מעודכן ל-06/2019

קורה לעיתים שאנחנו רוצים להזמין דבר מה שאנחנו לא רוצים ששאר בני הבית יידעו שהזמנו או שאנחנו רוצים לשמור את כתובתנו חשאית. לכן דואר ישראל מציע תא דואר אישי בלי לחשוף את הכתובת שלנו.תיבת הדואר  לרוב זמינה כל השעות ובכל השבוע.

מה זה תא דואר אנונימי ולמי מתאים

תא דואר אנונימי או אישי הוא למעשה תיבת דואר לכל דבר הנמצאת בסיף הדואר או באחת הסוכנויות. הכתובת לרוב היא מספר כלשהו המאפשר לקבל דואר  בלי לציין את הכתובת האמיתית של המקבל.

מי יכול לרכוש אותו? בעצם כולם, חברה, יחיד, עסק פרטי או תאגיד. אך הוא אישי ושייך רק למי ששילם עבורו למשך תקופת השכירות.

תא דואר אישי מתאים גם למי שרוצה לחסוך את התור בדואר. גם אם רק פתחתם עסק ועוד אין כתובת אבל לא רוצים לערבב בין העסקי לאישי – תוכלו לשכור תא דואר ולהיות בטוח שדבר הדואר לא יתערבב עם החשבונות האישיים.

יתרונות וחסרונות

היתרונות לא מעטים: אפשר לקבל את דבר הדואר בצורה דיסקרטית ובלי לחשוף את הכתובת שלכם לגורמים שאתם לא מעוניינים שייחשפו אליהם. זו כתובת קבועה שהולכת איתככם גם כשאתם עוברים דירה. אתם חוסכים את זמן ההמתנה בדואר. אפשר לאסוף את הדואר בכל שעה.

החסרונות הם הטרחה בהגעה לתא או לכתובת במקום שהדואר יגיע אליכם. דואר רשום ודואר אקספרס הבטוחים יותר והדורשים חתימה לא בני ביצוע בדואר אנונימי. למזמינים חבילות גדולות(כמו הרבה חבילות מאמזון או איביי) התא יכול להיות גדול מדי.

מה באמת גודל התא?

תא דואר אישי בעל 2 גדלים:

מה המחירים?

התעריפים נכון ל-2019:

תקופה תא דואר רגיל תא דואר רגיל (אילת) תא דואר כפול
ל-12 חודשים (החל מ-1 ינואר) 214 שקל 182.91 שקל 403 שקל
ל-24 חודשים (החל מ-1 ינואר) 392 שקל 335.04 שקל 714 שקל
ל-36 חודשים (החל מ-1 ינואר) 571 שקל 488.03 שקל 1,050 שקל
לכל חודש או חלק ממנו עד 1 ינואר 19.50 שקל 16.67 שקל 36 שקל

מי שרוכש תיבת דואר מחודש פברואר ועד 20 בספטמבר – ישלם אגרה על התקופה של החל מאותו חודש ועד 31 בדצמבר (בשיעור יחסי). מי שרוכש מתאריך 21 בספטמבר ועד 31 דצמבר – ישלם עבור התקופה הזו ובנוסף עבור תקופה נוספת של שנה או שנתיים.

האם אחרים יכולים לקחת לי את הדואר? אני ממש עסוק

לקוחות המחזיקים בתא דואר בתשלום רשאים לייפות כוחם של אחרים לאסוף דברי דואר אשר לפי הכללים, נדרש לזהות את הלקוח באשנב, בטרם מסירתם. לצורך ייפוי הכח, יש למלא טופס ייפוי כוח ולהגיש אותו אל מנהל יחידת הדואר שבה נמצא תא הדואר בתשלום, בנוכחות מיופה הכוח. ייפוי הכוח הוא לשנה אחת, ויש לחדש אותו בסיום כל שנה.

אז איך פותחים תא דואר אנונימי?

כדי לשכור תא דואר אישי של דואר ישראל, ניגשם אל סניף הדואר או  אל סוכנות שבה ממוקמים תיבות דואר אישיות וממלאים טופס בקשה לשימוש בשירותי תא דואר אישי.

אדם פרטי או עוסק, צריך למלא את הפרטים האישיים שלו ולחתום על הצהרה בטופס. תאגיד יכול לפתוח גם תיבה, ויש למלא את פרטי התאגיד וכן לחתום על הצהרה בטופס על ידי מורשה חתימה בשם התאגיד.

בעת השלמת הרכישה, פקיד בסניף הדואר יספק את מספר תיבת הדואר וכן שני מפתחות (שאותם יש להחזיר בסיום התקופה).

מנכ"ל פוקס על פטור מהמע"מ על קניות באינטרנט: "כל מי שמזמין באינטרנט דרך דואר ישראל, ולא משנה מה שווי החבילה, לא משלם כלום"

חבילות דואר גם בסופר -פארם

מעודכן ל-10/2019

אם יש לכם עסק המבוסס על חזות, כמו עיצוב, אופנה, אוכל, עריכת וידאו ועוד אתם צריכים חשבון אינסטגרם לעסק. אם העסק שלכם פונה לקהל הצעיר,  בערך גיל העשרה עד גיל 24, אתם צריכים חשבון אינסטגרם לעסק. זו הרשת החברתית השנייה בגודלה שכבר חצתה את מילארד המשתמשים הפעילים בחודש.

למה אינסטגרם עסקי?

אמנם יש דמיון בין פרופיל עסקי לפרטי. אבל יש הבדל מהותי:בפרופיל פרטי לא ניתן לקבל נתונים סטטיסטיים כמו מי צפה וכמה אנשים ראו את הפוסט ובנוסף לא ניתן לפרסם בצורה ממומנת ולהגדיל את החשיפה.

אינסטגרם עסקי מתאים לעסקים ולמותגים שמעוניינים לשתף את התוכן העסקי שלהם, תמונות של העסק, של העובדים, תחומי עניין אחרים ועוד. ניתן לקשר את חשבון האינסטגרם העסקי לחשבון פייסבוק עסקי וכמובן להגדיל את החשיפה. אפשר גם להוסיף כפתורים שונים לפרופיל האינסטגרם העסקי שהם: מספר טלפון, דואר אלקטרוני וכתובת מיקום עסק. לעומת זאת באינסטגרם פרטי לא ניתן להוסיף כפתורים כאלו ופרסום טלפון או אימייל אפשר רק באזור הביוגרפיה.אם כבר יש לכם אינסטגרם פרטי לעסק, אתם יכולים להעביר את החשבון הפרטי לעסקי.

איך יוצרים חשבון אינסטגרם לעסק

יש שלוש דרכים לעשות זאת. נתחיל מהפשוטה

 עמוד הפייסבוק שלכם

הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות עמוד הפייסבוק העסקי שלכם. פשוט מאוד נכנסים אל העמוד העסקי > לוחצים על הגדרות > בלשונית בצד לחצו על "אינסטגרם".

אם יש לכם חשבון, הזינו את שם המשתמש והסיסמא והתחברו. אם אין לכם חשבון, לחצו על כפתור "הרשמה" למטה בחלק ברקע הסגול ואז הזינו שם משתמש, דואר אלקטרוני ומספר טלפון- אופציונלי. קישור ליצירת סיסמא יישלח למייל שלכם.

לאחר מכן ההתחברות היא דרך העמוד העסקי, תוכלו לנהל את הנראות של הפרופיל העסקי באינסטגרם כמו גם לערוך שם חשבון, ביוגרפיה, אתר אינטרנט, כתובת אימייל ליצירת קשר, מספר טלפון וכן כתובת מקומית. שאר הדברים אפשר לערוך באמצעות האפליקציה בטלפון.

 אפליקציית אינסטגרם בטלפון

אם יש לכם אפליקציית אינסטגרם, פשוט היכנסו אליה. אם אין לכם הורידו מהחנות של גוגל או של אפל.

לאחר ההתחברות לחשבון הקיים או החדש שתיצרו, לחצו על סמל הפרופיל שלכם > לחצו על 3 נקודות / קווים אופקיים לרוחב > לחצו על הגדרות או גלגל שיניים. לאחר מכן לחצו על "מעבר לחשבון עסק", לחצו על המשך מספר פעמים ואז בחרו קטגוריה מתאימה לעסק. לבסוף, קשרו את החשבון לעמוד העסקי בפייסבוק וזהו.

כדי לערוך את ההגדרות והמידע של העסק, גשו לעמוד הפרופיל באינסטגרם, לחצו על "עריכת פרופיל" והתחילו שם להוסיף או לערוך תמונת פרופיל, קישור, ביוגרפיה, טלפון ועוד.

 אתר אינסטגרם

לאינסטגרם הרבה יתרונות. האתר שלהם הוא לא אחד מהם. לכן זו הדרך הפחות יעילה ליצירת חשבון עסקי, אבל גם באמצעות הדרך הזו ניתן ליצור חשבון או להתחבר לחשבון קיים. הפיכת הפרופיל לעסקי צריכה להיעשות על ידי הדרך הראשונה או השניה.

עם זאת, הדרך הזו הכי יעילה כאשר אתם רוצים לערוך את הפרופיל העסקי שלכם, לשנות תמונת פרופיל, קישור או ביוגרפיה, לראות אילו אפליקציות מחוברות לחשבון ומידע חיוני נוסף. אפשר גם להעלות תמונות מהמחשב.

איך פותחים חנות בפייסבוק?

הביטקוין של פייסבוק: החברה תשיק מטבע דיגיטלי

 

השופט חייבה את הנתבע לשלם 200,000 שקל תוספת בנייה, לאחר שהפחיתה מהסכום בשל המצב הרעוע של הדירה

דייר מוגן ישלם "דמי שימוש" על תוספות בנייה שהוסיף לדירתו. בעקבות תביעה של רשות הפיתוח. ובכל זאת ישלם פחות ממה שביקשה הרשות,  משום שהנכס היה במצב פיזי ירוד.

בעבר הכירה הרשות בזכויותיו של הנתבע כדייר מוגן בדירה בת שלושה חדרים הנמצאת בבית דו משפחתי. עם השנים הדייר הוסיף על דירתו תוספות שונות שבהן לא היה דייר מוגן.

לכן רשות הפיתוח הגישה נגדו תביעה לפינוי וסילוק מתוספות בנייה שבנה בקומה השנייה בבית. בית המשפט קיבל אז את תביעת הפינוי וקבע כי לנתבע זכויות רק בדירתו, ובכך דחה את טענת הנתב על זכויות בכל השטח כולל בתוספות הבנייה.

עם זאת הנתבע לא ציית להוראות הדין, והרשות פתחה נגדו תיק בהוצאה לפועל. לאחר מכן חברת נתיבי ישראל (נת"י) לקחה חלק מהשטח לצורך הרחבת כביש, ושילמה לנתבע פיצויי. .

רשות הפיתוח דרשה פיצויים – "דמי שימוש" –בגין   השנים שקדמו לפינוי, אז לפיה הנתבע השתמש בחלק מתוספות הבנייה שאותן היה עליו לפנות.

הנתבע טען, בין היתר כי בזמן אמת  לא דרשה הרשות את תביעתה לדמי שימוש בגין ההסכם עם נתיבי ישראל, ובכך למעשה ויתרה עליהם, או לכל הפחות לא נהגה בתום לב ואיבדה את זכותה

על הטענה של הנתבע שאינו יודע קרוא וכתוב ולא היה מיוצג על ידי עורך דין, כך שלא הבין את ההסכם שעליו חתם עם נתיבי ישראל, ציינה השופטת  בין היתר כי על ההסכם חתמו גם אשתו ובנותיו של הנתבע, ולפחות אחת מהן יודעת קרוא וכתוב, וראתה שבהסכם כתוב שסכום של למעלה מחצי מיליון שקלים לא יועבר אל הנתבע עד להסדרת תביעות כספיות.

"לא די שאין בהסכם ויתור מפורש על תביעותיה הכספיות של התובעת כלפי הנתבע, אלא שההסכם במפורש מייחד סכום כסף שיוחזק אצל נת"י עד להסדרת תביעות כספיות אלה", כתבה השופטת.

עם זאת, על גובה הפיצוי  השופטת פעלה לטובת הנבתע. השופטת התחשבה בכך שהשמאי מטעם הרשות לא ראה את הקרקע עצמה, אלא נתן חוות דעת לאחר שהנכס כבר נהרס.

השופטת הסכימה לטענת הנתבע שלפיה הוא השתמש בהרחבת דירת המגורים שלו, וכן במחסן ובנגרייה באזור, אך לא ביתר התוספות, בשל מצבן הרעוע, וכן כי החלקים שבהם השתמש היו במצב פיזי ירוד. טענות אלה, לדעתה, הצדיקו הפחתה של שליש בדמי השימוש לעומת שווי שכירות בשוק החופשי.

הנתבע חויב לשלם לרשות כ-200,000 שקל. בנוסף, הנתבע חויב לשלם 16,000 שקל בגין הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

דיור מוגן: תחום פרוץ

תוספת בנייה על הגג – איך עושים את זה? מה האפשרויות וכמה זה עולה?

 

מעודכן ל-05/2019

את תקופת חיפוש העבודה ניתן לנצל כדי ללמוד איך לפתח את הקריירה – באמצעות סדנאות הניתנות ללא תשלום ומעניקות כלים חשובים להצלחה התעסוקתית שלכם – ככה המדינה מציעה לכם חכה במקום דגים

תהליך חיפוש עבודה ומציאת משרה המתאימה לדרישות ולכישורים האישיים הוא תהליך מורכב, מייגע ולעיתים ארוך. מחפשי עבודה שנמצאים במשך זמן רב מחוץ למעגל התעסוקה או כאלו שמעוניינים להתקדם או להתפתח, יכולים לקחת קורסים, סדנאות או השתלמויות שונות.

שירות התעסוקה מפעיל כמה סדנאות בפריסה ארצית שמסייעות למחפשי עבודה במציאת עבודה, כתיבת קורות חיים, אימון אישי, השתלבות מחדש בשוק העבודה ועוד.

מטרת הסדנאות:

סוגי הסדנאות

סדנה למציאת עבודה

סדנת אימון

סדנה להשתלבות מחדש בשוק העבודה

מי זכאי להשתתף בסדנאות?

ההשתתפות בסדנאות פתוחה לכלל מחפשי העבודה – כולל דורשי העבודה שאינם זכאים לגמלאות (דמי אבטלה או הבטחת הכנסה).

איך נרשמים לסדנאות?

סדנאות מטעם שירות התעסוקה מתקיימות מעת לעת, לפי סוג הסדנה וכן לפי אזור מגורים. כדי לבדוק מתי נפתחות סדנאות חדשות ובאילו אזורים, ניתן להיכנס לעמוד ייעודי באתר שירות התעסוקה או לברר בלשכת התעסוקה באזור מגוריכם.

איך למצוא עבודה – שירות התעסוקה מדריך

על כל משרה מתמודדים ארבעה מחפשי עבודה

היום אי אפשר לנהל אתר בלי עמוד פייסבוק ואתר. אלו מצריכים לעיתים קרובות עדכונים. לא לכל אירוע שלכם התמונות מהחנות או מהעסק יתאימו. כמו כן צריך לגוון בתמונות. והדבר קשה שבעתיים בעסקים שאינם מבוססים על תמונות כמו תרגום או פסיכולוג. הבעיה היא שלתמונות ברשת יש לעתים זכויות יוצרים ויש לשים לב מה הזכויות הנוגעות אליהן. יש תמונות שנצטרך לרכוש כמו בשאטרסטוק או מצלמים מקצועיים. יש תמונות שבהן נתבקש רק לתת קרדיט ליוצר, לעתים עם קישור ולעתים בלעדיו. לעתים הן נחלת הכלל. לעתים מותר לעשות בהן שימוש אך לא מסחרי ולעתים מותר להשתמש בהן אך לא לעבד אותן. הכירו את אתרי התמונות בחינם שיחסכו לכם תביעות:

Pixabay ו-Pexels

שני אתרים דומים עם אותו רעיון. מאגר גדול שבו תמונות בחינם ואף רבות מהן חופוות, אפשר להוריד אותן בחינם ויש גם סרטונים. לא תצטרכו לתת קרדיט ליוצר אם כי נהוג ורצוי לתת קרדיט לאתר שמממנו התמונות נלקחו.

free images

גם בו מאות אלפי תמונות שונות לצרכים פרטיים או לצרכים מסחריים. התמונות ניתנות בחינם ואין צורך לתת קרדיט ליוצר. שימו לב שאתר מקדם את מאגר Istock שהנו מאגר תמונות בתשלום. אל תתבלבלו ביניהם. התמונות החינמיות למטה

Flickr

אתם בטח מכירים את פליקר, אתר שיתוף התמונות הוותיק. אבל הידעתם שבמנגנון החיפוש שלו אפשר למצוא תמונות לשימוש חופשי? איך? פשוט מאוד. בהגדרות החיפוש המתקדם מסמנים  creative commons

ויקיפדיה

אומנם בוויקיפדיה התמונות לא מאוד שיווקיות כמו באתרים הקודמים אבל אלו טובות לצרכים רשמיים. שימו לב שרוב התמונות מחייבות מתן קרדיט ליוצר או קישור לתמונה באופן בולט. חלק מהתמונות הן נחלת הכלל.

Unsplash

אתר מאוד מגוון המציע שלל תחומים: ספורט, טבע, בריאות, יופי, עסקים, אוכל, נופש ועוד. כל התמונות באתר ניתנות לשימוש חופשי וללא צורך מתן קרדיט ליוצר.

Foter

הייחוד של פוטר הוא תמונות ברמה מאוד גבוהה להורדה ולשימוש חופשי ומסחרי.לרוב התמונות אין צורך במתן קרדיט .

freepic

אתר אינטרנט נוסף הוא אתר פריפיק. באתר ניתן למצוא מגוון של תמונות להורדה תחת רישיון המופיע לצד התמונה. ככלל, התמונות מחייבות מתן קרדיט ליוצר וכן קישור לעמוד התמונה באתר. עם זאת, כן אפשר להשתמש  בו לצרכים מסחריים.

בנוסף לכך, ניתן להוריד באתר גם תמונות ווקטור וגם קובצי PSD כדי ליצור לוגו לעסק, כרטיס ביקור ועוד. קבצים אלו ניתנים לשימוש על ידי תוכנות לעריכת תמונות כגון פוטושופ ואחרים.

Splitshire

אתר עם תמונות חינמיות להורדה באיכות גבוהה וגם כאן אין שום זכויות יוצרים. האתר מכיל המון תמונות איכותיות ואומנותיות וניתן לחפש בו לפי קטגוריות כמו: אוכל, טכנולוגיה, טבע, פרחים, חתונות וכו’. כדאי.

StockSnap.io

 StockSnap.io.  מציע מבחר ענק של תמונות מהקטגוריות המובילות. ניתן לבדוק מהם החיפושים הפופולאריים באתר, מהם התמונות המגמתיות ביותר ומיון על פי מספר הורדות. כמו אתרים אחרים לעיל, ניתן לחפש איזה תמונה שרק תרצו.

התמונות באתר ניתן לשימוש חופשי, לצרכים פרטיים ועסקיים וכן ללא צורך במתן קרדיט ליוצר

מאגרים קטנים יותר

Gratisography

Gratisography הוא מאגר קטן שאפשר לסמוך עליו. התמונות ניתנות לשימוש חופשי ללא מגבלות.

Picography

אתר שבו צלמים משתפים את העולם עם התמונות שלהם. המאגר קטן ביחס למאגרים מעלה אבל התמונות חינם ואף ללא צורך במתן קרדיט.

מאגרים ישראליים

אוקיי, אבל העסק שלי בישראל. לפעמים אני רוצה תמונות עם הקשר ישראלי, כמו חג רלוונטי, מקום בארץ. איפה אפשר למצוא תמונות?

אוסף התמונות הלאומי

אוסף התצלומים הלאומי הוא מאגר התמונות של מחלקת הצילומים של לשכת העיתונות הממשלתית של משרד ראש הממשלה. שם תמצאו תמונות של ראשי ממשלה ונשיאי המדינה וכן תמונות נוספות של טבע, כמו פרחים, חיות, מקומות ואחרים. התמונות ניתנות להורדה בכפוף לתנאי השימוש, לעתיים עם מתן קרדיט לצלם, לעתים למאגר. חלק מהתמונות באתר לא ניתנות לשימוש כלל.

פיקיוויקי

גם פיקווקי הוא מאגר תמונות ישראלי. לשיתוף חופשי. במאגר יש הרבה תמונות ותצלומים שונים הקשורים לישראל או לחברה הישראלית. התמונות ניתנות לשימוש חופשי ללא תשלום  אך תמורת מתן קרדיט ליוצר.

איפה עוד אפשר למצוא תמונות

לא מצאתם תמונה שאתם מחפשים באתרים? יש דרכים נוספות למצוא תמונות לשימוש חופשי. למשל חפשו תמונה עם המילה יח"צ, בדקו שאכן הקרדיט הוא יח"צ. אלו תמונות הנשלחות לעיתונים לצורך קידום האדם, החברה או המוצר ולרוב אינן מצריכות קרדיט או לפחות רק קרדיט יח"צ. כך גם הודעות דוברות או מאתרים ממשלתיים לרוב מגיעות ללא קרדיט במטרה לקדם את הגוף או האישיות. אם אתם מוכרים מוצר ממותג, ואתם רק הקמונאים ולא היצרנים שלו, סביר להניח שתמצאו תמונות שלו ללא חיוב קרדיט באתרי הסחר האלקטרוני, מאמזון עד זאפ.

איך תהפכו תמונות לטבלת אקסל?

ארבע אפליקציות לשדרוג הסמארטפון

 

 

 

מעודכן ל-06/2019

חנויות מקוונות זה לא רק אמזון ואיביי ואפילו לא האתר הפרטי של בעל העסק. פייסבוק מציעה בעמוד העסקי חנות שממנה אפשר לרכוש ישירות את מוצרי העסק. איך עושים את זה?

חנות בפייסבוק היא חלק בלתי נפרד מהעמוד העסקי והוא מקנה ערוץ נוסף ממרכולתכם המוחשית  בפייסבוק – כולל תמונות, תיאור, מחיר ואף אפשרות לתשלום או להעברה לאתר מסחר אלקטרוני. החנות הזו תוכל להתרחב אחר כך גם לחנות באינסטגרם.

למה זה טוב

קודם כול זה בחינם, לא דורש עמלה נוספת או החזקה. אפשר להוסיף מוצרים ללא הגבלה. רוב העולם עדיין בפייסבוק או באינסטגרם שבבעלותה, כך לקוחות יוכלו ליצור איתכם קשר ישיר לגבי מוצרים. פייסבוק גם מנתחת את המידע על הרוכשים שלכם, כמה התעניינו וכמה מתוכם קנו, מה הגיל שלהם ועוד. בנוסף לאינסטגרם המוצריים עשויים להופיע במרקט פלייס ולזכות לתפוצה רחבה יותר.

איך לפתוח חנות בפייסבוק?

היכנסו לעמוד שלכם > לחצו על הגדרות בראש הדף > לחצו על "תבניות ולשוניות" > בדקו אם התבנית הנוכחית היא "קניות", אחרת לחצו על "ערוך" > גשו אל התבנית "קניות" ברשימה ולחצו על "הצג פרטים" > בדקו את הלשוניות ואז לחצו על "הפעל תבנית" ואז "אישור".

אם יש לכם תבנית "קניות

  1. לחצו על הלשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק.
  2. הגדרת מקטע החנות – החלונית החדשה תראה לכם את התנאים ומדיניות הסוחר, שאותם יש לקרוא ולהסכים, ואז לחצו על "המשך".
  3. בחירת שיטת תשלום – ניתן לקבוע איך אנשים יקנו את המוצרים מהחנות, על ידי שליחת הודעה לעמוד או העברתם לאתר אחר לתשלום, ואז לחצו על "המשך".
  4. הגדרת מטבע – ניתן לבחור באיזה מטבע המוצרים יוצגו כמו שקלים חדשים, דולרים , ליש"ט וכד'. לאחר מכן לחצו על "שמור".

אם יש לכם אתר מסחר אלקטרוני שבו אתם מוכרים, ניתן להגדיר חנות באופן אוטומטי וגם המוצרים יתווספו באופן אוטומטי. מבין הפלטפורמות נמנות BigCommerce, Shopify ואחרות.

בעת סיום יצירת החנות תוכלו לתאר את החנות שלכם את מרכולתה ואת הייחוד שלהם.

איך מוסיפים מוצרים?

כדי להוסיף מוצרים עקבו אחרי ההוראות הבאות:

  1. נכנסים ללשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק (אם אתם לא שם).
  2. לוחצים על הכפתור "הוסף מוצר". אם יש לכם אוספים, ניתן להוסיף מוצר ישירות לאוסף.
  3. מוסיפים תמונות ו/או סרטונים לפי גודלי תמונות ברשתות חברתיות תואמים.
  4. מוסיפים שם של המוצר, כדאי שיכלול מילות מפתח רלוונטיות.
  5. תיוג המחיר של המוצר, ואם יש מחיר מבצע אז מתייגים גם אותו.
  6. כותבים תיאור של המוצר, כך שיהיה קצר, קשור למוצר, מבליט את התכונות של המוצר. לא להוסיף HTML, מספרי טלפון, כותרות ארוכות או פיסוק מיותר.
  7. אם בחרתם תשלום בקישור חיצוני, עליכם יהיה להוסיף את הקישור של המוצר.
  8. בוחרים אם לשתף את המוצר בעמוד העסקי.
  9. בוחרים את נראות המוצר – ציבורי או פרטי.
  10. לוחצים על "שמור".

אפשר גם לשנות או לערוך מוצרים

לעריכה או מחיקה של מוצרים יש לפעול לפי ההוראות הבאות:

לא לשכוח ללחוץ על שמור.

כדי למחוק את המוצר, במקום לחיצה על "שמור" לאחר לחיצה על עריכת המוצר, פשוט לוחצים על הקישור מחיקת המוצר ואז מאשרים את המחיקה. דרך נוספת למחיקת מוצר אחד או כמה, על ידי כניסה אל כלי הפרסום > מוצרים ואז בחירת המוצרים למחיקה.

תיוג מוצרים מהחנות

תיוג מוצרים יכול להביא אליכם לקוחות נוספים. אתם יכולים לתייג מוצרים מהקטלוג או מהחנות שלכם, בתמונות או בסרטונים שאתם מפרסמים בעמוד הפייסבוק. לאחר שהגולשים ילחצו על התגית הם יועברו לעמוד המוצר בחנות שלכם ואז יוכלו לבצע רכישה (שופינג).

לצורך תיוג המוצרים, יש לוודא כי הוספתם את המוצרים הללו לחנות. ניתן לתייג עד 30 מוצרים בכל תמונה או סרטון ומומלץ לבחור רק את הרלוונטיים ביותר.

בעת הוספת התמונה או הסרטון (או בעת העריכה) לעמוד הפייסבוק כפוסט – ניתן ללחוץ על הכפתור "תיוג מוצרים" שם יש להקליד את האותיות הראשונות של המוצר ואז לבחור אותו, לאחר מכן יש ללחוץ על סיום תיוג.

חשוב לציין כי פייסבוק מציעה כיסוי "הגנה לרוכשים" כך שהם יכולים להתלונן ולערב את פייסבוק או אינסטגרם אם המוצר לא התקבל, ניזוק, חסרים לא חלקים, הוא שונה ממה שנתבקש ועוד. ההגנה לא חלה על מוצרים מסויימים כמו דירות, רכבים, השקעות פיננסים, מתכות ויהלומים ועוד.

מעודכן ל-05/2019

החלטתם לגייס עובד חדש לחברה –  מה הדרך היעילה והאפקטיבית לגייס? רגע לפני שצוללים לראיונות בדרך לקליטת העובד המיוחל, כמה כללי בסיס שכדאי לעבוד לפיהם – מדריך למגייס

אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני מנהלים המחפשים עובדים איכותיים ומקצועיים, הוא ההבנה מה הם מחפשים, או ליתר דיוק – את מי. מרגע ההחלטה על פתיחת משרה ורגע לפני פרסומה, כדאי להגדיר כמה קריטריונים מרכזיים שישפיעו על תהליך הגיוס ויבטיחו את התאמת העובד לארגון.

ניהול נכון וממוקד של תהליכי הגיוס וההשמה, מחייב אפיון מדויק של המשרה, הרחבת אפשרויות החשיפה למועמדים הטובים ביותר וסינון יעיל של קורות החיים. רק אחרי ביצוע שלבים אלו, מומלץ להתחיל לראיין. אז, איך עושים את זה נכון? על מה להקפיד וממה להימנע?

שלבים מובנים לייעול תהליך גיוס עובדים

שלב ראשון: אפיון המשרה

ברגע שמתקבלת החלטה לגייס עובד, חשוב להשקיע זמן ולבצע אפיון מדויק של המשרה לצד זיהוי צרכי הארגון. שלב קריטי זה יעלה משמעותית את הסיכוי שהעובד יענה על הציפיות בטווח הארוך ויוכל לעמוד ביעדים. פרופיל המשרה צריך להיות מדויק ביותר לצרכי החברה – רצוי להימנע מציפיות לא ריאליות ולכוון מדויק, תוך למידה מטעויות העבר, אם היו.

פרופיל המשרה צריך לכלול:

– ברמה מקצועית – מהם הידע והכישורים הנדרשים מהעובד, השכלה רלוונטית, תחת מי יעבוד, לצד  ומול מי, מה הניסיון הקודם הנדרש.

– ברמה אישיותית – אילו נתונים ותכונות אופי חשובים למילוי התפקיד ולהתאמה לצוות.

– שליטה ביישומי מחשב – להגדיר צרכים.

– שליטה בשפות – להגדיר את הרמה הנדרשת.

– שעות עבודה – הבנה של הצורך ועד כמה יש גמישות.

– הגדרת שכר

שלב שני: הפצת המשרה

בשלב הבא מגיע זמן פרסום והפצת המשרה. כדאי לבחון את אופציות הפרסום הנכונות והמתאימות לגיוס –  לפי תחום:

פרסום המשרה צריך להתבצע בהתאם לתפקיד. לא תמיד צריך לפרסם באותו אפיק פרסומי, יש לבחון כמה פרמטרים:

– האם רמת החשיפה מתאימה למגזר שאנו רוצים להגיע אליו?

– עד כמה המשרה דינמית (מדוורת, מוקפצת) בתדירות גבוהה – שלא תיעלם בין עומס פרסומים של אחרים.

– מה רמת התהודה שיש ללוח הפרסומי?

– בחינת עלויות למול מתחרים.

Facebook – – בפייסבוק יש מגוון רחב של קבוצות ממוקדות לחיפוש עבודה, יש למצוא את הקבוצות הרלוונטיות ולפרסם את המשרה בשיטתיות אחת ליום-יומיים, על מנת לחשוף אותה לקהל רחב של מתעניינים. מומלץ להעלות את הפרסום בשעות שונות, לא רק בשעות העבודה הסטנדרטיות .

דגשים:

* בקשה לשיתופים: בעת העלאת הפוסט בקשו שישתפו את הפרסום – על מנת להגדיל חשיפה.

* במקרה הצורך, השתמשו בפרסום ממומן.

* הבטיחו תגמול: יצירת באז פרסומי המבטיח תגמול למי שמביא את העובד המיוחל.

* נראות – על מנת שהפרסום יבלוט, מומלץ לנסח את המודעה בצורה שונה ולא רק לפי תיאור יבש ודרישות תפקיד. מומלץ לצרף תמונה שתבליט את הפרסום.

– LinkedIn

דגשים:

* פרסום בקבוצות של משרות.

* פרסום בקבוצות מקצועיות: בקבוצות שיש להן ערך מקצועי לרוב יש אנשי מקצוע מעניינים – מומלץ לעשות חיפוש של קבוצות פעילות רלוונטיות ולפרסם את המשרה במקום המתאים לכך.

* פרסום בעמוד הפרופיל  האישי: העלו את פרטי המשרה בפרופיל האישי שלכם, וכך אנשים שחשופים אליו יוכלו לראות את המשרה.

* פנייה יזומה: לא מדובר בפרסום המוני אלא בפנייה אישית לפי חתכים של מועמדים שנמצאים במעגלים שלכם.

* במקרה הצורך, השתמשו בפרסום ממומן.

אם התקציב מאפשר, כדאי לשלב חברות השמה בתהליך. גם פה צריך לברור טוב את החברות שמקבלות את התפקיד, על מנת שלא ייווצר מצב שתקבלו מסות של קורות חיים שיש לסנן.

אופציה נהדרת בארגונים לגיוס, מאפשר לעובדים לפרסם את החברה ואת הגיוסים שמתנהלים בה וגם לקבל תגמול על כך .

בונוס נוסף בגיוס שכזה טמון בידיעה שיש מי שמלווה את העובד החדש ומקבל אותו באופן חם ואוהד לחברה.

שלב שלישי: מיון קורות החיים

לאחר פרסום המשרה, תקבל מחלקת משאבי האנוש מבול של קורות חיים, חלקם לא רלוונטיים כלל לתפקיד המוצע. אם המשרה היא לאיוש מיידי, מומלץ להקצות בין יום ליום וחצי בשבוע למעבר על קורות החיים. אם קיימת גמישות באיוש המשרה – צפוי שתצבור היקף גדול יותר של קו"ח רלוונטיים.

חשוב להדריך את הגורמים הרלוונטיים במחלקת משאבי האנוש, כך שיתעדפו את קורות החיים על פי הפרמטרים שהוגדרו מראש. בנוסף, חשוב לתת דגשים בנוגע לקריטריונים החשובים ביותר בקורות החיים ולנקודות שבהן ניתן להתגמש.

מומלץ להפנות את תשומת הלב למילות מפתח מרכזיות הנוגעות לכישורים וניסיון מקצועי.

בנוסף, יש להנחות את הגורם שאחראי על המיון, לשמור על ראש פתוח ולהיות נאמן לתחושות הבטן. שווה לסמן מעט קורות חיים שאינם עונים בהכרח על כל דרישות התפקיד, במידה שמדובר במועמד מעניין בעל רקע, השכלה או ניסיון ייחודיים.

אם המועמד צירף מכתבי המלצה או מכתב מקדים, שווה להתעמק בהם. מהשפה ומהתכנים ניתן ללמוד הרבה על אישיותו, על מקצועיותו ועל יכולת ההבחנה בין עיקר לטפל. כדי לייעל את התהליך שווה להפריד בין הערמות השונות של קורות החיים המסוננים, בסדר יורד, על פי מידת ההתאמה של המועמדים לקריטריונים שהוגדרו.

 

 

שלב רביעי: ראיונות טלפוניים

לפני הזימון לראיון חשוב מאוד לבצע ראיון טלפוני מקדים – אחרת במקום לבצע את תפקידכם תמצא את עצמכם טובעים בים בראיונות לא רלוונטיים.

מטרות הריאיון הטלפוני:

שלב חמישי: ראיון פרונטלי

אז עברנו את דרך החתחתים ומצאנו מועמדים שנראים בשלב זה רלוונטיים להמשך התהליך.

זהו בהחלט השלב המאתגר והחשוב ביותר.

הראיון הפרונטלי מורכב משני שלבים :

הפן האישיותי – בוחן את מידת ההתאמה של המועמד לחברה, לממונה, לקולגות ולערכי החברה.

הפן המקצועי – בוחן את רמת הידע המקצועי שמביא המועמד ובוחן במקביל גם את רמת הכימיה בין המנהל המיועד לעובד המיועד.

שלב שישי ואחרון: בדיקת ממליצים 

יש מגייסים הבוחרים לוותר על השלב הזה, אך כדאי מאוד לא לפסוח עליו. באמצעות בדיקת ממליצים נכונה אפשר לשפוך אור על הרבה מאוד פרטים לגבי המועמד.

העובדים בחברה הם הכוח המניע קדימה לכיוון ההצלחה. אל תשאירו תהליך משמעותי כל כך בידי המזל, חשוב לעשות זאת נכון ובאופן מקצועי .

 איך מנהלים עובדים מבוגרים?

איך למצוא עבודה – שירות התעסוקה מדריך

להעסיק עובדים ולקבל 20% מהכסף – תמריץ של רשות ההשקעות לגיוס עובדים

מתחם WEWork יוקם בקריית ארייה בפתח תקווה – על שטח 15 אלף מ"ר

רשת מתחמי העבודה WeWork תפתח מתחם עבודה ראשון בפתח תקווה. זהו המתחם הראשון של החברה בעיר ויהיה השני בגודלו בארץ. הוא יוקם באזור התעשיה קריית אריה על בסיס מבנה נטוש שנמצא בבעלות חברת אמפא שלה שיתוף פעולה מתמשך עם החברה. המבנה מתפרס על 15 אלף מ"ר בבניין של 6 קומות, ויציע כ-3,000 עמדות עבודה בגדלים שונים,.

הבניין הוקם בשנות ה-80 וממוקם על כביש 4. בשנים האחרונות היה  ריק, וכעת הוחלט לשדרג אותו. הבניין יציע לחבריו שירותי הסעדה בקומת הקרקע, פינות גן, שטחי מסחר וחנויות וכן גג שישמש גם לארועים.

בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל: "פתח תקוה ידועה כאחת הערים המובילות באזורי תעשייה דינמיים, עם צמיחה מתמדת בתחום הנדל"ן למשרדים, ואנו בטוחים כי נוכחותה של WeWork בעיר תמשוך חברות ועסקים נוספים לאזור. לאחר תקופת שיפוץ קצרה, המבנה שהיה ישן ומוזנח יעבור טרנספורמציה אדירה, ויהפוך לבניין מרשים, בעל ארכיטקטורה טרנדית ואלגנטית, 3 קומות חדשות וגג גדול ומטופח עם פינות ישיבה, ממנו נשקפת העיר. מבחינתינו זהו צעד ראשון מני רבים, ואנו שואפים לשתף פעולה עם עיריית פתח תקוה לקידום פרויקטים מוצלחים נוספים."

לדברי ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג: "אני שמח שכחלק מהפעילות הנמרצת מאז כניסתי לתפקיד לשנות את פני העיר, לחדשה ולקדמה, גם את אזור התעשייה קריית אריה אנו לוקחים ומשנים והופכים לפארק הייטק מתקדם, שיספק מאות מקומות עבודה לתושבי העיר ויהווה מופת ודוגמא. אני באופן אישי נפגשתי עם היזמים ועם ראשי חברות אמפא ו-WeWork ואמשיך לדאוג שפרויקטים מסוג זה יקומו בעיר, לרווחת התושבים ולמען חיזוק העיר והעסקים בה".

WeWork מצמצמת הפסדים

הנפקה: עם הפסדים של 2 מיליארד דולר WeWork יוצאת לבורסה

המדד של הארנונה מורכב גם משכר עובדי המדינה אלא שבשנים האחורנות הרשויות מעסיקות פחות ופחות עובדי מדינה ויותר חברות חיצוניות, כך שהמדד לא משקף את ההוצאות האמיתיות של הרשויות. ולנו? זה עולה כמעט 2 מיליארד שקל

לפי יו"ר נשיאות המגזר העסקי שרגא ברוש, הציבור שילם כ-2 מיליארד שקל יותר ממה שהיה אמור לשלם על ארנונה, מאז 2012. כך עולה מפנייה של  ברוש לשר האוצר משה כחלון.  לכן מבקש ברוש להקפיא את ההתייקרות ל־2020 שאותה אישר משרד הפנים, בשיעור 2.6%.

הטייס האוטומטי להעלאת הארנונה, שנקבע ב־2007 קובע כי הארנונה תתייקר, באופן גורף, לפי מדד שבו יש משקל שווה של 50% למדד השכר במגזר הציבורי ולמדד המחירים לצרכן. ואולם לפי ניתוח שנעשה על ידי נשיאות המגזר העסקי, הרבה מעובדי הרשויות כבר אינם עובדי מדינה. עקב השינוי שחל לאורך השנים בדרך פעולת הרשויות, חלק מהשירותים שלהן לתושבים ניתנים על ידי גורמים חיצוניים, כך שהרשות קונה יותר שירותים ומעסיקה בעצמה פחות עובדים במשכורת.

לפי החישוב של הנשיאות, השכר מהווה 35% מההוצאות הרשויות ואילו הרכישות (השירותים והמוצרים) מהוות 65% מהן. מאחר שמאז 2012 עלה מדד השכר במגזר הציבורי ב־35.6%, על רקע תוספות השכר הנדיבות שניתנו לו, בעוד שמדד המחירים לצרכן עלה ב־5.4% — העלאת הארנונה בפועל היתה גבוהה יותר מאשר ההתייקרות המשקפת את ההוצאות האמיתיות של הרשויות המקומיות.

בינתיים מאז 2012 התייקרה הארנונה ב־18.5% במצטבר,אבל אם נוסחת הייקור שלה היתה מתבססת על הרכב ההוצאות האמיתי של הרשויות, ההתייקרות היתה צריכה לעמוד על פחות מ־16%. הפער הזה עלה לציבו רכ-2 מיליארד שקל, כשמשקי הבית  נושאים את רוב העלות(1.1 מיליארד שקל) והיתר  המגזר העסקי (כ־800 מיליון שקל).

זו לא הפעם הראשונה שהציגו את הבעייתיות במודל הנוכחי. כבר בעבר הודו נציגי משרד הפנים כי צוות שהוקם במטרה לבצע התאמות בנוסחת העדכון השנתי המליץ כי מדד המחירים יקבל משקל של 60% מהעדכון ומדד השכר יקבל 40% בלבד.  לאחר שבבדיקת הדוחות של הרשויות נמצא כי שכר העובדים מהווה 37% מההוצאות שלהן.

אז המליץ הצוות לשנות את הנוסחה כך שבמקום להסתמך על מדד השכר במגזר הציבורי תסתמך על עליית השכר ברשויות המקומיות בלבד. אולם המלצות אלו כמובן נפלו בין הכיסאות ולא יצאו אל הפועל.

בנוסף עד 2013 היה מקדם התייעלות שנועד להפחית מהשילוב של המדדים כדי לעודד את הרשויות להתייעל. עד אז, הופחתו מאותו ממוצע של שני המדדים 20%. אבל במסגרת התקציב שאישר באותה שנה שר האוצר דאז יאיר לפיד, נלקחה הלוואה של 400 מיליון שקל מהרשויות החזקות, ובתמורה בוטל גם מקדם ההתייעלות. להערכת נשיאות הארגונים העסקיים אותו ויתור על המקדם עלה לנו 384 מיליון שקל שאותם קיבלו באופן לא מוצדק הרשויות המקומיות.

במכתב לכחלון כתב ברוש: "ברצוני להסב את תשומת לבך כי עושק הארנונה כפי שמתואר בעיוות הנוסחה משפיע על כלל המשק. כמי שעצר בשנים האחרונות עליית מחירים מפוקחים בתחומים שונים, אנו מצפים שגם בסוגיה זו תפעל למען עצירת עליית המחירים הצפוייה, וכן להחזרת מקדם ההתייעלות".

ממשרד הפנים נמסר כי "הנושא עדיין מצוי בבחינה של גורמי המקצוע, התקיימו מספר דיונים אך טרם הוצגו לשר המלצות סופיות של הוועדה".

מלשכת שר האוצר נמסר: "שר האוצר מתנגד לכל מהלך שיפגע במגזר העסקי ויפנה בנושא לשר הפנים, שתחום הארנונה נמצא באחריותו הבלעדית". אלא שאם ללמוד ממקרי העבר, אף אחד משני המשרדים לא מעודד שינוי שיביא לעימות עם ראשי הרשויות המקומיות.

בכמה הארנונה תתייקר ביישוב שלכם

עד 2020 הארנונה תתייקר ב-2.6%

עד 2020 הארנונה תתייקר ב-2.6%

עד היום העברות כספיות בין בנק לבנק דרשו זמן ואישורים. המערכת החדשה תהפוך את העברת הכספים למיידית.  אם תeבל אישור, בתי עסק עשויים להרוויח מכך וחברות האשראי להפסיד

לאחר ההיפרדות של ישראכרט ולאומי קארד מהבנקים, נראה שיהיה קשה לחברות האשראי להתחרות בטכנולוגיה של הבנקים, ולא רק באפליקציות. חברת מס"ב הנמצאת בבעלות הבנקים ואחראית על ביצוע העברות הכספים של המערכת הפיננסית בישראל – העברת בנקאית מבנק  – פיתחה בשנתיים האחרונות מערכת טכנולוגית חדשה. המערכת תאפשר העברת כספים בין בנקים באופן מאובטח ומיידי, בדומה לאפליקציות.

המצב כיום

כיום הבנקים מבקשים אישורים ואסמכתאות שבדיקתם דורשת זמן, כך שבמשך כמה ימים הצד המקבל לא יודע אם בוצעה ההעברה. עתה המערכת תאפשר העברת תשלומים מיידית.

חברות האשראי חוששות שהמערכת תהיה תשתית להעברת תשלומים ישירה מחשבון הלקוח לחשבון בית העסק ללא תיווך חברת כרטיסי האשראי.בניגוד למצב כיום ובו ניתן להעביר כספים בין אנשים פרטיים ולהעביר משכורות ממעסיק לאדם פרטי, אך לא ניתן לשלם לבית עסק ללא חברות כרטיסי האשראי.

המערכת החדשה עשויה   להפוך את אפליקציות הבנקים לאמצעי תשלום חלופי לכרטיסי האשראי. כך, יוכלו הבנקים לפנות לבתי עסק ולהציע להם להשתמש בשירותי סליקת התשלומים שלהם.

מס"ב הנמצאת בבעלות הבנקים מפוקחת על ידי בנק ישראל והעובדים שלה הם עובדי שב"א, האחראית על תשתית סליקת התשלומים בבתי עסק. בעקבות החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית, הבנקים נדרשים למכור את אחזקותיהם בשב"א שיוצאת להנפקה, אך יכולים להמשיך להחזיק במס"ב תחת פיקוח בנק ישראל.

חברות האשראי טוענות כי המערכת מעולם לא הוצגה להן קודם לכן, ואינן יודעות עליה דבר ולכן קשה להן לחוות דעה. הן הבינו כי בשלב הראשון המערכת תיפתח לבנקים בלבד, ורק לאחר כמה שנים תיפתח לשחקנים חוץ בנקאיים. מה שכמובן יפגע בתחרות המתוכננת.

גם אפליקציית ביט נועדה תחילה לעסקים זעירים שאינם משתמשים בכרטיסי אשראי. אך אז חברות האשראי דרשו להגביל את השימוש באפליקציות התשלום מול בתי עסק, בטענה כי הכוח של הבנקים יאפשר להם להשתלט על בתי העסק, להדיר את חברות כרטיסי האשראי וכך לפגוע בתחרות בשוק האשראי, שכן הבנקים יוכלו להציע לבתי העסק הצעות אשראי. כיום שיתופי הפעולה של הבנקים מאפשרים העברת תשלום מבית עסק ללקוח, אבל בעתיד השאיפה היא להעביר תשלומים מהלקוח לבית העסק, בשלב ראשון על התשתית של חברות כרטיסי האשראי.

בפיקוח על הבנקים תחילה ביקשו להגביל את מחזור השימוש השנתי בתשלומים באפליקציות לבתי העסק. אלא שאז מונה נגיד חדש שביקש לבחון את כל הסוגיה מחדש.

חברות האשראי רוצות לפתח אפליקציות משלהן

בינתיים בחברות האשראי מעוניינים לפתח אפליקציות תשלום מתקדמות משלהן ולקבל גישה להעברות התשלומים הישירות מחשבון לחשבון – לא ברור אם מס"ב תאפשר להן, בפרט משום שמדובר בגוף בבעלות הבנקים.

בקרוב  מאוד יצטרך נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון להחליט אם לתת למערכת אישור. הלחץ של חברות כרטיסי האשראי עלול להוות מכשול. בפיקוח על הבנקים רוצים מאד לפתח את שוק התשלומים ואת הקדמה הטכנולוגית, אך חוששים לפגוע בתחרות מצד חברות כרטיסי האשראי. מה יכריע?

 

מעודכן ל-05/2019

יצירתיות היא אחד ממאפייני טבע האדם, כך שאנשים מסוימים נוטים מטבעם להיות יצירתיים יותר מאחרים ■ אין זה אומר שלא ניתן לפתח ולטפח את היכולת הזאת, שתהפוך את העובדים שלכם לטובים יותר ואת הארגון שלכם למנצח. איך עושים את זה? קראו את המדריך

האם תהיתם פעם מדוע אנשים מסוימים יצירתיים יותר מאחרים? כיצד אמנים מגיעים ליצירות ייחודיות? איך סופרים כותבים ספרים מקוריים ואיך מדענים מגיעים להישגים פורצי דרך?

ישנם אנשים שהיצירתיות זורמת בדמם. הם נרגשים כאשר מבקשים מהם להביא פתרונות חדשים ואוהבים לחשוב מחוץ לקופסה ואילו אחרים נחרדים נוכח הרעיון.

כמבוגרים אנו נוטים לאבד את הנכונות שלנו לצאת מהמסגרת ואת היכולת לחקור כדי לגבש רעיונות חדשניים. עם זאת, עלינו להיות מסוגלים להתחבר מחדש אל הצד היצירתי שלנו כדי להתקדם ולפתח את המוצרים והשירותים החדשים שיציבו את החברה שבה אנו עובדים בחזית.

ארגונים גדולים ומובילים כבר הבינו כי חשיבה יצירתית של העובדים תוביל אותם להצלחה, ויצירתיות ארגונית כבר מזמן איננה דרישה של חברות הייטק בלבד. כל ארגון המעוניין להתקדם ולעמוד בתחרות, ייטיב להצליח בכך אם יעודד את עובדיו לחשוב מחוץ לקופסה.

בילדותנו אנחנו מוקפים גירויים חדשים ומלהיבים, אבל לאורך הדרך היצירתיות שלנו נפגעת פעמים רבות, בעיקר כאשר אנו הופכים לבוגרים ובעלי משפחה ונדרשים לקחת אחריות. אז תפקוד המוח שלנו משתנה באופן דרסטי – אנו עוברים משימוש בצד ימין של המוח לשימוש יתר בצד השמאלי, האנליטי.

הצד הימני של המוח אחראי לתחומים של רגש, מוזיקה, צבעים ותמונות, אינטואיציה ויצירתיות. המוח השמאלי לעומתו אחראי לכישורי שפה, היגיון, חשיבה ביקורתית, מספרים והנמקה. עם זאת, עדיין יש לנו את היכולת להיות יצירתיים, אם נגדיר זאת כמשימה.

להלן כמה טיפים שיוכלו לשמש אתכם לעידוד העובדים שלכם ליצירתיות:

  1. הימנעו מחשיבה לוגית בזמן החשיבה היצירתית

חשיבה לוגית של המוח השמאלי יכולה למנוע מאיתנו מחשבות חדשניות, כיוון שכאשר אנו חושבים באופן הגיוני אנו משתמשים רק במה שאנו מכירים. רעיונות יצירתיים בנויים ממה שאנחנו עדיין לא יודעים. כדי להקל על תהליך זה תוכלו לספק לעובדים שלכם השראה ממוזיקה, אמנות או רעיונות יצירתיים קודמים.

  1. אל תקבלו תגובות אינטואיטיביות

מכיוון שבכל היתקלות באתגר, כולנו נוטים לתת תשובות אינטואיטיביות שנשלפות מתוך ניסיון וחוויות קודמות, נדרש שימוש בטכניקות שונות שמחלצות את התשובות המעניינות יותר.

  1. תרגול

להיות יצירתי זו אמנות. נסו להיות מודעים לעצמכם ולמה שעושה אתכם יצירתיים. כאשר אתם יצירתיים ביותר, אילו דברים תרמו לכך? האם האזנתם למוזיקה בעלת השראה? עשיתם שיעור יוגה? חזרו על דברים שמשרים אצלכם יצירתיות, ותרגלו אותה בכל עת.

  1. אל תכפו יצירתיות

לעתים קרובות אנחנו יצירתיים ביותר כאשר אנחנו לא מנסים להיות. לפעמים הרעיונות פשוט באים לידי ביטוי באמצעות תובנות או חוויות ייחודיות. אל תכפו יצירתיות ואל תכתיבו יצירתיות לשעה מסוימת, זה פשוט יבוא.

  1. הציעו להם להחזיק פנקס ועט ליד המיטה

הכוונה אינה לחזור ליומן הסודי של פעם. מטרתו של הפנקס היא תיעוד מיידי של פרצי מחשבה והבזקים שעולים ברגעי ההתעוררות או לעיתים באמצע הלילה, ואם לא יועלו על הכתב בו ברגע, ייעלמו ויתפוגגו. הדברים צריכים להירשם, אך אין צורך להוציא אותם מיד לפועל אלא כדאי לתת להם לשקוע ולחזור אליהם מאוחר יותר, כדי לעזור לגבש רעיון חדשני.

סטודנטים שקיבלו משימה כזו והביאו את הפנקס בסוף הקורס, דיווחו כי צאו בו דברים מדהימים, כולל כיווני חשיבה שבמהלך היום לא היו מגיעים אליהם.

  1. עודדו עובדים לנסות

עודדו את העובדים לנסות ולהעלות רעיונות יצירתיים, גם אם חלקם ייכשלו ולא יתקבלו. חשוב שהעובדים ינסו ככל האפשר ויורגלו לחשוב באופן יצירתי ופורה. תוכלו לתגמל עובדים שהעלו רעיונות טובים, באמצעות פרסים ומתנות מפנקות ומתמרצות.

  1. עודדו רעיונות מטורפים

תחרויות פנים ארגוניות הן כלי מוכר לתמרוץ חשיבה של עובדים, אך מעטים הם הארגונים שמכריזים על תחרות הרעיון המצטיין, כאשר המדד להצלחה הוא כמה היא מטורפת ולא רלוונטית.

כשההנחיה היא שאין מגבלת תקציב וניתן להציע כל הצעה לפתרון בעיות קיימות, יגיעו רעיונות מטורפים הזויים ומשוגעים, אבל בתוך השלל הזה יגיע רעיון שאפשר יהיה לעבוד איתו.

  1. נסו להימנע משיפוטיות

כדי לאפשר לעובדים להעלות הצעות קיצוניות, נדרשת החלטה ניהולית מודעת המצמצמת שיפוטיות לאפס. המנהל לא חייב כמובן לאמץ כל רעיון שעולה, אבל התשובה שלו לעובד צריכה להיות עניינית, ולא שיפוטית. אין כמו תגובות שיפוטיות כדי לגרום לעובדים להימנע מלהציע את הרעיון שעשוי להציל את הארגון.

  1. שיטת ה"סלט" – ערבבו את העובדים

רוב הארגונים עובדים בשיטה של הפרדה היסטורית: מחלקת התפעול אינה מכירה את מחלקת התוכן או את המחלקה המסחרית. הדרך לחשיבה יצירתית עוברת בערבוב העובדים — כך שכל אחד ילמד זווית ראייה אחרת.

הרציונל: עובדים שונים באותה חברה כמעט שלא נפגשים. אבל כשפותחים את הפעילות לכולם ניתן לקבל זוויות ראייה חדשות. לדוגמה: במקום לבקש מהתפעול פתרונות לאתגרים שלהם, כדאי לבקש אותם דווקא ממחלקת משאבי אנוש. באותה מידה, אם מהנדס יישלח לתערוכה בתחום השיווק, הוא יחזור עם הבנה חדשה ובעיקר עם רעיונות אחרים.

העבודה לא משחררת: האם אתם וורקוהוליקים?

הכי מבוקשים בשוק העבודה 2019: יצירתיות וכושר שכנוע

 

על רקע עיכובים וכשלים בהגרלה השמינית פרסם משרד השיכון לראשונה את תוצאות מחיר למשתכן בתל אביב, בני ברק וערים נוספות. הביקושים הגדולים בתל אביב ובבני ברק

משרד השיכון פרסם את תוצאות ההגרלה הגדולה השמינית של מחיר למשתכן. בהגרלה זו  4,708 משקי בית זכו בזכות לרכוש דירה מוזלת, מתוך כ-24.5 אלף משקי בית שהשתתפו. בסך הכל זכו עד כה כ-66 אלף משקי בית ברכישת דירה מוזלת במסגרת היוזמה.

בהגרלה השמינית הוגרלו לראשונה כ-200 דירות מוזלות בתל אביב, במתחם מגרש "מכבי יפו" בדרום העיר. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "תוצאות כל ההגרלות מתפרסמות באתר ההרשמה להגרלות ברשימת הפרויקטים ליד כל פרויקט".

בהגרלה זו נחשף כשל חמור במכרזי הקרקע שערכה רמ"י עבור מתחם בן 600 דירות בראש העין, במסגרתו שכחה לכלול במכרז תמורות עבור שטחי מסחר בשווי כולל של 34 מיליון שקל. לראשונה נפתחה ההרשמה להגרלה ב-19 במרץ, הסתיימה ב-27 למרץ, וכללה 5,300 דירות ב-13 יישובים.

בעקבות הכשל במשך שבועות נמנע משרד הבינוי והשיכון מלפרסם את התוצאות, והמשרד הודייע כי בעקבות התקלה מוסרת ראש העין מההגרלה וזו תפורסם מחדש בלעדיה. כמו כן הוכרזה תקופת הרשמה חדשה להגרלה, בין ה-6 ל-11 במאי.

ערים נוספות שנכללו בהגרלה הן בני ברק, ג'סר א-זרקא, אבן יהודה ואריאל. בנוסף הוגרלו בה דירות בערים ירושלים, טבריה, אשקלון, מגדל העמק, טירת הכרמל, מעלה אדומים ונצרת עילית, ונכלל אף מתחם אחר בראש העין.

הזוכים הגדולים הם 1,776 הזכאים שייכים לסדרה א' – הנרשמים המוקדמים לתוכנית, שחלקם ויתרו על זכיות קודמות והמתינו למיקומים אטרקטיביים במרכז הארץ. 1,730 מהזוכים שייכים לסדרה ב' ו-1,202 לסדרה ג'.

הפרויקטים בעיר בני ברק היו המבוקשים ביותר, עם כ-9,000 נרשמים, המהווים כ-37.5% מכלל הנרשמים להגרלה. אלו התחרו על 1,056 דירות. בתל אביב, העיר השנייה המבוקשת ביותר, התחרו כ-8,000 זכאים על 199 דירות – מהן 85 מיועדות לבני המקום, כלומר לתושבי העיר תל אביב.

בלי מחיר למשתכן – קיפאון בשוק הדירות

צהלה, תל אביב – תעודת זהות