מעודכן ל-09/2020

משרד התחבורה ודואר ישראל הגיעו לסיכום על קידום מחירון רכב משומש, חינמי שיאפשר לקנות רכב משומש במחיר ריאלי המוכר והקונה יתבקשו לדווח על מחיר העסקה במעמד המכירה

מהפכה בשוק המכוניות המשומשות: משרד התחבורה וחברת דואר ישראל הגיעו לסיכום על קידום מחירון רכב משומש ייעודי וחינמי. הרפורמה תאפשר לראשונה בישראל לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ותואם לשוויו האמיתי.

על פי הרפורמה שמקדמת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, יתבקשו המוכר והקונה במעמד מכירת הרכב והעברת הבעלות, בדואר או באינטרנט, לדווח על מחיר הרכב והנסועה (קילומטראז') העדכנית של הרכב.

רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה במשקי הבית, אחרי רכישת דירה. בישראל מתבצעות מדי שנה בשנה למעלה מ-800 אלף עסקאות העברת בעלות על רכב משומש. לפיכך, קבלת מידע מדויק, מעודכן ונגיש על מחירו הריאלי של הרכב, היא יעד צרכני משמעותי, שיתרום לשוק רכב אמין, הוגן ומשתלם יותר לצרכן.

כיום, מחירי הרכב המשומש בישראל נקבעים באופן כמעט בלעדי על ידי מחירון אחד, שלא תמיד מייצג את המחירים המשולמים בפועל. כדי לשנות מצב זה מהיסוד, יזמה השרה רגב מהפך בשוק מחירוני הרכב: מאגר רכב חינמי, המבוסס על נתוני אמת מעודכנים ולא על חוות דעת של שמאי כזה או אחר. המידע ישמש גם את חברות הביטוח, ועשוי לתרום להוזלת הפרמיות המתומחרות כיום על סמך מחירון פרטי שאינו מייצג נאמנה את מחיר השוק.

לצורך כך, משרד התחבורה משיק מהלך חדשני של איסוף נתוני העסקאות והקמת מאגר מידע ממוחשב, המבוסס על נתונים המצטברים בזמן אמת. בשלב הראשון יתבקשו המוכר והקונה לדווח על מחיר העסקה והנסועה (קילומטראז') של הרכב במעמד העברת הבעלות בדואר או באינטרנט. הנתונים יוזנו לאתר אינטרנט ייעודי וישולבו עם נתוני הרכב הקיימים באגף הטכנולוגיות של משרד התחבורה. האתר החדש יציג את כל העסקאות שבוצעו לפי דגם, שנת ייצור, נסועה ומספר בעלים – ובהתאם לכך יציג מחיר משוקלל לרכב המבוקש.

משרד התחבורה כבר החל בהקמת המערכת, שתחל לפעול בתוך כמה שבועות ותושק לציבור כעבור חודשים אחדים, כאשר היקף הנתונים המצטבר יציג תמונה אמינה של מחירי השוק. לאור התוצאות והיקף ההיענות של הציבור, תישקל אפשרות לחקיקה שתחייב דיווח של מחיר המכירה של כל רכב בעת העברת הבעלות.

שרת התחבורה, מירי רגב: "כל מי שקנה או מכר פעם רכב משומש, מכיר את ההתלבטות: 'מה בעצם השווי האמיתי של הרכב?', 'האם המחיר נכון?' לציבור הישראלי מגיע מחירון מהימן המציג מחיר ריאלי של הרכב ואינו מייצג את האינטרסים של חברות הביטוח אלא של האזרח".

איך יודעים בכמה למכור רכב משומש?

ממה להיזהר ברכישת רכב משומש?

מעודכן ל-09/2020

במכתב למנהלת התכנון במשרד הפנים כתב אדר' אודי כרמלי: "אין לאפשר את הקמת המסילה הרביעית, כל עוד לא יחל טיפול במובל הניקוז לים"

מהנדס העיר תל אביב-יפו, אדר' אודי כרמלי, פנה אתמול במכתב למנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים דלית זילבר והבהיר את עמדת העירייה באשר לחובת הקמת מובל הניקוז, כתנאי משלים להקמת המסילה הרביעית באיילון.

במכתבו התריע כרמלי כי אם לא תקודם הקמת מובל הניקוז המדובר, ייתכנו סכנות לחיי אדם, לרכוש ולמערכות תחבורה לאומיות, שעלולות להיות מושבתות בעת הצפה ועליית נחל האיילון על גדותיו, כפי שאירע לא אחת בעת אירועי גשם משמעותיים בשנים האחרונות.

פנייתו של כרמלי לזילבר נעשית לנוכח כוונת חברת נתיבי איילון לפנות לוות"ל בבקשה לקבל אישור להצבת עמודים בתוך תעלת האיילון, אשר צפויים לפגוע בכושר ההולכה של התעלה ולהצר אותה בפועל, וזאת למרות שטרם הושלם פתרון הניקוז בפארק אריאל שרון.

משרד התחבורה מקדם בשנים האחרונות, באמצעות חברת נתיבי ישראל, הנחת מסילה רביעית באיילון, כאשר הסדרת נושא ניקוז נחל איילון צוין כאחד השלבים הראשונים בפרויקט וכתנאי להקמת המסילה על רצועת הנחל הקיימת. זאת מאחר שהנחת מסילת הרכבת הרביעית צפויה להצר את נחל איילון בכ-60%, דבר שיגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון.

כבר עתה, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד. במקביל, עקב הבנייה המסיבית בגוש דן, כמות מי הנגר גדלה בצורה דרמטית. משמעות הדבר היא כי עוד בטרם החלו העבודות, נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראיה, מאז 1991 נתיבי איילון נסגרו כבר ארבע פעמים עקב שיטפונות.

"העדפת הטווח הקצר משמעותה סיכון הציבור"

הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הוא הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים ל'תפיסת' שיטפונות. על פי עמדת עיריית תל אביב-יפו, תוכנית זו למפעל ניקוז, אשר חלקיו המסיביים ממוקמים בשטח העיר, לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, מהווה פגיעה בסביבה העירונית ואינה פתרון ניקוז נכון, לדעת כל הגורמים המקצועיים.

בקרב המומחים קיימת הסכמה רחבה כי הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז נחל האיילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. אירועי ההצפות והשיטפונות באיילון בחורף האחרון הזכירו עד כמה מוחשית הסכנה שעליה מתריעה העירייה.

בשל גודל הסכנה, עיריית תל אביב-יפו, מהנדס העיר וראש העירייה עומדים על כך כי הקמת המובל – אשר יספק מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של האיילון – תהיה תנאי מקדים והכרחי לתחילת עבודות הנחת המסילה הרביעית. ראש העירייה רון חולדאי אף פנה בעבר בנושא לשרי התחבורה הקודמים ישראל כץ ובצלאל סמוטריץ', בבקשה להתערבותם בסוגיית הצורך הדחוף בהקמת מובל הניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון. כמו כן, המומחים מדגישים כי העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותה סיכון הציבור ואינה הפתרון הנכון.

דניה סיבוס זכתה במכרז: תסלול את נתיבי התחבורה המהירים של נתיבי איילון

 

 

מעודכן ל-09/2020

מדובר ב-6 אחוזים בלבד מהיקף המבקרים בישראל באוגוסט 2019 – שעמד על 324 אלף איש הנתונים שפרסמה הלמ"ס כוללים פועלים, דיפלומטים וכמובן תיירים; 99% מהמבקרים הגיעו בטיסה

הקורונה נתנה מכת מחץ לענף תיירות הפנים: מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי בחודש אוגוסט 2020 נכנסו לישראל 20.4 אלף מבקרים בסך הכול. זאת לעומת 324.2 אלף  מבקרים שנכנסו לארץ באוגוסט 2019 – כלומר ירידה של 94 אחוז בהיקף המבקרים. זאת בעקבות המשך משבר הקורונה בעולם והמשך ההגבלות על כניסת זרים לישראל.

הנתונים כוללים את כל המבקרים שנכנסו לישראל ואינם אזרחי המדינה – כולל פועלים, דיפלומטים וגם תיירים. במציאות העגומה של סגירת גבולות המדינה מקבלת אישוש מנתוני הלמ"ס בכל הנוגע לחלוקה של כניסות מבקרים לפי חודשים מתחילת השנה. בינואר-פברואר השנה למשל נכנסו לישראל 698.5 אלף מבקרים – עלייה קלה ביחס ל 681.2 אלף מבקרים אשתקד. אולם באמצע מרץ, לאחר התפרצות הנגיף, נאסרה כניסת מבקרים לישראל לחלוטין כמעט, למעט מקרים חריגים בלבד. המשמעות של ההנחיה הזו הייתה צניחת מספר כניסות המבקרים בחודש מרץ ל-87 אלף בסך הכול (לעומת 456 אלף כניסות מבקרים במרץ 2019). גם באפריל, מאי ויוני נרשם מספר מבקרים אפסי כמעט.

על פי נתוני הלמ"ס,  בחודש אוגוסט יצאו 54.7 אלף ישראלים לחו"ל – לעומת 1.2 מיליון ישראלים שנסעו לחו"ל באוגוסט אשתקד. 99% מהם, כלומר 54.3 אלף מהיוצאים – עשו זאת דרך האוויר.

נכון להיום, כניסת זרים לישראל מתאפשרת רק באישור חריג של משרד האוכלוסין והתחייבות מצד המבקר לשהות בבידוד למשך שבועיים, בין שמדובר במדינה "ירוקה" כלומר כזו שעל ישראלים השבים ממנה לא חלה חובת בידוד, ובין שמדובר במדינה "אדומה".

בנוגע לכניסות של בעלי אזרחות ישראלית – התמונה חיובית מעט יותר, אך הנתונים עדיין מציירים תמונה קודרת, בעיקר אם נזכור שמדובר בשיאה של חופשת הקיץ שבימים כתיקונם היא העונה המועדפת לנסיעות.

על פי ההנחיות התקפות כעת, אזרחי ישראל רשאים להיכנס לשלוש מדינות בלבד – יוון, בולגריה וקרואטיה – בלי שתחול עליהם חובת בידוד בעת הכניסה אליהן. שלוש מדינות אלו הכריזו על מדיניות זו במהלך אוגוסט. אולם, גם מדינות אלה מקציבות מכסה מותרת של ישראלים שרשאים להיכנס ומדינה ומחייבות הצגת בדיקת קורונה שליליות לפני הכניסה אליהן.

המדיניות כלפי התיירים משתנה תדירות, בהתאם למהלך המלחמה בנגיף במדינות הללו. כך למשל התירה יוון בתחילה כניסה של 600 ישראלים ולאחר מכן הגדילה את המכסה ל-1200- אך הקשיחה את נהלי בדיקות הקורונה, כך שהישראלים לא יורשו עוד להסתובב חופשיים בשטחה אלא עליהם לבצע בדיקות תוך כדי החופשה ולחכות לתוצאות לפני שיוכלו לטייל במדינה.

במקביל ישנה גם רשימת מדינות "ירוקות" שמהן ניתן לשוב לישראל ללא צורך בבידוד, אך גם רשימה זו משתנה לעיתים תכופות, בהתאם למצב התחלואה בקורונה באותה מדינה.

נכון לרגע זו נמנות ברשימה זו המדינות: איטליה, גאורגיה, ניו זילנד, קנדה, דנמרק, בריטניה, הונגריה, פינלנד, אוסטריה, גרמניה, בולגריה, קרואטיה, סלובניה, ירדן ועוד, אך כאמור מדובר ברשימה דינמית ומתעדכנת.

משבר ענק בתיירות? הממשלה תיתן פיצוי עקיף בלבד

השלכות משבר התיירות: פתאל תקפיא תשלום לספקים

אחת ההחלטות החשובות ביותר שאדם מקבל בחייו היא ההחלטה לרכוש דירה חדשה עבור מגורים. בין אם מדובר בדירה יד שניה ובין אם מדובר בדירה מקבלן, הרי שמדובר על השקעה כלכלית משמעותית מצד האדם אשר עתיד לרכוש את הדירה ועל כן, עליו לרכוש את הדירה לאחר תהליך של בדיקה מקיפה אודות כל מה שחשוב לבדוק. לא פעם, ביצוע צעדים פזיזים בתהליך רכישת דירה זהו דבר שבהחלט יכול לעלות לאדם ביוקר. על כן, במאמר הבא תקבלו כמה כיוונים חשובים מאוד הנוגעים לדברים שחשוב לעשות ולבדוק בטרם רוכשים דירה חדשה. יש לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות בהתאם לסוג הדירה שאתם קונים ועוד. כאשר מדובר בדירה יד שניה, אין ספק שהבדיקות שתדרשו לבצע הן רבות ומשמעותיות יותר שכן, לא פעם על פני השטח בדירה יד שניה הכל נראה תקין וטוב, אך מתחת לפני השטח מצב הדירה לא בהכרח טוב.

מה חשוב לבדוק בטרם רוכשים דירה?

אז מה בעצם מאוד חשוב לבדוק כאשר רוכשים דירה חדשה?

  1. כאשר מדובר על רכישת דירה יד שניה, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות הוא כמובן לבקר בנכס וחשוב שזה יהיה באור יום וזאת בכדי שתוכלו לבחון את כל הליקויים השונים שיש בדירה באור טבעי. לא פעם, דברים שניתן לראות באור טבעי לא ניתן לראות באור מלאכותי ועל כן, אין ספק שכדאי שתגיעו לביקור בדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש באור יום. בדקו את הדירה מבחינת השכנים שגרים מולכם אם מדובר על בית פרטי או בניין משותף, את מספר החדרים, את מיקום הדירה. חשוב לבדוק האם מדובר על דירה עורפית או על דירה שפונה לרחוב. אם אתם חובבי שקט, עדיף שלא תבחרו בדירה שפונה לרחוב.
  2. דבר חשוב שעליכם לבדוק בטרם אתם רוכשים דירה הוא כמובן הסביבה של הבניין או הבית הפרטי אותו אתם עתידים לרכוש. לא פעם ישנם מפגעים או מטרדים שיכולים להסב אי נוחות כגון: קרבה לכביש ראשי, אנטנות סלולריות, מזבלה ועוד. כמו כן, אם יש לכם ילדים, כדאי שתבדקו מראש האם הדירה קרובה לגני ילדים, בתי ספר, גני שעשועים ועוד.
  3. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק כאשר רוכשים דירה יד שניה הוא: מי הם בעלי הדירה. כיצד תבדקו זאת? באמצעות נוסח הטאבו. בנוסח הטאבו יהיה רשום שמו של בעל הדירה, כך שתוכלו לדעת שהאדם אשר מוכר לכם את הדירה הוא אכן בעל הדירה. כמו כן, בנסח הטאבו ניתן לראות האם יש בנייה חריגה במבנה, האם יש צווי הריסה כלשהם עליו, האם יש צווים מנהליים לדירה, האם יש לדירה חובות, האם על הדירה יש עדיין משכנתא ועוד. חשוב מאוד לבצע את הבדיקה המדוברת ולא פעם כדאי שעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום המקרקעין יבצע את הבדיקה עבורכם. נסח הטאבו חייב להיות כמה שיותר מעודכן. אם בעלי הדירה מראה לכם טאבו מלפני שנה חשוב מאוד שתבקשו נוסח עדכני.
  4. כדאי מאוד לבחון את השכנים המתגוררים בסביבה במידה ומדובר בבית פרטי או את השכנים המתגוררים בבניין אם מדובר בבית משותף. לא פעם, שכנים אשר קשה להסתדר איתם הם עילה לכך שלא כדאי לרכוש את הדירה ועל כן, יש צורך לבחון את השכנים.
  5. אחד הדברים החשובים שעליכם לשים דגש עליו כאשר אתם מעוניינים לרכוש דירה יד שניה הוא מצב הדירה. לא פעם, דירות יד שניה הן במצב מאוד לא טוב ועל כן, יתכן מאוד שתצטרכו להשקיע בהן סכום כלשהו. עליכם לקחת בחשבון את התקציב הכולל שלכם עבור דירה ולבדוק האם הדירה במצב שבו לאחר התשלום עליה, יישאר לכם את הסכום הנדרש לצורך השקעה בה. חשוב מאוד שתבדקו את הצנרת בדירה שכן, לא פעם בדירה ישנה מצב הצנרת ממש לא טוב והחלפת צנרת כרוכה בעלות גבוהה באופן יחסי ועל כן, חשוב לבדוק את מצב הצנרת.
  6. אם מוכר הדירה מבקש מכם לחתום על זיכרון דברים עוד בטרם חתימת החוזה, לא כדאי שתסכימו שכן, מדובר על מסמך משפטי מחייב. אם תתחרטו ולא תהיו מעוניינים לרכוש את הדירה לאחר שחתמתם על זיכרון דברים, יתכן מאוד שתדרשו לשלם על כך.
  7. חשוב מאוד לוודא כי מועד הכניסה לדירה שאתם מעוניינים לרכוש יהיה בטרם תמסרו את הדירה שלכם כך שאם הדירה דורשת שיפוץ, תוכלו לבצע אותו עוד בטרם תכנסו לדירה.
  8. דבר חשוב נוסף שעליכם לשים עליו דגש הוא כמובן הסדר התשלומים עם בעל הדירה אודות רכישת הדירה. חשוב להגיע להסכמות אודות מועדי תשלום, כאשר יש חשיבות לכך שתקבעו את מועד התשלום במועד קבלת המשכנתא שלכם.
  9. בדיקת ליקויים בדירה- אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות בטרם אתם מחליטים אם לרכוש דירה יד שניה הוא בדיקת ליקויים בדירה. בעוד שבדירה יד ראשונה הקבלן הוא זה שאחראי על תיקון לקויים במשך שנה לאחר שנכנסתם לדירה ולכן איתור ליקויים לאחר הכניסה לדירה הוא לא דבר נורא, בדירה יד שניה איתור ליקויים לאחר הכניסה לדירה הוא בהחלט לא דבר שכדאי שיקרה שכן, במקרה שכזה אתם תצטרכו לשלם על הליקויים המדוברים. לכן, חשוב לבחון את מצב הדירה היטב עוד בטרם אתם רוכשים אותה. יש לבדוק את הצנרת בדירה ולבחון אם יש נזילות בבית שיכולים להעיד על פיצוץ בצנרת, יש לבחון את תקינות הברזים, התריסים והארונות בדירה. כדאי לבדוק האם יש סדקים בקיר ועוד. כיום חברות בדק בית מציעות לבצע את כלל הבדיקות הנדרשות בנכס בטרם נכנסים אליו. אם לא תבחרו בחברת בדק בית, חשוב בכל אופן שתביאו אינסטלטור מקצועי ומומחה בתחומו שיבדוק את מצב הצנרת בבית. צנרת לקויה עלולה לגבול בהוצאה כלכלית משמעותית מאוד אם תגלו את הדבר רק לאחר שתכנסו לדירה וכן, בעגמות נפש רבה. מחפשים אינסטלטור מומלץ לבדיקת מצב האינסטלציה בדירה? אורן רדה – אינסטלטור בתל אביב מספק שירות בדיקת מצב האינסטלציה בדירה טרם רכישה או במידה וכבר רכשתם את הדירה אז טרם המעבר והכניסה לדירה החדשה.

 לסיכום: ניתן לומר שרכישת דירה יד שניה היא לא דבר פשוט כלל. רצוי מאוד שלא לקבל החלטות פזיזות ולא לחתום על זיכרון דברים או חוזה בטרם תבדקו את כל מה שחשוב לבדוק בטרם אתם נכנסים לדירה. אי בדיקה של כל מה שחשוב לבדוק בטרם נכנסים לדירה ובייחוד כאשר מדובר על דירה יד שניה, הוא דבר שעלול בטווח הרחוק לעלות לכם לא מעט כסף.

בישראל מספר המאומתים החדשים הגיע לשיא בשבוע החולף, ושיעור הנדבקים למיליון איש בישראל הוא הגבוה בעולם. בניגוד לגל הראשון של הקורונה, הציבור פחות חושש עתה, ולכן ההשפעה על הפעילות הכלכלית היא פחותה. בינתיים הממשלה מסתפקת במגבלות מקומיות, אבל ברמת ההדבקות הנוכחית יתכן שנראה בהמשך גם סגרים כלליים.

הפעילות הכלכלית בחודש אוגוסט זינקה כנראה, אך שיעור האבטלה עדיין סביב 12%. בערוץ 7 דווח שראש הממשלה התבטא שההכנסות ממסים בחודש אוגוסט הפתיעו לחיוב (האוצר טרם פרסם). הרכישות בכרטיסי אשראי עלו אף הן באוגוסט לרמה של טרם הקורונה. השמים הסגורים תורמים כנראה משמעותית לפעילות המקומית, כשהקניות המסורתיות בחו"ל עברו לרשתות המקומיות. ברוב ענפי המשק רמת הפעילות מתקרבת לזו של טרם תקופת הקורונה, אך יש לזכור שמצב זה הוא זמני ומושפע מגורמים עונתיים. שיעור האבטלה עדיין גבוה בשמונה אחוזים מזה של טרום הקורונה, והוא מהווה אולי אינדיקציה טובה יותר בפגיעה המתמשכת במשק. מספר המועסקים (ללא היעדרות זמנית מעבודה) במחצית הראשונה של חודש אוגוסט היה נמוך בכ-11% מזה של חודש פברואר 2020. שכרם של המובטלים נמוך מהממוצע במשק, וכן חלקם יצאו משוק העבודה בשל תהליכי התייעלות. אם נניח שאיבוד התוצר בגין מובטל או עובד שיצא משוק העבודה שווה ערך ל-50% מזה של עובד ממוצע במשק, אז נגיע לפגיעה של כ-5% בתוצר של המשק. חישוב זה מתעלם כמובן מההשפעה החברתית והמוראלית שנלווית לאבטלה.

שער החליפין של השקל מול סל המטבעות ומול הדולר נותר יציב בשבוע האחרון. ירידות שערים בשוקי המניות בעולם בדרך כלל מתואמות עם פיחות מסוים בשער השקל, אך זה לא קרה בשני ימי המסחר האחרונים. אנו ממשיכים להעריך כי הכוחות הבסיסיים בטווח הקרוב, ובעיקר השמים הסגורים שמצמצמים הוצאות של ישראלים בחו"ל, תומכים בשקל חזק. אם הירידות בשוקי המניות בעולם ימשכו, זה גורם שיכול לשנות את מגמת שער החליפין בטווח הקצר.

יעד האינפלציה הממוצע שאימץ הפד צפוי להשפיע גם על בנק ישראל. היעד כנראה לא יאומץ באופן רשמי בישראל, אבל ברור שהסבלנות לאינפלציה הגבוהה מ-2% היא עתה גבוהה יותר. ריבית בנק ישראל צפויה לכן להיוותר ברמתה תקופה ארוכה מאוד. הצעד של הפד האמריקני הוא במידה רבה תחליפי להפחתת ריבית, וניתן לראות שחברי הפד אינם מתלהבים מהתוצאות של הריבית השלילית באירופה. אנו מעריכים כי מהלך זה מצמצם מאוד את הסיכוי לריבית שלילית בישראל.

גלובלי

פחד גבהים או סגירת פוזיציות של בנק ההשקעות היפני סופטבנק? לאחר עליות רצופות בשבועות האחרונים, מדד הנסד"ק ירד בסוף השבוע האחרון ב-6% וה-S&P500 ירד 4%. גם במדדי המניות באירופה נרשמו ירידות שערים לקראת סוף השבוע. במקביל, מדד ה-VIX  עלה מרמה של 24 נקודות, ל-38 נקודות ביום חמישי, אך התמתן מעט ל-31 נקודות לקראת סוף השבוע. לא היה נתון או אירוע שהיווה טריגר לירידה היומית החדה במחירים ביום חמישי האחרון. בפייננשל טיימס פורסם כי סופטבנק בנה לאחרונה פוזיציית לונג על מניות הטכנולוגיה. כאשר מניות הטכנולוגיה החלו לרדת (בלי קשר לסופטבנק), סופטבנק היה צריך למכור מניות טכנולוגיה כדי לסגור את פוזיציות הלונג, ופעולה זו החריפה את ירידת מחירי מניות הטכנולוגיה.

נמשכת ההתאוששות בפעילות הגלובלית מרמות השפל של חודש אפריל ותחזיות הצמיחה לרבעון השלישי של 2020, ולשנת 2020 כולה, עודכנו כלפי מעלה במדינות רבות. מדד מנהלי הרכש של JPMorgan לסך התפוקה הגלובלית (תעשייה ושירותים) עלה באוגוסט לרמה של 52.4, וזה החודש השני שהמדד נמצא ברמה המצביעה על התרחבות של הפעילות הכלכלית. רמת המדד היא הגבוהה מאז מרץ 2019. ההתרחבות בפעילות נרשמה גם בענפי התעשייה וגם בענפי השירותים. מדד מנהלי הרכש של התעשייה הגלובלית הגיע באוגוסט ל-51.7 נקודות, בדומה לרמה שנרשמה בחודש יולי ומדד השירותים הגיע לרמה של 51.9 נקודות.

 חדשות טובות מדוח התעסוקה בארה"ב. שיעור האבטלה בחודש אוגוסט ירד ל- 8.4% מרמה של  10.2% בחודש יולי. בחודשים האחרונים נרשמת התמתנות הדרגתית בשיעור האבטלה  לאחר שבשיא באפריל הוא הגיע לרמה של 14.7%. בחודש פברואר, לפני משבר הקורונה, ארה"ב הייתה במצב של תעסוקה מלאה, עם שיעור אבטלה של 3.5%. באוגוסט נוספו למשק האמריקני 1.37 מיליון משרות חדשות, ושיעור ההשתתפות בכוח העבודה עלה ל-61.7% לאחר שבשפל באפריל עמד על 60.2%.

 שיפור נוסף בנתוני הפעילות בארה"ב. מדד מנהלי הרכש למגזר התעשייה של ה-ISM עלה בחודש אוגוסט יותר מהציפיות לרמה של 56 נקודות, מרמה של 54.5 נקודות ביולי. רכיב ההזמנות החדשות עלה מ- 61.5 נקודות ביולי ל- 67.6 נקודות באוגוסט. גם נתון ההזמנות ממפעלים עבור חודש יולי הצביע על עלייה חדה של 6.4%. במגזר השירותים נמשכת גם כן ההתאוששות, ומדד מנהלי הרכש של ה-ISM למגזר זה נותר בחודש אוגוסט ברמה גבוהה של 57 נקודות, בדומה לחודש הקודם. הזמנות מוצרים בני-קיימא עלו ביולי בשיעור חד של 11.4%, בעיקר בגלל עלייה בהזמנות כלי רכב.

  התחזיות לרבעון השלישי מניחות צמיחה של כ-30% ברבעון במונחים שנתיים, לאחר התכווצות של 31.7% במונחים שנתיים ברבעון השני, ישנם ענפים בהם ההתאוששות היא מתונה בלבד, כפי שניתן לראות בענף התחבורה לסוגיו השונים. מספר הטיסות הפנימיות בארה"ב אומנם עלה באופן משמעותי לעומת השפל במרץ, אך הוא עדיין נמוך בכ-40% לעומת אוגוסט 2019. ירידה אף חדה יותר עדיין נרשמת בשימוש באוטובוסים ורכבות תחתיות לעומת אשתקד. כלומר הכלכלה התאימה עצמה בהדרגה למגבלות הקורונה, אם זה בעבודה מהבית, רכישות אונליין וכדומה. יחד עם זאת, לא ברור אם מצב זה יכול להימשך לאורך זמן, הכלכלה התאוששה, אבל היא בטח לא צומחת ביחס למצב של טרם הקורונה, ובינתיים הממשל צובר גירעונות ענק, בכדי לפצות את המובטלים.

 גוש האירו: נתוני הפעילות בגוש האירו מצביעים על מגמה מעורבת. מדד מנהלי הרכש למגזר התעשייה עלה באוגוסט לרמה של 51.7 נקודות וזה של מגזר השירותים עלה לרמה של 50.5 נקודות, שניהם כאמור מצביעים על התרחבות בפעילות. עם זאת, המכירות הקמעונאיות ירדו בחודש יולי באופן מפתיע בשיעור של 1.3% לעומת החודש הקודם ושיעור האבטלה בגוש האירו מטפס במתינות בחודשים האחרונים ובחודש יולי הוא עלה ל-7.9% לעומת 7.2% טרום המשבר. שיעור האבטלה באירופה נמוך מזה המדווח בארה"ב ובישראל בשל מודל הפיצוי הממשלתי למעסיקים שמוסיפים להעסיק עובדים לעומת עובדים המוצאים לחל"ת בארה"ב ובישראל, אך גם אלה החלו לפטר עובדים בחודשים האחרונים.

ירידה חדה בסביבת האינפלציה בגוש האירו. מדד המחירים לצרכן לאוגוסט ירד בשיעור של 0.4% לעומת ציפיות לירידה של 0.1% בלבד, חלק מירידות המחירים נרשמו בשל הנחות של מכירות הקיץ. שיעור האינפלציה השנתי של מדד הליבה ירד מרמה של 1.2% ביולי לרמה של 0.4% באוגוסט – שיעור נמוך מאוד ביחס לשנים האחרונות. על אף הירידה בסביבת האינפלציה אנו מעריכים שהבנק המרכזי לא צפוי בהחלטתו הקרובה לנקוט בצעדים מרחיבים נוספים, והוא ישמור צעד זה למקרה בו תירשם הרעה נוספת במצב הכלכלי בגוש.

ההתאוששות בסין נמשכת. מדדי מנהלי הרכש של התעשייה והשירותים המשיכו לעלות, וגם נתוני הייצור מצביעים על רמת פעילות הקרובה לזו שטרם המשבר. רמת ההדבקות הנמוכה בסין מאפשרת את המשך החזרה לשגרה כפי שנראה גם באינדיקטורים נוספים לפעילות הכלכלית.

מעודכן ל-09/2020

החברה הודיעה כי תבצע את הרחבת כביש 2 – ממכון וינגייט לשפיים, תמורת 218 מיליון שקל העבודות יימשכו כשלוש שנים וחצי

בסוף השבוע פורסם כי חברת דניה סיבוס היא הזוכה במכרז תכנון-ביצוע לעבודות קבלניות במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים של נתיבי איילון. מדובר במכרז מורכב בהיקף משמעותי של מעל 218 מיליון שקל.

הפרויקט מתוכנן להתבצע בקטע א'4 שאורכו כ-5 ק"מ, בחלק הצפוני של הנתיבים המהירים בתחום כביש מס' 2 הקיים שבין הגשר מעל כביש 2 ו-20 ועד מכון וינגייט, והוא כולל הרחבת כביש 2, תוספת שני נתיבים מתחלפים במכרז הכביש, הקמת מחלף למכון וינגייט והקמת שני גשרי הולכי רגל בסמוך למכון וינגייט ובסמוך לקיבוץ יקום.

בהתאם לתנאי המכרז ולהצעת דניה סיבוס, תהיה החברה זכאית בגין עבודות אלה לתמורה בסך כולל של כ- 218 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), אשר תשולם בהתאם להשלמת אבני הדרך של הפרויקט. העבודות צפויות להימשך כ-3.5 שנים.

פרויקט זה הוא חלק אינטגרלי מפרויקט הנתיבים המהירים לגוש דן, שבו זכתה לאחרונה חברת האם של דניה סיבוס – לפידות קפיטל – יחד עם אלקטרה, נהור (דן), ואפיקים, אשר כולל הקמת חניוני 'חנה וסע' רבי קיבולת במחלפים מבוא איילון (ראשון לציון), ושפיים, הפעלת רשת נתיבי אגרה מהירים באורך של כ-75 ק"מ לאורך תוואי כביש 20 וכביש 2, מערך היסעים (שאטלים), מערכת ספירת נוסעים ועוד, פרויקט שבו צפויה דניה סיבוס לבצע עבודות קבלניות בהיקפים ניכרים.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, מסר: "אנו שמחים מאוד על הזכייה במכרז ובטוחים כי הפרויקט יבוצע על הצד הטוב ביותר – באופן בטיחותי, איכותי, בלוחות הזמנים הנדרשים ועל פי התקציב. זכייתה זו של דניה סיבוס עוקבת לזכייתה של הקבוצה בפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן של החשב הכללי ומעידה על האמון הרב שרוכשת המדינה לקבוצת דניה סיבוס ולפועלה".

מעודכן ל-09/2020

חוזר שהוציא משרד הבריאות בנושא חמק מעיני הציבור; המחיר החדש עומד על 25 שקל, במקום 20 שקל כפי שהיה עד כה

מדינת ישראל נקלעה כידוע למשבר כלכלי עמוק בעקבות התפרצות הקורונה, ואזרחים רבים מתמודדים מדי יום עם מצוקה כלכלית קשה. אולם למרות זאת מסתבר כי שר הבריאות החדש יולי  אדלשטיין אישר לבתי החולים שבבעלות המדינה לייקר את החניה ב־25% דווקא בתקופה זו.

בתחילת החודש עלה מחיר החניה המקסימלי בבתי החולים הממשלתיים, והוא עומד כעת על 25 שקל במקום 20 שקל עד כה. כך עולה מחוזר שפרסם משרד הבריאות לפני שלושה שבועות, אך נדחק מסדר היום התקשורתי העמוס, בימים שבהם עסקה המדינה בהכנות במערכת החינוך לפתיחת שנת לימודים חדשה על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה.

המחלוקת בנוגע למחירי החניה בבתי החולים איננה עניין חדש. בתקופת כהונתו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, הוא פעל לעצירת התייקרות תעריפי החנייה בבתי החולים הממשלתיים, והצליח למנוע את עליית המחיר המקסימלי. כמו כן, בתקופתו נקבע כי התשלום יהיה עבור 24 שעות, ללא קשר לשעת הכניסה. ליצמן גם הוביל מהלך שהרחיב באופן משמעותי את רשימת הפטורים מתשלום חניה.

על פי ההערכות, המדיניות הזו הובילה לאובדן הכנסות של כ־25 מיליון שקל לבתי החולים. ולכן ליצמן הבטיח להשיג להם שיפוי ממשרד האוצר. אולם עם התפרצות נגיף הקורונה נרשמה שוב פגיעה משמעותית בהכנסות של בתי החולים – בהם אלה הממשלתיים: משרד הבריאות אסר ביצוע של פרוצדורות רפואיות שסובלות דיחוי ואינן חירום, ובמקביל הציבור הדיר רגליו מהמרכזים הרפואיים מחשש להידבק בנגיף.

כמו כן, נגרמה פגיעה ישירה וחמורה במקורות הכנסה נוספים של בתי החולים – ובהם תיירות מרפא, חניונים, קניונים ותאגידי הבריאות שלצד בתי החולים. הפגיעה בתאגידי הבריאות  לבדה נאמדת בסכום של 400-300 מיליון שקל. בעקבות המצוקה הכלכלית אליה נקלעו בתי חולים, אושר להם להעלות את מחיר החנייה המרבי ל־25 שקל. אך רשימת הפטורים נותרה על כנה וכך גם שיטת החישוב.

יש לציין כי בחודשים האחרונים הועברו למרכזים הרפואיים חבילת סיוע בדמות מענקים בסכום כולל של כ־10 מיליארדי שקלים, ובקרוב יקבלו בתי החולים חבילת סיוע נוספת. עובדה זו צריכה הייתה להיות לנגד עיניו של אדלשטיין, כשאישר לבתי החולים הממשלתיים לייקר משמעותית את מחיר החניה, בתקופה שבה אזרחים רבים שרויים במצוקה כלכלית כה קשה.

מחירים שפויים בבתי חולים? משרד הכלכלה יוזם הפחתת מחירי המזון במקומות ציבוריים

תל אביב – חניוני אחוזת החוף יהיו חינמיים לרופאים ולצוות הרפואי

מעודכן ל-09/2020

בבית ההשקעות מדווחים על עלייה בצריכה באוגוסט ועל ירידה בשיעור האבטלה, אך מודאגים מהתגברות התחלואה והאפשרות להטלת מגבלות נוספות – שעלולות לדרדר את השווקים

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים היום את סקירת המאקרו השבועית שלהם, שמתבססת על נתונים שפורסמו בשבוע החולף. לדבריהם, סך הנתונים מצביע על מגמת שיפור בחודש אוגוסט, אולם העלייה המשמעותית בתחלואה והאיום בסגר כללי בחגים המרחף באוויר טומנים בחובם סכנה להרעת המצב בשווקים.

כלכלני לידר מציינים בסקירתם את הירידה בשיעור האבטלה – מ-12.4% במחצית השנייה של חודש יולי, ל-12.1% במחצית הראשונה של אוגוסט. המספרים כוללים מובטלים, שוהים בחל"ת בשל הקורונה ומפוטרים בעקבות הקורונה שלא חיפשו עבודה. בבית ההשקעות מעודדים מהשיפור בתעסוקה, אך מביעים חשש אמתי להרעה "עם העלייה בתחלואה והטלת מגבלות על הפעילות במספר אזורים בישראל".

נתון נוסף שמציגים בלידר הוא עלייה מתונה במדד האמון הצרכני. המדד עלה באוגוסט ב-13 נקודות, אך הוא עדיין נמוך ב-25 נקודות מהרמה שנמדדה בפברואר, לפני המשבר. נתוני אמון הציבור על פי פועלים והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מצביעים על שיפור בעיקר ברכיב של המצב השוטף – משקי הבית מגלים פחות פסימיות עקב השיפור המסוים בתעסוקה ופתיחת המשק, אך הרמה האבסולוטית של האופטימיות עדיין אינה גבוהה.

בסקירה מוזכר עוד נתון מעודד: גידול של 3.8% בצריכה שחל בחודש אוגוסט – וזאת על פי נתוני הרכישות בכרטיסי אשראי. הנתונים אינם מנוכי עונתיות, אך בנק ישראל ציין בהחלטת הריבית שמסתמן גידול מעבר לעונתיות הרגילה של הקיץ, ככל הנראה בהשפעת השמיים הסגורים. כך לדוגמה נרשמה בחודש אוגוסט עלייה של 20% בשימוש בכרטיסי אשראי במסעדות, 59% בתיירות ו-10% בביגוד, רהיטים ואלקטרוניקה. לדברי עורכי הסקירה, גידול בצריכה המקומית באוגוסט צפוי לתמוך בהכנסות ממסים.

בתחילת השבוע צפוי האוצר לפרסם את נתוני הגירעון לחודש אוגוסט. כזכור, בחודש אוגוסט 2019 היה גירעון גדול של 2.5 מיליארד שקל, אך להערכתם של עורכי הסקירה, הגירעון השנה יהיה נמוך יותר ככל הנראה, על רקע הגידול בהכנסות ממסים בשל בשמיים הסגורים.

גיל בפמן – צילום: אורן דאי

מעודכן ל-09/2020

השקל שומר על רמתו הגבוהה מול הדולר – ומגיע לשיא של 12 שנה בפמן ורזניק: היציבות בתשואות הממשלתיות בישראל מפתיעה על רקע המשך העלייה החדה בתחלואה והאפשרות של סגר נוסף

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, פרסמו הבוקר את סקירתם השבועית של התפתחויות מקרו כלכליות ושוקי הריביות והאג"ח – בהמשך לסקירת המאקרו האחרונה של ד"ר גיל בפמן ואיל רז מיום חמישי האחרון.

ביחס לתיקון בשוק המניות האמריקאי, אומרים בפמן ורזניק כי "מהלך עליות השערים בארצות הברית שנמשך באופן כמעט רציף מאז חודש אפריל השיב את רמת השוק יחסית לתוצר אל הרמה הגבוהה במונחים קריטיים שהייתה ממש בראשית 2020, וגם בסוף ולפני לאירוע נפילת השוק ב-2018, 2016 ותקופות קודמות.

"נראה שהטענות שהפעם זה אחרת וישנה סיבה להמשך העליות עקב הנזילות הרבה והרמת הריבית הריאלית השלילית, לא הוכיחו את עצמן", מסבירים השניים, "אם כי לא ניתן לשלול את האפשרות שלנוכח גורמי הרקע הייחודיים, התיקון בעת הנוכחית יהיה מתון".

באשר לאג"ח ולשערי המטבע, הם מציינים כי "היציבות בתשואות הממשלתיות בישראל מעט מפתיעה על רקע המשך העלייה החדה יחסית ברמת התחלואה מקורונה בישראל (הרמה הגבוהה בעולם כרגע ביחס לגודל האוכלוסייה), והאפשרות ההולכת וגוברת של חזרה למגבלות משמעותיות על המשק כולל אפשרות ריאלית לחלוטין של סגר כללי נוסף.

עוד מציינים בפמן ורזניק כי גם השקל שמר על רמתו הגבוהה מול הדולר (שיא של קרוב ל 12 שנה), תוך יציבות סביב רמות השיא מול סל המטבעות. בארה"ב ובאירופה נרשמה השבוע מגמה של ירידת תשואות לאחר עליית התשואות החדה יחסית בסוף השבוע שעבר על רקע נאום יו"ר הפד פאוואל בוועידת ג'קסון הול וההכרזה על אימוץ יעד אינפלציה סימטרי גמיש. כך התשואה ל-10 שנים בארה"ב שעלתה בשבוע שעבר לרמה של 75 נ"ב חזרה חלקית במהלך השבוע, לרמה של כ-65-63 נ"ב. גם מהלך ירידות השערים החדות יחסית בשוק המניות בארה"ב תרמו לירידת התשואות".

כלכלת אירופה שוב מתכווצת

בנוגע לאירופה, השניים כותבים כי "כלכלת אירופה נראה שהחלה לאבד מומנטום במהלך חודש אוגוסט לאחר ההתאוששות החדה שהחלה בחודש מאי והגיעה לשיאה בחודש יולי. פעילות היצור המשיכה לצמוח בצורה סבירה, אולם נראה כי מגזר השירותים מאבד גובה, על רקע עלייה מחודשת ברמת התחלואה והגבלות מחודשות שהוטלו בחלק מהמדינות.

בלטו לשלילה ספרד ואיטליה שם מדדי ה PMI COMPOSITE חזרו לרמות שמתחת ל 50 נקודות רמות המלמדות על התכווצות בפעילות. גם בצרפת חלה ירידה ולמעשה גרמניה נותרה היחידה מהמדינות הגדולות שם הפעילות המשיכה להתרחב גם בחודש אוגוסט. בעיקר בלטה לשלילה הירידה החודשית במכירות הקמעונאיות לראשונה מאז חודש אפריל".

ארה"ב: הירידה באבטלה – מצב זמני

בפמן ורזניק מזכירים בסקירתם גם את דוח התעסוקה לחודש אוגוסט בארצות הברית, שהצביע על תוספת של כ-1.37 מיליון מועסקים באוגוסט. התוספת החודשית הכוללת של מועסקים עלתה על הציפייה המוקדמת. עם זאת, העלייה הגבוהה מן הצפוי משקפת בעיקר תוספת זמנית גדולה של עובדים למגזר הציבורי, בעוד שהתעסוקה בסקטור הפרטי שנוספה הייתה נמוכה במידה ניכרת מהצפוי. נרשמה עלייה משמעותית בתעסוקה במסחר הקמעונאי, בשירותים עסקיים, בפנאי ואירוח ובשירותי חינוך ובריאות.

התעסוקה בסקטור הציבורי גדלה באוגוסט ב -344,000, המהווה רבע מהתוספת לסך המועסקים החודש עקב שכירה זמנית של עובדים באופן ארעי לביצוע מפקד האוכלוסין בחודש ספטמבר. למרות זאת, ולמרות עליית התעסוקה בתעסוקה בשלטון המקומי, התעסוקה בסקטור הציבורי עדיין נמוכה ב -831,000 מרמת פברואר. עלייה זמנית זו בתעסוקה סייעה להמשך ירידת שיעור האבטלה באוגוסט ל-8.4% מ-10.2% בחודש יולי. המדד הרחב יותר של האבטלה בארה"ב, 6U, ירד ל-14.2% לעומת 16.5% בחודש יולי.

לאומי: מחיר הנפט לא יעלה משמעותית בקרוב, אלא רק לאחר פתיחת השמים

לאומי שוקי הון: עליית מחירי הדירות נמשכה בתקופת הקורונה

 

שיקום ושיפוץ מבנים אינו משחק ילדים: מדובר בפרויקט מורכב המצריך דיוק רב, ידע מקיף ושימוש בציוד וחומרים איכותיים ומתקדמים. אתם בוודאי רוצים לקבל תמורה מלאה לצרכיכם, ואין זה משנה אם מדובר בשיפוץ חלקי בלבד או מלא. לכן, יש לבחור חברה רצינית כמו אורגד מבנים, המציבה רף גבוה בתחום.

מה חשוב לבדוק לגבי החברה

לפניכם מספר נקודות שחשוב מאוד לבחון כאשר פונים לקבלן שיפוצים:

 

קבוצת עידן אמונה על שיפוץ ובניית כל סוגי המבנים מאלף ועד תו, החל בעבודות השלד ועד לגמרים. מאחורי החברה ניסיון רב ועל צוותיה נמנים אנשי תכנון והנדסה, ניהול ופיקוח מיומנים ומוכשרים. החברה מקפידה על סטנדרטים גבוהים במיוחד ולמעשה משמשת בתור קבלן מפתח לוילות ולמגוון מבנים המחייבים הקפדה  בלתי מתפשרת על טיב ואיכות.

קבלן מפתח

בתור קבלן מפתח, קבוצת עידן מהווה גורם מקצועי המוביל את הפרויקט מהלכה למעשה. אנו דואגים להתנהלות זורמת, מקצועית, נכונה וחלקה של שלבי הפרויקט השונים, כגון בדיקת התוכניות של בעלי המקצוע ותיאום ביניהן, תיאום מהנדס לפיקוח על בניית השלד, ומינוי מנהל עבודה לפיקוח על העבודות המבוצעות בשטח. כמו כן, אנו מגייסים את אנשי המקצוע המבצעים את העבודות, החל בקבלן השלד ועד לקבלני איטום, חשמל, אינסטלציה וכיוצא בזאת, בדגש על אמינות גבוהה, ניסיון רב ומוכח ומחירים הוגנים. אנו גם אמונים על הבטיחות והחשמל באתר הבנייה, מעורבים בעבודות העפר ובמדידות, ודואגים להתנהלות עבודות הגבר עד מסירת הבית המוכן ללקוח. 

קבלן שלד

חברתנו רשומה ברשם הקבלנים תחת סיווג של עבודות שלד, דבר המקנה לה אפשרות ליטול חלק בפרויקטים מקיפים המבוצעים עבור לקוחות פרטיים וציבוריים. המלאכה מבוצעת על ידי אנשי מקצוע בעלי וותק רב הפועלים לפי מתודולוגיות מתקדמות שיצרנו לאורך השנים. על כן, חברתנו זוכה למוניטין מצוין בקרב לקוחות ובקרב גורמים בענף הבנייה, אשר נהנים לשתף פעולה עם דורם מקצועי, מצטיין, אכפתי, מסור ומקצועי לעילא.

שיפוץ בניינים

חברתנו אמונה גם על שיפוץ בניינים מכל סוג – מסחרי, מגורים, ציבורי ועוד. יש לציין כי שיפוץ בניין עשוי לכלול עבודות רבות, בהן החלפת תשתית חשמל ותשתית מים, שיפוץ הלובי, שיפוץ מעלית, שיפוץ חדר אשפה, שיפוץ חדר מדרגות, חיזוק המבנה ועוד. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולהתרשם מהמענה שנותנת חברה איכותית, ותיקה ורצינית לצרכי השיפוץ השונים. זאת, מתוך ראייה הוליסטית של חברה המבצעת את כל סוגי עבודות הבניין, ומאידך ירידה לפרטי הפרטים על מנת לספק ללקוחותינו מענה מושלם, לשביעות רצונם המלאה.

בניית וילה היא ללא ספק אחת מהמשימות הסבוכות ביותר, מדובר לרוב על בנייה מורכבת שכוללת בתוכו לא מעט אלמנטים שונים. קבוצת עידן היא אחת מהחברות המובילות ביותר לתכנון והקמה של וילות מכל הסוגים, והחברה מבינה עד כמה מדובר על משימה קשה ומורכבת. אך למרות זאת לא מעט אנשים מעדיפים לנסות להקים וילות בעצמם, ולבסוף הם גם נכשלים במבחן התוצאה.

אם אתם לא רוצים להיכשל במבחן התוצאה, אתם תהיו חייבים להיעזר בשירות של חברה לבניית וילות. אנו נציג בפניכם את כל הסיבות לכך שאתם לא צריכים לנסות ולבצע את התכנון וההקמה בעצמכם, כי ככל הנראה בסוף אתם תהיו רחוקים מאוד מהרצון ההתחלתי שלכם.

תכנון והקמה של וילה זה לא משחק ילדים

קודם כל ולפני הכל אתם צריכים להבין כי הקמה של בית בכלל והקמה של וילה בפרט זה לא משחק ילדים. אם אין לכם את ההכשרה הדרושה על מנת לבצע את התכנון וההקמה, אתם מהר מאוד תקרסו תחת הנטל. אז למה שתיקחו על הכתפיים שלכם משימה כמעט בלתי אפשרית? חברה לבניית וילות תגיע עם אנשי המקצוע ועם הציוד המתאים על מנת להפוך את החלום שלכם למציאות.

הוצאה זניחה ביחס להוצאה הכוללת

אם אתם לא רוצים לפנות לחברה לבניית וילות בגלל סיבות כספיות, אתם צריכים להסתכל על התמונה הרחבה. אתם עומדים להוציא מיליוני שקלים על הוילה שאתם בונים, הוצאה שאי אפשר להישאר אדיש אליה. מהסיבה הזאת אין לכם שום סיבה להתפשר על החברה שתלווה אתכם לאורך הדרך, כאשר מדובר על הוצאות של כמה עשרות אלפי שקלים נוספים. ביחס להוצאה הכוללת מדובר על הוצאה זניחה מאוד, כזאת שכל אחד יכול להרשות לעצמו. בטח אם אתם כבר בדרך להוציא מיליוני שקלים על ההקמה של הוילה.

חברה לבניית וילות תבצע את העבודה במהירות

הזמן שלכם יקר! אתם לא צריכים לבזבז אותו על ניסיונות לא כל כך מוצלחים שלכם. תפנו לחברה מקצועית שמתמחה בהקמת וילות על מנת שתיקח את המושכות לידיים שלה. החברה תבצע את העבודה בצורה מאוד מהירה אך מקצועית, ובתוך זמן קצר אתם תוכלו להיכנס לוילה החדשה שלכם. בזכות חברה לבניית וילות החלום שלכם יהפוך למציאות מהר מאוד, ואתם תוכלו להיות רגועים לחלוטין.

תמשיכו להתעסק בדברים שחשובים לכם

הקמה של וילה כמו שכבר אמרנו זה לא צחוק, ההקמה תגזול מכם זמן יקר – זמן שככל הנראה אין לכם ממש. לכן במקום שתוותרו על ההתעסקות עם הדברים שחשובים לכם, תעבירו את המשימה לחברה שזוהי המומחיות שלה. חברה לבניית וילות תוריד מכם את הנטל, ותאפשר לכם להתעסק בדברים שחשובים באמת בחיים שלכם – מבלי שתצטרכו להתפשר בשום צורה שהיא.