במסגרת המבצע של מס הכנסה  בעכו, נהריה והסביבה נערכו ביקורות ב- 94 בתי עסק, מתוכם 18 לא רשמו הכנסות כדין
פקיד שומה עכו ערך לאחרונה מבצע ביקורת בבתי עסק בשוק עכו, ובעסקים מענפי התעשייה, המסחר והשירותים בעכו והאזור. למבצע קדמה עבודת הכנה מאומצת שכללה בין היתר איתור עסקים בעלי נפח פעילות רב, ביצוע קניות ביקורת מקדימות וסמויות וכן איסוף מידע מודיעיני על שעסקים לגביהם התקבל מידע המעלה  חשד לאי רישום הכנסות.
הביקורות  התרכזו  בעיר עכו, נהריה,  מעלות – תרשיחא , שלומי, קריית מוצקין, קריית ביאליק, כפר ירכא ועוד. במסגרת המבצע נערכו ביקורות ב- 94 בתי עסק, מתוכם 18 לא רשמו הכנסות כדין.
באחת הביקורת שנעשו לאדריכל בקריית מוצקין, נמצא כי לא רשם בספרי העסק  12 צ'קים בסך כולל של  27,103 שקל.כשנשאל על כך, הגיב: "בזמן פירעון הצ'קים אני מוציא קבלות וחשבוניות". בעקבות הביקורת האדריכל נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול. בביקורת נוספת במשרד עורכי דין בעכו, נמצא צ'ק בסך 50,000 שקל שלא נרשם בספרים.
מבדיקת תנועות הבנק של סוכן ביטוח בעכו נמצאו שלוש העברות בנקאיות בסך 17,333 שקל, שלא נרשמו כדין. הסוכן תירץ למבקרים: "אני מוציא למגדל חשבונית או קבלה כוללת  לא הספקתי עדיין לרשום להם קבלות וחשבוניות". בביקורת נוספת, עלה במהלך בדיקת חשבון הבנק של עורך דין בעכו כי לא רשם שתי העברות בנקאיות שהתקבלו משני לקוחות שונים בסך6,060 שקל. כאשר נשאל על כך ענה: "אין לי סיבה לא לרשום ,פשוט שכחתי לרשום".
במהלך קניית ביקורת סמויה ותצפית שנערכה מספר ימים לפני המבצע נמצא כי בעל חנות אופניים בעכו אינו רושם הכנסותיו כדין. הסברו על כך: "אני לא יודע ולא זוכר מה קרה לפני כמה ימים". עוד בעכו, בביקורת במינימרקט, נמצא בקניית ביקורת סמויה שנערכה  מספר ימים לפני המבצע כי בעל העסק אינו רושם הכנסותיו בספרים. תגובתו: "אין לי מה לומר".
מבצע ביקורות זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
הרשות להגנת הצרכן בפשיטה על מגרשי רכבים – הפרות קשות; הוטלו קנסות במאות אלפי שקלים
צג דיגיטלי על מחירי מוצרים? לא אם שואלים את המועצה לצרכנות

על פי החשד, העסקה דווחה בסכום מופחת של 18 אלף שקל

בית משפט השלום בתל אביב-יפו, נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות מרכז והורה על שחרורם בתנאים מגבילים שלעיראקי איסלאם, עורך דין בתחום המקרקעין, ושל איברהים טיבי ומסארוה מוסבאח.

על פי המתואר בבקשת המעצר, איברהים טיבי ומסארוה מוסבאח, ביצעו עסקת מקרקעין ביישוב טייבה בסיועו של עו"ד עיראקי איסלאם. ממידע שהתקבל במשרד פקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד שלפיו מוסאבח רכשה מקרקעין בטייבה ובסמוך למועד הרכישה מכרה את המקרקעין לאיברהים טיבי, כאשר עסקת המכר לכאורה, דווחה בסכום מופחת של 180,000 שקל
עוד נכתב בבקשת המעצר, כי חקירה גלויה הובילה לחיפושים בביתה של מוכרת המקרקעין ובמשרדו של עורך הדין, שבמהלכם נתפסו מסמכים המחזקים את החשדות כנגד החשודים וכן הסכמים אשר לא דווחו למיסוי מקרקעין. מממצאי החקירות עולה עד כה שהסכם המכר אשר נמסר למיסוי מקרקעין, אינו מבטא את העסקה שבוצעה בפועל, הן לעניין הצדדים לעסקה והן לעניין שווי העסקה. עוד עולה מן החקירות, ששוויה האמיתי של עסקת המקרקעין עומד על  675,000 שקל וכי כל ההסכמים נערכו על ידי עורך הדין החשוד ובמשרדו.

הענישה בגין עבירות מס הכנסה מהותיות, כמו דיווח כוזבף מחמירה ויכולה להגיע עד חמש שנות מאסר עבור כל עבירה, ואף עד שבע שנות מאסר אם מדובר בנסיבות חמורות במיוחד. למשל, הזמר קובי פרץ אשר הורשע בהעלמת הכנסות בהיקפים של מיליוני שקלים, נשלח למאסר בפועל לתקופה של 24 חודשים ואף הוטל עליו קנס בסכום של 175 אלף שקלים.

שופטת בית משפט השלום אפרת בוסני שחררה את החשודים בתנאים מגבילים.
עובדי מדינה דיווחו על ימי מחלה כששהו בחופשה והועמדו לדין משמעתי

מעודכן ל-06/2019

צרכנים רבים דבקים במוצרים של חברה מסוימת וממשיכים לקנות אותם בכל מחיר, אך לרוב המותג הפרטי הוא בדיוק אותה הגברת באדרת זולה יותר האם כדאי לשמור על נאמנות או שאולי אפשר לחסוך?

עולם השיווק והכלכלה סובב סביב העיסוק במותגים. המילה "מותג" – הלחם של המילים "מוצר" ו"תג" – מתייחסת לתג כסימן או כצבע ייחודי, אבל במקרים רבים התג של המותג הוא רק המחיר שלו, וכשמדובר במותג הצרכן בדרך כלל לא חושב בצורה רציונאלית.

שנת 2018 הוכתרה בישראל כשנת הצמיחה הגדולה של המותגים הפרטיים, והצפי לשנת 2019 בישר על המשך ואף התגברות של המגמה הזו.

מהו בעצם "מותג"?

המונח מותג כולל את סך כל העמדות, הרגשות והתפישות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט, ארגון או רעיון מסוים. אלה מכונים לעיתים גם "נכסי המותג". בניית מותג היא למעשה יצירת "ישות" יש מאין, והמותג הוא "ישות עצמאית נפרדת", בעלת ערכים, אופי משל עצמה ועוד.

מטרתו של המשווק היא לייחס למותג ערכים חיוביים, כמו איכות, יוקרה, הנאה או תמורה טובה לכסף. עם זאת ייתכן בהחלט שלצרכנים יהיו עמדות שליליות כלפי מותג מסוים. הדבר ייחשב בדרך כלל לכישלון של התהליך השיווקי.

כך, למשל, כשצרכן מבקש לרכוש מכשיר חשמלי מסוים, עומדות בפניו אינספור אפשרויות. שמות מוכרים וידועים יותר ופחות, ופערי המחירים עצומים. פעמים רבות הם דומים זה לזה במראם ובמאפיינים הטכניים שלהם, והצרכן צריך להחליט אם לבחור בחברה מוכרת או באחת החלופות האלמוניות יחסית הקיימות בשוק – כשהפערים במחיר יכולים להגיע לאלפי שקלים.

שלב קבלת ההחלטות מרתק את חוקרי השיווק והתנהגות הצרכנים. המותג המוכר והיקר מעניק לרוכש שקט וביטחון, שהרי הוא מוכר, ועל כן נותר לברר בעיקר על המחיר ואפשרויות פרישת התשלומים. אך בנוגע למותג האלמוני, עולות תהיות: מה זה המותג הזה? כמה זמן הוא יחזיק מעמד? יש אחריות? מי נותן השירות? ועוד עשרות שאלות שמעידות על החשש מרכישת מוצר שאין לו "ייחוס משפחתי".

תהליך קבלת ההחלטות שלנו במקרה כזה הפוך הצפוי – עבור מי שמצפה שכשמדובר במחיר נמוך יותר, גם ההחלטה תהיה קלה ומהירה. קבלת ההחלטות לגבי המוצר היקר והמוכר מהירה ועניינית, אך כשמדובר במוצר הזול והלא מוכר, רמת אי הוודאות עולה והביטחון בכדאיות הרכישה נמוך.

איך זה קורה? הסיבות לכך רבות: העיקרית שבהם קשורה לשיווק ומיתוג נכון ומקצועי לאורך זמן. אי אפשר להתעלם מכך שהחברות הגדולות עוסקות רבות במחקר פיתוח מתמיד, דבר שמייקר את עלות המוצר, לעומת החקייניות, שחוסכות בזמן ובעבודה ומייצרות דגמים פשוטים.

כל מותג מחזיק כמה רבדים שמנהלים אותו, אבל בעצם הם מנהלים אותנו הצרכנים. הרובד הראשון עוסק בתפקיד המותג עבור הצרכן, אם הוא נותן מענה לצורך פרקטי ואמיתי או לצורך חברתי ופסיכולוגי. התפקיד של המותג מעיד רבות על קבלת ההחלטות שלנו ברכישה. אם רכישת הטלפון היקר היא צורך חברתי, למאפיינים של איכות ושירות אין משמעות ולכן לא נברר עליהם כלל והקנייה תהיה מהירה.

הרובד השני הוא רמת המותג, אם המותג הוא פשוט או יוקרתי, אם הוא נחשב בשוק כמותג פרימיום או עממי, אם זה מותג פרטי של רשת מוכרת או מותג חסר שם. רמת המותג תקבע את מידת האמון של הצרכן ותושפע רבות מהתדמית שיש למותג שאנו רוצים לרכוש.

הרובד השלישי עוסק בנאמנות של הצרכנים למותג, אם יתעקשו לרכוש אותו תמיד או שיהיו מוכנים לחשוב על חלופות. כיום מקובלת ההנחה כי הצרכנים לרוב אינם נאמנים למותג. ניתן לסייג קביעה זו: כשמדובר במוצרים שאנו רגילים אליהם ומשתמשים בהם לאורך זמן, והיצרנים מקפידים לשפר אותם באופן מתמיד ואינם מתפשרים על רמת שירות גבוהה, הצרכן יהיה מוכן לשלם עבורם יותר – באמונה שהוא גם מקבל יותר.

המותג הפרטי קיים בישראל כבר למעלה משני עשורים. בשנת 1994 היתה זו סופר־פארם שהשיקה את מותג הבית לייף, כאלטרנטיבה זולה למותגים של הספקים השונים. היצרן שמייצר את המותג הפרטי לרשת עושה זאת בעיקר מחשש שלא יוכל לשווק את מותגיו ברשת ומרצון להעלות את היקפי פעילות הייצור שלו. היתרון לקמעונאי בשיווק מותג הנמכר רק ברשת שלו מתחיל בחיסכון "דמי התיווך" ליצרן המותגים המובילים, שמאפשר הפחתת מחירים לצרכן, תוך שמירה על רווחיות גבוהה יותר מזו שמקנה לו מכירת המותגים המובילים.

בהמשך הושקו מותגים פרטיים שונים ובהם לידר פרייס של הריבוע הכחול, סופר קלאס של שופרסל, וקנדי ופרזידנט צ'ויס של קלאבמרקט. במסגרת מהלך המיתוג מחדש שעברה שופרסל ב־2005, הושק המותג הפרטי הנושא את שם הרשת. מאז 2015, בסמוך לכניסת חוק המזון לתוקף, ניתן היה לחוש בקיומו ובהשפעתו על הענף. הסיבה לכך נעוצה במטרה הראשונית של הקמעונאים — שיפור הרווחיות.

היצרניות המובילות ספגו פגיעה

נתוני המכירות ברשתות הגדולות מאותתים על כך שהפגיעה שספגו עד כה המותגים של יצרניות המזון המובילות צפויה להתעצם בשנים הקרובות. בעשרת ימי המכירה המשמעותיים והחשובים לראש השנה נתח המותג הפרטי בשופרסל היה 27% מהמכירות ברשת בהשוואה לתקופה המקבילה. מדובר בנתח השוק הכספי, אלא שכיוון שמחירי המותג הפרטי נמוכים על פי רוב מאלו של המותגים המובילים, הרי שהמשמעות הכמותית גדולה אף יותר. לטענת מנכ"ל הרשת, אחד מכל שלושה מוצרים שהצרכן קנה בתקופה שקדמה לחג, היה של המותג הפרטי.

ואם שוק המותג הפרטי צמח ב־2018, מסתמן שב־2019 הוא אף צפוי לצמוח שוב, עם התרחבות משמעותית נוספת של מותגי שופרסל ורמי לוי. גם הכניסה של הרשת השלישית בגודלה, יינות ביתן, למשחק המותג הפרטי צפויה להאיץ את הצמיחה.

מחקר צריכה שנערך בשוק מראה כי הצמיחה שרשם המותג הפרטי היא עוד בחיתוליה – מהפכה קמעונאית חדשה צפויה להשפיע על תעשיית המזון ברחבי העולם בחמש השנים הקרובות.

פוטנציאל ההתרחבות של המותג הפרטי מבוסס על שלושה יסודות המתקיימים בתקופה הנוכחית: הראשון נוגע לכך שהכלכלה העולמית תהיה תמיד תחת גלים של פסגות ושפל. במצבי שפל, כשערך המטבע נשחק, הצרכנים מחפשים אלטרנטיבות זולות יותר, ובעולם מוצרי הצריכה מדובר במותגים הפרטיים.

כמו כן, ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לצרכנים הרבה יותר מידע שמתורגם לנכונות להתנסות ולוותר על המותג המוביל בתמורה למחיר וזמינות. המעבר לאונליין הוא הצלע השלישית המאפשרת מסע קניות חדש ושונה, שבמסגרתו כשליש מהצרכנים פותחים את עמוד המוצר בחיפוש האונליין ונחשפים למידע, שמוביל לכך שיקנו יותר מותג פרטי.

מותג פרטי ובריא עם ערך מוסף

מה שהחל בפסטה, שימורים ומוצרי אחרים שאינם מזון, התרחב בשלוש השנים האחרונות לתחומים שנראו תחילה חסומים למותג פרטי. זה החל בחיתולים, התרחב לחלב ולבשר ורשם שיא חסר תקדים עם השקת תחליף חלב לתינוקות. המותג הפרטי צפוי אף להתרחב עוד ולהעמיק את אחיזתו עם מוצרים בתחום הפארם.

שופרסל מכוונת גם להתרחבות בתחום המזון עם המותג, הפעם עם דגש גם על מזון פרימיום. במחלקת שופרסל גרין, הרשת משיקה מוצרי טופו, גבינות ללא לקטוז וממרחי סויה. במקביל, שופרסל מתכננת להרחיב את המותג בתחום בחלב וכן לייצר יין כשר מיוחד למותג הפרטי.

גם ברשת רמי לוי שוקדים על קפיצת המדרגה הבאה של המותג הפרטי, שאותו הם מפתחים באמצעות שפים.

ברשת הסופר פארם, המחזיקה במותג הפרטי לייף, מספרים על המהפכה שעבר המותג, שהחל כתחליף במחיר נגיש למותגים מובילים, אבל בשנים האחרונות הצרכן הישראלי דרש יותר. לכן היום לא מסתפקים בלהעתיק מוצר מוצלח, אלא מחפשים חדשנות במותג פרטי כמו כוס הפלא, לק ג’ל ותחליב להגנה מהשמש עם הגנה מפני צריבת מדוזות.

בשורה התחתונה, המותג הפרטי בישראל עבר בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת. רשתות שיווק הבינו את הפוטנציאל שטמון בו, עם שיעור רווחיות גדול יותר בעבורן, ואמצעי להפעלת לחץ על היצרנים כדי שיורידו מחירים. הרשתות השיקו עוד מוצרים, ונכנסו לקטגוריות חדשות עם מעורבות צרכנים גבוהה, כמו מזון תינוקות, או עם מספר שחקנים מצומצם, כמו שוק החלב.

רשתות שמשקיעות במותג הפרטי שלהן זכו בהישגים יפים, וצרכנים מדווחים כי ברוב המקרים המותג הפרטי אינו נופל באיכותו ממוצריהן של הרשתות המובילות, למרות הפערים במחיר שעשויים להיות משמעותיים מאוד. מומלץ לבדוק כל מקרה לגופו, לקרוא המלצות ולהסתכל ברשימת הרכיבים במוצרי המזון למשל, אך בהחלט כדאי לתת הזדמנות למותג הפרטי – זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף ובמקרים רבים לא תחושו בהבדל או אפילו תהיו מופתעים לטובה.

 

ימי הולדת לילדים – איך חוסכים

איך לבנות תקציב למשפחה

מעודכן ל-06/2019

ארנולד שניידר הוא הבעלים של  Schneider Capital Management והונו מוערך נכון להיום ב-440 מיליון דולר. אומנם ב-20 שנה התאגיד שלו הניב תשואה של יותר מ-300%, אך נראה שבשנים האחרונות הוא קצת פחות פוגע.

שניידר סיים את התואר שלו במסחר ב-1983, ואותו קיבל מאוניברסיטית וירג'יניה. לאחר מכן היה שותף בכיר וסמנכ"ל ב-Wellington Management.

את Schneider Capital Management הקים ב-1996, שם הוא משמש גם נשיא, יו"ר השקעות ומנהל החברה. הוא החבר היחיד בפירמה המחזיק ביותר מרבע מהמניות שלה.

שניידר פועל בשיטת ניתוח עצמאית ובה הוא מוצא ניירות ערך המוערכים בחסר,  ומחפש את הפוטנציאל החיובי שלהם לשינוי. אסטרגיה זו מבוססת על שיטה יסודית להערכת ניירות ערך.

כמו משקיעים גדולים רבים אחרים, שניידר מאמין כי השקעת ערך מניבה את התוצאות הטובות ביותר לאורך זמן. שניידר לא המציא את הגלגל וכמו בנג'מין גרהם וורן באפט  משתמש באסטרטגיית דיפ ואליו  – השמה דגש  מניות במחיר נמוך.

שיטתו של שניידר שמה יותר דגש על מחיר המניות מאיכותן, אך כאמור משקיעים אלו מחפשים את המניות המוערכות בחסר או שלדעת המשקיעים פורשו לא נכון. השוני מבאפט הוא ששנידר שם דגש גם על מניות שהתרסקו וסבור שיש להן פוטנציאל.

עקרונות ההשקעה שלו כוללים:

השקעת ערך –  השקעות לטווח ארוך במניות המוערכות בחסר

מחקר עצמאי –  מחקר עצמאי מעמיק שמאתגר את הקונצנזוס ומשקיעים קובנציוניליים

ניהול פעיל

תרבות מבוססת ביצועים – כאן הוא מציין טיפוח התמקדות ומשמעת לגבי השקעה אחת.

 

על Schneider Capital Managemen

Schneider Capital Management היא חברת ניהול וייעוץ השקעות.  היא בעיקר מייעצת לחברות השקעות ולמוסדיים, אך. למשקיעים הפרטיים היא מציעה את קרן Schneider Small Cap.

החברה מתמקדת בהשקעות הון לטווח ארוך בחברות שמדורגות מתחת לחברות הגדולות וגם כאן ההעדפה למניות שמוערכות בחסר. החברה למשקיעים הפרטיים מניבה רק 10% מההון של כלל החברה המוערך כיום ב-600 מיליון דולר. היתרון של האסטרטגיה שלו הואא חשיפה לחברות קטנות ולא צפויות.

דוגמאות

נפט וגז:שניידר בונה על אלה לעתיד ואמר עליהן "אנחנו מאמינים באיכויות מניות האנרגיה, בייחוד אלו המוחזקות בקרנות.

פיננסים: שניידר תומך במניות הבנקים וסבור שאלו יעלו את ערכן בעקבות הפחתת רגולציה  וגידול בקרנות הפדרליות.

הבורסה מנפיקה את עצמה – בית ההשקעות ג'פריס יוביל את ההנפקה

מסלול השקעות בסיסי לפנסיונרים

 

 

 

 

מעודכן ל-09/2021

בתים ישנים יכולים לשרוד אלפי שנים ללא תחזוקה, אבל בתים צעירים עם שיטת בנייה גרועה ותחזוקה לקויה לא יחזיקו מעמד לאחר קריסת הבניין בחולון ופינוים של בניינים נוספים בבני ברק ובקריית שמונה, בדקנו מה מידת הסכנה שאורבת לדיירי בניינים ישנים במצב רעוע, וגם – האם חברות הביטוח הן כתובת לפנות אליה במקרה שהבניין יתמוטט?

גרים בבניין ישן? דברים מתחילים לדלוף? חלקים מתחילים להתפורר. כמה זמן הוא ישרוד? האמת היא שאין תשובה ברורה לכך. בית משופץ ומתוחזק יכול להחזיק גם מאות שנים. אם נחשוב על מנזרים וכנסיות שעדיין מתקיימת בהם פעילות, יש כאלו שקיימים מהמאה השישית לספירה ועדיין עומדים על תילם בבטחה.

תהליך הריסה של הבניין מתבצע כאשר הדיירים כבר מתחילים לעוזב את הבניין עקב בלאי, חוסר שיפוץ והרבה החלפות ידיים בלי שייכנסו דיירים חדשים לבניין המוזנח. אז הבניין מועמד להריסה.

על פי המכון הלאומי לחקר הבנייה, מרבית המבנים והבניינים שיתוכננו וייבנו בשנים הקרובות ימשיכו לשרת את הציבור גם במאה הבאה. לצידם של הפרויקטים החדשים ימשיך להתקיים חלק ניכר של המבנים והבניינים שהוקמו במהלך עשרות השנים האחרונות של המאה הקודמת.

הסיבה המרכזית של הרשויות להכריז על בניין כמבנה מסוכן היא היחלשות מסוכנת בעמידות שלד הבניין לעומסים, במקום אחד או בכולו, והיחלשות זו עלולה לגרום להתמוטטות הבניין על יושביו.

הזדקנות של בניין לפי החוקרים מתחילה לאחר חמישים שנה ודורשת שיפוצים מסיביים. אבל יש לציין שרוב הבניינים ימשיכו לחיות עוד הרבה שנים אחרי שלב זה, ובניינים צעירים לא מתוחזקים יכולים להחזיק גם הרבה פחות מכך.

מלבד התחזוקה, דבר נוסף שקובע את שרידות הבניין הוא שיטת הבנייה. מפתיע שדווקא הבנייה הכפרית העתיקה מחזיקה אלפי שנים ללא שיפוץ, והסיבה היא פשוט בחירה טובה של חומרים וטכניקות בנייה נכונות.

על בנייה מודרנית עדיין אין לנו מספיק נתונים, אבל לפי כל המומחים גם כאן השאלה היא לא כמה זמן אלא מה חומרי הבנייה והטכניקות. כך למשל ידוע ש-38% מהבתים בארצות הברית נבנו  לפני שנות השבעים ומחזיקים יותר מחמישים שנה. חזית הבניין יכולה גם לא להשתנות במשך אלפי שנים.

אסור לסמוך על הביטוח

לאחר אירוע הקריסה של בניין הדירות ברחוב סרלין בחולון, פנו בעלי הבתים לחברות הביטוח כדי להפעיל את הפוליסות, אך התביעות של חלקם נדחו, בין היתר בטענה שהדיירים לא עדכנו שהבניין הוכרז כמסוכן, וזאת למרות שחלפו כ-30 שעות בלבד מרגע ההכרזה של כוחות כיבוי האש והעירייה על מסוכנות הבניין ועד לקריסתו.

לכל הדעות, מדובר בפרק זמן קצר מאוד. חוק חוזה ביטוח לא מגדיר את פרק הזמן להודעה על שינוי בסיכון מצד המבוטחים, אך הוא מגדיר את חלקה של חברת הביטוח, ודווקא הגדרה זו יכולה לשלול את דחיית התביעה: "תוך 30 ימים מהיום שנמסרה למבטח הודעה על שינוי מהותי או מהיום שנודע לו עליו בדרך אחרת, לפי המוקדם יותר, וכל עוד לא קרה מקרה הביטוח, רשאי המבטח לבטל את החוזה בהודעה בכתב למבוטח", נכתב בחוק. כלומר ייתכן שקרות מקרה הביטוח יש בו כדי לבטל את הטענה, בעיקר כאשר כבר מיום שבת, כלומר שעות רבות לפני הקריסה, דווח על מסוכנות הבניין ועל כך שהוא פונה.

מלבד הטיעון שהעלו בחברות הביטוח לגבי החמרת הסיכון שעליו נודע לדיירים, עלו בענף הביטוח עוד לפחות שתי סיבות שיכולות למנוע מהן לשלם פיצוי. במסגרת פוליסות הביטוח מציינות חברות הביטוח רשימה של חריגים אשר יפטרו אותן מהחובה הביטוחית. חריגים אלו, בחלק מחברות הביטוח, מוציאים מחוץ לסיבות לקרות האירוע הביטוחי המחייב בתשלום תהליכים ארוכי טווח כמו בלאי של המבנה ואף תזוזה או גלישה של הקרקע אשר גרמו לנזק למבנים. סיבות אלה דורשות כמובן הוכחה מצד החברה כי אכן הן שגרמו לקריסת הבניין.

פוליסת הביטוח לא כוללת קריסה

בישראל פחות ממחצית מהדירות מבוטחות בביטוח מבנה. אלה שמבוטחות, מבוטחות בפוליסת דירה תקנית, וכל חברת ביטוח יכולה להוסיף או להחריג כיסויים וסיכונים, כפוף לאישור רשות שוק ההון ובהתאם לבקשת המבוטח עבור חלק מהכיסויים. למעשה, מבין דיירי הבניינים שנהרסו, רק מעטים היו מבוטחים.

המקרה בחולון עורר את המודעות לקיומו של כשל בפוליסות התקניות, שאזרחים רבים מחזיקים בהן. הציבור לא מודע לעובדה שהן לא מכסות סיכון שעלול להיות נפוץ מאוד בעיקר ביחס לבניינים שנבנו לפני 50 שנה או יותר. מדובר בכשל חמור הגורם לחשיפה בקנה מידה עצום, שיש בו כדי לעורר קול זעקה במטרה שהרגולטור, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, תתקן את הפוליסות התקניות.

ואכן, הרגולטור המפקח על חברות הביטוח כבר עומד בקשר עם חברות הביטוח, והמסר של הרשות לחברות הוא לסייע למבוטחים שנותרו ללא קורת גג, גם אם התשלום הוא לכאורה לפנים משורת הדין, ולאחר מכן לבחון את נושא האחריות לאירוע.

על שיטות בנייה אפשר לקרוא כאן:

שיטות בנייה פעם והיום

 

 

מעודכן ל-06/2019

היום אנחנו משלמים מס לפי הכנסתנו, בהתאם לגובה ההכנסות בשיטה פרוגרסיבית, כלומר ככל שאדם מרוויח יותר שיעור המס עולה, וזה גם המצב ברבות ממדינות העולם. אבל זה לא תמיד היה ככה, פעם שילמו מס גולגולת, כלומר כל אדם שילם מס קבוע ללא קשר לגובה הכנסתו.

היתרון של מס זה שהוא פשוט לגבייה, דורש פחות  רגולציה וחישובי מס מסובכים. עם זאת,  מס הכנסה נחשב פרוגרסיבי כיוון שהוא מחושב לפי גובה ההכנסה ואמור להקטין את אי-השוויון.

אלא שבפועל מס ההכנסה אינו פרוגרסיבי לחלוטין, כי המיסוי הפרוגרסיבי חל על הכנסה ממס  מעבודה בלבד, אך לא על מס מהון כמו מניות או משכירות, והמיסוי שלו בשיעור נמוך מהשיעור המקסימלי ממס הכנסה. התוצאה היא שמס הכנסה לבדו אינו מקטין את אי-השוויון. לכך יש להוסיף גם פטורים והטבות שונות ממס.

היתרון במיסוי שטוח הוא ביטול תכנוני מס, פטורים והטבות. עם זאת, הוא עדיין לא פרוגרסיבי,  ועדיין בעלי הכנסה נמוכה ישלמו שיעור גבוה יותר. בחלק ממדינות מזרח אירופה הפתרון שנמצא הוא פטור ממס בהכנסות הנמוכות, כך שעדיין מדובר במיסוי פרוגרסיבי כלשהו. אסטוניה היא דוגמה בולטת בהן: ב-1994 המדינה עברה למס בשיעור אחיד של 26% שהוחל על רווחי חברות והכנסות יחידים מעבודה והון. בסיס המס של אסטוניה גדל משמעותית בעקבות המס החדש, ובעקבות כך גם הגבייה. בשל הגידול בגבייה, המדינה הורידה בהדרגה את שיעור המס עד ל-21% ב-2011, העלתה משמעותית את גובה הפטור לתשלום המס להכנסות נמוכות ואף פטרה לחלוטין ממס בשנת 2000 את רווחי החברות שאינם מחולקים – זאת אומרת בפועל ביטלה את המס חברות.

עם מס שטוח גם נוצר תמריץ לקחת משכורת מהחברה במקום לקחת דיבידנד.

בישראל נוספים לכך גם מסי בריאות וביטוח לאומי החלים על כולם ורק על הכנסה מעבודה. כבר היו כמה הצעות בעבר להנהיג מס שטוח, כך למשל בשנות התשעים הוצע להנהיג מס של 25% מהשקל הראשון על חברות וגם על יחידים, הכולל בתוכו את התשלומים למס בריאות וביטוח לאומי.

על פי הערכות, בתרחיש אופטימי  בשיעור מס אחיד הן שיעורי מס ההכנסה יקטנו בכל גובהי ההכנסות והן יגדל המס בשיעור 50%. איך? ממיסוי על הון ודירות, שכיום השיעור שלו נמוך, אפשר להוסיף לכך גם מס ירושה. בשנות התשעים היו בישראל כמה הצעות למס אחיד אבל אלו נפל.

איפה יש מס שטוח

כאמור במדינות הבלטיות ובראשן אסטוניה הונהג מס שטוח של 35% ואלו החלו לצמוח ב-35%. גם באיטליה הונה לאחרונה מס שטוח של 100 אלף יורו לכל תושב חוץ, מה שהפך את המדינה למעין מקלט מס. עם זאת, התושבים המקוריים עדיין משלמים שיעורי מס גבוהים. כך גם שני המסים במקרא הם מסים קבועים.

באמצעות מדיניות מס שטוח איטליה הפכה למקלט מס

 

 

על פי משרד האוצר עלות ביטול פינוי שדה דב תסתכם ב-14 מיליארד שקל הפסד למדינה, אבל ההערכות של גורמי התכנון שאובדן יחידות הדיור יגרום להפסד של 60 מיליארד שקל

אם שדה התעופה שדה דב ימשיך לפעל ותבוטל התוכנית לסגירתו העלות תגיע ל-14 מיליארד שקל –  זו ההערכה שסוכמה בדיונים פנימיים שנערכו בשבוע האחרון בין משרד האוצר לגורמים במשרד ראש הממשלה ובמועצה הלאומית לכלכלה. הסכום הזה כולל בין היתר את הפיצוי לבעלי הקרקע ואופציות ניצול הקרקעות הסמוכות לשדה.

השבוע ועדת הכספים תתכנס לדיון נוסף, אחרי הדיון האחרון שבסיומו, בהסכמה כמעט גורפת של הנוכחים, הוחלט לבקש לדחות את מועד פינוי השדה מ-1 ביולי 2019 עד ל-1 בינואר 2020.

השבוע יתייצב היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו לדיון דחוף בנושא סגירת שדה דב, בעקבות פנייה שהגישו מנהלי הגוש הגדול, המייצגים את בעלי הקרקעות, הדורשים מהמדינה לקיים את ההסכמים איתם ולפנות את שדה דב במועד הנקוב וללא דיחוי.

השופט התייחס להליך החקיקה, "שממשיך לכאורה בניגוד להסכמים שאושרו בהליך כאן". השופט מתייחס ליוזמתו של שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ', שמתכנן להעלות להצבעה בהקדם חקיקת-בזק לדחיית סגירת שדה דב, אשר עליה הוא טוען שיש הסכמה בין כל קצות הסיעות בכנסת. על פי החקיקה תיעצר סגירת השדה אך ימשיכו הליכי התכנון לצד הפעלת טיסות על שטח מצומצם. לבעלי הקרקעות בשטח של שדה דב הוצעה זכות ראשונים על בנייה שתצא לדרך בשטח השדה. עם זאת כתב השופט:  "בית המשפט מניח כי הנוגעים בדבר ימתינו לדיון זה ללא יצירת עובדות נוספות עד למועד הדיון".

עם זאת, ההערכות של גורמי התכנון הן שהחלת מגבלות הבנייה לגובה תביא לאובדן של 21–37 אלף יחידות דיור, ושל 2.7 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה. העלות של כל אלה מוערכת ב–60 מיליארד שקל אובדן הכנסות למדינה ממכירת קרקעות. הסכום שנקבו בממשלה 14 מיליארד שק הוא כנראה על האובדן הצפוי של ההכנסות למדינה ממכירת הקרקעות ברובע דב, שכללו בנייה של 16 אלף דירות, 4,000 חדרי מלון ועוד אלפי מ"ר של שטחי מסחר. ואולם זהו נזק מיידי בלבד, והוא מתעלם מההשלכות ארוכות הטווח.

תוכנית שדה דב – 16 אלף יחידות דיור, 6.9 אלף דירות לדיור בר השגה

תוכנית שדה דב: יוספו עוד 1700 חדרי מלון

קסם תאפשר למשקיעים להיחשף לאיגרות חוב הנסחרות בבורסה עד מועד פדיונן, זהו למעשה תרגום של חברת קרנות הנאמנות למדדי הבולט

חברת קרנות הנאמנות קסם משיקה קרן סל שתאפשר לראשונה למשקיעים בה להיחשף לאיגרות חוב הנסחרות בבורסה עד לפדיונן. זהו למעשה תרגום של קסם ל"מדד בולט"- השקעה במדדי אג"ח קונצרניות המוחזקים עד לפדיון. הקרן מיועדת בעיקר למשקיעים סולידיים לטווח ארוך המסתפקים בתשואה שוטפת של כ-2%-2.5% בשנה – שעדיין גבוהה משמעותית מזה שמציע הפיקדון הבנקאי. לכן קסם בעצם מציעה תחרות לפיקדון הבנקאי.

אומנם המשקיעים יכולים להשקיע עצמאית באג"ח, אך אז הם צריכים לנהל את ההשקעה. בקסם משקיעים את הכנסות הריבית מהאג"ח חזרה באג"ח עצמן ואת תמורת האג"ח הנפדית משקיעים במק"מ ל-12 חודשים שמומר בסופו למזומן. זהו למעשה ניהול של תיק אג"ח, כאשר כל לקוח בוחר את המח"מ (משך חיים ממוצע) המתאים לו – יש מספר קרנות סל כאלו עם מח"מים שונים. ככל שהמח"מ ארוך יותר, כך הריבית גבוהה יותר.

יתרון אחר למוצר הוא דחיית אירוע המס, כך שהכנסות הריבית ממוסות רק כאשר הכסף נפדה לחשבון בסוף התקופה ולא לפני כן. קרנות הסל החדשות יעקבו אחר מדדי אג"ח קונצרניות לפדיון במח"מ של 4.3-2.5 שנים, וניתן יהיה לבחור בין קרן סל העוקבת אחרי מדד צמוד, לקרן סל העוקבת אחרי מדד שקלי.

קסם היא חברת קרנות מבית אקסלנס והיא מהחברות היחידות שעדיין מנסות להמשיך להפעיל את מוצר קרנות הסל, לאחר שאלו פחות משווקות על ידי היועצים בבנקים המעדיפים להציע את הקרנות המחקות, שאינן נסחרות כמו ניירות ערך. בשל כך, אין לקרנות המחקות שווי הוגן ולכן היועצים לא צריכים לבדוק את ציטוטי הקנייה והמכירה ולוודא שהם הוגנים. אף על פי כן, משמעות הדבר היא חוסר סחירות מלא שיכול להגיב לתנודות השוק באופן מיידי.

רשות ני";ע: מספר תיקי קרנות הנאמנות ושיעור ההחזקה בקרנות נאמנות עלה באופן משמעותי .

תעודות סל הפכו לקרנות סל וכבר לא משתלמות לבעלי אזרחות כפולה. מה כן?

קרנות מחקות יהפכו לקרנות סל

על פי סקר של עיריית תל אביב כמעט חצי הפחיתו את הנסיעה ברכב לטובת תחבורב אלטרנטיבית בעקבות אוטותל, אבל רק חמישית דיווחו שמכרו את רכבם הפרטי

מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו, "אוטותל", מעין תל-אופן של רכבים הפועל פחות משנתיים, מציג לראשונה נתוני סקר הנערך בקרב 1,063 מנויים בשירות אוטותל, אשר בחן את פרופיל המשתמשים במיזם, תפיסותיהם, צרכיהם השונים והשימוש ברכבים של המיזם לעומת חלופות אחרות של תחבורה. הסקר, המהווה מדגם מייצג, בוצע על ידי Shiluv I²R,  המספקת תובנות לחברות ישראליות, כמו גם למותגים בינלאומיים מובילים.

אוטותל הוא מיזם השכרת הרכב של עיריית תל אביב בשיתוף חברת השכרת הרכב השיתופי –   car2go ,של אוטותל שאותן ניתן לקחת מנקודה אחת בעיר ולהחזיר בנקודה אחרת תמורת תשלום על פי זמן. אם אתם מסתובבים בעיר שמתם כנראה לב לחניות (המסומנות בירוק כהה) שהוסדרו לטובת הפרויקט. (קראו עוד כאן: אוטותל

הכוונה של המיזם היא שיותר ויותר אנשים ישתמשו בתחבורה הזאת על חשבון רכבם הפרטי, וכך השימוש השוטף ברכבים בכלל ובחניות בפרט יצטמצם. האם זה הצליח? בעירייה טוענים שכן

מנתוני הסקר, עולה כי המיזם הצליח לצמצם את השימוש ברכב  הפרטי לטובת תחבורה אלטרנטיבית וכן הצליח להוריד רכבים מהכביש ולהפחית את הוצאות משקי הבית בגין החזקת רכב.

לפי מנויי "אוטותל", הם חוו שינויים התנהגותיים ותפיסתיים בעקבות הצטרפותם לשירות. כמעט (45%) חצי מעידים על הפחתה בשימוש ברכבם הפרטי, וכחמישית טוענים כי  צמצמו את כמות הרכבים שברשותם או ששקלו ובסוף בחרו שלא לרכוש רכב נוסף.

הרוב המוחלט של המנויים (85%) סבור כי שילוב "אוטותל" עם אמצעי תחבורה משלימים, עשוי להוות תחליף לרכב שני בבית. 50% סבורים כי שימוש ב"אוטותל" אף עשוי לבטל את הצורך ברכב הפרטי.

כמו כן, רוב המנויים (74%) סבורים כי הצטרפותם לשירות תרמה לעצמ םאו לחברה בעיקר בחיסכון בחיפוש חניה בעיר ובמודעות כלכלית בכל תחום ההוצאות על הרכב והנסיעות.

 רוב השימוש באוטותל לסידורים ולבילויים

כיום, 75% ממנויי "אוטותל" משתמשים בשירות לצורך התניידות בתוך העיר תל אביב-יפו, ביומיום, כאמצעי תחבורה משלים, רובם המכריע (77%) סובל ממצוקת חנייה בינונית עד קשה מאוד. מרבית המנויים (85%) בגילאי 49-21, כשמחציתם נשואים ומחציתם רווקים. השימושים המרכזיים בשירות הם: סידורים שונים, בילויים, נסיעות לעבודה ובחזרה וכן הסעת הילדים וביקור אצל המשפחה וההורים.

לפי עידו שמיר, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל-אביב-יפו: "תוצאות הסקר מראות כי מיזם אוטותל, כמו מיזמי שיתוף רכבים דומים בעולם, מאפשר למנויים רבים לוותר על הרכב הפרטי, וכך מוביל להורדת רכבים מהכביש, צמצום בעיית החניה והוזלת יוקר המחיה.  אנו מקווים שערי המטרופולין יצטרפו ויפעלו להרחבת השירות לתחומן על מנת שגם תושביהן ייהנו מיתרונות ותועלות השירות."

המיזם, שהושק באוקטובר 2017, מפעיל כיום 260 רכבים ו- 520 חניות ייעודיות לשירות ברחבי העיר ופועל במודל "הצף", מנויי המיזם יכולים להחנות בחניות הייעודיות ל"אוטותל" בלבד או להחנות ברחבי העיר היכן שמותרת חנייה. נתוני השימוש מראים כי מספר המנויים הרשומים גדל בעקביות מידי חודש מאז השקת המיזם ומונה כיום קרוב ל-10,000 מנויים, שיכולים לבצע הזמנה בכל רגע נתון. למעשה, בכל דקה מתבצעת, בממוצע, הזמנה חדשה בשירות. אורך נסיעה ממוצעת ב"אוטותל" עומד על 21 דקות, כשכל רכב של "אוטותל" נוסע בממוצע כ-113 דקות היום (פי 1.8 אל מול הממוצע לרכב פרטי).

אוטותל – כל מה שצריך לדעת!

אוטו תל – האם זה סיפור הצלחה? כל הנתונים מאחורי המיזם

 

 

על רקע החקיקה להקפאת שכר דירה בברלין ועל רקע חילופי השליטה מונה רון לאופר, לשעבר, סמנכ"ל הכספים של איירפורט. האם יעשה שם סדר?

מונה מנכ"ל חדש לאיי.די.או נכסים.  בדיווח לבורסה בת"א מודיעה בעלת השליטה איי.די.או על מינויו של רן לאופר, לשעבר סמנכ"ל הכספים באיירפורט סיטי, למנכ"ל הבא של ADO Properties – החברה הבת המרכזת את פעילות הנדל"ן של איי.די.או בגרמניה. לאופר יחל רשמית בתפקיד ביולי.

המנכ"ל הקודם היה סביון רבין שכיהן בתפקיד מ-2007 ופרש עם העברת השליטה לידי קרן אפולו ומשפחת דיין. עם מעבר השליטה בעלי השליטה החדשים לא חידשו את חוזי ההעסקה של המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים וסמנכ"ל התפעול.

חברת ADO Properties נסחרת בבורסת פרנקפורט ומנהלת 24 אלף דירות ויחידות מסחריות בברלין. הקושי הגדול של החברה הוא מהלך החקיקה שמוביל הסנאט בברלין להקפאת מחירי השכירות בעיר. אף על על פי שלא אושר החוק בפועל, הדיווחים על החקיקה החדשה הובילו לירידה של כמעט 10% במחיר המניה  ובנסיגה חדה של 24% בחודש האחרון. מניית איי.די.או הנסחרת בת"א איבדה כמעט 15% בשבוע שעבר ונפלה ב-28% ב-30 הימים האחרונים.

לאופר היה פעיל בתחום הנדל"ן כאשר שיחש סמנכ"ל שיווק באיירפורט סיטי של קובי מימון בשנים 2018-2014 ולפני כן ומשנה למנכ"ל גרנד סיטי של יקיר גבאי, הפעילה בגרמניה.

החברה, איי.די.או גרופ בע"מ, הינאחברת החזקות העוסקת בשני תחומי פעילות:
– נדל"ן מניב למגורים בגרמניה הכולל רכישה של בנייני מגורים ומסחר בעיר ברלין שבגרמניה, ניהולם, פיתוחם, תחזוקתם ובהשכרתם.
– דירות מגורים נפרדות (CONDOMINIUM): תחום זה כולל הסבת דירות לדירות נפרדות, תחזוקתם, השכרתם הזמנית (עד מועד מכירתם) ומכירתם.
איי.די.או: לא הוגשה הצעת חוק להקפיא את שכר הדירה בברלין
ברלין בזול – טיפים לחיסכון במהלך טיול בעיר
למה ברלין אטרקטיבית?

ההסדר בהיקף 85 מיליון דולר יובא בפני השופט לאישור

על רקע פרשת משככי הכאבים ולאחר שנתקלה בקשיים מצד שופט בית המשפט של מחוז קליבלנד באוקלהומה, טבע חותמת על ההסדר מול מדינת אוקלהומה, כך לפי דיווחים מעבר לים.

מושל אוקלהומה הגיע להסכם עם התובע הכללי של המדינה על האופן שבו ייבנה ההסדר בהיקף 85 מיליון דולר עם טבע. עו"ד בוב בורקה, המשמש כדובר של בית המשפט במסגרת הפרשה מול מדינת אוקלהומה, אמר כי ההסכם המתוקן עם טבע יובא בפני השופט '

טבע הסכימה לשלם 85 מיליון דולר ליישוב פרשת משככי הכאבים, מבלי שתודה באשמה. עם זאת, שופט המחוז סירב לאשר את ההסדר תחת הדרישה לקבל מידע נוסף ממדינת אוקלהומה על אופן בו יחולקו הכספים שתשלם טבע, וזאת fsg להבטיח כי ההסדר אינו מפר את חוקי המדינה. הדיווח גרר לפני כשבועיים נפילה של 9% במניית טבע.

גרעין התביעה שהגישה אוקלהומה היה הטענה שמדיניות השיווק של יצרניות תרופות בהן טבע, הפריזה בתיאור התועלת הקלינית של משככי הכאבים והמעיטה בתיאור תופעות הלוואי של השימוש בהן – ובראשן ההתמכרות להן, העלייה במינון והחשיפה לעצירת נשימה.

 

על פי מודעה שפרסמה אפל, היא מחפשת מנהל חנות בתוך חנות באזור אילת. ככל הנראה מדובר בחנות בשדה התעופה רמון

אפל מעוניינת להרחיב את הפעילות הקמעונאית שלה בישראל: החברה מחפשת עובד שינהל עמדת חנות-בתוך-חנות של החברה .זו תיפתח באילת – כך לפי מודעת דרושים שפרסמה בסוף השבוע.

מהמודעה עולה שאפל מחפשת עובד שיפעל מתוך חנות של חנות שותפה ויוביל את פעילות החנות-בתוך-חנות שם. או בניסוח המודעה: "אתה המוביל הדינמי, המנהל העסקי והמשפיען של חנות אפל שממוקמת בתוך חנות קמעונאית מרובת מותגים .אתה תגלה את צורכי הלקוחות ותסייע לחבר אותם למוצרים העדכניים של אפל, לחנך ולהשפיע על צוות של עובדי השותף שיתמקדו במכירות ותפעול של חנות אפל. יחד תיצרו חוויית לקוח ללא תחרות".

המטלות כוללת"זיהוי ותחזוק 'צוות וירוטאלי' של חברי צוות מרכזיים; מנטורינג, אימון ומתן דוגמה אישית לצוות החנות כדי להפוך אותם למומחים למוצרי אפל". דרישת סף לתפקיד היא תואר ראשון במנהל עסקים, מכירות או שיווק. דרישות נוספות: "מועמד מוכוון טכנולוגיה בעל תשוקה והבנה בתחום, שמחובר ומעודכן במתרחש בתעשיית הטכנולוגיה".

חנות-בתוך-חנות הוא קונספט נפוץ בעולם המכירות ואצל אפל קיים בעיקר מחוץ לישראל. רשת האלקטרוניקה האמריקאית, למשל, כוללת שטח תצוגה של אפל, שממותג ומעוצב ברוח חנויות החברה, במספר גדול מאוד מהסניפים שלה. בשלב זה לא ברור בתוך סניף של איזו רשת מתכוונת אפל לפתוח את החנות-בתוך-חנות.

בישראל מפעילה אפל חנות-בתוך-חנות בדיוטי פרי בנתב"ג, שגם היא מנוהלת על ידי עובד אפל שמקבל ממנה משכורת אך עובד משטח החנות עצמה ומפקח על פעילות ההפצה שם.בעבר עבדה אפל בקונספט של חנות בתוך חנות עם פרטנר

על פי הערכות, מדובר בחנות-בתוך-חנות באזור דיוטי פרי, בשדה התעופה החדש רמון שהחל לפעול השנה מחוץ לאילת. נציין כי שטחי המסחר של שדה רמון עדיין בהקמה.

חנות בתוך חנות – מה הקונספט

חנות בתוך חנות הוא קונספט שבו עסק קמעונאי מתארח בתוך חנות אחרת. ההסכם נפוץ בסופרמרקטים, ברשתות גדולות ובחנויות כלבו. בנוסף נפוץ בעולם דגם זה ברשתות ספרים המארחות נקודות לממכר קפה. לעיתים מתקיים ההסדר בין רשת קמעונאית ליצרן

היצרן או הקמעונאי שנכנס לתוך רשת אחרת, אחראי על תפעול החנות והוא המעסיק של העובדים בתוך החלק שלו. קיימים שני מודלים להפעלת דגם זה: המודל הראשון הוא הפעלת קופות נפרדות עם רישום הכנסות נפרד, והשני הוא קופה אחת בתוך החנות, כאשר הקמעונאי האורח רושם את הכנסותיו בקופות הקמעונאי המארח.

דוגמאות לחנות בתוך חנות: דואר ישראל עם כמה רשתותת שיווק, אינטרספורט והמשביר לצרכן, דלתא פיט עם המשביר ו-H&O.

קמעונאית הריהוט WayFair תפתח חנות פיזית

המשביר מצמצמת פעילות: סוגרת סניף בגן העיר, מקטינה חנות בקיריון ובאשדוד

.