במחצית שנות ה-60 גילו חברות קבלן את האזור שאז מחיר המגרשים בו היה נמוך, והחלו לבנות בצורה נרחבת. רמת הבנייה הייתה גבוהה יחסית – בניינים בני ארבע קומות ויותר, דירות של ארבעה חדרים, מעלית וחלקות חנייה צמודות. השכונה התפתחה מבחינת קישורה לעיר ומבחינת אספקת שירותים מקומיים. בסוף שנות ה-60 הוקם בה מרכז דקל שכלל 100 דירות, מרכז מסחרי של 17 חנויות ובית קולנוע דקל שהכיל כ-1,000 מקומות ישיבה. במחצית שנות ה-80 נבנה החלק הדרומי (רחוב פעמוני) ב, והשכונה שמרה על ייחודה כשכונה קטנה יחסית בעשור הראשון של המאה ה-21 התמקדה הבנייה בשכונה בבתי מגורים יוקרתיים הצופים אל נחל איילון. בשנת 2014 החלה סלילת כביש דו מסלולי המקשר בין רחוב ההלכה בדרום השכונה לרחוב קוסובסקי בצפונה. כביש זה מהווה את הגבול המזרחי של השכונה ומקביל לנתיבי איילון.
גבולות השכונה
דרך נמיר במערב, פארק הירקון ונחל הירקון בצפון, נתיבי איילון במזרח ודרך ההלכה בדרום.
סוג בנייה
השכונה מאופיינת ב"שיכוני רכבת" ובתי מגורים של ארבע קומות, שבהם דירות 4-2 חדרים עם מעלית וחניה, וכן מבנים של 8 ו-15 קומות
נדל"ן
השילוב של הקרבה למרכז והשקט המשפחתי הופך את בבלי לשכונה יקרה מאוד, 42-50 אלף שקל למ"ר, עם תשואת שכירות נמוכה יחסית למרכז של2.2%2.3%.
חינוך
בשכונה בית ספר יסודי יחיד המדורג גבוה במדד מדלן הבודק את אלימות בתי הספר, ציונים וכן שביעות הרצון של מורים ותלמידיהם: 97 ביחס ביחס ל-69 בעיר ו-55 בארץ.
גנים עיקריים: תופסת וכמה גנים תחת השם רשפ, כולם גנים ממלכתיים בפיקוח עיריית תל אביב.
תחבורה
תחבורה ציבורית תדירה וקקרבה לדרך נמיר הגדושה קווי אוטובוסים. קרבה לדרך נמיר, אילון. בשנת 2014 החלה סלילת כביש דו מסלולי המקשר בין רחוב ההלכה בדרום השכונה לרחוב קוסובסקי בצפונה. לא סובלת ממצוקת חניה לעומת העיר. כ-20 דקות מדיזנגוף סנטר במונית שירות או באוטובוס
אוכלוסייה
אוכלוסייה חילונית ברובה ומעורבת מבחינת גילאים, משפחות, אוכלוסייה אמידה, מעל חמישים אחוז אקדמאים, כ-46% מקצועות צווארון לבן. מיעוט של קהילה דתית. מדד חברתיף 9 מתוך 10. שכר ממוצע14 אלף שקל.
קהילה
מאתר השכונה:
ועד השכונה הינו גוף שהוקם ביוזמת התושבים על מנת לשמור על האינטרסים של התושבים אל מול העירייה. בשנים הראשונות של השכונה, התארגנו יוזמות שונות של תושבים כדי לפעול למען האינטרסים של השכונה. הוועד במתכונתו הנוכחית הוקם סביב נושא בניית נתיבי איילון בסמוך לבתי השכונה.
הוועד הפעיל לחץ ציבורי רב, הביא מומחי רעש, פנה לוועדת ביקורת המדינה, ולבסוף הוחלט שחברת נתיבי איילון יקימו חומה אקוסטית באורך 900 מטר ובעלות של כ-12 מיליון ש״ח – סכום מאד גבוה דאז. הוחלט למסד את הוועד, וב-1988 התאספו התושבים בבית-הספר, אנשים שביקשו להתנדב נרשמו ונערכה הצבעה בהרמת ידיים. העירייה שלחה חבר מועצה לפקח על התהליך ובסיומו נבחר מר מאיר קמחי לכהן כיו״ר הוועד, תפקיד אותו מילא במשך 7 שנים עד לפטירתו.
שכנים מספרים – מהתגובות ברשת עולה שביעות רצון מלאה מהגנים והפארקים באזור, מהביטחון האישי. כמו כן ניתנו דירוגים גבוהים לתחבורה ברכב ואף דירוג גבוה לתחבורה ציבורית. גם מבחינת חניה השכנים מרוצים ביחס לעיר צפופה כמו תל אביב.השכנים פחות מרוצים מאפשרויות הקניות והבילויים באזור וכן מגיל הבניינים והתשתיות.
שטחי ציבור ומסחר
באזור המרכז המסחרי דקל, סופרמרקט גדול ומספר בתי קפה. הספורטק, ומועדון ספורט "קאנטרי דקל
גנים ופארקים
סמוכה לפארק הירקון ובשכונה גינות רבות. קרבה לפינת החי שבפארק הירקון
בנייה
בשנים הקרובות החלק הדרומי של השכונה אמור לשנות את פניו, כאשר ייבנה מתחם של מגדלי מגורים בני כ-40 קומות
בניינים בשכונת בבלי בתל אביב יעברו התחדשות עירונית בפרויקט תמ"א 38/2, שבו ייהרסו 80 דירות קיימות וייבנו 200 דירות חדשות. זכויות הבנייה הן במסגרת תוכנית הרובעים ועל בסיס התב"עות הקיימות, כך שברחוב בבלי יוקמו שלושה בניינים חדשים בני 7 קומות עם קומה חלקית על הגג, וברחוב תוספתא יוקמו ארבעה בניינים. מדובר בשני פרויקטים נפרדים בעלי זכויות בניה דומות, ובשני המקרים תבצע את הפרויקט חברת אורבן נדל"ן. הדירות הקיימות הן בעלות שטח קטן יחסית, כך שכל דייר יקבל תוספת של 44 מ"ר לדירתו ומרפסת של עד 12 מ"ר. מחיר דירה בשטח של 100 מ"ר בפרויקט צפוי לעמוד על כ־4.5 מיליון שקל.
המגדל בפרויקט בבלי בגבעת עמל קיבל אישור משפטי
אחד המגרשים היקרים בארץ יוצא למכרז: חניון בירקון ת"א בשווי 350 מיליון שקל
מעודכן ל-05/2019תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
על השכונה
רמת אביב ג' (מוכרת גם בראשי התיבות רמא"ג) היא שכונה בתל אביב, אחת משכונות עבר הירקון בצפון מערב העיר הצמודה לשאר השכונות תחת השם רמת אביב. השכונה משתרעת על פני כ-1,076 דונם, והשטח הבנוי בה נכון להיום הוא כ-573 דונם. מרבית שמות רחובות השכונה מנציחים אתע ולי הגרדום.
גבולות השכונה
השכונה תחומה בין כביש החוף במערב, שדרות קק"ל ושכונת אפקה מדרום, נתיבי איילון במזרח ושטחי חקלאות שבאזור צומת גלילות מצפון.
היסטוריה
השכונה התפתחה כחלק מהתפשטותה של שכונת רמת אביב צפונה, במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20. אז האזור לא היה יוקרתי בגלל המרחק ממרכז העיר. השכונה תוכננה על ידי משרד האדריכלים "יצחק פרלשטין ושות' אדריכלים ובוני ערים " .הקמת השכונה הייתה חלק מתנופת הבנייה של ממשלת רבין הראשונה, והאוכלוסייה הייתה מורכבת מזוגות צעירים ומזכאים אחרים לדיור, ודירות רבות נרכשו בהגרלה של משרד השיכון.
בזכות האינפלציה של ראשית שנות ה-80 זוגות רבים יכלו לשלם את המשכנתאות שלקחו, וכך הפכה אוכלוסיית השכונה למבוססת במרוצת שנות ה-80. עם הזמן התפתחו השירותים הקהילתיים בשכונה עם התבססותם של מוסדות חינוך, מרכזים מסחריים וקהילתיים וכדומה. כך התגבשה השכונה סביב אירועים שכונתיים, כגון מצעד לפידים בחנוכה, טקסים שכונתיים ליום הזיכרון לחללי צה"ל, פסטיבל בשבט הצופים ופורימון.
במהלך שנות ה-90 התרחבה השכונה ועל בניניה, שעד אז התנשאו רובם לגובה של שש עד שמונה קומות לכל היותר, וכללו דירות של שלושה וארבעה חדרים לרוב, התווספו מגדלי מגורים יוקרתיים, ובהם דירות רחבות ידיים. בשנת 1990 הוקם בשכונה מרכז קהילתי רוזין על ידי קרן תל אביב לפיתוח ונקרא על שם משפחת רוזין ממיאמי, אשר תרמה את הסכום הדרוש להקמתו. בשנות התשעים ההתפתחויות שהובילו את רמת אביב ג' לשכונות יוקרה הובילו לסדרת הקאלט "רמת אביב ג'", הנחשבת לאופרת הסבון הישראלית הראשונה. עם השנים, ובעיקר בשנות התשעים של המאה העשרים, חל מאבק על אופייה החילוני של העיר שהוביל בין היתר לסגירת בית כנסת ומנע הקמת בתי כנסת נוספים ומקוואות באוזר.
סוג בנייה
השכונה מאופיינת ברבי קומות יוקרתיים לצד בתי מגורים צנועים יותר, ומספר רחובות שבהם בתים פרטיים צמודי קרקע
נדל"ן
רמת אביב ג', שבשנות התשעים זכתה להילה והוכתרה כשכונת יוקרה, בשנים האחרונות מוכתרת לשכונה עם עליית הערך הנמוכה בתל אביב. עדיין מדובר בשכונה יקרה מאוד. המחירים נעים בין 3,900,000 שקל ל-4,100,000 שקל לדירה. אך השכונות הצעירות בסביבתה הפכו למבוקשות יותר. תשואת השכירות 2.15%
אוכלוסייה
אוכלוסייה מעורבת של משפחות, פנסיונרים וסטודנטים, דומיננטיות חילונית. האלפיונים העליונים כבר עברו כאמור למקומות אחרים. מדד חברתי: 8 מתוך 10, 46% צווארון לבן, 47% אקדמאים
חינוך
בין היתר בית הספר היסודי ע"ש ישראל אפשטיין, שבט הצופים בחצר בית הספר. מרכז קהילתי רוזין ובו ספרייה ואודיוטורים, בית ספר אזורי לחינוך מיוחד, "ברושים".
השכונה נחשבת בעלת רמת חינוך גבוהה. בדירוג מדלן המודד את רמת בתי הספר על פי רמת אלימות, תוצאות ציונים ושביעות רצון תלמידים ומורים זוכה לדירוג גבוה של 83 לעומת 69 בעיר ו-55 בארץ.
בתי ספר מובילים בסביבה:
ארזים
רמת אביב
תיכונט
גנים: רתס ורתב בפיקוח ממלכתי
תחבורה
מבחינת תחבורה ציבורית מרוחקת מאוד ממרכז העיר, 45 דק לדיזנגוף סנטר. קרבה לצירים מרכזיים אך בשעות העומס הנסיעה ארוכה. מחסור בחניה
אפשרויות תעסוקה
אפשרויות תעסוקה רבות במתחמים העיקריים של תל אביב והאזור, אך שעות העומס הופכות את הנסיעה לארוכה
שטחי מסחר וציבור
שני מרכזי מסחר עיקריים: אלרם ושוסטר. ייצוג לכל קופות החולים ובהם תחנת בריאות לאם ולילד, סניף דואר ומרכז שיטור קהילתי. שני מרכזי ספורט, כולל קאנטרי ובריכה
פארקים וגנים
מספר רב של פארקים וגנים, ריאות ירוקת, המוארים בשעות החשכה
שכנים מספרים
מהתגובות עולה כולה כי השכנים מרוצים בעיקר מהפארקים והגנים בסביבה, אפשרויות הקנייה והסידורים, מהניקיון ומהתחבורה ברכב פרטי, ביקורת שלילית ניתנת בעיקר למקומות החניה. עוד מתלוננים השכנים על רעש של בנייה באזור ורעשים אחרים
בנייה
מרבית הבתים באוזר נבנו בשנות התשעים ללא מרפסת, מה שלא עומד בסטנדרט הבנייה כיום ולכן הרבה מרחיבים את בתיהם ובונים מרפסות. 3 תוכניות יזמי פינוי בינוי במגדלי אביב, ב-2019 נהרסו בניינים ברחוב רקנאטי והבנייה צפויה בקרוב, מה שהפך את זה למיזם הפינוי הבינוי הראשון בשכונה שיצא לדרך.
ההיתרים ותוספות הבנייה האפשריות לפי תמ"א 38 ברובע זה משתנים, בחלק מן המבנים תוספת מלאה לפי תמ"א 38 תיקון 3, בחלקם מותרת הרחבה אולם ללא תוספת של קומות (עבור מבנים צמודי קרקע), ובחלקם התוספות כפופות לתכניות מאושרות או נדרשות לאישור.
רמת אביב הירוקה, תל אביב – תעודת זהות
מעוז אביב, תל אביב – תעודת זהות
איך תוכנית הרבעים פגעה בעסקאות יד שנייה בתל אביב
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מעודכן ל-05/2019
על השכונה
אם המושבות החדשה, הנקראת באופן רשמי 'הדר המושבות החדשה', היא שכונה שהנוסדה בסוף שנות ה-2000 בצפון העיר פתח-תקווה, לצד השכונה הוותיקה.
עסקאות נדל"ן
מחיר למ"ר כ-19 אלף שקל, תשואת שכירות של 2.85% . ב-2017 השכונה סבלה מירידת מחירים.. מחיר ממוצע 2,119,00 שקל לדירה.
עסקאות אחרונות שבוצעו: 2,110,000 שקל לדירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר וברח' יפתח בעיר 1,600,000 שקל לדירת 5 חדרים על 120 מ"ר. נכון לעכשיו מוצעות 93 עסקאות בסביבה
סוגי מבנים
השכונה בנויה בעיקר מבניינים בני 9-23 קומות
חינוך
על פי מדד מדלן, הבודק את רמת האלימות ושביעות הרצון של מורים ותלמידים הציון הוא 73 לעומת 65 בעיר ו-55 בארץ.
בתי הספר המובילים:
השכנים מדרגים
לפי דירוג מדלן, השכונה חזקה ברוב הפרמטרים. בזכות ועד חזק תחושת הקהילה מגיעה ל90% , גם בתי הספר מדורגים גבוה וכן רמת הביטחון האישי. הדירוג הכי נמוך ניתן לממד החניה בשכונה וכן נוחות להלוכי רגל, אם כי עדיין הגיע לדירוג גבוה יחסית.
אוכלוסייה
האוכלוסיה חילונית ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה, ובה משפחות צעירות רבות. מיעוט קטן מאוד של עולים. 40% בני 17, הרוב, מעל חמישים אחוז בעבודות צווארון לבן. רוב של אקדמאים,60%. השכונה נחשבת לצפופה וממשיכה לגדול. שכר ממוצע: 13,000 שקל
פארקים וגינות
בשכונה ארק "לב הסביונים" המשתרע על פני 22 דונם, אשר תוכנן כחלק מפרויקט "לב הסביונים" שהקימה חברת אפריקה ישראל. הגינה, בתכנונו של אדריכל הנוף רוני מרגולין, משלבת שבילי הליכה, גבעות, מתקני משחקים רבים, בריכות נוי אקולוגיות, מזרקה ודגי נוי
מבני ציבור ושטחי מסחר
יש בה שני מרכזים מסחריים, "שלום סנטר" ברחוב רפאל איתן ו"מרכז רום" ברחוב יעל רום. כמו כן במזרח השכונה החדשה, הוקם מרכז מסחרי בשם "מרכז צים" ובו חנויות, סטודיו לשיפור הגזרה, מרכז רפואי של קופת חולים מכבי וכן סניף של יינות ביתן.
תחבורה
השכונה נמצאת בקרבת כביש 5 ומחוברת על ידי דרך אם המושבות לכביש 4 ובהמשך דרך מחלף אם המושבות לאזור קניון איילון ברמת גן. מצפון מערב לשכונה, ממוקמת תחנת הרכבת "קריית אריה".
באזור הזה מוקמת תחנת השירות של נת"ע – הרכבת הקלה. קויי האוטובוס אינם תדירים ונוחים
השכונה תוכננה עם שבילי אופניים רבים העוברים ברחובות השכונה ומחוץ לה
אפשרויות תעסוקה
קרוב לאזור התעשייה קריית ארייה וכן שטחי מסחר וציבור רבים בשכונה
בנייה
בשכונה כמה פרויקטים של יזמים פרטיים, ובהם מיי הורוביץ, אם המושבות היי לייף, ורמות המשובה
נווה גן, פתח תקווה – תעודת זהות
נגד הפקקים: תושבי פתח תקווה נלחמים בתוכניות הבנייה בסירקין
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מעודכן ל-08/2021
על השכונה
זו שכונה בצפון העיר תל אביב, השוכנת צפונית לנחל הירקון. מקור השם אפקה הוא, על שם "אגודת אפק" שהוקמה בשנת 1943 ואשר הקצתה את הקרקעות לאנשים שרצו להתגורר בשכונה. חלקים משכונת אפקה שוכנים על אדמות הכפר הערבי שייח' מוניס ששכן בסמיכות לשכונה עד לשנת 1948.
. אופיה של השכונה השתנה עם השנים: משכונה קהילתית עם בתים צנועים הפכה אפקה לשכונה כפרית ויוקרתית עם בתים וחצרות פרטיות מטופחות. שטחה: 534 דונם
גבולות השכונה
השכונה גובלת במזרח-בנתיבי איילון, בדרום-באוניברסיטת תל אביב, במערב-בשכונות רמת אביב ג' ונווה אביבים ובצפון-ברמת אביב ג'. השכונה מחולקת לשני חלקים המופרדים על ידי רחוב קק"ל – אפקה צפון, ואפקה דרום, הקטנה בהן.
היסטוריה
השכונה נוסדה בשנת 1955, על ידי מפקדי ההגנה, שחיפשו מקום מתאים להקים שכונה עבורם ועבור משפחותיהם ובחרו באתר זה לקניית קרקע ולבניית בתים למגוריהם. השכונה הייתה נחשבת מרוחקת העיר, עד להקמת אוניברסיטת תל אביב בסמוך, אשר הובילה לפיתוחה של השכונה והפיכתה, בזכות הקירבה לאוניברסיטה, למקום מגורים מבוקש יותר.
עם השנים כאמור השתנה אופי השכונה, מאופי קהילתי לשכונת יקורה, ולאחת השכונות היקרות בתל אביב.
אוכלוסייה
מדד חברתי-כלכלי 9 מתוך 10, כמעט מחצית אקדמאים, 40% צווארון לבן, משפחות צעירות ותושבים ותיקים
נדל"ן
מחיר ממוצע לדירה 2,600,000 שקל. מאמצע 2018 ירידה מתונה במחירים. אין הרבה עסקאות בשכונה
סוג בנייה
ריבוי בתים פרטיים – וילות וקוטג'ים – לצד בתי רבי קומות נמוכים של ארבע קומות.
חינוך
בשכונה היד אבנר – בניין המחלקה לגאוגרפיה של אוניברסיטת תל אביב, וכן נקודת שיטור למשמר האזרחי, קרוי על שמו של אלוף אלימלך אבנר. המבנה שתוכנן על ידי האדריכל סם ברקאי, תוכנן במקור כבית הקהילה של השכונה הוקם באמצעות כספי "עמותת אפקה", ולאחר שהעמותה פשטה את הרגל, הוחכר המבנה בשנת 1971 לאוניברסיטת תל אביב.
בשכונה אין בתי ספר וגנים ותושבי השכונה לומדים בשכונות הסמוכות.
מבני ציבור ומסחר
בית הלוחם – קומפלקס המשמש את פצועי צה"ל למרגוע וספורט. סובלת ממיעוט מרכזי מסחר, בשכונות הסמוכות מרכז שוסטר, קניון רמת אביב ג' וכדומה
אנדרטאות
כיכר ע"ש ארגון ההגנה בכניסה לעיר.
כיכר אגודת אפק – מעגל תנועה אשר נחנך לאחרונה ובו הונצחה האגודה שהובילה להקמתה של השכונה.
פארקים וגנים
גן קרטר – הגן הוותיק בשכונה, גן ציבורי הכולל מתקני שעשועים, וכרי דשא גדולים.
תחבורה
כיוון שרוב הבתים פרטיים אין מצוקת חניה ועומסים בתוך השכונה עצמה, תחבורה ציבורית רבה בקרבת מקום. רכבת האונבירסיטה במרחק 10 דק הליכה. עם זאת, מחסור בחניה ציבורית
שכנים מספרים
מהתגובות ברשת עולה כי השכנים מרוצים מהאוכלוסייה, מהביטחון האישי, מהשטחים הירוקים. פחות מרוצים מאפשרויות הבילוי והקניות
בנייה
מתוכננים תמ"א 38 בבניינים ישנים מסוג הריסה ובנייה. שותפות של החברות קיו נדלן, אקרו נדל"ן וקבוצת תדהר קידמה תוכנית פינוי־בינוי בשכונת אפקה בצפון תל אביב. במסגרת הפרויקט ייבנו 20 בניינים בני 6 עד 9 קומות, ובהם 340 דירות, וייהרסו תשעה מבני רכבת בני שלוש קומות ו־113 דירות. נכון להיום מוקפאים היתרי הבנייה באזור.
מעוז אביב, תל אביב – תעודת זהות
עיריית תל אביב מחייבת יזמים לעבוד עם שמאים במחיר הגבוה ממחיר השוק
מעודכן ל-05/2019
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
על השכונה
שכונת כוכב הצפון נמצאת בצפון-מערב תל אביב. זוהי שכונת עבר הירקון הקרובה ביותר וצמודה לצפון החדש ולנמל תל אביב. השכונה משתרעת על פני כ-421 דונם, מתוכם כ-244 דונם שטח בנוי, המחולקים למעל 1,700 יחידות דיור. לפני כמה שנים הוכתרה כשכונה היקרה ביותר.
גבולות השכונה
גבולות השכונה הם רחוב אבן גבירול ממערב, ש"י עגנון ונמל התעופה דב הוז מצפון, דרך נמיר ממזרח, ופארק הירקון מדרום.
היסטוריה
בניית השכונה החלה בשנות התשעים, כאשר אז היו בשטח בתים ישנים צמודי קרקע, אשר מיעוט מהם עדיין נותר, בלב השכונה החדשה.
נדל"ן
אחת השכונות היקרות בארץ, במחירים של 4,900,000 לדירה, 41,000 שקל למ"ר, תשואת שכירות 2.8%. שכירות ל-4 חדרים 8,000-9,000 שקל, ל-3 חדרים 7,500 שקל
סוג בנייה
חלקה החיצוני של השכונה מאופיין בבניה לגובה בו הבתים משותפים. בחלק הפנימי של השכונה מספר מועט של בתים צמודי קרקע.
אוכלוסייה
50% אקדמאים, 45% צווארון לבן, בעלי מקצועות חופשיים, שיעור גדול של משפחות מבוססות בגילאי 45-35 עם ילדים לצד אוכלוסייה ותיקה יותר. רוב התושבים חילונים ואקדמאים. מעט דירות בשכירות
מהמתגוררים בשכונה הם "צברים", ועוד 38% יוצאי אירופה וברית המועצות לשעבר 95% מהאוכלוסייה בשכונה מורכבת מדיירים ותיקים. 69% מהדיירים גרים בדירה אשר בבעלותם. מדד כלכלי-חברתי: 10 מתוך 10
חינוך
בית ספר יסודי "כוכב הצפון" – בספטמבר 2015 החל בית הספר היסודי "כוכב הצפון" לפעול. בית הספר תוכנן כמבנה אקולוגי וירוק– כולל מעטפת של קירות וחלונות מבודדת תרמית. בית הספר משתרע על מבנה בגודל 2,000 מ"ר ושטח של 8.5 דונם כולל אולם ספורט מקורה. בנוסף לאחר שעות הלימוד פועלים בבית הספר חוגי ההעשרה לילדי השכונה.
גני ילדים – שישה הממוקמים בצמדים, (חיות וחופש, תות ובננה, עמקים ושקמים, וגן אחד דתי) גני ילדים עירונים לגיל הרך הממוקמים ברחוב אבא קובנר. בשכונה פועל גם מעון יום של ויצו.
בדירוג מדלן הבודק רמת אלימות, תוצאות ציונים ושביעות רצון מורים ותלמידים בתי הספר זכו לדירוג מושלם 100.
בתי הספר המובילים באזור:
מירון מד
כוכב הצפוןA
גנים ופארקים
גן-פַּארק "גַן כוֹכַב הַצַפוֹן" – פארק פנימי שקט בגודל של 9 דונם. בגן נמצאים מִתקני ספורט, מתקני משחק לילדים, ומתקנים לילדים קטנים ופעוטות. בגן נמצאים שטחי דשא רחבים, ספסלים, בּריכת נוי ובה מזרקה. וכן גינת כלבים
שטחי ציבור ומסחר
מרכז מסחרי בוני העיר – מרכז מסחרי קטן ובו נמצאים מספר בתי עסק כגון שופרסל, מסעדה ועוד.
מרכז מסחרי ובית רופאים בבנייה – בחלקה המזרחי של השכונה, בסמוך למאיר יערי ובילויה מעוז, נבנה מרכז מסחרי גדול ובצמוד אליו בית רופאים. המתחם כולל חניון תת-קרקעי אשר ישמש את המרכז המסחרי ואת בית הרופאים. בית כנסת בתכנון
אפשרויות תעסוקה
בעיקר שכונת מגורים. רוב התושבים עובדים מחוץ לשכונה או מחוץ לעיר
תחבורה
בשכונה מסוף תחבורה ציבורית רדינג ובו קווי אוטובוס רבים, 25 דקות ממרכז העיר באוטובוס, שבילי אופניים רבים, הקו הירוק של הרכבת הקלה עתיד לעבור שם. השכונה נמצאת בסמוך לצירי תנועה ראשיים דוגמת דרך נמיר ורחוב אבן גבירול, וכן במרחק הליכה מתחנות האוטובוסים בדרך נמיר.
שכנים מספרים
מהתגובות ברשת עולה כי השכנים מרוצים מאוד מהגינות באזור, מאפשרויות החניה, מהקרבה לים, מהנסיעה ברכב פרטי ומהביטחון האישי, פחות מרוצים מתחושת הקהילה, ואפשרויות הקנייה והבילוי, וכן מהרעש מהאירועים בפארק הירקון הסמוך
בנייה
השכונה עדיין בבנייה ומתוכננים בה עוד מבני מסחר וציבור. העירייה מסייעת ליזם פרטי לקדם מבנה שבו 59 דירות קטנות יחסית להשכרה, מתוכן 12 שיוגדרו כ"דיור בהישג יד". על התוכנית חתום האדריכל דורון צפריר (ממשרד פרחי-צפריר). עם זאת התושבים טענו בפני ynet ש"כאן לא מדובר בנובורישים צפונים שלא נאה להם ולא אכפת להם, אלא בשחיתות לשמה שתפגע בתכנון השכונה".
כמו כן נודע כי חברת ברקת, המנוהלת בידי עדי גזית, תעמיד הלוואה לליווי ובנייה בהיקף של 50 מיליון שקל לקבוצת רכישה של פרויקט מגורים בשכונת כוכב הצפון בתל אביב. הפרויקט מיועד להקמת בניין מגורים בן 12 קומות, הכולל 44 יחידות דיור, שתי קומות מרתף לחניות, וישתרע על שטח כולל של 2.6 דונמים. כמו כן מתוכננים בניינים בני 25 קומות בלוי אשכול וש"י עגנון
גזית גלוב רכשה מרכז מסחרי בסביון בתמורה ל-116 מיליון שקל
גזית גלוב בדוח ללא הפתעות – הערך הנכסי 7.7 מיליארד לעומת שווי שוק של 6.4
הקורקינטים החשמליים הם הצלחה גדולה בעיקר בתל אביב – כמות המשתמשים מזנקת, הנסיעות הולכת וגדלה, אך יש גם בעיות – הקורקינטים נשארים זרוקים ברחבי העיר, וקיימת כוונה לאפשר השארתם רק במקומות מוגדרים.
בכל מקרה, גם משרד התחבורה מבין שמדובר במוצר נוח, יעיל וזול, וקיימת תוכנית לשלב את הקורקינטים החשמליים בכרטיס הרב קו של האוטובוסים והרכבות.
בחודשים האחרונים בחנו במשרד התחבורה את הרחבת השימוש ברב קו מול הגופים העוסקים בהשכרת קורקינטים חשמליים. ההרחבה הזו צפויה לספק למשתמשים ברב קו פתרון מלא, שכן בהמשך לנסיעה ברכבת, באוטובס יש פעמים רבות צורך בהמשך נסיעה – וקרוקינטים חשמליים הם פתרון ראוי.
קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים
קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?