הבחירות מתקרבות ויותר רוצים להביע את דעתם הפוליטית באמצעות שלטים. אף שזה מעצבן את בעל הדעה היריבה, בתנאים מסוימים בהחלט מותר לתלות שלט בבית משותף.

תליית השלט צריכה להעשות לפי חוק הדרכים (שילוט. מדובר בשלטים שאפשר לראות בנהיגה בדרך בין-עירונית. לרשויות המקומיות זכות לקבוע תנאים משלהן. תנאים אלו כוללים את גדול המודעה,החומר שממנו עשויה ואופן הצגתה.

בית המשפט העליון  קבע שיש לפרש את הסמכות של הרשות המקומית להטיל מגבלות על פרסום מודעות בתחומה כך שהיא חלה בעיקר בהקשרים העוסקים "בגודל המודעה, בצורתה, באופן הדבקתה ובמשך הזמן שתהא מודבקת. הרשות המקומית לא יכולה להגביל את התוכן.

מידע נוסף אפשר למצוא במשרד הפנים. בעל דירה לא יוכל להשתמש בקיר שאינו משויך לדירתו ללא הסכם שאר הדיירים וכן בתנאי שהשלטים אינם מהווים מטרד . הכלל מתייחס רק לדירות מגורים.

אם הקיר אינו שייך לאף אחד מבעלי הדירות, יש לוודא שהתקנון המשותף לבית לא אוסר על כך ושאין החלטת אסיפת דיירים הנוגדת את ההחלטה לתלות שלט. בכל מקרה אמורים להתקיים שני התנאים הבאים:

אם בעלי הדירות לא הגיעו להסכמה יפנו למפקח על רישום המקרקעין כדי להכריע בנושא. החוק לא מתייחס לשוכר התולה את השלט, אך כיוון שבעלי הדירה הוא שחשוף לתביעות ולמגבלות העירייה, נראה שכדאי שהשוכר יבקש אישור מהבעלים.

ת. ההיתר לפרסום אינו חל על בניין משרדים, מרכז קניות וכדומה. לאור זאת, מותר יהיה לתלות שלט תמיכה במועמד, בתקופת הבחירות, על גבי קירות בית משותף פרטי – אם פרטי השלט וגודלו עונים על דרישות החוק.

 

מעודכן ל-04/2020

עם כל הצרות של עצמאים, ובהן העדר חופשות ותשלומי פנסיה וביטוח לאומי על חשבונם, עד השנים האחרונות לא הייתה אפשרות לקבל דמי אבטלה כעצמאי. בשנים האחרונות המצב השתנה. אומנם הכלל הוא עדיין שעצמאים אינם זכאים לדמי אבטלה כמו שכירים וגם לא לפיצויים, אבל יש חריגים.

עובדים עצמאים יהיו זכאים לדמי אבטלה ולפיצויים במקרה של פשיטת רגל או פירוק תאגיד בתנאים הבאים:

בין המקצועות הרלוונטיים, אומנים, מרצים ומורי דרך עם חוזה קצר טווח.

כדי לקבל את דמי האבטלה יש לוודא שהלקוח מעביר טופס 652 לביטוח לאומי עבור מבוטחים המסווגים כשכירים. את הבקשה יש להגיש לביטוח לאומי.

מי שהפסיק להיות עובד עצמאי וסגר את העסק, עליו לפנות למחלקת הביטוח והגבייה בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריו ולהודיע על סגירת העסק. ההודעה יכולה להימסר במכתב או באמצעות טופס דין וחשבון רב שנתי, ועל העצמאי לרשום את תאריך סגירת העסק. להודעה עליו לצרף אישורים המוכיחים את השינוי (כגון סגירת תיק במס הכנסה או במע"מ, חוזה על מכירת העסק, תום חוזה שכירות של העסק וכו'). המוסד לביטוח לאומי יפסיק אז את רישומו כעובד עצמאי, ובהתאם לנתונים החדשים שעליהם הצהיר האדם, יקבע את מעמדו, ויתקן את חשבונו בהתאם.

אדם שעובד כעצמאי בזמן שהוא מקבל דמי אבטלה, יוכל להמשיך לקבל דמי אבטלה בניכוי הכנסתו מעבודה זו.

ההכנסה של עובד עצמאי מחושבת על בסיס ההכנסות השנתיות, ולא ניתן לייחס אותה לחודשים ספציפיים. החישוב הסופי של דמי האבטלה המגיעים לעובד ייעשה לאחר קבלת שומה סופית ממס הכנסה.

מדמי האבטלה תנוכה ההכנסה מעבודה עצמאית כך:

חולמים להפוך לעצמאים? אולי כדאי שתחשבו על זה שוב

אושר בטרומית: דמי אבטלה לעובדים עצמאיים

עומדים להתחדש ברכב מהיבואן שמושביו עוד עטופים בניילונים? נסיעה ברכב חדש היא חוויה מיוחדת במינה ומעניקה את התחושה העילאית של יעד שהושג. לתחושה זו יש כמובן גם אספקט כלכלי שחשוב לקחת בחשבון מעבר לעלות הרכב עצמו. הוצאות על ביטוח, אגרת רישוי והוצאות נוספות שמצפות לכם לפני שאתם מתחילים לנסוע. אספנו עבורכם את כל הדברים שכדאי לדעת לפני שקונים רכב חדש.

ביטוח רכב – אל תוותרו עליו

החוק מחייב אמנם לבצע רק ביטוח חובה לרכב המכסה את נזקי הגוף שלכם ושל נפגעים שונים ברכב ומחוצה לו במקרה של תאונה. אך, בין אתם רוכשים רכב חדש או רכב ישן מעט חשוב כי תבטחו את רכבכם. ביטוח רכב מבטיח לכם כיסוי בקרות אירועים שונים. ביטוח המקיף יעניק כיסוי במקרים של  גניבת הרכב, נזקים שעשויים לקרות לו כתוצאה מוונדליזם, פריצה ועוד בעוד שביטוח צד ג' יעניק כיסוי עבור נזקי רכוש שעשויים להגרם אם פגעתם חלילה ברכב אחר. לכן, כדאי לקבל מספר הצעות מחיר לביטוח רכב מחברות ביטוח שונות ולוודא מה כל חברה מציעה על מנת להעניק לכם את מטריית השירותים הטובה ביותר?

תוספות לרכב

כל רכב חדש מגיע עם מפרט בסיסי של היבואן אליו אפשר להוסיף מאפיינים נוספים שמעניקים נוחות בנסיעה ובתפעול הרכב ואפילו יכולים להשפיע על בטיחות הנסיעה בו. למשל, תוכלו לבחור רכב עם ארבעה חלונות חשמליים במקום שניים, חלון בגג הרכב (סאן-רוף), מצלמת נסיעה לאחור, מערכת מולטימדיה, חיישנים המזהים האם אתם סוטים ממסלול? ואפילו צבעו של הרכב בו אתם חושקים עשויה לגרור תוספת של כסף. יש לקחת בחשבון כי התוספות הללו יעלו לכם סכום נוסף ברכישת הרכב. 

אגרת הרישוי

לצד התשלום הקבוע על חידוש רישיון הנהיגה של נהגי הרכב גם למכונית עצמה יש אגרת רישוי משלה. הסכום הקבוע לאגרת הרישוי משתנה בהתאם למחיר הרכב, כאשר רכבי יוקרה יחייבו גם תשלום של מיסוי נוסף. כיום משרד התחבורה קובע שבע רמות מחירים של אגרת הרישוי המתחילות מרכבים משפחתיים במחיר של עד מאה אלף שקלים ולאחר מכן אגרה גבוהה יותר הנקבעת לפי מחיר הרכב מעל מאה אלף שקלים במדרגות של כ-20,000 ₪.

טסט שנתי

בכל שנה תצטרכו להיפרד מסכום נוסף על מנת לבדוק כי הרכב אכן תקין. תצטרכו להעביר את הרכב מבחן הבודק את הבלמים, הצמיגים, הנורות השונות מלפנים ומאחור, המגבים ועוד חלקים נוספים המהותיים לבטיחות הנסיעה. לא רק הטסט עצמו יחויב בתשלום אגרה, אלא גם התיקונים העתידיים ברכב. למרבה המזל, חלק מהתיקונים מכוסים במסגרת אחריות היבואן כל עוד לא עבר מספר השנים הנקוב במסמכי האחריות או שלא הגעתם לתקרת הקילומטרים המצוינת במסמך זה. מומלץ לוודא בעת רכישת הרכב איזו אחריות מעניק היצרן ולהרחיבה במידת הצורך בתשלום נוסף.  

דלק

רכבים חדשים יצרכו בדרך כלל פחות דלק מרכבים ישנים יותר עם אותו נפח מנוע. עם זאת יש גורמים רבים המשפיעים על צריכת הדלק כמו משקל הרכב, דפוסי הנהיגה שלכם והמאמץ שמשקיע הרכב במהלך הנסיעה. למשל, נסיעות חוזרות ונשנות בעליות עם רכב כבד ידרשו כמות גדולה יותר של דלק מנסיעה בכביש בין עירוני ישר.

רכישת רכב יד שנייה 

גם אם ידכם אינה משגת רכישת רכב חדש, תמיד תוכלו לרכוש רכב מאדם פרטי. כדאי לקחת בחשבון שאם אתם קונים רכב מאדם פרטי תצטרכו לשלם את כל הסכום בבת אחת וללא אופציות של תשלום.  אם אתם מעוניינים באפשרויות תשלום נוחות יותר תוכלו לגשת לסוכנות רכב ולעשות טרייד אין על הרכב שברשותכם או אם אין לכם אחד כזה כלל, לרכוש רכב יד שנייה מהסוכנות במגוון אפשרויות תשלום. 

אביזרים נוספים שאינם בגדר חובה

לצד האביזרים שציינו יש מספר אביזרים נוספים שכדאי לרכוש לרכב אך אינם בגדר חובה על פי חוק. בין האביזרים הללו ניתן למנות מסך המגן על הרכב מפני שמש, כיסוי להגה כנגד טמפרטורות גבוהות או נמוכות, כיסוי למושבי הרכב המגנים על הבד המכסה את המושבים, מתקן לאחיזת הטלפון הנייד, דיבורית לטלפון הנייד, מערכת מולטימדיה ורדיו לרכב ואביזרים נוספים שיהפכו את חוויית הנהיגה והשימוש ברכב למושלמת.

לסיכום, רכישה של רכב חדש כוללת גם הוצאות נלוות שאינן מגולמות במחיר הרכב המפורסם על ידי היבואן. מומלץ להכין סכום של מספר אלפי שקלים על מנת לשלם את הביטוח ואגרת הרכב ואם ניתן להוסיף גם את אביזרי הבטיחות המומלצים.

 

רכב בליסינג או קניית רכב – מה עדיף?

 

 

רכב צמוד מהעבודה – טוב או רע?

ספוטיפיי, שירות המוזיקה הפופולרי,  מציע בעולם כולל ישראל את תוכנית הפרימיום ל-30 יום בחינם, אולם החברה דיווחה  כי היא מרחיבה את זמן השימוש וההתנסות ללא תשלום ל-90 יום.

שווי ההטבה  כ-60 שקלים, והיא זמינה לכלל המשתמשים החינמיים והמשלמים. לא מדובר במבצע חדש אל בתוכנית ברירת המחדל החדשה למי שבוחר לשלם על מינוי פרימיום. תוכנית הפרימים כוללת דילוג לא מוגבל על שירים, ניגון כל שיר בקטלוג, בחירת איכות האזנה, הסרת הפרסומות והאזנה במצב לא מקוון.

לספוטיפי יותר מ- 100 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם, זאת מתוך כ-220 מיליון מנויים. כלומר כמעט מחצית מהמנויים משלמים באופן קבוע וחודשי. לשירות יש כיום מגוון של 50 מיליון שירים ו-450 אלף פודקאסטים.

אלכס נורסטרום, סמנכ״ל בספוטיפיי ומנהל שירות הפרימיום בספוטיפיי: ״האזנה למוזיקה ולפודקאסטים ממלאים תפקיד חשוב בחיי היום-יום של כולנו, לכן רצינו להעניק למשתמשים שלנו שלושה חודשים מלאים של חווית הפרימיום של ספוטיפיי. מתוך ההבנה שלוקח זמן להנות מחווית הפרימיום המלאה ומכל הפיצ׳רים שהיא מציעה ואנחנו נרגשים לאפשר למשתמשים שלנו גישה חינמית ואת האפשרות להתאהב ביותר מ-50 מיליון שירים, מיליארדי פלייליסטים ו-450,000 פודקאסטים – בחינם״.

מדובר בבשורות טובות גם לישראלים, שלאחרונה דווח שספוטפיי מונעת מישראלים את השירות המשפחתי החוסך  מאות שקלים בשנה. המודל דומה למודל של נטפליקס. במינוי המשפחתי, כל בני המשפחה מקבלים חשבונות מופרדים לחלוטין, ולכל אחד יש את ההגדרות, הפלייליסטים, השירים, ההמלצות והמידע שלו, וכבונוס, החיוב החודשי מגיע בחשבונית אחת.

בארצות הברית עלות חודש בשירות הפרימיום של ספוטיפיי עומדת על 10 דולרים, יותר ממחיר המינוי בישראל. אך בארצות הברית, כמו בעוד מדינות, ספוטיפיי מציעה את התוכנית המשפחתית שלה ב-15 דולרים שהם כ-50 שקלים.

לא רק ספוטיפיי ואפל: גם אמזון משיקה שירות סטרימינג מוזיקה חדש, ובחינם

אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי במספר המנויים בארצות הברית

 

מחקר אוסטרלי מראה שמעל 30 שעות בשבוע הביצועים הקוגניטיביים של גברים ונשים בגיל העמידה יורדים

בני 40 ומרגישים שאחרי שלושה ימים במשרד התפוקה שלכם יורדת? עכשיו זה מדעי. דוח של מכון מחקר מלבורן לכלכלה יישומית באוסטרליה מראה שזה בדיוק המצב. המחקר בדק את השפעות שעות העבודה על יכולות קוגניטיביות. כך לפי מגזין פיפל.

המחקר מצא קורלציה מובהקת בין גיל לשעות עבודה. אנשים מעל גיל 40 היו הכי פרודוקטיביים כשלא עבדו יותר משלושה ימים בשבוע. המחקר בדק כ-2900 גברים ו-3500 נשים ונערך באוסטרליה.

הנחקרים התבקשו לקרוא  טקסט בקול רם, לקרוא אותו הפוך ולהתאים מספרים ואותיות בזמן נתון. מדובר במחקר קוגניטיבי שבודק מהירות פעולה וזיכרון ובניית קשרים לוגיים.

החוקרים גילו שכשהעובדים עבדו רק 25-30 שעות בשבוע זה השפיע לטובה על התוצאות שלהם שאף השתפרו עם הגידול בשעות. אך מעל טווח זה הייתה השפעה שלילית על התוצאות ומשתתפי המחקר חשו יותר מתוסכלים ולחוצים.

"זה מראה  ששינויים בשעות העבודה  הם גורם חשוב בשמירת ביצועים קוגניטיביים טובים בגיל העמידה ואצל מבוגרים", כתבו החוקרים."במילים אחרות, בגיל העמידה ובקרב מבוגרים משרה חלקית  עשויה להיות יעילה בשמירה על יכולות קוגניטיביות. ליותר מדי עבודה עשוי להיות אפקט הפוך"

במחקר המליצו למעסיקים שבמקום פרישה מוקדמת או פיטורים יעדיפו אפשרות של משרה חלקית.

במחקר הציעו עוד כמה שינויים קטנים שגם עוזרים לעובדים וגם לפריון:

עכשיו נסו לשכנע את הבוס.

מהן שעות נוספות בעבודה ואיך מתוגמלים עליהן?

איך לצאת מהעבודה לראיון והאם מותר

 

הלוואה ממקום העבודה – איך עושים והאם כדאי

אפל פיתחה כרטיס אשראי יוקרתי אבל עם רשימת הנחיות שלא הייתה מביישת הנחיות כביסה לחליפה מחויטת

בשעה טובה הושק כרטיס האשראי של אפל "אפל קארד".  כרטיס אפל קארד פותח עם גולדמן זאקס, והוא כרטיס ייחודי עשוי טיטניום. כך לכרטיס מראה יוקרתי, אבל מראה יוקרתי צריך לשמור, ולכן אפל פרסמה הנחיות לשמור עליו כאילו מדובר בחליפה מחויטת

בעלי ארנקי עור וג'ינס הם שיתאכזבו ראשונים.  בארנקים אלו הצבע של הכרטיס עלול להישחק או לדהות.  גם לא כדאי לשים אותו לצד כרטיסי אשראי אחרים או לצד חפצים אחרים שעלולים לשרוט אותו. שתיתתם  קפה ונשפך קצת על הכרטיס? ההמלצה הרשמית של אפל היא לנגב אותו באמצעות מטלית ממיקרופייבר שמרססים עליה איזופרופיל אלכוהול כמה פעמים. החברה ציינה גם כי אין להשתמש בחומרי ניקוי ביתיים, באוויר דחוס או בתרסיס אירוסול.

אפל קארד הוא לבן, מעוצב בצורה מינימליסטית ונקי ממספרים. זהו שירות תשלום שבמרכזו כרטיס אשראי שישתלב ביישום הארנק של אפל. הוא כולל ניטור ומעקב הוצאות, וניתן לשלם בעזרתו בכל מקום שתומך בפלטפורמת אפל פיי. הכרטיס כולל סנכרון עם מערכת האבטחה של אפל וחיישני אימות הזהות של האייפון.

הכרטיס יהיה מוכן לקניות לקראת שנת הלימודים. עדכון 12.4 למערכת ההפעלה iOS שיצא לחנויות השבוע כבר תומך בכרטיס החדש. עקב

עקב הירידה במכירות האייפון אפל מחפשת אפיקים חדשים, כיום הרבה מההכנסות שלה הן בתחום התוכן והמכשור הלביש ההשקה של כרטיס האשראי מתרחשת לצד ההכרזה על שירותי אפל TV היקרים מכל המתחרות, ומסתמן שהדור הבא של אפל הוא תוכן ותשלומים ופחות חומרה.

אפל משיקה את שירות הסטרימינג TV+ בנובמבר

אפל השיקה IOS13 – מערכת הפעלה חדשה לאייפון – וגם הרגה את אייטיונס

 

מעודכן ל-08/2019

אם נמאס לכם מדי חודש לגלות כמה הוצאתם על בגדים, אתם מרזים ומשמינים והפתרון היחיד הוא לקנות שוב בגד חדש? לא נכון. יש תחביב שחוסך לכם כסף, תחביב ישן וטוב: תפירה. אם אתם קונים בגדי מעצבים או בגדי יוקרה המגיעים לכמה מאות ואף לאלפי שקלים, תוכלו לחסוך כסף רב ולהיות המעצבים של עצמכם.

לשם כך תצטרכו מכונת תפירה. מכונת  תפירה מיני פשוטה תעלה כמה עשרות שקלים, מכונה קצת יותר גדולה כבר תעלה כ-250 שקלים, אבל עבור מכונה איכותית, חזקה וטובה נשלם 500 שקל. במכונות שיש להם כמה סוגי תפרים, גומי, ועוד פיצ'רים, המחירים 2,500-1500 שקל ואלו המכונות המבוקשות והאמינות יותר. אפשר לחסוך בקניית מכונה יד שנייה.

עלות החומרים היא אפסית. כך בבלוג "עיצוב חופשי" מדווחים המחיר כל חומרי הגלם, בד, סרטים, בד, הסתכם ב-45 שקל, לעומת 500 שקל לשמלה בחנות מעצבים. אבל כדי שהתפירה העצמית תהיה משתלמת כדאי להכיר את סוגי המכונות, הבדים ושאר חומרי הגלם.

איך בוחרים מכונת תפירה

מכונות התפירה משתנות לפי סוג הבדים שהן מכינות. מובן שבמכונת תפירה ביתית אין צורך במחטים הענקיות לבדים הענקיים של המפעלים. אבל אם תרצו בדים עבים יותר כמו ג'ינס ודאו שהמכונה מצוידת בהתאם.  אם קונים מכונה יד שנייה, בדקו את ביצועיה והתייעצו עם תופר מנוסה. גם כדאי לקנות דגם חדש יחסית, כדי שלא יהיו בעיות בחלקי החילוף. אין צורך להשקיע במכונת תפירה יותר מדי כסף אם השימוש בה מועט, בייחוד אם זה רק לתיקונים.

איך לבחור בד

כותנה ופשתון אלו הבדים הכי טובים למתחילים כי אלו בדי אריג דקים ובעלי סיבים צפופים, שאינם נמתחים ו"גולשים" היטב בתוך מנגנון ההזנה של המכונה. טריקו הוא בד שכיח וזול אך יש בו סכנת בלאי גדולה, ויכול להוביל לתפר עקום. ג'ינס מיועד רק למחטים חזקות במיוחד. כך גם טוויד ופלנל. בד איכותי יכול להגיע גם לאלף שקל למטר..

בדים סינתטיים אומנם פחות מתקמטים וזולים יותר אך מחממים יותר ופחות נעימים לגוף. בבגדים שהם 100% כותנה ככל שהצפיפות גבוהה יותר הבד איכותי יותר.

איכות התפירה

כשמותחים את הבד  משני צדי התפר ומתגלים רווחים בתפר, רוב הסיכויים שהתפירה אינה איכותית. מכפלת טובה בחצאית, מכנסיים או חולצה צריכה להיות בגובה של בין 1-4 סנטימטרים, ואם מדובר במכנסי ג'ינס אז למכפלת צריך להיות תפר ייחודי ומקורי. אם אין לבגד שלכם מכפלת, או שנמצא שם רק תפר במקומה, מדובר באיכות נמוכה.

המשרות החלקיות הכי שוות

נסיכה ליום אחד: איך בוחרים שמלת כלה וכמה זה עולה?

 

 

 

 

 

מנתוני הלמ"ס עולה כי חלה ירידה גדולה ביכולת של זוגות צעירים לרכוש דירה בשנים האחרונות, הקושי עולה אם הם נשואים ויש להם ילדים קטנים.

בשנת 2017 רק 64.2% מהמשפחות שלהן לפחות ילד אחד החזיקו בבעלותם דירה, לעומת יותר מ-70% בשנים קודמות. הצניחה המשמעותית בשיעור המשפחות הצעירות עם ילדים קטנים שמחזיקות דירה בבעלות חלה בין 2008 ל-2017. .

גם אצל אחוז הצעירים המתגוררים בדירה בבעלותם התמונה דומה. כלומר בדיקת גיל ומצב משפחתי ללא שאלה על מס' ילדים. שיעור צעירים בקרב בני 20–29  שגרו בדירה בבעלותם ב־2005 עמד על 63.9%, ובתוך עשור, ב-2015, צנח שיעורם ל-55.3%. מדובר בצניחה של כתשע נקודות אחוז בעשור. בקרב בני 30–39 חלה צניחה קטנה יותר, ועדיין משמעותית מ-78.1% ל-71.6%.
מי שספגו את הירידה הגבובה ביותר הם הזוגות הנשואים, אצלם שיעור הגרים בדירה בבעלות צנח בשיעור חד יותר עם השנים לעומת הרווקים והגרושים. צעירים נשואים בני 29־20 גרו ב-2005 בדירה בבעלותם בשיעור של 56.3%, ואילו ב-2015 חלה צניחה ל-39.1%. כלומר שיעור בעלי הדירה הנשואים בגילים אלו נחתך בכשליש. בקרב הגרושים נרשמה גם כן ירידה, אך מתונה יותר: מ-39% ל-32.6%.

שיעור הזוגות הנשואים שגרו בדירה בבעלות בטווח גיל 40-39 עמד על 72.1% ב-2005, וצנח ל-60.3% ב-2015. בקרב הגרושים הנתון נותר כמעט ללא שינוי – 43.4% לעומת 43.5%.

הנתונים הללו מתייחסים רק למתגוררים בדירה בבעלות, ולא לכאלה שיש דירה בבעלות אך משכירים אותה או לא גרים בה מסיבות אחרות. ב-2008 עמד שיעורם של  מחזיקים בדירה בבעלות ולא גרים בה על 23.6% מתוך כלל משקי הבית, ואילו ב-2017 השיעור ירד ל-17.7%.

עם זאת, בנק ישראל מספק נתונים סותרים:
"ההסתברות לרכוש דירה ראשונה עלתה בקרב כלל האוכלוסייה הצעירה, ומתוכם במשקי הבית השייכים לחמישוני ההכנסה הרביעי והחמישי היא גדולה יותר מאשר בחמישוני ההכנסה הנמוכים יותר", נכתב במחקר. בסיכום המחקר צוין כי "בעשור האחרון עלו מחירי הדירות בקצב מהיר, יותר מההכנסה הפנויה של משקי הבית. התוצאות מצביעות על עלייה בשיעור משקי הבית שרכשו דירה ראשונה בקרב כלל האוכלוסייה הצעירה".

ההבדל הוא בעיקר בגלל הפילוח של הלמ"ס לאוכלוסיות שונות, המראה שחלה ירידה בעיקר אצל נשואים ומשפחות צעירות

להשקיע בבורסה או לקנות דירה?

;זה הזמן לקחת משכנתא ולקנות דירה;

 

 

מעודכן ל-08/2019

אם החלטתם לפתוח פיצוצייה, אתם מצטרפים לאלפי עסקים שהגיעו להחלטה דומה.  רוב הפיצוציות פועלות במרכז ורבות מהן  פועלות ברוב שעות היממה. מעריכים כי מחזור המכירות בלבד מסתכם ב5 מיליארד שקל בשנה. אך לא מדובר בעסק יציב במיוחד, ו-40% מהפיצוציות בסכנת סגירה.

למרות שהפיצוציות מוכרות מגוון מוצרים, בהם ממתקים, שתייה, אלכוהול, עיתונים, ובמקומות מסוימים צעצועים ואמצעי מניעה בהרבה מקומות הסיגיריות אחראיות לכמעט חצי מההכנסות. עם זאת הן אחראיות רק על 5%-7% מהרווח, הרווח האמיתי בשתייה קלה 50%-65% ובשלגונים  30%-40%. בשל שעות הפעילות והנגישות מחירי המוצרים גבוהים מאשר אצל הקמעונאים הגדולים

כמה מכניסים

פיצוציות הממוקמות באזורים מרכזיים והומי אדם יכולות להגיע לפדיון חודשי של מאות אלפי שקלים. במקומות קטנים יותר  הפדיון הוא כ-150 אלף שקל בחודש.  רוב ההכנסות הן בשעות הערב והלילה, כך שזה שיקול של מי שרוצה לפתוח פיצוצייה. חלק גדול מההכנסות מגיע גם בשבתות. כאן צריך לבדוק מה המדיניות של הרשות המקומית על פתיחת עסקים בשבת. ראו כאן: פתיחת עסקים בשבת – מתי מותר ומה הקנסות

כמה עולה

כמו בכל עסק יש חלוקה להשקה ראשונית ולהשקעה שוטפת שבעקבות שעות הפעילות של הפיצוצייה הוא חלק גדול מההשקעה.

עלות השקעה ראשונית:

שכירת נכס: 2500-10,000 בחודש לעסק של  12–60 מ"ר. ככל שהאזור מבוקש המחירים עולים.

קופה, מקררים, מקפיאים, מידוף וציוד נוסך 30 אלף שקל

שיפוץ יכול להגיע ל-30 אלף שקל

שיווק ושילוט. שילוט הוא הפרסום הכי טוב של פיצוצייה. עלות ראשונית 15 אלף שקל.

מלאי ראשוני 40, אלף שקל

סך הכול עלות משוערת להשקעה ראשונית: 150 אלף שקל

למה צריך לשים לב

לצד השילוט והמיקום המובנים כדאי שתדעו שבהרבה תחומים, ובעיקר בתחום השתייה יש מעט מאוד ספקים. היתרון הוא שהם יכולים להביא לכם ציוד כמו מקררי שתייה. אם החלטתם להפוך את הפיצוצייה גם לתחנת טוטו או לוטו בזיכיון, על פי החוק אתם צריכים להיות במרחק 250 מטר מבתי ספר. אפשר גם לקבל זיכיון לחלוקת דואר ישראל ולזכות בעוד לקוחות.

כיוון שפיצוצייה הוא עסק שעובד ברוב שעות ביממה, יש גם עלות של עובדים, לפחות בשכר המינימום. הוצאות נוספות הן על רישוי העסק, ביטוחים,  ורכישת אמצעי סליקה. עסקים שחפצים בכך גם יוציאו כסף על מצלמות אבטחה ותעודות כשרות.

כמה עולה לפתוח ג'ימבורי

כמה עולה לפתוח בית קפה והאם כדאי

אופל בלאנס השקעות, חברה העוסקת במתן שירותים פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים, מדווחת על תוצאות הרבעון השני של שנת 2019.

ההכנסות משירותים פיננסיים ברבעון השני של שנת 2019 הסתכמו לכ-15.4 מיליון שקל, גידול של כ-8% בהשוואה להכנסות של כ-14.2 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2018.

ההכנסות משירותים פיננסיים נטו בניכוי הוצאות חומ"ס ואבודים ברבעון השני של שנת 2019 הסתכמו בכ-12.7 מיליון שקל (83% מההכנסות), צמיחה של כ-19% בהשוואה לכ-10.7 מיליון שקל (75% מההכנסות) ברבעון השני של שנת 2018.

הוצאות חומ"ס ואבודים ברבעון השני של שנת 2019 קטנו משמעותית והן היוו כ-0.19% מסך עסקאות הניכיון של החברה, לעומת כ-0.49% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2019 הסתכם בכ-6.3 מיליון שקל, צמיחה של כ-22% בהשוואה לרווח נקי של  כ-5.1 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2018. הגידול החד ברווח הנקי מקורו בגידול בפעילות החברה וקיטון משמעותי בחומ"ס.

סך עסקאות הניכיון ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-416 מיליון שקל, גידול של כ-13% לעומת כ-368 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מודיעה על חלוקה נוספת של דיבידנד, כמדי רבעון ובפעם השש-עשרה בסה"כ, בסכום של 3 מיליון שקל.

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אנו שמחים לדווח על צמיחה נאה בהכנסות ובעיקר ברווחיות ברבעון השני. מצב המשק מחייב בדיקות ארוכות והליך חיתום קפדני, ואנו ממשיכים לגדול תוך דבקות בדפוסי הפעילות שלנו, אשר הביאו לירידה משמעותית בחומ"ס, אל מתחת ל-0.2%.

"כחלק מהסדרת תחום הפיננסים, החברה התאימה עצמה לשינויים הרגולטורים ופועלת רק מול לקוחות קצה ואינה נזקקת למתווכי אשראי, דבר המאפשר לנו לשמור על שולי רווח גבוהים. רווחיות זו מאפשרת לנו להתמיד ביישם מדיניות הדיבידנד שלנו, וברבעון הזה נבצע חלוקה נוספת, זה הרבעון השישה עשר ברציפות, של דיבידנד לבעלי המניות.

"מתוך רצון להרחיב את קהל לקוחותינו, וכן לשרת בצורה נוחה יותר לקוחות קיימים, אנו מצויים בישורת האחרונה לקראת פתיחת סניף נוסף בצפון הארץ. כמו כן אנו בוחנים להרחיב את היצע המוצרים ללקוחות במטרה לספק סל שירותים פיננסיים מקיף תחת קורת גג אחת."

 

 

 

חברת תפרון, העוסקת בתחום ההלבשה ללקוחות באירופה ובארצות הברית, סיימה את הרבעון השני של 2019 במכירות של כ-40.1 מיליון דולר לעומת מכירות בהיקף של כ- 41.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, קיטון הנובע מירידה במכירות מגזר הקמעונאות אשר קוזזה בגידול מגזר המותגים. הרווח הגולמי הסתכם בכ-7.8 מיליון דולר לעומת כ-9.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הושפע מהשינויים במכירות ובתמהיל המוצרים. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.1מיליון דולר לעומת רווח של כ-2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הושפע מהשינויים ברווח הגולמי והוצאות מכירה ושיווק. החברה סיימה את הרבעון ברווח של 0.3 מיליון דולר לעומת רווח של כ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA ברבעון הסתכמה בכ-3.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-3.7 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד.

בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות החברה בכ-77.7 מיליון דולר בהשוואה לכ-74.7 מיליון דולר, גידול של כ-4%. הרווח הגולמי עלה בכ-12.3% מכ-14.2 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד לכ-15.9 מיליון דולר השנה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.9 מיליון דולר לעומת כ-1 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-0.2 מיליון דולר לעומת כ-1.9 מיליון דולר אשתקד (הרווח ב-2018 הושפע מהכנסות חד פעמיות של כ-2.8 מיליון דולר ממחזור חוב). ה- EBITDA בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמה בכ-6.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-4.3 מיליון דולר אשתקד.

החברה נוקטת מהלכי התייעלות שמטרתם לשפר את תוצאות מגזר המותגים אשר באים לידי ביטוי ברבעון ובחציון. במסגרת זו נמשכת הקמת פעילות בירדן בבעלות משותפת בחלקים שווים עם שותף מקומי העוסק בייצור מוצרי טקסטיל. החברה המשותפת תעסוק בייצור בלעדי עבור תפרון של מוצרים  בטכנולוגיית האל-תפר (seamless). בנוסף, כחלק מצעדי ההתייעלות במגזר המותגים, נערכת החברה לצמצום השטח המושכר על ידי החברה בישראל ב – 2020.

מכירות מגזר המותגים הסתכמו ברבעון השני  של השנה בכ-15.3 מיליון דולר לעומת מכירות של כ- 11.9 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד, גידול של כ-28%. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-1.3 מיליון דולר בדומה להפסד ברבעון המקביל. בששת החודשים הסתכמו מכירות המגזר בכ-28.3 מיליון דולר לעומת כ-22.5 מיליון דולר אשתקד, גידול של כ-26%. ההפסד התפעולי הצטמצם מכ-3 מיליון דולר אשתקד לכ-2.4 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים השנה.

מכירות מגזר הקמעונאות הסתכמו ברבעון השני  בכ-24.9 מיליון דולר וברווח תפעולי של כ-2.4 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-29.8 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-3.3 מיליון דולר, ברבעון המקביל אשתקד. בששת החודשים הסתכמו ההכנסות בכ-49.4 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-52.2 מיליון דולר בחציון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-4.3 מיליון דולר בחציון הנוכחי לעומת כ-4 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הירידה במחזור המכירות בשתי התקופות נובע מקיטון במכירות ללקוחות מהותיים בקיזוז גידול במכירות אחרות.

תפרון מתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה והלבשת ספורט בשיטת ה"אל-תפר"(Seamless) . העיצוב הפיתוח והייצור נעשים בעיקר בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק ואילו מכירת המוצרים המוגמרים מתבצעת בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את החברות הבינלאומיות כגון   Under Armour, Adidas (בתחום המותגים) ו- Wal-Mart (בתחום הקמעונאות).

תפרון – צעדי התייעלות הביאו לשיפור ברווחיות התפעולית; ההפסד הנקי הצטמצם ל-0.9 מיליון מ-1.9 מיליון דולר

סאטקום מערכות, העוסקת במתן שירותי תקשורת באמצעות תשתית לוויין ותשתיות נוספות, פרסמה  תוצאות שיא לרבעון השני לשנת 2019:

במהלך שנת 2018 רכשה סאטקום את חלקו של השותף בקונגו. בעקבות הרכישה רושמת החברה בדוח הרווח והפסד הפחתות משמעותיות. כדי להציג את הפעילות העסקית הרבעונית של החברה יש לקזז מהתוצאות את ההפחתות שנובעות מהרכישה. המספרים להלן הם מספרי הנהלה (non-gaap) בניכוי ההפחתות שנובעות מרכישת השותף.

הכנסות החברה לרבעון השני הגיעו לשיא והסתכמו בכ- 14 מיליון דולר, גידול של כ- 32.4%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות בכ- 10.55 מיליון דולר. הגידול נובע בעיקרו מרכישת פעילות המיזם בקונגו ומעסקאות חדשות מתחום שירותי התקשורת.

ההכנסות ממגזר שירותי תקשורת הנתונים הגיעו לשיא והיווו כ- 88.4% מהכנסות החברה בתקופה, גידול של כ- 35.5% מהכנסות המגזר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ממגזר התקשורת הלוויינית הניידת היוו כ-11.6%  מהכנסות החברה בתקופה, גידול של כ-12.3% לעומת הכנסות המגזר בתקופה המקבילה.

הרווח הגולמי ברבעון השני בנטרול השפעות רכישת הפעילות הסתכם בכ- 3.9 מיליון דולר (שיעור של כ-27.8%), גידול של פי 2.5 בהשוואה לכ- 1.47 מיליון דולר (שיעור של 14%) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי והעליה המשמעותית ברווחיות נובעים מפעולות שנקטה החברה לביצוע עסקאות חדשות בעלות רווחיות גבוהה יותר והתייעלות בעלויות משאבי הלוויין כתוצאות מעדכון הסכמי שירותים.

ה-EBITDA ברבעון השני לשנת 2019 הסתכם בכ-3.4 מיליון דולר (שיעור של 24.3%) יצוין כי חלק מהגידול ב- EBITDA נובע מיישום של תקן דיווח כספי חדש IFRS16 (בנטרול השפעה הזו ה-EBITDA לרבעון הסתכמה לסך של כ- 2.5 מיליון דולר (שיעור של 18%)).

ברבעון השני החברה רשמה רווח נקי בסך של כ- 474 אלף דולר.

ההון העצמי ליום 30.6.2019 הסתכם לסך של כ- 15.7 מיליון דולר.

הכנסות של 24.7 מיליון דולר במחצית

הכנסות החברה למחצית הראשונה הגיעו לשיא והסתכמו לסך של כ- כ- 27.4 מיליון דולר, גידול של כ- 24%,  לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות בכ- 22 מיליון דולר. הגידול נובע בעיקרו מרכישת פעילות המיזם בקונגו ומעסקאות חדשות מתחום שירותי התקשורת.

ההכנסות ממגזר שירותי תקשורת הנתונים רשם שיא והיווה כ- 89% מהכנסות החברה בתקופה, גידול של כ- 29.4% מהכנסות המגזר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ממגזר התקשורת הלוויינית הניידת היוו כ-11% מהכנסות החברה בתקופה, קיטון של כ-6.6% לעומת הכנסות המגזר בתקופה המקבילה.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה הגיע לשיא והסתכם לסך של כ- 7.9 מיליון דולר (שיעור של כ-29%), גידול של פי 2 בהשוואה לכ- 3.86 מיליון דולר (שיעור של 17.5%) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי והעליה המשמעותית ברווחיות נובעים מפעולות שנקטה החברה לביצוע עסקאות חדשות בעלות רווחיות גבוהה יותר והתייעלות בעלויות משאבי הלוויין כתוצאות מעדכון הסכמי שירותים.

ה-EBITDA במחצית הראשונה לשנת 2019 הסתכם בכ-7.26 מיליון דולר (שיעור של 26.5%) יצוין כי חלק מהגידול ב- EBITDA נובע מיישום של תקן דיווח כספי חדש IFRS16 (בנטרול השפעה הזו ה-EBITDA למחצית הסתכמה לסך של כ- 4.9 מיליון דולר (שיעור של 18%)).

במחצית הראשונה החברה רשמה רווח נקי בסך של כ- 1.3 מיליון דולר.

סאטקום מערכות מחזיקה 5.9% בב- WIOCC, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019 הכריזה WIOCC על חלוקת דיבידנד, כאשר חלקה של החברה עומד על סך של כ-190 אלפי דולר. כמו כן, במהלך הרבעון השני של שנת 2019 קיבלה החברה זיכוי בסך של 265 אלפי דולר.

דן זיצ'ק, מנכ"ל החברה: "הגידול בתוצאות החברה ברווח וברווחיות ברבעון השני לשנת 2019 מבטאים את  המימוש המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה של החברה. מגזר תקשורת נתונים צומח כבר 10 רבעונים לשיא של למעלה מ 12 מליון דולר, במקביל השיפור המשמעותי ברווחיות נובע מ רכישת זכויות השותף במיזם החברה בקונגו , הטמעת טכנולוגיות חדשות, טיוב הסכמי השירותים והתייעלות בעלויות משאבי הלוויין. אנו ממשיכים להגדיל ולחזק את צבר החוזים שלנו שתומכים בהמשך הצמיחה הרווחית של החברה."

סאטקום – ההכנסות גדלו ב-15% לשיא רבעוני של 12.3 מיליון דולר