חדשות    

רגולציה חדשה בתשתיות בזק: מתחרותיה יוכלו לגשת אליהן במחשב ולהזמין מקום

רגולציה חדשה  בנוגע לשימוש בתשתיות בזק תיכנס לתוקף השבוע. כל הספקים שמשתמשים בתשתיות הפסיביות של בזק (תעלות התקשורת באדמה או עמודי טלפון) לצורך הנחת סיבים, או לשימוש אחר, יידרשו לעבוד דרך מערכת API חדשה שפותחה על ידי המפעילים ומשרד התקשורת, והיא תאפשר לנהל ולפקח על השימוש והנגישות לתשתיות הפסיביות של בזק.

המערכת הממוחשבת נכנסת בעיכוב של שנים לאחר שאמתלות שונות מנעו את כניסתה. השנה החליטו לזרז עניינים. על הפרויקט הופקד רוני חורי מאגף הפיקוח במשרד התקשורת.

המערכת מאפשרת למתחרות של בזק לצפות בצורה ממוחשבת בתעלות התקשורת של בזק ולתכנן את הנחת הקווים בתשתיות שלה. המערכת תאפשר גם לבצע הזמנות בצורה ממוחשבת. מטרת המערכת לפקח ולבקר את כל ההליך הכרוך בשימוש בתשתיות הפסיביות של בזק.

איך עבדו הספקים עד עכשיו? לא תאמינו,  הם העבירו  לבזק קבצים באקסל כדי לעדכן אותה היכן הם מתכוונים לפרוס את הסיבים. כמובן שהתהליך היה ארוך ומייושן.

גם בבזק התלוננו שמפעילים מתחרים משתמשים באופן לא חוקי בתשתיותיה וניגשים לתשתיותיה ללא תיאום וללא פיקוח. לטענת בזק, התגלו לא מעט מקרים שמתחרותיה כלל לא הודיעו לה על גישה לתשתית הפסיבית וזה התגלה רק בדיעבד, ולכן גם לא שולמה תמורה. במשרד התקשורת אישרו שמקרים כאלה אכן קרו וטופלו והחברות הבטיחו שלא יישנו אירועים כאלה בעתיד.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה (ואשר הצטבר לסכום של כ-3 מיליארד שקל יחד עם הרבעון שקדם לכך), חזרה קבוצת התקשורת להציג רווח בשורה התחתונה – 191 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019. סכום זה משקף שחיקה משמעותית של 18% ביחס לרווחיה ברבעון המקביל אשתקד.

30 מיליון שקל קנס לבזק על הפרת תנאי התחרות

בזק תשיק ארנק דיגיטלי – איך זה יעבוד

פלאפון צפויה למחוק לבזק 45% מהונה העצמי