הדמיות: גרואג הראל אדריכלים

התוכניות הן פרי שיתוף פעולה בין רמ"י, משרד התיירות והמועצה המקומית ■ המגרש הראשון שאושר לשיווק מיועד להקמת מתחם מלונאות דרגה  – Aהכולל מרכז כנסים הצופה לשמורת נחל מחניים ויכלול כ 200 חדרים; שני המגרשים הנוספים מיועדים למתחמי תיירות ונופש עם כ-250 חדרים, מהם אחד למלון בדרגה C והשני לאכסניה

רשות מקרקעי ישראל (מרחב צפון), בשיתוף עם משרד התיירות ומועצת חצור הגלילית, קידמו שלוש תוכניות שאושרו לאחרונה להקמת 450 חדרי מלון בשטח המועצה המקומית חצור הגלילית – ובימים אלו ממש החל משרד התיירות בהתנעת תהליך פרסום מכרזים מול רשות מקרקעי ישראל.

 

התכניות שאושרו משקפות גיוון באופן מתחמי התיירות  והינן פרי שתוף פעולה בין, רשות מקרקעי ישראל, משרד התיירות והמועצה המקומית חצור הגלילית, אשר החליטו לפתח את התשתית התיירותית ביישוב לאור יתרונותיו הגאוגרפיים הרבים: קרבה ונגישות לכביש 90, לשדה התעופה מחניים ולתחנת הרכבת העתידית. זאת, לצד אטרקציות ומתקני תיירות רבים הממוקמים באזור הגליל.

 

המגרש הראשון שאושר לשיווק משתרע על שטח של 18.5 דונם ומיועד להקמת מתחם מלונאות דרגה A, הכולל מרכז כנסים בצפון מערב חצור הגלילית. המלון יכלול כ-200 חדרים וייבנה במתחם על שטח הררי המספק נוף פנורמי טבעי של שמורת נחל מחניים. שני המגרשים הנוספים הם עבור מתחמי תיירות ונופש עם כ-250 חדרים, מהם אחד למלון בדרגהC  והשני לאכסניה בלב חורשת אורנים, בסמוך למתחם חוני המעגל בחצור הגלילית, שהוא מוקד תיירותי חשוב באזור. אדריכלי התוכנית הם גרואג הראל אדריכלים.

כיום מציעה חצור הגלילית מספר אפשרויות לינה, בהן מלונות, בתי אירוח ומתחמי צימרים. על פי התוכנית ברשות, בשנים הקרובות יוקמו בשטח חצור רבתי אטרקציות בלב הטבע, יפותחו מתחמי תיירות דתית ויקודמו מיזמים בתחום האקסטרים. כל אלו לצד הקמת 3 המלונות שאושרו כעת, הצפויים למנף את ענף התיירות בחצור הגלילית.

שר התיירות יואל רזבוזוב, אמר: "הקמת חדרי אירוח נוספים היא אחת המשימות החשובות שלי כשר התיירות. זהו מענה לטווח הארוך למחירי החופשות הגבוהים בישראל. כך תגבר התחרות, איכות השירות לאזרח תעלה והמחירים יהיו סבירים יותר".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט, בירך על אישור התוכנית: "אנו  ברמ"י רואים חשיבות ביצור  יתרונות אכסון מלונאים מסוגים  שונים,  ופיתוח מוקדי תיירות בנגב ובגליל, לצד פתרונות למגורים, תעסוקה וצרכים שונים של המשק, ורואים בהם מנוף כלכלי חשוב ומקדם צמיחה".

עידית הוברמן, מתכננת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל, הוסיפה: "אני שמחה וגאה על קידום שתי תוכניות תיירותיות חשובות במרחב צפון בכלל ולעיר חצור הגלילית בפרט. התכניות נערכו בשיתוף פעולה מלא עם המועצה המקומית, משרד התיירות ולשכת התכנון המחוזית. התוכניות מציגות שלושה מוצרי אכסון תיירותי שונה, אשר פונה לקהלי יעד רחבים ומגוונים אשר יתנו מענה לכלל האוכלוסייה המגיעה לטיול בצפון.  האכסון המלונאי מהווה מחולל הכנסה משמעותי וחשוב למועצה וכן יפתח מקומות תעסוקה נוספים".

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה, מסר: "קיבלתי בהתרגשות רבה את ההודעה על אישור שלוש תוכניות התיירות להקמת 450 חדרי מלון בחצור הגלילית. זו בשורה גדולה לחצור הגלילית בפרט ולתיירות בגליל בכלל. לאחר פעילות משותפת שלנו כמועצה עם משרד התיירות, רשות מקרקעי ישראל, והאדריכל שמואל גרואג התקבל האישור לשלוש התוכניות, עם 450 חדרי מלון חדשים שיצטרפו למלון בית בגליל, מתחמי הצימרים ווילות האירוח בחצור הגלילית ויעניקו מענה תיירותי משובח בלב הגליל. במקביל אנו מקדמים מיזמים תיירותיים ואטרקציות שיממשו סוף סוף את הפוטנציאל התיירותי הגדול של חצור הגלילית, ייצרו מקומות תעסוקה חדשים יחזקו עסקים מקומיים ויקדמו פתיחת עסקים חדשים נוספים".

חצור הגלילית: המועצה השיקה אפליקציה ומחלקת מתנות לתושבים

מעודכן ל-07/2021

מדובר בפעימה שלישית של מהלך אסטרטגי שהחל בשנה שעברה ב-2 פעימות, בהן הוזלו למעלה מ- 2,000 מוצרים במצטבר, כעת יוזלו עוד 1,000 מוצרים ובסך הכול כ-3,000 מוצרים רבי מכר יימכרו במחירי שופרסל דיל

רשת הסופרמרקטים טיב טעם ממשיכה, להעמיק את המהלך האסטרטגי של הוזלת המחירים, שהחלה בינואר 2020 – תוזיל בימים אלה, מחירם של עוד 1,000 מוצרים נוספים בכל הקטגוריות בהן הרשת פועלת, ובמצטבר מאז תחילת המהלך בכ- 3000 מוצרים בסה"כ , הנמכרים במחיר זהה או זול משופרסל דיל.

מדובר בהוזלה של המוצרים הנמכרים ביותר ברשת למחירי שופרסל דיל. עדכון המחירים יחל מהתאריך ה- 18.7.2021 בסניפי הרשת ובאתר המכר און ליין "טיב טעם בקליק" www.tivtaam.co.il. עדכון המחירים אינו תקף בסניפים העירוניים טיב טעם in the city ובסניפי Deli Market.

המהלך ילווה בקמפיין חגיגי בהשקעה של כ- 1.5 מיליון שקל. תחת הסלוגן: "שומעים? טיב טעם ממשיכה להוריד מחירים על אלפי מוצרים מובילים למחירי שופרסל דיל". ההבנה בקמפיין היא שיש טעמים שפשוט אפשר לשמוע. כמו תמיד, גם בקמפיין זה, הושם דגש על נראות פודאפילית ועל חומרי הגלם האיכותיים והייחודיים של טיב טעם, תוך שילוב מוצרי בסיס מוכרים, מובילים ויומיומיים שעליהם הודגשו המחירים החדשים הזהים למחירי המתחרה. הקמפיין בניצוחו של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי יעלה בערוצי המדיה: טלוויזיה, רדיו, , מודעות בעיתונים, דיגיטל ורשתות, ובנוסף תהיה פנייה ממוקדת לקהל הרוסי.

חגי שלום מנכ"ל קבוצת טיב טעם, מסר: "דווקא עכשיו כשכולם מדברים על גל עליית מחירים משמעותית במשק של עד  כ20% , לנו בטיב טעם  חשוב להמשיך באסטרטגיית הוזלת מחירים של אלפי מוצרים, שתתבצע בכל הקטגוריות ולמוצרים הנמכרים ביותר ברשת.

לאור ההצלחה של מהלך הוזלת המחירים שהחלה בשנה שעברה והאמון הרב שהעניקו לנו לקוחות הרשת, אנו שמחים להמשיך ולהעמיק מגמה זו של הוזלת מחירים, אל תוך שנת 2021. ההוזלות הינן קבועות, ללא מבצע או התניה ומתקיימות בכל המחלקות ולמוצרים הנמכרים ביותר, החל ממוצרי מכולת, גבינות, נקניקים, יין ואלכוהול, משקאות קלים ועוד".

עוד הוסיף שלום: "המשך מהלך זה בא לחזק את הכדאיות לקניה יומיומית ברשת, תוך הקפדה ושמירה על היתרונות המאפיינים את הרשת: איכות, חווית קנייה, שרות ומגוון קולינרי רחב מכל העולם. בנוסף, החברים במועדון נהנים ממבצעים בלעדיים, קופונים, והטבות המותאמות אישית ללקוח ועוד. ההצטרפות למועדון החברים היא בחינם.

"הקורונה גרמה לביקוש מסיבי של מוצרי מזון. מחירי  חומרי הגלם בכל העולם וההובלה התייקרו משמעותית, מה שיגרום לגל עליית מחירים  משמעותית במשק .ביום שבו ניתן האישור להוריד את מסכות הקורונה, המשק החל להתעורר אף יותר ואיתו גם עליית המחירים. עכשיו יותר מתמיד, בואכה חגי תשרי, עת בה הרגישות למחירים גבוהה אף יותר, אנו שמחים להמשיך ולהרחיב את המהלך של הוזלת המחירים, ולהזמין את קהל הלקוחות לבוא ליהנות ולהתפנק בחגיגה לבלוטות הטעם והריח שרק טיב טעם יודעת לספק, ועכשיו  יותר מתמיד במחירים תחרותיים מאוד".

מיטק וטיב טעם ישתפו פעולה בפיתוח בשר מתורבת

מעודכן ל-07/2021

האפליקציה מאגדת את כלל השירותים הפיננסיים הניתנים בדואר בממשק ידידותי ונוח לתפעול המשתמשים יוכלו לקבל מידע בזמן אמת ולבצע פעולות בקלות ובמהירות היישומון זמין להורדה במכשירי האנדרואיד ובקרוב במכשירי אייפון

לראשונה: בנק הדואר משיק לראשונה אפליקציה לניהול חשבונות בבנק הדואר בצורה מאובטחת ומתקדמת. האפליקציה מאגדת את כלל השירותים הפיננסיים הניתנים בדואר. קשת הפעולות הניתנות לביצוע ביישומון רחבה ומגוונת, בממשק ידידותי ונוח לתפעול. משתמשי האפליקציה יוכלו ליהנות מקבלת מידע וביצוע פעולות בקלות ובמהירות, מידע בזמן אמת, ניהול יעיל של חשבונם בבנק הדואר ובעיקר חיסכון בזמן. היישומון זמין להורדה במכשירי האנדרואיד ובקרוב במכשירי אייפון ((ios תחת השם "בנק הדואר". כמו כן, היישומון זמין גם בשפה האנגלית לטובת דוברי אנגלית ועובדים זרים.  בנוסף, ניתן לקבל שירות בשפה הערבית באתר בנק הדואר המותאם לנייד.

בין השירותים שיתאפשרו לביצוע דרך היישומון: הפקדת שיקים, בדיקת יתרת עו"ש, ריכוז יתרות, ביצוע העברות כספים לבנק מסחרי אחר, מזומן בזמן, והעברת כספים לחו"ל. כמו כן, ניתן לטעון כרטיס נטען של בנק הדואר, לברר שערי מט"ח, ובקרוב תתאפשר גם הזמנת מט"ח ישירות דרך היישומון. הרישום לשירות אינו כרוך בתשלום עמלה, עם זאת יתכן וחלק מהפעולות המבוצעות ביישומון יחויבו בעמלה (הזמנת שיקים, העברות בנקאיות וכו').

בנק הדואר הינו הגוף הפיננסי החוץ בנקאי הגדול בישראל המונה כ-600 סניפים בתוך יחידות הדואר, בפרישה הגיאוגרפית הרחבה בארץ, בהם ניתן לבצע את כלל הפעולות הפיננסיות. בנק הדואר משרת את כל הציבור הישראלי ומנהל חשבונות עו"ש למאות אלפי לקוחות בעלי חשבון. בנק הדואר משמש  כזרוע התשלומים של המדינה ודרכו ניתן לבצע פעולות תשלומים למשרדי הממשלה, פעולות ברב- קו עבור משרד התחבורה, הנפקת רישיונות נהיגה, רישיונות רכב, העברות כספים לחו"ל, המרות מט"ח, תשלומי קצבאות, משכורות לעובדים זרים ועוד.

מנהל בנק  הדואר, אבי בלו: "יישומון בנק הדואר הוא אבן דרך משמעותית עבורנו כחלק ממהפכת השירות בדואר ישראל, אנו ממשיכים לחשוב על פתרונות שיאפשרו ללקוחות לבצע מגוון פעולות מרחוק וללא הגעה לסניפים. מדובר בחלק ממהלך אסטרטגי לצמצום העומסים ביחידות הדואר, שהציבה לנגד עיניה הנהלת החברה שיאפשר למאות אלפי בעלי החשבון בבנק הדואר לבצע פעולות בחשבונם מרחוק".

סקר בנק הדואר: כ-45 אחוז מהישראלים יטוסו הקיץ לחו"ל

חשבון בבנק הדואר – בלי עמלות, בלי מינוס ,בלי אשראי, בלי רווח על הריבית ועם מעט מאוד דיגיטל

מעודכן ל-07/2021

לפי משרד הכלכלה, פער המחירים בין רשתות השיווק עמד על 254 שקלים, שהם כ-40 אחוז ■ הרשת שמכרה את הסל הנבדק במחיר היקר ביותר היא "מיני סופר אלונית", שעלות הסל בה עומדת על 912 שקל; הסל הזול ביותר נקנה ב"רמי לוי באינטרנט" – 658 שקל בלבד

הפער במחיר מוצרי מזון בריאים, בין הרשת היקרה לזולה ביותר, עומד ברבעון השני של השנה על כ-40% שהם 254 שקל – כך עולה מנתוני "סל המוצרים הבריא" לרבעון השני 2021.

משרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף משרד הבריאות בהתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, מפרסמים מדי רבעון את מחירי "סל נבחר בריא" הכולל 64 מוצרי צריכה מומלצים תזונתית. הסל מהווה כלי להשוואת מחירים בין רשתות המזון ומאפשר תחרות על מחיר הסל הבריא הנמוך ביותר. כן, הסל מאפשר לצרכנים אינפורמציה נגישה ופשוטה לגבי מחירי צריכה בריאים נבחרים.

על פי הנתונים, עלות הסל הממוצעת ברבעון השני לשנת 2021 עמדה על 769 שקל, עלייה של כ-3% לעומת הרבעון הראשון. הנתונים משקפים כי נרשמה עלייה במחיריהם של 41 מוצרים מתוך 64 מוצרים שנבדקו.

הסל המפורסם מדי רבעון משמש גם כלי מעקב נוסף לקובעי המדיניות במסגרת הפעילות הממשלתית להפחתת יוקר המחיה.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון השני היא "מיני סופר אלונית" – ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 912 שקל. לעומתה, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר ברבעון השני היא "רמי לוי באינטרנט" – ממוצע עלות הסל ברשת זו עומד על 658 שקל – עם עלייה של 4% (26 שקל) במחיר הסל ביחס לרבעון הקודם. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון השני עמד על  39% שהם 254 שקל.

בבדיקה של רשתות ה"דיסקאונט", המחיר הממוצע  של סל המוצרים הבריא עמד ברבעון השני של 2021 על 715 שקל, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 13% שהם 87 שקל.

הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.

בהשוואה לרבעון הקודם נרשמו עליות בכלל קטגוריות הצריכה (למעט קטגורית "שונות"). העלייה המשמעותית ביותר (10%)  נרשמה בקטגורית הקטניות (8 שקלים) ולאחריה בקטגורית ביצים עוף ודגים (6% שהם 7 שקלים).  קטגוריית השונות, הכוללת בעיקרה תבלינים הציגה ירידה של 4% (3 ₪).

סל המוצרים הבריא מהווה נדבך נוסף ל"סל מוצרים נבחר" . הסל מהווה המלצה תזונתית בהיבט של חוסן בריאותי, אשר מתחדד על רקע העלייה בתחלואה בעקבות השמנה, ובהתאם להמלצות ועדת האסדרה להנגשת מזון בריא. הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, מסרה: "אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת מזון בריא לכל שכבות האוכלוסייה. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם לציבור את סל המוצרים הבריא, מתוך רצון להרחיב את המודעות הצרכנית ולייצר תחרות על הסל הבריא הזול ביותר. מהלך זה הוא חלק מפעילותו של משרד הכלכלה והתעשייה להפחתת רמת המחירים תוך דגש על שקיפות, הגברת התחרות, הפחתת הריכוזיות ועידוד צרכנות נבונה".

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות: "משרד הכלכלה פועל על מנת לאפשר רכישת מוצרים בריאים במחיר שווה לכל נפש, אנו רואים פערים משמעותיים במחיר הסל בין הרשתות וקוראים לצרכנים להשוות מחירים. מאז השקתו מציג הסל הבריא ירידה בעלות הכוללת של המוצרים, על אף שברבעון זה חלה עליה במחיר הסל ביחס לרבעון הקודם. אנו נמשיך ונעקוב מדי רבעון אחר מחירי הסל".

הושק ';סל מזון בריא' למעקב אחר יוקר המחייה

מעודכן ל-07/2021

העלייה מושפעת בחלקה מ'אפקט בסיס' משנת הקורונה – ולכל סעיף במדד יהיה עיתוי שיא שונה לאפקט זה בשנת 2022 נתחיל לראות את אפקט הבסיס מתפוגג השיא של השפעת מחירי המלונות עדיין לפנינו: בחודש יוני נרשם שינוי שנתי של 44%, לעומת 27% במאי

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס מפרסם היום את סקירתו בכלכלית ומתייחס בדבריו לעלייה העולמית באינפלציה, שמורגשת גם בישראל.

בשבוע שעבר פורסמו מדדי מחירים לצרכן, ליצרן, מחירי סחר וסקרי אינפלציה בעולם, עם נתונים שברובם הפתיעו כלפי מעלה – כהנוביץ מציין כי "מה שהכריע לבסוף את השווקים ומעך אותם היה דווקא סקר הצרכנים בארצות הברית, שהציג קריסה בכוונתם לבצע רכישות גדולות – של מכוניות, מוצרי בני קיימא ואפילו בתים, דווקא בגלל ההתייקרות שלהם. כלומר האינפלציה חונקת את הכלכלה ובעקיפין את עצמה".

האינפלציה השנתית בישראל עלתה מ-1.5% במאי ל-1.7% ביוני, ולהערכת כלכלני בית ההשקעות היא צפויה להאיץ במהלך השנה גם ל-2.3%. כהנוביץ מסביר כי חלק גדול מהעלייה קשור ללחצי מחירים אך גם ל'אפקט בסיס' משנת הקורונה. העניין הוא שלכל סעיף במדד יהיה עיתוי שיא שונה ל'אפקט בסיס'. כך, הוא מדגים, בולט למשל מחיר הדלק שהגיע לשפל במאי 2020 וכבר במדד יוני האחרון ראינו ירידה בהשפעת אפקט הבסיס שלו, מעליה שנתית של 25% במדד מאי ל-17% "בלבד" במדד יוני. באופן דומה גם השינוי השנתי במחירי המכוניות החל להתפוגג במדד יוני, משינוי שנתי של 3.1% ל-2.5%.

מנגד, הוא צופה כי השיא של השפעת מחירי המלונות עדיין לפנינו, כשהסעיף הגיע לשפל שלו רק בנובמבר 2020. בחודש יוני נרשם שינוי שנתי של 44% בסעיף זה, לעומת 27% במאי. באופן דומה גם סעיף 'מסיבות ואירועים' עדיין רחוק מהשיא להערכתו: הסעיף קפץ ביוני בשינוי שנתי של 10.9% ואפקט הבסיס שלו יתחיל להתפוגג באופן יציב רק ממדד נובמבר.

כהנוביץ מציין גם את הזינוק בסעיפי מזון וריהוט וציוד לבית: מחירי ריהוט וציוד לבית עלו ביוני בשינוי שנתי של 2.6% ושיא ההשפעה של אפקט הבסיס שלהם יגיע רק בחודש דצמבר. מחירי המזון קפצו משינוי שנתי של 0.7% ל-1.3% ביוני, כשמשכו אותם בעיקר שמנים, עופות ומסעדות, שהתייקרו בשנה האחרונה ב2.6%. שיא אפקט הבסיס שלו יגיע רק במדד ספטמבר.

על פי ניתוח כלכלני אקסלנס, סעיף הדיור, שאותו הוא מכנה בסקירתו "המלך של המדד" צפוי  להיות זה שיעביר אותנו בחודשים הקרובים למדד מעל 2%. סעיף הדיור (כלומר, השכירות) אומנם הראה האצה קלה בלבד במדד יוני, משינוי שנתי של 0.7% ל-1.0%, אך את רובה ניתן לייחס לתנודתיות טיפוסית בתת סעיף 'שירותי דיור בבעלות'. מנגד, התת הסעיף שלו 'שכר דירה' נותר יציב בשינוי שנתי של 0.9%, מה שרומז שהסעיף עדיין לא פורץ (אם בכלל יפרוץ). מכל מקום, להערכתו, החודשים יולי-אוגוסט יהיו חודשים בולטים בסעיף, כשמצד אחד עונתיות גבוהה של חידוש חוזים, ומצד שני אפקט בסיס, כשבשנה שעברה יולי-אוגוסט היו חודשים חלשים מאוד – שילוב שיקפיץ כנראה את המדד הכללי לשינוי שנתי של 2% ומעלה, כבר מאוגוסט, לראשונה מאז יולי 2013! אך כהנוביץ מקפיד לצנן את ההתלהבות ומוסיף:

כשניכנס לשנת 2022 נתחיל לראות את אפקט הבסיס מתפוגג בכל הסעיפים, מה שיילחץ להתקררות האינפלציה השנתית, גם אם לחצי המחירים עצמם יימשכו (סחורות, הובלה, צווארי בקבוק וכדומה) וקל וחומר אם יתפוגגו. כבר ברבעון השני של 2022 סביר שנרד בחזרה מתחת לאינפלציה שנתית של 2%.

כהנוביץ מזכיר כי ברקע, משרדי האוצר והכלכלה הכריזו על תכנית לקביעת רגולציה על יבוא מוצרים שנועדה להתאים את הרגולציה בישראל למדינות המפותחות ולהסיר חסמי סחר בייבוא מוצרים. הרפורמה עשויה להערכתם להוביל להפחתת מחירים של כאחוז בסל ההוצאות של משקי הבית, השפעה שתתחיל בסוף 2022, אך בעיקר ב-2023. גם אם הערכה מוגזמת, גם מחצית ממנה תהיה בשלב הזה מהותית.

לאור הלחץ להתקררות האינפלציה החל מאמצע 2022 הדיבורים על העלאות ריבית ב-2023 סביר שילכו ויירדו לגמרי מהפרק, במיוחד אם האינפלציה עד אז אכן תתבטא בהאטת הכלכלה.

בארצות הברית, תשואות האג"ח ל-10 שנים ירדו ל-1.30% וזאת למרות נתון חזק של מכירות קמעונאיות. שיפוע עקום התשואות, אינדיקטור חשוב ביותר לעוצמה הכלכלית, ממשיך לרדת בעקביות ובקצב שאם יימשך יוביל אותו לשלילי בסביבות 2023, שזהו לדברי כהנוביץ ,באופן מפתיע', בדיוק הזמן שבו חברי הפד "דמיינו" שיתחילו להעלות את הריבית.

אקסלנס: סימני האינפלציה מתרבים

 

 

 

 

מעודכן ל-07/2021

העיר תל אביב מככבת אמנם באלפי יצירות אמנות מכל הסוגים – שירים, סרטים ועוד, אבל רובן מתרחשות בלב העיר ולא בשכונות המרוחקות יותר – בעירייה החליטו לתקן את העוול ההיסטורי

קרן רבינוביץ' לאמנויות – פרויקט הקולנוע הישראלי, בשיתוף עיריית תל אביב מבשרות לציבור היוצרים והיוצרות על פתיחת מועד הגשה מקוונת של בקשות תמיכה בתחומים השונים של פרויקט הקולנוע הישראלי.

הפרויקט כולל השנה מסלול תמיכה ייחודי וחד פעמי – השתתפות במימון פיתוח תסריטים עלילתיים באורך מלא אשר יציבו במרכזם את סיפורן התרבותי / החברתי / האנושי / הקהילתי / המורשת ו/או סביבת החיים בשכונות הדרום והמזרח של תל-אביב-יפו.

במסלול זה צפויים להיתמך 5 תסריטים בסכום של 30,000 שקל כל אחד. הגשת בקשות התמיכה לקרן במועד זה (מועד ההגשות השני בתחום הקולנוע לשנת 2021) היא עד יום ראשון, 15.8.2021.

הרציונל מאחורי ההצעה: העיר תל אביב מככבת אמנם באלפי יצירות אמנות מכל הסוגים – שירים, סרטים, סדרות טלוויזיה ומחזות – אבל רובן מתרחשות בלב העיר ולא בשכונות המרוחקות יותר. כעת החליטו בעירייה לעשות תיקון לעוול ההיסטורי והזה ולהפנות את הזרקור אל שכונות אחרות.

בעיריית תל אביב-יפו שוקדים בשנים האחרונות על קידום מורשת השכונות בשלל דרכים – פסטיבלים ייעודיים, תיעוד סיפורי הקשישים, ותערוכות ממורשת הקהילות – וכעת מקווים שבקרוב גם נוכל לצפות בסיפורי השכונות על מסכי הקולנוע.

ההתמקדות בסרטים נבחרה בשל הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הגלום בחשיפה על המסך הגדול, ועודדו הפקות של סדרות וסרטים. כך למשל, רבים מייחסים לסרטו של וודי אלן "ויקי כריסטינה ברצלונה" תרומה גדולה לגידול התיירות לעיר. גם בערים מרכזיות כמו לונדון, פריס וניו-יורק, נערכים מדי שנה סיורים ברחובות בעקבות סדרות וסרטים מפורסמים, בהשתתפות מאות אלפי תיירים.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "מי שצופה בטלוויזיה חושב שכל התל אביבים הם צעירים בני 25 שגרים בדירה שכורה ברוטשילד. נכון, יש לנו תושבים רבים כאלה – אבל יש גם רבים אחרים, והגיע הזמן שנראה את הגיוון הנפלא הזה על המסך. למיזם שלנו ייעוד כפול: לספר את הסיפור האנושי הנפלא של שכונות העיר – ולא פחות חשוב, לשקף את תחושת הגאווה המקומית והשכונתית שמאפיינת את תושבינו".

עו"ד ליאור שפירא, יו"ר מועצת העירייה וקרן רבינוביץ', מסר: ״העיר תל אביב-יפו היא הרקע לאינספור קלאסיקות ישראליות – תעלת בלאומליך ומציצים, האסונות של נינה וקזבלן. בשנים הקרובות אנחנו מקווים לייצר את סרטי הפולחן הבאים של הקולנוע הישראלי – שיתרחשו בכמה מהשכונות הנפלאות, אך הפחות מוכרות, של אזור דרום-מזרח העיר.״

"הבימה" מחליף ידיים: התיאטרון הלאומי יעבור לבעלות עיריית תל אביב-יפו

פרוייקט מוקטן THE FIVE :בבת ים של מעוז דניאל –  הדמיה viewpoint

מעודכן ל-07/2021

התוכנית כוללת הקמת 560 דירות ב-5 מגדלים ברחוב כצנלסון בעיר הפרויקט הנוכחי הוא השלישי שמממן לאומי עבור חברת מעוז דניאל בתקופה האחרונה, לאחר שני פרויקטים ברמת גן, שנבנו אף הם במסגרת התחדשות עירונית

לאומי – עד הבית: בנק לאומי יעניק מימון של 1.2 מיליארד שקל לפרויקט פינוי בינוי שמקימה חברת מעוז דניאל ברחוב כצנלסון בבת ים, אשר יכלול בניית 560 דירות.  הפרויקט צפוי לצאת לדרך בסוף השנה ומסירת הדירות מתוכננת לתחילת 2026. המימון ניתן ל-5 שנים וכולל גם את ערבויות חוק המכר. ההסכם בין לאומי למעוז דניאל כולל גם הטבות לרוכשי הדירות בפרויקט, כגון אפשרות לדחיית תשלומי הקרן עד 3 שנים.

במסגרת הפרויקט, יוקמו 560 דירות ב-5 מגדלים בני 27 קומות ו-4 קומות של חניה תת קרקעית, בהשקעה כוללת של כ-740 מיליון שקל. המגדלים ייבנו במקומם של 6 "בנייני רכבת" דו-קומתיים ישנים, שבהם 104 דירות. המגדלים יוקמו בצמוד לריאה ירוקה בת כ- 6 דונמים ובקרבה למוסדות חינוך וייהנו מנגישות תחבורתית, בין היתר ליציאה לנתיבי אילון, לתחנת הרכבת יוספטל, לתחנת הרכבת הקלה העתידית ולמטרו העתידי.

הפרויקט בבת ים הוא השלישי שמממן לאומי עבור מעוז דניאל בתקופה האחרונה. מעוז דניאל מקימה גם 3 פרויקטים ברמת גן במסגרת התחדשות עירונית, אשר 2 מתוכם, ברחובות הפודים וברחוב שילה, הם במימון בנק לאומי – והם כוללים כ-67 דירות. לאומי מממן את הקמת הפרויקטים האלה בכ-150 מיליון שקל, והדירות צפויות להימסר לרוכשים במהלך 2022.

חברת מעוז דניאל מתמחה זה למעלה מ-30 שנה בייזום, תכנון והקמה של פרויקטי בנייה למגורים וכ-20 שנה בפרויקטים של התחדשות עירונית, והיא הקימה את פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בעיר רמת גן. מעוז דניאל מקדמת פרויקטים רבים בגוש דן ומדורגת בין החברות המובילות בתחום במדדים המוכרים.

דפנה לנדאו, ראש מערך הנדל"ן בלאומי, אמרה: "בת ים נהנית בשנים האחרונות מהתעוררות נדל"נית, בזכות מיצוי של יתרונותיה היחסיים, כגון הקרבה לחוף הים והנגישות לתל אביב. חלק משמעותי מהפוטנציאל הנדל"ני של העיר בעשור הקרוב מצוי בפרויקטים של התחדשות עירונית, כגון הפרויקט הנוכחי. פרויקטים של התחדשות עירונית הם מורכבים, גם בהיבט התכנוני, גם בהיבט החברתי וגם בהיבטים המשפטיים, הן מצד היזם והן מצד הגורם המממן. למעוז דניאל יש התמחות ייחודית בת כ- 20 שנים בתחומי ההתחדשות העירונית, אשר באה לידי ביטוי גם בפרויקטים קודמים שמימנו ובמיוחד בפרויקט מורכב זה".

מניף שירותים פיננסים תעמיד מימון חוץ בנקאי לפרטיים בתחום הנדל״ן

מעודכן ל-07/2021

לאחר 8 שנים בתפקיד, הודיע על כוונתו לפנות לעסקים פרטיים, אך ימשיך לכהן כיו"ר פעיל במיטב דש גמל ופנסיה

מיטב דש מודיעה על התקשרות בעסקאות עם רונן טוב לרכישת ומכירת אחזקות בסוכנויות ביטוח שבבעלותה.

רונן טוב, המשנה למנכ"ל הקבוצה יסיים את תפקידו עד סוף השנה, ולבקשת מיטב דש ימשיך לכהן כיו"ר פעיל במיטב דש גמל ופנסיה. הפרידה מגיעה על רקע בקשתו של טוב לפנות לעסקים פרטיים, לאחר שכיהן בתפקיד מאז 2013.

במסגרת העסקה הראשונה, תרכוש מיטב דש מטוב את אחזקתו במיטב דש סוכנות לביטוח, כך שלאחר העסקה תחזיק החברה במרבית מניות הסוכנות.

במסגרת עסקה נפרדת, תמכור החברה לטוב מניות ברימונים סוכנות לביטוח.

מנכ"ל מיטב דש, אילן רביב, אמר: לאחר כ-8 שנים של עבודה משותפת ומוצלחת עם רונן, קיבלתי את בקשתו להמשיך ליזמות ופיתוח עסקים פרטיים.

מיטב דש מעריכה מאוד את תרומתו בהקמת חטיבת הלקוחות של קבוצת מיטב דש ובפיתוח פעילויות סוכנויות הביטוח שלנו. רונן הוא אחד מאנשי המקצוע המובילים בארץ בעולמות חסכון ארוך הטווח והביטוח, וזכינו להנות מיכולותיו הרבות בתחומים אלו. אני מאחל לרונן הצלחה רבה בעסקיו החדשים ואני בטוח בהצלחתו".

רונן טוב, יו"ר מיטב דש גמל ופנסיה, ציין: מבקש להודות למיטב דש ובעיקר לאילן רביב על שמונה שנים של עשייה פורייה, שבמהלכן הייתה לי הזכות להיות שותף לצמיחתה והפיכתה של  קרן הפנסיה של מיטב דש לאחת מהקרנות המובילות והגדולות בישראל. כמי שמאמין באיכותו ובמקצועיותו של סוכן הביטוח בישראל, בחרתי להגדיל את אחזקותיי בבית הסוכן רימונים, ולהמשיך לחזק את מעמדו כבית מקצועי ואיכותי לסוכני הביטוח בישראל".

פנסיה או ביטוח מנהלים – איזה חיסכון טוב יותר לפרישה?

 

המדינה ממשיכה לספק מענקים לחברות שנפגעו בגלל הקורונה. רשות המס מאפשרת לגופים שנפגעו בקורונה מענקים שתלויים בהיקף הפגיעה. למעשה, מדי חודשיים מאפשרת רשות המסים לבקש בקשה לחודשיים הקודמים. כעת מאפשרת הרשות להגיש בקשה למענקים לחודשים מאי-יוני. מדובר על תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקל.

על פי רשות המסים  יזכו לקבל מענקים לחברות, עסקים  שמחזור הפעילות שלהם בחודשים מאי-יוני 2021 נפגע בשל התפרצות נגיף הקורונה ב- 25% ומעלה בהתאם להיקף המחזור, לעומת התקופה המקבילה ב-2019, יכולים להגיש  תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות. מענקים אלו חותמים את סדרת המענקים המחולקים במסגרת תוכנית "רשת ביטחון כלכלית". בהתאם לתיקון חקיקה מינואר שאפשר תשלום מענק פגיעה ממושכת, מענק ההשתתפות בהוצאות קבועות עבור תקופת מאי יוני, ישולם בגובה חצי מסכום הזכאות המקורי.

 

מי יכול לקבל מענק קורונה?

בימים הקרובים תיפתח האפשרות להגשת תביעות פיצויים בשל נזק עקיף בעקבות מבצע "שומר החומות". בהתאם לחוק, עסקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה צריכים לבחור בין הגשת תביעת פיצויים בשל שומר החומות לבין מענקי קורונה ובכלל זה, מענק להשתתפות בהוצאות קבועות. עסקים בטווח מ-40 עד 80 ק"מ מרצועת עזה, שהגישו תביעת פיצויים בשל שומר החומות, יכולים להיות זכאים למענק השתתפות בהוצאות קבועות.

מענק השתתפות בהוצאות קבועות נועד לסייע לעסקים שפעילותם צומצמה בהתמודדות עם הוצאות שאין ביכולתם להימנע מהן, ובהן תשלומי שכירות, ריבית, הוצאות ביטוח, חשבונות חשמל ומים וכדומה.

תביעות למענק יכולות להגיש חברות ושותפויות שהגישו את דיווחי המע"מ שלהן ושעומדות בתנאים שנקבעו בחקיקה ובהם, בין היתר, שמחזור העסקאות שלהן בשנת 2019 נע בין 18 אלף שקל  ל- 400 מיליון שקל וכן עצמאים שמחזור העסקאות שלהם בשנת 2019 נע בין 300 אלף שקל ועד 400 מיליון שקל, והייתה להם ירידה במחזור העסקאות בחודשים מאי-יוני 2021 בהשוואה לחודשים אלו בשנת 2019, בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשיעור של 25%  ומעלה, כמפורט:

מחשבון מענק קורונה

תוכנית הסיוע לעסקים: נפתחה הגשת הבקשות למענק השתתפות בהוצאות עבור החודשים מרץ-אפריל 2021

את התביעה למענק ניתן להגיש עד ליום ה-15 באוקטובר 2021. להגשת התביעות ולפרטים נוספים על המענק ותנאי הזכאות ניתן להיכנס לאתר רשות המסים: https://www.gov.il/he/service/corona-grant-for-buisnesses-3

מעודכן ל-07/2021

מענקים אלו חותמים את סדרת המענקים המחולקים במסגרת תוכנית "רשת ביטחון כלכלית" בימים הקרובים תיפתח האפשרות להגשת תביעות פיצויים בשל נזק עקיף בעקבות מבצע "שומר החומות"

במסגרת תוכנית "רשת ביטחון כלכלית", נפתחה היום (ה') באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות למענק הוצאות לעסקים עם מחזור של עד 400 מיליון  שקל,  עבור החודשים מאי-יוני 2021. בהתאם לתוכנית זו, עסקים אשר מחזור הפעילות שלהם בחודשים מאי-יוני 2021 נפגע בשל התפרצות נגיף הקורונה ב- 25% ומעלה לעומת התקופה המקבילה ב- 2019, יכולים להגיש תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות. מענקים אלו חותמים את סדרת המענקים המחולקים במסגרת תוכנית "רשת ביטחון כלכלית". בהתאם לתיקון חקיקה מינואר שאפשר תשלום מענק פגיעה ממושכת, מענק ההשתתפות בהוצאות קבועות עבור תקופת מאי יוני, ישולם בגובה מחצית מסכום הזכאות המקורי.

יצוין כי בימים הקרובים תיפתח האפשרות להגשת תביעות פיצויים בשל נזק עקיף בעקבות מבצע "שומר החומות". בהתאם לחוק, עסקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה צריכים לבחור בין הגשת תביעת פיצויים בגין שומר החומות לבין מענקי קורונה, ובכלל זה מענק להשתתפות בהוצאות קבועות. עסקים בטווח מ-40 עד 80 ק"מ מרצועת עזה, שהגישו תביעת פיצויים בשל שומר החומות, יכולים להיות זכאים למענק השתתפות בהוצאות קבועות.

מענק השתתפות בהוצאות קבועות נועד לסייע לעסקים שפעילותם צומצמה, בהתמודדות עם הוצאות שאין ביכולתם להימנע מהן –  ובהן תשלומי שכירות, ריבית, הוצאות ביטוח, חשבונות חשמל ומים וכדומה. תביעות למענק יכולות להגיש חברות ושותפויות שהגישו את דיווחי המע"מ שלהן ושעומדות בתנאים שנקבעו בחקיקה ובהם, בין היתר, שמחזור העסקאות שלהן בשנת 2019 נע בין 18 אלף שקל ל- 400 מיליון שקל וכן עצמאים שמחזור העסקאות שלהם בשנת 2019 נע בין 300 אלף שקל ועד 400 מיליון שקל, ומחזור העסקאות שלהם בחודשים מאי-יוני 2021 הצטמצם בהשוואה לחודשים אלו בשנת 2019, בשל התפשטות נגיף הקורונה, בשיעור של 25%  ומעלה, כמפורט:

את התביעה למענק ניתן להגיש החל מהיום (ה-15 ביולי 2021) עד ליום ה-15 באוקטובר 2021. להגשת התביעות ולפרטים נוספים על המענק ותנאי הזכאות ניתן להיכנס לאתר רשות המסים: https://www.gov.il/he/service/corona-grant-for-buisnesses-3

 

 

מייסדי סייבריזן: יוסי נער, ליאור דיב ויונתן שטרים-עמית – צילום: סייבריזן

מעודכן ל-07/2021

את ההשקעה בחברת הסייבר הובילה קרן ההשקעות Liberty Strategic Capital בהשתתפות Neuberger Berman, Irving ו SoftBank- ■ הסכום שיגויס יאפשר לחברה לענות על הביקוש הרב לפלטפורמת ההגנה המתקדמת שלה, המצטיינת בעצירת תקיפות כופר וסייבר מתוחכמות

חברת סייבריזן (Cybereason), המפתחת פלטפורמת הגנה מתקדמת מפני מתקפות סייבר, הכריזה היום על סבב גיוס חדש בסך 275 מיליון דולר בהובלת Liberty Strategic Capital, קרן הון סיכון פרטית שהוקמה על ידי שר האוצר האמריקאי לשעבר סטיבן מנושין שמכהן כמנהל שותף. בסבב השתתפו גם הקרנות Neuberger Berman, Irving ו-SoftBank. ההשקעה הנוכחית משלשת את שווי החברה אשר גייסה עד לסבב גיוס זה 389 מיליון דולר (CRV, Lockheed Martin, Spark Capital, Softbank) מאז הקמתה בשנת 2012.

סבב הגיוס יאפשר את המשך הצמיחה המואצת של סייבריזן, המונעת על ידי הביקוש בשוק לפלטפורמת הגנה מתקדמת המצטיינת בעצירת תקיפות כופר ומתקפות סייבר מתוחכמות. הפטנט שעומד מאחורי הטכנולוגיה של סייבריזן (MalOps) מאפשר הצגת תמונת מצב הוליסטית על אירוע התקיפה במסך אחד, במקום במאות התראות שונות. בעזרת המידע הרב שנאסף בזמן אמת, המוצר מזהה התנהגויות חשודות ומציג את השתלשלות האירוע באמצעות ממשק פשוט ואינטואיטיבי. הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לפקח באופן רציף אחר המערכות השונות בארגון – וכן לזהות, לחקור, לבודד ולעצור תקיפות לפני שנגרם נזק לארגון.

שר האוצר האמריקאי לשעבר, סטיבן מנושין, מייסד ושותף מנהל של Liberty Strategic Capital, יצטרף אל דירקטוריון החברה, והגנרל ג'וזף דנפורד, יושב ראש המטות המשולבים לשעבר (רמטכ״ל צבא ארצות הברית) ויועץ בכיר בליברטי, יצטרף לדירקטוריון היועצים של סייבריזן.

סייבריזן חוותה צמיחה מואצת בשנה האחרונה תוך כדי התבלטות במספר תחומים:

ליאור דיב, מנכ״ל ומייסד סייבריזן, אמר: "בשנה האחרונה חווינו צמיחה מואצת ברחבי העולם. יותר ויותר לקוחות מבינים כי לא ניתן לעצור מתקפות באמצעות פתרונות הנשענים על התראות חסרות משמעות והתערבות אנושית. הפתרונות הקיימים, אפילו המתקדמים שבהם, הם פגומים מיסודם, ואף יוצרים את הדינמיקה שיש לנו כיום בה המגן נמצא במאבק מתמשך כדי לעמוד בקצב של התוקפים.  בניגוד למתחרות שלנו, אנחנו נוקטים גישה המאפשרת למגנים לסיים מתקפות תקיפה באופן מיידי, ובכך מחזיקים את היתרון אל המגן״.

סטיבן מנושין, שר האוצר האמריקאי לשעבר, מסר: "סייבריזן הופכת במהרה למובילה העולמית בטכנולוגיית הגנת הסייבר, ולא יכולנו להיות מרוצים יותר מלהפוך את החברה החדשנית הזו לראשונה בפורטפוליו ההשקעות של Liberty Strategic Capital. סייבריזן ביססה את עצמה כחדשנית בהגנה על נקודות קצה וסביבה ארגונית ואנחנו נרגשים לשתף פעולה עם צוות סייבריזן, במשימה להגן על תשתיות קריטיות, חברות גלובליות, וממשלות נגד תקיפות סייבר מתוחכמות. אנו בטוחים ביכולתה לספק מוצר מעולה ללקוחות עם הגנה מהשורה הראשונה״.

פורטינט: 9 מתוך 10 ארגוני OT חוו השנה מתקפת סייבר

נופר ממרוד, סמנכ'לית שיווק תדיראן – צילום: יח"צ

מעודכן ל-07/2021

הבחירה בתדיראן שמיישמת את "מהפכת הבית הבריא" – מגיעה בעקבות מהלכים שיזמה סביב השקת טכנולוגיית Air Care O2 לטיהור האוויר ממזהמים

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה בתדיראן לזוכת פרס החדשנות של הרבעון הראשון לשנת 2021. על הפרס הנחשק התמודדו עשרות מותגים ישראליים ובינלאומיים אשר פועלים במגוון תחומים. הפרס הוענק לתדיראן על רקע מהלכים שיזמה סביב השקת טכנולוגיית Air Care O2 לטיהור האוויר ממזהמים.

בשנת 2017 הודיעה חברת תדיראן כי בכוונתה להילחם בבעיית זיהום האוויר ולפתח את הפתרון הטוב ביותר ליצירת בית בריא. לאחר 4 שנים של מחקר ופיתוח, השיקה החברה את Air Care O2 – פטנט עולמי בתחום הטיפול באוויר, אשר מנטרל 99.999% מהווירוסים, החיידקים ומזהמים נוספים שנמצאים באוויר הבית – באמצעות טכנולוגיית מי חמצן.

Air Care O2 הוא פטנט בלעדי רשום של חברת תדיראן, אשר נבדק אושר על-ידי מעבדה אמריקאית הרשומה ב-FDA. תוך זמן קצר מאז השקתו הוא עורר התעניינות גדולה בישראל ובעולם וכבר הותקן בכמה נקודות אסטרטגיות, בהן 127 אולמות הקולנוע של הסינמה סיטי.

נופר ממרוד, סמנכ"לית השיווק של תדיראן, סיפרה: "האתגר הגדול בפיתוח של זירת הטיפול באוויר טמון ביכולת לחנך את השוק ולגרום לצרכן להפנים את הסכנות הבריאותיות הקשות שנגרמות כתוצאה מזיהום האוויר בבית ולדרוש פתרון אמיתי. בדיוק כמו שתמי4 לימדו את הצרכן שמים נקיים שווים כסף, האתגר שלנו הוא ללמד את הציבור שאוויר נקי בבית והבריאות של המשפחה שלנו שווה כל הון שבעולם. עבורנו זוהי תחילתו של תהליך ארוך של חינוך שוק. אנחנו מתכוונים לעשות לאוויר את מה שתמי4 עשו למים, ולהציב לצרכן הישראלי סטנדרט חדש של אוויר נקי".

עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי, אמרה: "אני מברכת אתכם ואת כל העוסקים במלאכה לרגל זכייתכם בפרס ההשקה המנצחת לרבעון הראשון של 2021, על המהלך החדשני של מהפכת הבית הבריא של תדיראן. אנו יודעים שהמהלך הוא פרי מחשבה והשקעה של רבים, ומבקשת בהזדמנות זו להעביר את הערכתנו והוקרתנו אל כל הרבים והטובים העושים במלאכה גם בחברותיכם וגם מחוצה להן".

‏‏תדיראן: זינוק של כ-60% בהכנסות