רשת בתי הכלבו הענקית מייס'יס מפרסמת אזהרת רווח, לאחר מכירות חלשות בעונת החגים. לעומת 4.30-4.21 דולר בתחזית קודמת, ותחזית אנליסטים של 4.23 דולר, מורידה מייס'יס את תחזית הרווח המתואם השנתי ל- 4 דולר למניה. לטענת החברה, עונת החגים התחיל טוב, אך המכירות נחלשו בהמשך. לאחר פרסום אזהרת הרווח, מייסי'ס צוללת ב-18% בטרום מסחר.
בתחזית הקודמת, נצפה שיפור במכירות בטווח של 2.55%-2.33% , אך בתחזית האחרונה, חותכת הרשת את תחזית ההכנסות השנתית בחנויות הזהות לשיפור של 2% בלבד.
בתקופת החגים של 2017, רשמה הרשת עלייה של 1% במכירות החנויות הזהות, לעומת עלייה של ב- 0.7% במכירות השנה.
לדברי מנכ"ל הקבוצה ג'ף גאנט (Jeff Gennette), ""עונת החגים החלה חזק, במיוחד במהלך בלאק פריידי ובהמשך בשבוע מכירות הסייבר, אך נחלשה באמצע דצמבר ולא חזרה לרמת הציפיות עד לשבוע של חג המולד". לדבריו, מכירות חלשות יותר בקטגוריות ספורט הנשים, בגדי שינה, שעונים וקוסמטיקה, קיזזו את המכירות החזקות יותר בקטגוריות התכשיטים, נעלי נשים, מוצרים לבית ובגדים.
מייסי'ס נסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של 9.8 מיליארד דולר, לאחר שטיפסה ב-20% בשנה האחרונה (אך רשמה ירידה של 3% בשלושת החודשים האחרונים).
רשת הספרים ברנס אנד נובל מול אמזון
ברנס אנד נובל, רשת הספרים ענקית, פרסמה גם היא אזהרת רווח. על פי הפרסום, הרווח הרבעוני של החברה צפוי להיפגע ב-10% , בשל הוצאות פרסום והשקעה בפעילויות קידום.
אזהרת הרווח מפילה את המניה בכ-7%.
לצד אזהרת הרווח, הרשת דיווחה כי המכירות בחנויות הזהות בתקופת החגים עלו ב-4%.אחרי תקופה לא קלה של ירידות מתמשכות במניה, עלתה המניה ב- 12 החודשים האחרונים ב- 36%.
ברנס אנד נובל מנהלת מאבק השרדות מול ענקית המסחר אמזון, ושווי השוק שלה עומד היום על 544 מיליון דולר, כרבע מרמת השיא שלה, שנרשמה בתחילת 2006.
מסחר בנקודות ובמיילים של מועדוני הנוסע המתמיד היא תופעה המתפשטת במהירות. אנשים טסים יותר, צוברים יותר נקודות, ולא תמיד יכולים לממש אותן. הנוסעים המתמידים מחפשים אחר פתרונות יצירתיים שיעזרו להם להרוויח כסף במקום להסתפק בכרטיס בונוס, ומציעים את הנקודות או המיילים שלהם למכירה או העברה. אז למה לא למכור אותן ולעשות קצת כסף?
מכירה וקנייה של נקודות ומיילים הופכת נפוצה יותר, והיום לא מדובר רק באנשים פרטיים המפרסמים מודעות מכירה. במסחר מעורבים סוכני נסיעות בכל העולם,מאעכרים, ואפילו אתרים המיועדים במיוחד למכירת נקודות. חברות התעופה אולי לא אוהבות את התופעה, אך לא מונעות אותה. תהליך המכירה די פשוט, את כרטיס הבונוס על הנקודות שנצברו מכרטסים על שם הקונה, ויש לכם כרטיס טיסה, שברוב המקרים עולה פחות כסף.
מודעות המכירה מתפרסמות בפלטפורמות כמו קבוצות פייסבוק, אתרי יד שנייה, אתרי אינטרנט המשמשים כברוקרים, ואפילו מאעכרים, שכבר מכירים את הנוסעים המתמידים שצוברים אלפי נקודות, יוצרים איתם קשר ומציעים להם חיבור עם קונים פוטנציאלים.
קונים מוכרים בכל העולם.
האתר הישראלי MyleFly, המשמש כברוקר שמעביר את המיילים לקונים פוטנציאליים, הוא החלוץ בארץ, אך עיקר הפעילות מתקיימת על-ידי סוכני נסיעות ברחבי העולם, שממירים את הנקודות לכרטיסי בונוס, ולאחר מכן מוכרים אותו ככרטיס טיסה לכל דבר, עם הבטחה להנחה של עד 30% ממחיר כרטיס רגיל.
קשה להעריך מה היקף המסחר, כי הפעילות מתרחשת מתחת לרדאר. באתר MyleFly מערכים את השוק ב-400 מיליארד דולר.
בכמה אפשר למכור?
מחיר לכל נקודה באתר MyleFly נקבע לפי המחיר שקובעות חברות התעופה עבור כרטיסי הבונוס שלהן, ועולה ככל שהכמות גדלה. עבור 1,000 נקודות של אל על, האתר משלם 340 דולר (34 סנט, כ-1.20 שקלים לנקודה); עבור 2,500 נקודות תקבלו 1,000 דולר, ועבור 4,000 נקודות – 1,680 דולר. עבור 20 אלף מיילים שנצברו בבריטיש איירוויז MyleFly משלם 138 דולר, ועבור 50 אלף נקודות – 345 דולר. נוסעי לופטהנזה שצברו 35 אלף מיילים יכולים לקבל 308 דולר ו-995 דולר עבור 85 אלף מיילים. הליך הקנייה מתבצע כך שהנוסע המתמיד מקבל את הכסף לחשבון הבנק שלו, מעביר את הנקודות שצבר, והן מכורטסות על שם נוסע אחר.
נשמע פשוט? כמעט. חשוב לדעת כי על כרטיסי בונוס יש לשלם מס נמל בנפרד, שיכול להגיע עד ל- 200 דולר לדוגמה בנמל התעופה הית'רו בלונדון.
בנוסף , נקודות שקיבל נוסע מתמיד כתוצאה מנסיעות שביצע על חשבון מקום העבודה, נחשבות כהטבה עליה יש להצהיר לצרכי מס. בכל מקרה, אם תחליטו לממש את הנקודות ולטוס במחלקת תיירים, זה לא מאוד משתלם בגלל מס הנמל ותעריפי הנקודות של כרטיסי הבונוס של חברות התעופה. אם צברתם נקודות שאתם יכולים לממש במחלקת עסקים או במחלקה הראשונה, משתלם יותר לממש אותן.
מעורבות סוכני הנסיעות, האתרים והמאעכרים בשוק, גרמה לירידה בהיצע כרטיסי הבונוס לנוסע הפרטי. הסוכנים תופסים מקומות בהקצאות, חברות התעופה הולכות ומצמצמות את ההיצע, והנוסעים לא מצליחים לממש את הנקודות והמיילים. בינתיים, לחברות התעופה אין כוונה להתערב.
חברות הלואו קוסט עשו מהפכה אמיתית במחירי הטיסות בישראל, והחדירו לשוק מחירים שלא נראו כאן מעולם. אז איך זה שלפעמים הזול יוצא לנו יקר?, פשוט כי עוד לא למדנו להכיר את החוקים החדשים של עולם הלואו קוסט. זה לא כזה מסובך, רק תשמרו על כמה כללית בסיסיים לפני שאתם רוכשים את הכרטיסים, והכל יהיה בסדר. הכנו לכם מדריך שמסביר בדיוק מה צריך לעשות:
תשכחו מהדקה ה- 90: הכלל בטיסות הלואו קוסט הפוך ממה שהיינו רגילים אליו עד היום. כאן כדי לזכות במחירים נמוכים, מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש. כן, אפילו שנה לפני. כך תזכו לא רק בכרטיסים זולים, אלא גם באפשרות לבחור בתאריכים שהכי מתאימים לכם.
גמישות זה שם המשחק: ככל שתהיו גמישים יותר בתאריכים וגם ביעד, תוכלו למצוא טיסה זולה יותר. ברוב מנועי החיפוש, יש אפשרות לדלג על בחירת היעד, וכך לקבל את כל היעדים הרלוונטים באותם תאריכים, ולבחור לפי המחיר הזול ביותר.
כרטיס ב-100 שקל? בדקו את הפרטים הקטנים: חברות הלואו קוסט פועלות על פי מודל כלכלי לפיו כל דבר מעבר לכרטיס טיסה, עולה כסף. לכן אם מצאתם כרטיס במחיר מציאה מוגזם, רוב הסיכויים שהמחיר הוא לכיוון אחד. בדקו כמה עולה הטיסה חזור, יכול מאוד להיות שהיא תעלה הרבה יותר כסף.
בנוסף,
שימו לב לשינויים במדיניות: חברות הלואו קוסט משנות מדיניות מפעם לפעם, במיוחד אחרי התקופה הראשונה של חדירה לשוק חדש. וויז אייר וריאנאייר לדוגמא, שינו לאחרונה את מדיניות הכבודה שלהן והקשיחו את התנאים. אם בעבר אפשרו להעלות טרולי למטוס, היום זה עולה כסף. אם קניתם כרטיס טיסה בסיסי, תוכלו להעלות לטיסה רק תיק יד (ולא, אל תנסו לחבר לטרולי רצועה, ולהגיד שהיא תיק יד).
הרציונל במהלך הזה ברור, פחות משקל למטוס שווה פחות דלק, ופחות הוצאה לחברה, ובעולם הלואו קוסט מחשבים כל אגורה.
במקביל הוסיפה וויז אייר לתפריט שלה כבודה במשקל של 10 ק"ג בתוספת של 7-12 אירו, ואפשרות חדשה לנוסעים מועדפים (פריוריטי), להעלות מזוודת טרולי למטוס, במשקל של 15 ק"ג במחיר 5-15 אירו. שדרוג לפריוריטי יכול להסתכם בתוספת של 5-15 אירו לרוכשים מראש בוויז אייר.
גם איזי ג'ט הוסיפה האפשרות לבחור במשקל חדש של 15 ק"ג לכבודת יד, במחיר שיכול גם להגיע ל-33 אירו לכיוון.
סגרו הכל במעמד רכישת הכרטיס: כבר הבנתם שקצת קשה לעקוב אחרי הסעיפים הקטנים של חברות הלואו קוסט, לכן כדאי שבזמן רכישת כרטיס הטיסה, תבצעו את כל הפעולות הנוספות כמו בחירת משקל המזוודה. בריאנאייר למשל, הוספה של כבודה במשקל של 10 ק"ג במעמד ההזמנה תעלה 8 אירו, לעומת 10 אירו אם תזמינו מהאתר במועד מאוחר יותר.
האפשרות הכי פחות מומלצת היא לשלם בשדה התעופה. בוויז אייר לדוגמא תשלמו על מזוודה 20 אירו למזמינים באתר, לעומת 60 אירו אם תשלמו בשדה התעופה.
שישלם עבור השירות רק עם הגיעו לשדה.
גם את הצ'ק אין: עשו צ'ק אין אונליין מראש, ואל תדחו אותו לשדה התעופה, כי זה עלול לעלות לכם הרבה כסף. בוויז אייר למשל יגבו מכם 30 אירו על צ'ק אין בשדה, ובריאנאייר תאלצו להיפרד מ- 55 אירו על צ'ק-אין שיבוצע בשדה ולא מראש.
יוותרו לכם על הקנס? לא ממש: אם היינו חובבי תאוריות קונספירציות, אפשר היה לחשוב שחברות הלואו קוסט ממש בעד שתעשו טעויות, כדי לקנוס אתכם. אז לא, אל תבנו על זה שיוותרו לכם "רק הפעם", והקפידו על המידות והמשקל של המזוודה שלכם. הקנס על חריגה יכול להגיע ל- 50 אירו.
עמלות שונות: עמלה על תשלום בכרטיס אשראי ועמלה על המרה- יש דברים כאלה. לעיתים חברות האשראי ממירות מיורו לדולר, ומדולר לשקל, וזה כמובן עולה לכם כסף, ולפעמים אפילו לא מעט.
אוכל ושתיה: אתם בטח שואלים את עצמכם מה יכול להיות גרוע ממחירי השערוריה בשדה התעופה בן גוריון, ואתם צודקים. בחלק מחברות הלואו קוסט אם תזמינו מראש, תוכלו לקבל ארוחה במחירים סבירים. באיזי ג'ט דיל ארוחת בוקר יעלה 4 ליש"ט וקפה/תה 2.5 ליש"ט. בוויז אייר אפשר לרכוש במהלך הטיסה ארוחת כריך ב-7 אירו, קרואסון ב-2.5 אירו, בקבוק מים ב-2 אירו ובירה ב-4.5 אירו, לכן גם כאן מומלץ להזמין מזון מראש באתר, או להגיע עם נשנושים מהבית.
שימו לב איפה נוחתים: חברות הלואו קוסט מעדיפות לנחות בשדות תעופה קטנים, ומרכזיים פחות כי כך הן משלמות פחות מיסי נמל, חניה ועוד. מה שאתם צריכים לברר לפני הזמנת הכרטיס, ששדה התעופה הקומפקטי אינו ממוקם כמה שעות מהיעד שלכם. שימו לב גם מאיזה טרמינל ממריאים בארץ, רבות מטיסות הלואו קוסט ממריאות מטרמינל 1.
מושבים ועוד: מה שפעם היה חלק ממחיר הכרטיס, היום עולה כסף. אם אתם זוג או משפחה, וחשוב לכם לשבת במושבים סמוכים, תאלצו לשלם גם על זה. אם אתם ארוכים במיוחד, וחשוב לכם אקסטרה מקום לרגליים- תשלמו. באיזי ג'ט, למשל, מושב סטנדרטי יעלה לכם בין 6 ל-8 אירו לכיוון, ואילו על מושב עם אקסטרה מקום לרגליים תשלמו כ-25 אירו.
פריוריטי לפעמים באמת יותר טוב: חברות הלואו קוסט המציאו סגמנט חדש, שעולה כסף כמובן- נוסע פריוריטי. אם אתם פריוריטי, תזכו בשורה של שירותים שאמורים להיות בתשלום, ללא חיוב. לעיתים זה יכול להשתלם, בעיקר אם יש לכם תוספות רבות כמו אקסטרה משקל במזוודה, מזון וכדומה.
אפשר לבטל? : שלא תזדקקו, אבל מה קורה אם אתם לא יכולים לטוס? חוק הגנת הצרכן קובע כי במקרה של הזמנת כרטיסי טיסה באינטרנט, ניתן לבטל את העסקה עד 7 ימים ממועד הטיסה. אבל, וזה אבל גדול, לרוב חברות הלואו קוסט אין נציגות בישראל, לכן הן בוחרות להתעלם מהחוק, ולא מאפשרות לבטל הזמנת כרטיסי טיסה.
אם הזמנתם את הטיסה דרך סוכן ישראלי, הוא מחויב להחזיר לכם את כספכם כחוק. היום קשה למצוא סוכנים שמוכנים לבצע הזמנות ללואו קוסט, כיוון שבמקרה של ביטול החברות לא מחזירות לסוכן את מחיר הכרטיס.
פתרון אפשרי הוא להזמין כרטיס גמיש, שעולה יותר כסף , אבל מאפשר לכם לשנות את מועד הטיסה או לבטל אותה, ולקבל את כספכם בחזרה.
. תכנית “כאן גרים” של המשרד לשיויון חברתי והתאחדות הסטודנטים, משדכת בין סטודנטים שרוצים לחסוך את עלויות שכר הדירה, לבין אזרחים ותיקים שזקוקים לקצת חברה. רעיון מצויין, עם הצלחה בשטח – ככה הסטודנטים חוסכים כסף, והקשישים מרוויחים חברה צעירה וביטחון.
לא קל להיות סטודנט בישראל. שכר לימוד, שכר דירה ועוד אין סוף הוצאות אחרות, וכמובן- הלימודים עצמם, הופכים את המרוץ לתואר למשימה לא פשוטה בכלל.
עוד מגזר שמתמודד עם לא מעט קשיים, הם האזרחים הותיקים. כמעט חצי מהקשישים בארץ גרים לבדם, והבדידות יכולה להיות קשה, ולהפוך את חיי היום יום לאפורים ומשמימים. תכנית "כאן גרים" מנסה לתת מענה לצרכים והקשיים של שתי האוכלוסיות, ומציעה לסטודנטים מגורים ללא עלות, תמורת אירוח חברה לאזרחים ותיקים.
איך זה עובד?
תמורת מגורים בבית הקשיש או הקשישה, הסטודנטים מתחייבים ל-5 שעות שבועיות של פעילות משותפת, ותשלום של 300 ש"ח בחודש עבור הוצאות מגורים. הפעילות המשותפת יכולה להיות ארוחת בוקר, שיחה, הליכה קלה מחוץ לבית, או כל פעילות אחרת המתאימה לשניהם. בנוסף מקבלים הסטודנטים מלגת לימודים שנתית ממשרד הבינוי והשיכון בסך 8,000 ש"ח. המלגה משולמת בשני מועדים – בסוף סמסטר א' ובסוף סמסטר ב'.
איך מתקבלים לתכנית?
קודם כל, עליכם להירשם לתכנית. אזרחים ותיקים יכולים להירשם בטופס הרשמה מקוון, או לפנות אל מוקד הפניות במשרד לשוויון חברתי (המשרד לאזרחים ותיקים) בטלפון 8840*. סטודנטים המעוניינים להשתתף בתכנית יכולים להירשם בטופס הרשמה מקוון, או לפנות להתאחדות הסטודנטים בישראל.
אם תמצאו מתאימים, יצרו איתכם קשר בטווח של חודשיים מהיום שנרשמתם. סטודנטים יקבלו זימון לראיון במייל, אזרחים ותיקים יקבלו שיחת טלפון למספר הטלפון שסיפקו בהרשמה.
בשלב הראשון, רכז התכנית יראיין את הסטודנט או הסטודנטית. בשלב השני מחפשים אחרי אזרח ותיק מתאים, ועורכים מפגש לתיאום ציפיות, הכרות ראשונית ובדיקה האם יש כימיה. אם עברתם את שני השלבים הראשונים, בפגישה השלישית יחתמו הצדדים על חוזים. השלב השני הוא שקובע אם התקבלתם לתכנית, ומעבר לשלב הבא. רק אחרי חתימה על חוזה, תהיו זכאים למלגה ולמגורים. ההתאמה בין הסטודנטים למבוגרים היא קודם כל על בסיס מגדרי, כך שלא יהיה מצב שסטודנטית תגור עם אזרח ותיק, ולהפך.
גם עבור האזרחים הותיקים, הקבלה לפרויקט כוללת שלושה שלבים. בשלב הראשון יערך ראיון טלפוני עם הרכז, אחריו יגיע הרכז לביקור בית, כדי להכיר את האזרח הותיק, ולוודא שהבית מתאים למגורים משותפים עם סטודנט. השלב השלישי כולל מציאת סטודנט או סטודנטית מתאימים, וחתימה על החוזים. המגורים המשותפים הם לתקופה של מינימום 9 חודשים עד שנה. במידה ושני הצדדים יהיו מעוניינים להמשיך בתכנית ביחד, רכזי התכנית יכולים לאשר זאת על פי שיקול דעתם.
כל סטודנט שישתתף בתכנית יעבור הכשרה על-ידי התאחדות הסטודנטים בישראל, כדי להבין טוב יותר מה זה אומר לגור עם אזרח ותיק, מהם הצרכים שלו, ואיך להעלות את הסיכויים שהשידוך הזה יהיה מוצלח.
לפרטים נוספים, אפשר להיכנס שאלות ותשובות על התכנית באתר התאחדות הסטודנטים בישראל.
בישראל כמו בישראל, רגע לפני המועד שנקבע לתחילת השידור המשותף של הערוצים – ערוץ 10 ורשת, הרשות השנייה חייבת לקבל החלטה אם היא מאשרת את המיזוג או מתנגדת לו.
לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, אישרה את המיזוג, הדיון של הרשות השנייה צפוי להיות פורמלי בלבד.
המועצה נתנה אישור עקרוני למיזוג, שהותנה בהצגת מתווה. לפי ההערכות, כל חברי המועצה, מלבד היו"ר יוליה שמאלוב-ברקוביץ', תומכים במיזוג בין הערוצים. למרות התנגדותה, שמאלוב-ברקוביץ' הודיעה שתכנס את המועצה לפני התאריך הסופי – 12 בינואר.
שמאלוב- ברקוביץ טענה כי החלטת הרשות להגבלים עסקיים לקחה זמן ממושך, ומשזו ניתנה, "החלטנו לכנס ישיבת מועצה מיוחדת כבר מחר כדי לדון במיזוג".
הלפרין, אישרה את המיזוג בהמשך לבדיקה שהעלתה שבלעדיו יש סבירות גבוהה שערוץ עשר יסגר, מה שיעלה את הסיכון לפגיעה בתחרות בשוק הטלוויזיה ובציבור.
להערכת הלפרין, יציאת ערוץ 10 היתה מביאה להיעלמותה של אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה. בשל מסקנה זו, הרי שאישור המיזוג עדיף מבחינה תחרותית על התנגדות למיזוג, למרות הפגיעה התחרותית האפשרית שטמונה בו. אישור המיזוג הנוכחי ניתן גם הוא בתנאי שרשת תמכור את אחזקותיה בחברת החדשות הישראלית בה היא מחזיקה במשותף עם שידורי קשת, וזאת בטרם ביצוע המיזוג".
הלפרין אישרה גם את המתווה למכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, שהוצג כחלק מהמתווה למיזוג עם ערוץ עשר.
ראשי ערוץ 10 ורשת מעוניינים להעלות את הערוץ הממוזג ביום בו צפוי שידור הפרק הראשון של "האח הגדול VIP, אך כלל לא בטוח שהמיזוג יצא לפועל במועד הרצוי להם, בגלל השלמה של פרוצדרות משפטיות שיוכלו להתבצע רק לאחר קבלת האישור מהרשות השנייה.
הממונה על ההגבלים – אין בעיה של תחרות במערכת הבנקאית, אבל מנסים לשפר…
הרפורמה במשק החשמל יוצאת לדרך – יותר תחרות בתמורה לשלמונים לעובדים
מנכ"ל אפל, טים קוק, קיבל ב- 2018 בונוס בסך 12 מיליון דולר. יחד עם הבונוס מגיעה עלות שכרו ל-15.7 מיליון דולר.
זה הבונוס הגבוה ביותר שקיבל מאז כניסתו לתפקיד. באפל הסבירו את הענקת הבונוס בכך שהחברה עמדה ביעדי הרווח שלה.
רוב התשלום לקוק מגיע מהמניות שקיבל עם כניסתו לתפקיד ב- 2011, לאחר פטירתו של סטיב ג'ובס. התשלום שמקבל מנכ"ל אפל תלוי גם במניית החברה, בהשוואה לחברות אחרות במדד S&P 500.
אפל מסרה כי קוק קיבל גם משכורת בסך שלושה מיליון דולר, הטבות בסך 628 אלף דולר ומניות בשווי 121 מיליון דולר, ובסך הכל 136 מיליון דולר. ההטבות והבונוסים שקיבל קוק מבוססות על הצלחתו להביא את החברה לעמידה ביעדי התשואה ובהכנסות התפעול, שעלו ב-16 אחוזים בהשוואה ל- 2017.
עם זאת, לראשונה מזה שני עשורים, חתכה החברה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2019, שהסתיים בסוף דצמבר. בעקבות ההכרזה, מניית החברה צנחה ב- 12% עד עכשיו. הסיבה העיקרית לירידה בהכנסות היא מכירות נמוכות מההערכות של האייפון, בעיקר בסין שם הצרכנים מתקשים להסתגל למחירי האייפון. "הירידה בתחזית היא 100 אחוז בגלל האייפון וזה בעיקר בסין", אמר קוק בריאיון ל-CNBC, "ברור שהכלכלה שם נכנסה להאטה ואני מאמין שהמתיחות סביב נושא הסחר בין ארה"ב לסין הוסיפה עוד לחץ על הכלכלה".
ממשיכים לפתח
אפל הציגה בספטמבר שלושה מכשירי אייפון חדשים: XS, XS Max ו-XR. מחירו של ה-XS עומד על כ- 1000 דולר, בדומה לקודמו, ה-X שהוצג ב-2017. מחירו של ה-XS Max הגדול יותר כבר עומד על כ-1,100 דולר לגרסת הבסיס. גם ה-XR, הגרסה הנגישה יותר, במחיר של 750 דולר, יקרה ביותר מ-15% מהאייפון 8 שהושק ב-2017. לעומת ההצלחה במכירות בארה"ב ובאירופה, במדינות מתפתחות הקונים לא ממהרים להוציא את הסכומים הגבוהים על האייפונים החדשים.
1000 דירות ב- 15 פרויקטים שונים ברחבי הארץ, נותרו ללא רוכשים
משרד השיכון והבינוי אישר לחלק מהיזמים הנחה נוספת של עד 200 אלף שקל ממחיר הדירה לדיירים.
עוד פתרון שנשקל: רכישת הדירות 1לדיור הציבורי או השכרת הדירות לטווח ארוך
הפרויקטים בהם יוצאו הדירות לכולם (לא רק לזכאי מחיר למשתכן) ייהנו מהנחות נוספות. הפרויקטים נמצאים בירושלים, קריית ביאליק, קריית מוצקין, מעלות תרשיחא, כרמיאל, באר שבע, דימונה וירוחם. בכל הפרויקטים הדירות מצויות בשלבי בנייה מתקדמים, ולעתים אף בשלבי אכלוס.
איך זה מתבצע? לאחר שנערכת ההגרלה הראשונה של מחיר למשתכן, עוברות הדירות שלושה שלבי שיווק. בהגרלה הראשונה ניתנת עדיפות לקבוצה א' מקרב הזכאים , ואם נותרות דירות ללא ביקוש לאחר זימון הזוכים, נערכת הגרלת המשך הפתוחה לכל קבוצות הזכאים. אם גם לאחר שלב זה טרם נמכרו כל הדירות, עומדות הדירות למכירה ללא הגרלה עבור כל זכאי התוכנית, משפרי דיור, ורווקים חסרי דירה בני 26‑35 . אם גם אז הדירות לא נמכרות, על הקבלן לפנות לקבלת אישור ממשרד הבינוי והשיכון להציע הנחה נוספת או לשדרג את הדירה.
בפרויקטים המדוברים, לאחר שכל ניסיונות השיווק של היזמים נכשלו, פנו חלקם למשרד הבינוי כדי לקבל אישור להציע הנחה נוספת על הדירות, בנוסף על ההנחה של מחיר למשתכן. עד כה נענה משרד השיכון לבקשת חלק מהיזמים, ואישר מכירת כמה מאות דירות בהנחה נוספת של עד 200 אלף שקל לדירה.
מחיר למשתכן: 15,000 נרשמו להגרלה הגדולה
"מחיר למשתכן היא תוכנית מטופשת"
אחרי שותפות של מספר שנים בין AWS, חברת שירותי הענן של אמזון, ובין קלאוד אינדיור, נרכשה קלאוד על ידי אמזון ב-150-200 מיליון דולר
חברת CloudEndure הודיעה באתר האינטרנט שלה שנרכשה על ידי אמזון ווב סרוויסס (AWS), חברה בת של אמזון וחברת שירותי הענן הגדולה בעולם. על פי ההערכות, שווי העסקה מגיע ל־150־200 מיליון דולר.
בהודעה שפרסמה החברה נכתב: "CloudEndure היא כעת חברה של AWS. כשותפה של AWS מאז 2016, קלאוד אנדיור משתפת פעולה כבר זמן רב עם החברה במטרה לסייע ללקוחות להבטיח את עתידם העסקי. הרכישה הזו מרחיבה את היכולת שלנו לספק פתרונות חדשניים וגמישים לגיבוי, שחזור, והעברת נתונים".
מעבירים שרתים לענן
קלאוד אינדיור מפתחת שירות גיבוי של אפליקציות רשת בענו בזמן אמת, וכך מצמצמת את הצורך ברכישת שרתים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת להעביר יישומים שלמים עם כל הנתונים שלהם לענן ובין עננים, על ידי שכפול בזמן אמת, תוך כדי שימוש בטכנולגית Continuous Data Protection. כך חברה יכולה להעתיק שרתים שלמים תוך דקות.
המוצר של החברה הישראלית תומך בשרתים פיזיים, וירטואליים או מבוססי ענן, ובשירותי הענן של אמזון, מיקרוסופט, פלטפורמת הענן של גוגל ו־OpenStack כיעד.
מייסדי קלאוד אינדיור הם עופר גדיש, מנכ"ל החברה, אופיר ארליך, לאוניד פיינברג וגיל שי. הארבעה היו גם מייסדי אקסלווב, שנמכרה ב־30 מיליון דולר. לחברה יש משרדים ברמת גן ובניו יורק, והיא מעסיקה כמה עשרות עובדים.
עד היום גייסה החברה כ־20 מיליון דולר. בין המשקיעים הבולטים בחברה נמצאת קרן הון הסיכון הישראלית מאגמה, קרן ההשקעות של חברת הטכנולוגיה דל, חברת הייעוץ טרמיפס ומשקיעים פרטיים, ביניהם זוהר גילון. הענקית ההודית אינפוסיס החזיקה בחלק מהחברה, ומכרה אותו לאחרונה ב- 15.3 מיליון דולר.
את AWS, חברת הבת של אמזון שרכשה את קלאוד, מנהל בישראל הראל יפהר. לאחרונה העבירה AWS את פעילותה למשרדים החדשים של החברה בשרונה. החברה שכרה שטח של 25 אלף מ"ר במגדל שרונה, שכולל 11 קומות במבנה ו־300 מקומות חניה. המשרדים מאכלסים את צוותי מוצרי AWS, שירות הענן הארגוני של החברה, אלקסה שופינג, אמזון Prime Air ו־Annapurna Labs.
מס מיוחד על גוגל, פייסבוק ואמזון
שופרסל מתכוננת לכניסה של אמזון; תשיק אתרי קמעונאות מקוונת חדשים
אחרי ירידה וקפיאון בהכנסות, חזרה תנובה לצמוח. העלייה במכירות נובעת מעליית מחירים, וממכירת מוצרי חלב יקרים
את 2014 עד 2016 סיימהתנובה בירידה של קרוב ל-5% במכירות וב-2017 נרשמה עלייה של 0.5% במכירות. בתנובה מקווים כי השנים הקשות שעברו מאז המחאה החברתית הסתיימו, וכי הם פיצחו את הנוסחה לעלייה במכירות, למרות ששוק החלב גדל בפועל בפחות 1% בלבד.
בתנובה מסבירים את העלייה במכירות בהחדרת מוצרים חדשים לשוק, בינהם גבינות יקרות יותר, ויוגורטים עתירי חלבון (GO), בהם מרכזת תנובה את מירב מאמצי הפרסום שלה. בתנובה הגדילו השנה את תקציב הפרסום ב- 10%.
תנובה שומרת על מקומה כענקית בשוק החלב, וב-2018 היא תפסה נתח של 50% משוק מוצרי החלב.
הצמיחה הגדולה: בתחליפי החלב
את הצמיחה הגבוהה בשוק החלב, רשמו דווקא תחליפי החלב כמו חלב אורז, חלב שקדים, חלב סויה, מעדני סויה, ומוצרים נוספים. קטגוריה זו גדלה השנה ב- 21%, לצד צמיחה במוצרי יוקרה כמו חמאה, גבינות שמנות, גבינות קשות וכדומה.
למרות הצמיחה, בתנובה מודאגים מסירובו של שר האוצר,משה כחלון, לחתום על צו להעלאת מחירם של מוצרי החלב שבפיקוח, וטוענים כי נגרם להם נזק של 180 מיליון שקל. נכון לעכשיו ממתינית בתנובה להחלטת היועץ המשפטי בנושא, אך קשה להאמין שההעלאה תאושר לפני הבחירות הקרובות.
חמאת תנובה: האם ניתן להשיג אותה בפחות מהמחיר המפוקח?
מעודכן ל-01/2019החברה הדייקנית ביותר בדצמבר 2018 הייתה של קטאר, אל על במקום רע בסוף . מי עוד בראש הרשימה?
אין דבר מעצבן יותר מלהגיע לנמל התעופה ולגלות שהטיסה לא הגיעה או להגיע כבר למטוס ולחכות שעות לההמראה. מי החברות הדייקניות ביותר?
בדצמבר 2018 חברת התעופה הדייקנית ביותר הייתה קטאר איירווייז . על סמך בדיקה של אלפי טיסות בדצמבר 2018. במקום השני דלתא איירליינס עם 87% טיסות שיצאו בזמן. והשלישית היא החברה היפנית ANA. במקום הרביעי החברה ההולנדית KLM. במקום החמישי אליטליה, שהמריאה בזמן ב-85% מטיסותיה
אל על משתרכת מאחור במקום ה-38 מתוך 41. עם רק 67% טיסות שיוצאות בזמן. עםאיחור ממוצע של 41 דקות. לפחות לא גרועים כמו השכנה המצרית אג'יפט אייר, שסוגרת את הרשימה עם 58% מהטיסות. בכלל החברות הממוצע הוא 78% טיסות במועד ואיחור ממוצע של50 דקות..
בחברות הלואוקואסט נמצאות חברות שלא יוצאות מישראל במקום הראשוןstarflyer היפנית ואחריה גם מיפן Skymark. אסיה ממשיכה גם בשאר חמשת המקומות הראשונים. במקום השישי מדורגת חברת יורוווינגס. איזי ג'ט המוכרת לקהל הישראלי במקום ה-21 עם 77% טיסות שיוצאות בזמן. WOWבתחתית הרשימה עם -62% מטיסותיה שהמריאו בזמן. ריינאייר לא מתירה לכלול אותה בדירוג.
בנמלי התעופה נתב"ג מדורג במקום ה-258, כש-76% מהטיסות שהמריאו ממנו יצאו בזמן. הממוצע העולמי של נמלי התעופה עמד על דיוק ב-79.5% מההמראות. משך העיכוב הממוצע עמד על 51.4 דקות
ריאנאייר מקרבת את הישראלים ליער השחור; משיקה קו טיסות חדש לממינגן בדרום גרמניה
מעודכן ל-01/2019
x1 ו-legion של לנובו – כל הפרטים על המחשבים החדשים
בתערוכה בלאס וגאס הציגה לנובו גרסאות משודרגות של מחשבי הפרימיום ThinkPad X1 Carbon ו-X1 Yoga לשוק הארגוני. כמו כן השיקה דגמים חדשים בסדרת הגיימינג Legion Y.
X1
הדגם החדש של -X1 Carbon כמו בדגמים קודמים עם מסך 14 אינץ' אך דק במיוחד. ועם מעבדי אינטל חדשים ומהירים יותר ובמסך תומך HDR בעל בהירות גבוהה במיוחד. תת הדגם יושק עם תצוגה מטושטשת המאפשרת רק למי שמביט בה ישירות לראות את המסך עבור פרטיות ואבטחה.
ב–X1 Yoga, הגרסה ההיברידית עודכנה חומרה דומה. אך העיצוב לא השתנה.
מחיר: 1,700 דולר לפחות לדגם הסטנדרטי. מ-1,930 דולר לדגם היוגה. ההשקה צפויה ביוני 2019
סדרת Legion
בסדרה זו הושקו שני מחשבים לגיימרים: ה-Y540 15.6 אינץ' וה-Y740 17.3 אינץ'. שניהם מבוססים על המעבדים הגרפיים החדשים של אנווידיה, RTX 2080 ו-2070, ועל מעבדי אינטל מהדור השמיני. כמו כן יש להם מערכת סאונד היקפי תומכת דולבי Atmos למסך קצב רענון ותצוגה של 144 הרץ בהירות גבוהה מאוד של 500 ניט
המשקל של Y540 2.5 ק"ג במסגרת דקה. זמן הטענת הסוללה כשש שעות.
מחיר: Y540 החל ב-930 דולר Y740 כ-1890 דולר.
אפל כבר לא בראש: שיאומי מובילה בתחום המחשוב הלביש
מהן האפליקציות הכי מכניסות ל-2018
מהי תקרת הפקדה לקרן השתלמות?
למעשה אין תקרת הפקדה לקרן השתלמות, אלא תקרה על סכומי ההפקדה עליהם תוכלו לקבל הטבות מס, או פטור ממס רווחי הון בזמן משיכת הכספים מקרן ההפקדה
תקרת הפקדה לקרן השתלמות לשכיר:
שכיר יכול להפקיד לקרן השתלמות עד לשכר של 15,712 שקל, מבלי שההפקדה תחייב אותו בזקיפת הכנסה. הכנסה זו תהייה חייבת במס הכנסה וביטוח לאומי.
בנוסף, כשהעובד ימשוך את הכספים מקרן ההשתלמות, הוא יהיה חייב במס רווח הון בגובה 25%, על הסכום שהוא מעבר לתקרה.
אם לדוגמה השכר החודשי שלכם הוא 20,000 שקלים, הרי שהסכום שחורג מהתקרה הוא 4,288.
ההפקדה מעבר לתקרה תהיה 7.5% מ- 4,288 ש"ח, כלומר: 321 ש"ח.
על סכום זה תשלמו מס שולי וביטוח לאומי, כל הרווחים על סכום זה יהיו חייבים במס רווח הון בזמן משיכת הכסף מקרן ההשתלמות.
האם כדאי לשכיר לחרוג מהתקרה?
במקומות עבודה רבים מאפשרים לעובד לבחור, האם להפקיד לקרן ההשתלמות על שכר גבוה יותר, או לקבל את התוספת כתוספת לברוטו בשכר. בשני המקרים העובד ישלם מס הכנסה וביטוח לאומי על התוספת, אך במקרה שיבחר להפקיד לקרן השתלמות ירד סכום נוסף מהנטו שלו.
לכן השיקול שצריך להיות מה חשוב לכם יותר, להגדיל את הנטו או את החיסכון העתידי.
תקרת הפקדה לשכיר בעל שליטה
שכיר בעל שליטה יכול כמובן להפקיד לקרן השתלמות. אך בניגוד לשכיר רגיל, אחוזי ההפקדה שיוכרו לחברה כהוצאה מוכרת נמוכים יותר.
איך בוחרים קרן השתלמות ומי קרן ההשתלמות הטובה בעשר השנים האחרונות?