מעודכן ל-05/2019
מפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) מרכז את כלל פניות הציבור בנושא דוחות התעבורה – איך הוא יכול לסייע לכם?
אזרחים רבים במדינת ישראל, מקבלים לתיבת הדואר בביתם, דוחות תעבורה ולא תמיד ברור להם למי לפנות.
במסגרת המגמה לשיפור השירות לאזרח, הקים משרד התחבורה מרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א), אשר אמור לרכז את כלל פניות הציבור בנושאי דוחות התעבורה.
עד למועד הקמתו של מפנ"א בשנת 2010, הטיפול באלפי הפניות של האזרחים, היה באחריות משטרת התנועה, באמצעות התחנות המקומיות של כל מחוז, כך שנוצר מצב של עומס פניות על תחנות המשטרה וחוסר טיפול הולם כלפי האזרחים.
על פי הרישומים, מפנ"א – מרכז לפניות נהגים ארצי, מקבל בשנה כחצי מיליון פניות של אזרחים – טלפוניות, כתובות ומקוונות. ריכוז כוח האדם במטה אחד וניהול מסודר של מרכז פניות נהגים ארצי, מאפשר למשטרה לטפל ביתר יעילות בפניות.
הנושאים שבהם מטפל מפנ"א
להלן דוגמאות של בקשות ו/או פניות בנושאים שבהם מטפל מפנ"א – מרכז פניות נהגים ארצי:
▪ בקשה להמרת דוח תנועה באזהרה.
▪ בקשה לביטול דוח בגין תו נכה.
▪ טענה לאי המצאות במקום עבירה.
▪ בקשות של הרשעות שונות המתקבלות מאזרחים החיים בחו"ל.
▪ התיישנות של דוחות תנועה.
▪ בקשות כלליות אודות דוחות.
▪ דוחות של חברות / תאגידים וציי רכב.
▪ בירור טענה לאי קבלת דואר.
▪ אובדן של דוחות.
▪ פטירת נאשם שנשלח אליו דוח.
איך פונים למפנ"א – מרכז פניות נהגים ארצי ?
כאמור, כל נהג יכול לפנות למפנ"א – מרכז פניות נהגים ארצי, בכל בקשה הקשורה לעבירות תנועה, דוחות תעבורה באמצעות הדרכים הבאות:
▪ כתובת מפנ"א – ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100
▪ טלפון לפניות למפנ"א – 9666*
קיבלתם דוח תנועה – מה אפשר לעשות?
לראשונה בישראל, קרןK2 החדשה תאפשר גישה לאסטרטגיות השקעה אלטרנטיביות: הקרן מציעה פיזור בין אסטרטגיות שונות ומנהלי השקעה שונים במטרה לייצר תשואה חיובית תוך שמירה על תנודתיות נמוכה
בית השקעות פרנקלין טמפלטון הודיע על השקתה של קרן Franklin K2 Alternative Strategies Fund לשוק הישראלי, שתאפשר למשקיעים גישה להשקעות אלנטרנטיביות בפורמט של קרן נאמנות. מטרת הקרן לספק ביצועים מתואמי סיכון חזקים ולסייע בהפחתת הסיכון כאשר השווקים נמצאים בירידה. נכון לסוף מרץ 2019 הקרן מנהלת יותר מ-2.2 מיליארד דולר בנכסים וכניסתה לישראל מסמנת בשורה והתפתחות חשובה בשוק ההון הישראלי.
עוזי יצחק, מנהל הפעילות של פרנקלין טמפלטון בישראל אמר: "אנו רואים ביקוש גובר למוצרי השקעה אלטרנטיביים בשוק הישראלי, שכן המשקיעים המקומיים מכירים בחשיבות הפיזור ובפוטנציאל התשואות הגבוה יותר בסוג זה של נכסים. הקרן Franklin K2 Alternative Strategies Fund תהיה הראשונה מסוגה בישראל שתספק למשקיעים מקומיים גישה למנהלי קרנות גידור באסטרטגיות השקעה מגוונות, נזילות יומית, תנוהל בהתאם לתקנות ה- UCITS ושקיבלה היתר הפצה מהרשות לניירות ערך בישראל".
בכך, הקרן החדשה נועדה לשבור מחסומים אשר עד כה מנעו מהמשקיעים לבחור בנכסים מסוג זה: רף כניסה גבוה מידי, חוסר נזילות, פיקוח רגולטורי רופף, שקיפות נמוכה, חוסר יכולת לבצע בדיקות נאותות מעמיקות ועמלות גבוהות.
יצחק הוסיף כי "המשקיעים בקרן יהנו מיכולות ההשקעה והמומחיות של מנהלי קרנות גידור מהטובים בעולם אשר היו נגישים למשקיעים מוסדיים בלבד. הקרן אמורה לספק למשקיעים מתאם נמוך לנכסים מסורתיים, גיוון מקורות תשואה, הפחתת תנודתיות בתיק ותשואה מותאמת סיכון אטרקטיבית. לזכותה של הקרן עומד רקורד היסטורי חזק, הן במונחים מוחלטים של החזר השקעה והן מבחינת תשואה מותאמת לסיכון".
הקרן החדשה תהיה בקרוב זמינה למשקיעים וניתנת לרכישה באמצעות כל הבנקים וגופי ההשקעה בישאל.
K2 Advisors מספקת פתרונות משולבים לקרנות גידור ופתרונות חלופיים המכסים אסטרטגיות מרובות למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים בעלי הון גבוה, ומציעה כמו כן, קרנות אלטרנטיביות ונזילות למשקיעים קמעונאיים ברחבי העולם, עם למעלה מ -10 מיליארד דולר בנכסים המנוהלים נכון לתאריך 31 בדצמבר 2018.
תאגיד פרנקלין טמפלטון משאבים הוא תאגיד השקעות גלובלי הפועל תחת השם פרנקלין טמפלטון השקעות. פרנקלין טמפלטון מציע לגופים מוסדיים, קמעונאים וממשלתיים ניהול השקעות מקומיות ובינלאומיות, ביותר מ-170 מדינות. החברה מעסיקה צוותים מקצועיים המתמחים בניהול כל סוגי הנכסים, כולל מניות, אגרות חוב, השקעות אלטרנטיביות וכן פתרונות השקעה בהתאמה אישית. במסגרת ההשקעות האלטרנטיביות מציעה החברה השקעות פרטיות, קרנות גידור, סחורות, נדל"ן ואסטרטגיות השקעה בקרנות הון סיכון באמצעות: Darby Overseas Investments, Franklin Equity Group, Franklin Real Asset Advisors, K2 Advisors, Pelagos Capital Management, Templeton Global Macro and Templeton Private Equity Partners.
יש אלטרנטיבה – מה כדאי לדעת על השקעות אלטרנטיביות
השקעות אלטרנטיביות – למי זה מתאים? מתי זה מומלץ? מה הסיכונים?
בין התקנות הצפויות: איסור חסימה, פריסה בתחנות רכבת ותוכנית לאוכלוסיות מוחלשות
עיריית תל אביב תפרסם בקרוב הוראות מחייבות חדשות למפעילות הקורקינטים בעיר. במפגש שהתקיים השבוע הוצגו הכיוונים הסופיים. כיום קיימות בתל אביב הנחיות ראשוניות בלבד. בהנחיות הצפויות פרישה משמעותית יותר של הכלים ליד תחנות הרכבת, ואיסור על חסימת מדרכה, תחנות אוטובוס, שבילי אופניים ומרחבים ציבוריים אחרים.
מכסת כלים מקסימלית
במפגש האחרון בין המפעילות לעירייה הוצגה טיוטת ההוראות. העירייה בוחנת קביעה של מכסת כלים מקסימלית למפעילות הקורקינטים, עם אפשרות לבקש הרחבה של מספר הכלים בכפוף לעמידה בקריטריונים נוספים אחת לרבעון. המטרה למנוע הצפה של כלים וריבוי מפעילות שיקשה על אכיפה. לעומת זאת, להבדיל מכמה מקומות בעולם, לא מתוכננת הגבלת מספר החברות הפעילות בשטחה.
הטענה השכיחה הן בארץ והן בעולם היא חסימה של מדרכות שלא מיועדות לכך. בעירייה מתכננים פיילוט סימון אזורי חניה מחייבים בתחנות הרכבת ואזורים מוסדרים במרחבים צפופים המועדים לפורענות. מרבית המפעילות כבר הטמיעו שיטות כדי לצמצם את התופעה. אצל רוב המפעילות קיימת אפשרות צילום מקום החניה בעת ההחזרה, בעתיד זה יהיה תנאי להחזרת הכלי בסוף השימוש. חלק מהחברות גם משתמשות בנציגי הסברה.
תוכניות לאוכלוסיות מוחלשות
עוד מה שמטריד את לקוחות הקורקינטים המחייר שנחשב לגבוה, התשלום כיום הוא 5 שקלים לתחילת נסיעה, וחצי שקל לכל דקה נוספת (10–15 שקלים לנסיעה ממוצעת של 10–20 דקות), בכל החברות. להרחבה : קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?. בשלב הנוכחי לא מתכוונים בעירייה להתערב במחיר — אך מתכננים לחייב הצגת תוכניות מיוחדות של עלויות לאוכלוסיות מוחלשות. כחלק מכך, הוצע חיוב לפרוש את הכלים בכל חלקי העיר. בבדיקה שנעשתה בעירייה בעקבות פניות שהגיעו מתושבים, נמצא שקיים מחסור בכלים בשכונות ובאזורים שבהם הביקושים נמוכים, בעיקר בדרום ומזרח העיר. יש מדינות שבהן מוענקים תמריצים למפעילות על הצבת קורקינטים באזורים מוחלשים, שבהם הביקוש נמוך.
קורקינטים בתחנות רכבת
בערייה בוחנים גם פרישה רבה יותר של הכלים בתחנות רכבת, כדי לפתור את הבעיה שקיימת היום בהגעה אל התחנות, ומהן ליעד.
קורקינטים בשד' ירושלים כתחבורה חלופית
שד' ירושלים צפויות להיחסם לטובת הקמת קו הרכבת הקלה. הבעיה היותר משמעותית היא כי ציר זה יהיה סגור לשלוש שנים לכל הפחות שבהן יתבצעו העבודות, ולא יהיה בו פתרון תחבורתי ראוי חלופי. סגירת הציר צפויה ליצור מצוקה תחבורתית קשה באזור, וקורקינטים יכולים להוות פתרון, אם כי חלקי בלבד.
קנסות
. בישיבת מועצת העירייה האחרונה עבר חוק עזר עירוני שמאפשר קנס מינימלי של כ–50 שקל וגרירת כלי שנמצא מחנה במקום שמהווה מטרד למשתמשי המדרכה. סכום הקנס הוא למעשה עלות התפעול של גרירת הקורקינט החשמלי השיתופי ושחרורו.
בתל אביב פועלים כיום כ–3,000 קורקינטים חשמליים להשכרה ועוד כ–2,000 אופניים להשכרה הפזורים בעיר. בכל יום מתבצעות בכלים אלה כ–15 אלף נסיעות ביום, מתוך פוטנציאל של כ–30 אלף נסיעות (במצב של ניצול מקסימלי). מדובר ב–2.2% מכלל הנסיעות בעיר. בין החברות הפועלות בתחום ניתן למצוא את בירד, שלה שימוש ברמה גבוהה יחסית לאחרות לפני נתוני העירייה; ליים, שנכנסה ראשונה לפעילות לעיר; וכן חברות נוספות כמו ווינד, לאו .
מבדיקה שערכה העירייה עולה כי ערים שהסדירו באופן אגרסיבי את פעילות הקורקינטים — סן פרנסיסקו למשל — גרמו לפגיעה בשימוש בהם. מרבית הערים באירופה מבצעות הסדרה "רכה" תוך לימוד השוק, ורק מעטות מנעו את כניסת הכלים השיתופיים לחלוטין.
קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?
השנה הראשונה של אפליקציות הקורקינטים – האם זה יהיה רווחי?
קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים
מעודכן ל-05/2019
מהן האפשרויות העומדות בפניכם אם ניתן לכם דוח תנועה, לתחושתכם אולי שלא בצדק? מדריך לנהג המבולבל ותשובות על שאלות נפוצות
אכיפת החוק בכבישים נמצאת בשנים האחרונות בתנופה חסרת תקדים, והמלחמה בעברייני התנועה מורגשת יותר ויותר בכבישי ישראל. המשטרה מנסה להילחם בתופעות מסוכנות על הכביש, אך לעתים מחולקים דוחות ללא הבחנה וכך נגרם עוול גדול לנהגים חפים מפשע. אז מה אפשר לעשות אם קיבלתם דוח בנסיבות שנראות לכם לא מוצדקות?
דוחות תנועה מתחלקים לשני סוגים: דוח תשלום קנס ודוח הזמנה להתייצב לדין. מעבר לתשלום הקנס אשר הוטל, עלולות להתווסף נקודות ולכל נהג בישראל יש מכסת נקודות שאותה אסור לחצות.
כיצד נוהגים במקרה שקיבלתם דוח תנועה
■ במקרה של קבלת דוח הזמנה לדין, יש להתייצב בתאריך הנקוב ובשעה המצוינת בבית המשפט, במקרה שהנהג לא יתייצב, יתבצע שיפוט שלא בפניו. אם מסיבה מסוימת אינכם יכולים להתייצב בתאריך והשעה הנקובים בדוח, ניתן לשלוח בקשה לדחייה.
לפעמים, המועד הנקוב בדוח, קרוב או נידון כבר בבית משפט, ניתן לפנות לבית המשפט שבו דנו בדו"ח או ליחידת התביעות הנוגעת.
שימו לב: רצוי לוודא כי הבקשה לשינוי מועד משפט אכן התקבלה ולבקש אסמכתה לכך.
ליום המשפט מומלץ ורצוי להגיע עם הוכחות והגנה יציבה, אשר לא תותיר ספק לשופט. כמו כן, ניתן לשכור שירותי עורך דין אשר מכיר את נבכי החוק, אך זוהי אפשרות למי שידו משגת.
■ במקרה של דוח תשלום קנס, ישנן שלוש אפשרויות:
- תשלום הקנס – האפשרות המתבקשת ביותר (במיוחד בפני המשטרה) ולפעמים העדיפה כלכלית, אפילו אם אין הנהג מסכים עם צדקת קבלת הדוח,היא לשלם את הקנס ולהותיר זאת מאחור. התשלום צריך להתבצע במסגרת של 90 יום ממועד קבלת הדוח, לאחר מועד זה עלולים להתווסף היטלים נוספים של ריבית ופיגורים.
- בקשה להישפט – רבות מעבירות התעבורה הן מסוג ברירת משפט, כלומר כאלו שבגינן הנהג יכול לבחור באחת משתי חלופות: תשלום הודעת הקנס המקורית, או מתן הודעה על בקשתו לנהל את המשפט. הודעה על בקשה להישפט תשלח בדואר רשום תוך 90 ימים ממועד המצאת הדוח. אולם, בנסיבות מסוימות, תינתן לנהג אפשרות להישפט גם בחלוף פרק זמן זה.
- בקשה לביטול הדוח – ניתן להגיש בקשה לביטול הודעת תשלום הקנס מהעילות הקבועות בחוק תוך 30 יום מיום המצאת הדוח. ככל שבקשת הערעור תהייה עניינית, מפורטת ואמינה בגיבוי של הוכחות (תמונות, עדים וכולי), כך גדל הסיכוי לקבלת הערעור. כאמור, את הבקשה יש להגיש תוך 30 ימים ממועד המצאת הדוח. אולם, אף בחלוף פרק הזמן הקבוע ניתן לנסות לבטל את הדוח בתנאי שהאיחור בהגשת הבקשה נבע מגורמים שאינם בשליטתו של הנהג. במקרה כזה, יש להביא הנמקה משכנעת המבהירה את פשר העיכוב.
באילו מקרים התובע ייעתר לבקשת הביטול?
– אם נוכח כי לא נעברה עברה.
– אם קיימת טעות מהותית בפרטי מבצע העבירה.
– אם סבר כי אין עניין לציבור בהמשך ההליכים.
– אם הבקשה לביטול הדו"ח נדחתה, ניתן להגיש בקשה להישפט תוך 30 ימים ממועד מסירת ההודעה.
– דוח לא קריא – כשכתב ידו של עורך הדוח אינו ברור, במקרים מסוימים הדוח יבוטל על ידי בית המשפט.
חשוב לציין, לכל כלל יש יוצא מין הכלל ולכן בעת קבלת דוח מכל סוג שהוא, יש לנסות ולהבין את כל האפשרויות העומדות בפני מקבל הדוח. כמו כן, במדינת ישראל, החוקים משתנים ותקדימים מתרחשים ולכן יש להתעדכן בהתאם.
שאלות נפוצות בנושא דוחות תנועה:
כיצד אוכל לברר על הדוחות שנרשמו כנגדי?
ניתן לקבל מידע על דוחות, באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110 (שלוחה 2).
בחרתי לשלם את הקנס המקורי, איך אוכל לעשות זאת?
את הקנס המקורי ניתן לשלם תוך 90 ימים מיום המצאת הדוח במזומן בבנק הדואר או בכרטיס אשראי באתר האינטרנט – באמצעות ציון מספר הודעת תשלום הקנס. אם המועד האחרון לתשלום הקנס חל בימי מנוחה, פגרה או שבתון ניתן לשלם את הקנס ביום שלאחריו.
מה קורה אם לא שילמתי את הקנס במועד?
אם הקנס המקורי לא שולם תוך 90 יום ממועד המצאת הדוח, יידרש מקבל הדוח לשלם קנס ותוספת פיגור בשיעור של 50% מגובה הקנס המקורי (להלן: תוספת הפיגור הראשונה). לאחר מכן, מדי 6 חודשים יצטברו דמי פיגורים נוספים בשיעור של 5% מגובה הקנס המקורי.
לידיעתך – פרטי בעל הדוח מועברים לרשות האכיפה והגבייה, אשר רשאים לנקוט נגד בעל הדוח סנקציות – לרבות עיקול רכב שבבעלותו, עיקול חשבון בנק וכדומה. פרטי בעל הדוח מועברים לרשות הרישוי אשר רשאית שלא לחדש את רישיון הנהיגה של בעל הדוח עקב אי תשלום הקנס.
כיצד מגישים בקשה לביטול הודעת תשלום הקנס?
על פי החוק, יש להגיש בקשה לביטול דוח תוך 30 יום ממועד המצאת הדוח המקורי. לבקשה יש לצרף את צילום הדוח ומסמכים שבאמצעותם ניתן לאמת את הטענות. את הבקשה ניתן לשלוח בדואר רשום למרכז פניות נהגים ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100 או באמצעות פנייה מקוונת באתר.
שימו לב: אם הבקשה תידחה וחלף המועד לתשלום הקנס, יחולו על מקבל הדוח תוספות פיגור כקבוע בחוק. לא ניתן לפנות במקביל להישפט. אם יוחלט לסרב לבקשה שהוגשה, יישלח לפונה ספח בקשה להישפט וניתן יהיה להגיש בקשה להישפט, בתוך 30 ימים מקבלת ההודעה.
איך מגישים בקשה להישפט?
ניתן להגיש בקשה להישפט תוך 90 יום ממועד המצאת הדוח המקורי. על מקבל הדוח למלא את הספח שמוצמד לדוח להשלים את הפרטים ולחתום. אם אבד הספח ניתן לפנות בכתב ולציין מספר זהות, מספר דוח וכתובת עדכנית. את הבקשה ניתן לשלוח בדואר רשום, למרכז פניות נהגים ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100 או באמצעות שליחת טופס מקוון באתר.
שימו לב: אם הוגשה בקשה להישפט במועד, אין לשלם את הקנס או להגיש פנייה במקביל לבקשה שתוגש במועד. למקבל הדוח תישלח הזמנה למשפט וכתב אישום לכתובת הנאשם בלבד.
כיצד מגישים בקשה להמרת הדוח באזהרה?
יש להגיש בקשה לביטול דוח, תוך 30 יום ממועד המצאת הדוח המקורי. לבקשה יש לצרף את צילום הדוח, צילום תעודת זהות וחתימה.
את הבקשה ניתן לשלוח בדואר רשום, למרכז פניות נהגים ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100 או באמצעות פנייה מקוונת באתר. על פי מדיניות אגף התנועה, לא ניתן להמיר באזהרה עבירות של חציית צומת רמזור באדום, שימוש בטלפון סלולרי, הזמנות לדין ועבירות נוספות המסכנות חיים.
אני לא הנהג – קיבלתי דוח תנועה ולא אני נהגתי ברכב בזמן ביצוע עבירה. מה עושים?
כשמדובר בדוח קנס – אם לא נהגת ברכב בעת ביצוע העבירה, על פי החוק ניתן לדווח על הנהג שהחזיק ברכב בעת ביצוע העבירה – תוך 90 ימים ממועד המצאת הדוח המקורי, ולא לשלם את הקנס. בפנייתך עליך לציין את פרטי הנוהג ברכב בעת ביצוע העבירה (שם, מספר תעודת זהות וכתובת) ולצרף את צילום הדוח.
בנוסף, יש לצרף הצהרת הנהג בפועל כי הוא מודה שהחזיק או נהג ברכב במועד ביצוע העבירה ולצרף צילום רישיון נהיגה בתוקף.
את הבקשה ניתן לשלוח בדואר רשום, למרכז פניות נהגים ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100 או באמצעות שליחת טופס מקוון באתר.
כשמדובר בהזמנה לדין – אם לא נהגת ברכב בעת ביצוע העבירה ניתן לדווח על הנהג שהחזיק ברכב בעת ביצוע העבירה תוך 15 ימים ממועד המצאת הדוח. בפנייתך עליך לציין את פרטי הנוהג ברכב בעת ביצוע העבירה, כולל מספר תעודת הזהות שלו, כתובתו ולצרף את צילום הדוח. בנוסף יש לצרף הצהרת הנהג בפועל כי הוא מודה שהחזיק/נהג ברכב במועד ביצוע העבירה וצילום רישיון נהיגה בתוקף.
שים לב: אם הטיפול בדוח הועבר לבית המשפט, העברת האשמה תתבצע במסגרת בית המשפט. אם הגיע מועד המשפט וטרם קיבלת מענה, עליך להתייצב למשפט במועד שבו זומנת.
קיבלתי דוח קנס כבעל חברה/תאגיד והעובד נהג ברכב. מה עליי לעשות?
על פי החוק, אם נעברה עבירת קנס ברכב הרשום על שם תאגיד, שיעור הקנס הקבוע לעבירה יהיה פי ארבעה מהשיעור שנקבע לאותה העבירה בצו עבירות הקנס.
ניתן להגיש בקשה להסבת דוח על שם העובד תוך 90 ימים ממועד המצאת הדוח המקורי ולא לשלם את הקנס. לבקשה יש לצרף הצהרה של הנהג/המחזיק ברכב שאכן הוא נהג ברכב במועד ביצוע בעבירה. בהצהרתו יציין הנהג את מס' הדוח, מס' תעודת הזהות, מספר רישיון הנהיגה ואת צילום רישיון הנהיגה שלו.
לחילופין, אם אין באפשרותך להמציא הצהרת נהג כאמור לעיל, ניתן לשלוח מסמך החתום על ידי בכיר בחברה המוכיח את זהות הנהג ברכב בעת ביצוע העבירה. עם מסירת המסמכים הדרושים כמתחייב, והסבת הדוח על שמו, יופחת הסכום לגובה הקנס המקורי על פי צו עבירות הקנס. את הבקשה ניתן לשלוח בדואר רשום, למרכז פניות נהגים ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100 או באמצעות שליחת טופס מקוון באתר.
אבד לי הדוח ואני לא יכול לשלם. מה עליי לעשות?
יש לפנות בנושא אל המוקד הטלפוני של מרכז פניות נהגים ארצי במספר 110 (שלוחה 2).
קיבלתי הודעה בדבר ביצוע עבירה בגין מהירות או עבירת אור אדום וברצוני לקבל תמונה של ביצוע העבירה. כיצד עליי לפעול?
ניתן להגיש בקשה לקבלת תמונה בתוך 15 ימים ממועד המצאת ההודעה. לפנייה יש לצרף העתק מהדוח.
לידיעתך – אם הגיע מועד המשפט וטרם קיבלת מענה עליך להתייצב למשפט במועד בו זומנת.
קיבלתי דוח קנס ממצלמה בגין מהירות, מבלי שהתמונה הופיע על גבי ההודעה. ברצוני לקבל תמונה. מה עושים?
ניתן להגיש בקשה לקבלת תמונה בתוך 90 ימים ממועד המצאת ההודעה. לפנייה יש לצרף העתק מהדוח. לידיעתך – פנייה להגשת תמונה אינה בקשה לביטול ואינה עוצרת את מרוץ הזמן לתשלום הקנס.
קיבלתי דוח מצלמה בגין עבירת מהירות או אור אדום ומספר הרכב המצולם בתמונה אינו שלי. מה עליי לעשות?
אם נפלה טעות בפענוח מספר הרכב שמופיע בתמונה, ניתן לפנות למוקד הטלפוני 110 (שלוחה 2). בנוסף, ניתן לשלוח מכתב בדואר רשום למרכז פניות נהגים, בכתובת: ת.ד. 120, פ"ת, מיקוד 49100 או באמצעות פנייה מקוונת באתר.
קיבלתי דוח חניה במקום המיועד לחניה של נכה, ואני מחזיק בתו נכה ממשרד התחבורה. מה אוכל לעשות?
יש להגיש בקשה בכתב לביטול דוח, תוך 30 ימים ממועד המצאת הדוח. יש לצרף צילום מתו נכה בתוקף שהונפק לרכב, ממשרד התחבורה שמספרו רשום בדוח.
כיצד ניתן לקבל גיליון הרשעות תעבורה לארץ?
אתה או סנגור מטעמך תוכלו לפנות לאחת מיחידות מרכז שירות לאזרח (מש"ל) בתחנת המשטרה בין הימים א'-ה', בין השעות 08:00-15:00 (למעט ימי שבתון) ולקבל העתק מן המרשם התעבורתי בכפוף להצגת תעודת זהות. עורך דין ייאלץ להציג ייפוי כוח.
קיבלתי דוח הזמנה לדין, אך אני לא מעוניין להגיע לדיון שנקבע לי בבית המשפט. מה עושים?
אם לא תתייצב למשפט ולא יופיע סנגור מטעמך, יראו אותך כמודה בכל העובדות שנטענו בכתב האישום ובית המשפט יהיה רשאי לדון אותך שלא בפניך.
מה ניתן לעשות אם קיבלתי הזמנה למשפט ואיני יכול להתייצב לדיון במועד שנקבע?
ניתן לפנות בבקשה מתאימה אל בית המשפט שאליו זומנת.
מה יקרה אם לא אגיע אל בית המשפט במועד שזומנתי?
אם לא תתייצב לדיון במועד הנקוב בהזמנה או במועד אחר שנקבע וששונה לפי בקשתך, ובית המשפט ידון אותך בהיעדרך, עשויה להתקבל החלטה בדבר פסילתך מלנהוג. במקרה כזה תישלח אליך הודעה על גזר הדין בדואר רשום ויראו אותך לעניין העבירה של נהיגה בפסילה כמי שנודע לו על הפסילה. אלא אם יוכח כי לא התקבלה ההודעה על גזר הדין מסיבות שאינן תלויות בך ולא עקב הימנעותך מלקבלה.
האם שימוש ב GPS הוא עבירה?
עצם אחיזת המכשיר הסלולרי ביד בזמן נהיגה מהווה עבירה – ולא השימוש באפליקציה כזו או אחרת.
חסמו לכם את החניה הפרטית ? יש פתרון!
בנק ישראל אישר לחברת הביטוח מגדל להשתמש במאגר האשראי הצרכני החדש, אף שלא עומדת בתנאי הסף – 250 מיליון שקל אשראי בשנה
אף שלא עומדת בתנאי הסף, אישר בנק ישראל לחברת הביטוח מגדל להשתמש במידע הקיים במאגר נתוני האשראי החדש -כך תוכל להגדיל משמעותית את פעילות מתן האשראי הצרכני המתונה שבה החלה לאחרונה.".
דרישות הסף לשימוש במאגר הן מתן אשראי בהיקף 250 מיליון שקל בשנה. מגדל קיבלה את האישור למרות שעד כה העניקה ללקוחותיה אשראי ממקורותיה העצמיים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בלבד.
מגדל החלה את פעילות האשראי הצרכני בפיילוט שהיא מבצעת בקרב לקוחותיה, במתן הלוואות המוגבלות עד לסכום של 100 אלף שקל ללא כל בטוחה. מתן האשראי מיועד ללקוחות נבחרים של החברה בלבד, על בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית של חברת טריא (חברת ההלוואות הצרכניות) שגם מספקת למגדל מודל חיתום.
כיום מציעה מגדל את ההלוואות בריבית נמוכה של פריים פלוס 3.35% – סביב ה-5% ריבית אפקטיבית; באמצעות המאגר הריבית המוצעת ללקוחות הטובים תוכל להיות אף נמוכה יותר.
למגדל כבר יש נגישות למאגר לקוחות גדול שגם נוטלים ממנה כבר שנים הלוואות מתוך כספי החיסכון שלהם (קרנות ההשתלמות וקופות הגמל), ולאחרונה היא החלה להציע להם השלמת הלוואה נוספת ממקורותיה העצמיים – יקרה יותר, אך גם כזו שעשויה להיות תחרותית להצעות שהם מקבלים מהבנקים.
להפוך את המוסדיים לפעילים יותר
בנק ישראל החליט לצרף את מגדל למאגר כדי לשלב את הגופים המוסדיים ולהפוך אותם לשחקנים פעילים יותר בשוק האשראי, וכך להגביר את התחרות באשראי הקיימת הצרכני. .
מגדל, כמובן, תידרש במקביל גם להציג את היקפי הפעילות ואת כושר ההחזר של הלווים שלה במאגר, באופן שישפיע גם הוא על דירוג האשראי שיקבלו, אם כי כאמור בשלב זה מדובר בפעילות בהיקף קטן מאוד.
לא מן הנמנע כי מתן ההיתר למגדל יעודד גופים מוסדיים מתחרים להקים פעילות דומה. מגדל הייתה יכולה להיעזר במנכ"ל היוצא דורון ספיר משום שניהל טרם מינויו לתפקיד את חברת כרטיסי האשראי כאל, ויש לו היכרות טובה עם תחום האשראי הצרכני, אך זה עוזב את החברה בטונים צורמים. לצד מגדל גם חברת הביטוח הפניקס תצטרף למאגר האשראי.
בתוך שנה המנכ"ל דורון ספיר עוזב את מגדל
מגדל ביטוח – רווחים בשוק ההון הביאו לגידול של 300% ברווח הנקי
עסקה רביעית בין מזרחי למגדל: חברת הביטוח רכשה 80% מתיק הלוואות לדיור ב-580 מיליון שקל
מעודכן ל-05/2019
יותר נשים מרוויחות יותר מבן זוגן, אך גם מתגרשות יותר ולא עושות פחות מעבודות הבית
למרות ההתקדמות של הנשים בעולם התעסוקה עדיין בישראל ברוב הבתים הגבר מרוויח יותר מאישתו. כך לפחות ב-72% מהמשפחות. אך בישראל של 2019, ב-28% ממשקי הבית המצב שונה ובהם שני בני הזוג עובדים – האישה היא זו שמרוויחה יותר, כך לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
בארה"ב לעומת זאת כבר מדובר ב-38% מהנשים הנשואות שמרוויחות יותר מבעליהן, כך על פי המשרד לסטטיסטיקה של העבודה בארה"ב
נשים בישראל הן כיום משכילות יותר מבעבר. בשנת 2018 כמעט 60% מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה היו נשים כאשר לשם השוואה בשנת 1970 שיעורן היה פחות ממחצית מכלל הסטודנטים (43%), כך לפי הלמ"ס. גם בשוק העבודה, למעלה ממחצית (56%) מהעוסקים במשלח יד אקדמי הן נשים. בשליש מהבתים בהם יש רק מפרנס אחד מדובר באישה , ב-67% מהבתים האלה מדובר בגבר. בחברה החרדית האישה היא המפרנסת העיקרית, ושם ב-77% ממשקי הבית שבהם יש מפרנס אחד המפרנסת היא אישה.
ועם זאת, אף שנשים מרוויחות יותר מבעבר, הן מעדיפות בן זוג שירוויח לפחות כמוהן ולכן נדיר המצב שבו הגבר מרוויח פחות. חלק ממחקרים מראים שכשאישה מרוויחה יותר מהבעל זה מהווה גורם סיכון לגירושים.
עם זאת, בעוד בתעסוקה המצב מתקדם, התפיסות הסטריאוטיפית עדיין שמרניות לגבי יחסי הכוחות בתוך הנישואין. מחקרים מראים שהחברה מעניקה ערך רב יותר לבעלים שמרוויחים יותר מנשותיהם. אפילו בארה"ב של 2019 התפיסות המיושנות לגבי נישואים הן הרווחות. גברים אמריקאים עדיין חשים יותר בנוח במערכות יחסים בהן הם המפרנסים העיקריים. למעשה, הסיכון לגירושין גבוה בכמעט 33% כשהבעל אינו עובד במשרה מלאה, כך לפי מחקר מהשנים האחרונות.
לפי החוקרת, בנישואים שהחלו אחרי 1975, היעדר תעסוקה בהיקף מלא של הבעלים נקשר לסיכון מוגבר לגירושים. הציפיות מנשים אינן כבר להישאר בבית, אך הציפיות מהגבר להיות המפרנס נותרו.
הסיכוי של זוגות עם הכנסה דומה להקים חיים משותפים גבוהים יותר וכן, סיכוייהם להיפרד נמוכים יותר, כך לפי מחקר מאוניברסיטת קורנל. לפי המחקר היסודות הכלכליים של איחוד זוגי מוצלח נמצאים בהכנסה גבוהה ושיוויונית. בנוסף, בעלי הכנסה גבוהה ושיוויונית יותר הם בעלי סיכוי נמוך משמעותית לפרידה.
התשובה לשאלה כיצד משפיעה העובדה שהאישה משתכרת יותר מבעלה על גירושים היא לא חד משמעית
התשובה לשאלה כיצד משפיעה העובדה שהאישה משתכרת יותר מבעלה על גירושים היא לא חד משמעית. מחקרים מראים שהסיכוי לגירושים בקרב זוגות כאלה גדל, אבל זה משתנה מזוג לזוג. נשים משכילות יותר, בעלות יכולת השתכרות גבוהה יותר ומבוססות יותר הן שעשויות להרגיש ביטחון רב יותר לעזוב את מערכת היחסים. עשוי להיות להן גם קל יותר למצוא בן זוג אחר 'בשוק'. מצד שני, הבעל שמרוויח פחות עשוי דווקא יותר לרצות להישאר בזוגיות שכזו ולא להתגרש.
דמי מזונות
בישראל רק לאחרונה הכיר בג"ץ שיש נשים שמרוויחות יותר. בג"ץ קבע שבמקרים מסויימים אישה תחוייב לשלם מזונות ילדים בהתאם ליכולת הכלכלית של כל אחד מההורים. כלומר, במקרים של משמורת משותפת בהם האישה מרוויחה יותר היא תשלם מזונות לאב.
מרוויחות יותר, לא עושות פחות בבית
מחקרים מישראל מראים שגם במשפחות בהן האישה מרוויחה יותר מבעלה – היא עושה יותר ממטלות הבית. הההנחה היא כי זה נובע מתוך רצון 'לפצות' על הצלחתה בקריירה בניגוד למצופה ממנה.
לעומת זאת, ככל שגברים תלויים יותר בנשותיהן מבחינה כלכלית הם עושים פחות – גם אם הם מובטלים. לעומת זאת, אבטלה של אישה נחשבת בעיה חמורה פחות, אפילו אם הייתה המפרנסת העיקרית
מה שכן יכול לצמצם את הסיכוי לפרידה הוא שותפות במשק הבית ובגידול הילדים, ללא קשר לכמה כל אחד מרוויח. בישראל נשים נתפסות עדיין כאחראיות העיקריות לגידול הילדים וניהול משק הבית, כי כמעט רק הנשים לוקחות חופשה ויש משרות המיועדות לאמהות. יתרון של השנים האחרונות הוא שמעסיקים יותר מודעים לצורך בחיי משפחה, כך למשל מאפשרים יותר עבודה מהבית ויציאה מוקדמת מהעבודה לאיסוף הילדים. יש יותר גברים שמנהלים קריירה וגם תורמים לגידול הילדים וניהול משק הבית וכך גם יותר נשים. ולכן הפתרון כולו טמון בבחירות בני הזוג בשיתוף והתחשבות של המעסיק, לצד הקלה בחוק הן לגברים והן לנשים.
בענף הפיננסים והביטוח פערי השכר הכי גדולים
עובדים בהייטק מול עובדות בהייטק – פערי השכר? תחומי האחריות? ולמה יש פחות נשים בהייטק?
מעודכן ל-05/2019
טיפ הוא גם עניין של גיאוגרפיה, במדינות שבהן עובדי הניקיון למשל מאוגדים ונהנים ממשכורות גבוהות מתן טיפ פחות מקובל, במדינות כמו ארצות הברית אי-מתן טיפ נחשב חוצפה. לכך חשוב להוסיף גם את סוג המלון, ההוצאה עליו וסוג המלון האישי. אז כמה יש לשלם לכל מקצוע?
נציין כי ביוון למשל הטיפים נמוכים מבניו יורק או מבלוונדון. ההמלצות הן כלפי מעלה באזורים יקרים יותר ומבוססי טיפים
שירות חדרים: בהרבה מלונות מוסיפים דמי שירות לחשבון שירות החדרים, כך שבמקרים הללו אין ממש צורך להוסיף טיפ. אם לא הוסיפו דמי שירות, התעריף המקובל הוא בין 15%-20% מהחשבון.
נושא המזוודות טיפ של 1.5 דולר על כל מזוודה. אם אתם חלק מקבוצה גדולה או שהבאתם מספיק מזוודות כדי שישתמשו בעגלה, תוכלו לעגל ולהסתפק ב-5 דולר או 10 דולר לפי כמות התיקים.
שירות חנייה: טיפ של בין 2-5 דולר בכל פעם שאתם מקבלים את המכונית מהחנייה של המלון. במקרה הזה, במקרה זה אפשר לשלם גם בסוף השהות
ברמן: בין 15%-20% מכלל חשבון המשקאות.
סומלייה: אם הסומלייה עוזר בבחירת בקבוק היין או אפילו בוחר עבורכם נהוג להשאיר טיפ של 10%-20% ממחיר הבקבוק. אם היין יקר במיוחד, אפשר להחליט עם סכום גג שתסכימו להשאיר (נגיד עד 20 דולר).
לסיכום, ההמלצה היא לרוב להשאיר טיפ בכל יום או בסוף החופשה, אך אם אתם רוצים להבטיח שירות טוב, מקובל גם להעניק לפקיד הקבלה טיפ מיד עם ההגעה למלון.
מעמ על טיפים – רשות המיסים דוחה את ההחלטה
טיפים למלצרים = שכר; יחוייבו בביטוח לאומי והפרשות סוציאליות; ומה עם המעמ?
לאחר שהשיקה את שירות הרחפנים שלה באוסטרליה, ווינג מבית אלפבית תפעיל את השירות גם בפינלנד
ווינג, חברת משלוחי הרחפנים של אלפבית, חברת האם של גוגל, השיקה שירות משלוחים חדש בהלסינקי, בירת פינלנד. כך עלה מפוסט שבו תיארה החברה את מפת הדרכים שלפיה היא תפעיל צי של רחפנים אוטונומיים שיספקו משלוחי מזון מחנויות לבתי התושבים ברובע Vuosaari.
שתי רשתות הסכימו להצטרף לפיילוט, רשת סופרמרקטי הפרימיום Herkku Food Market ורשת המסעדות Monami. הרחפנים יוכלו להעביר מטענים במשקל של עד קילו וחצי למרחק שאינו עולה על 10 ק"מ.
בחברה הסבירו שהמבנה האורבני הייחודי של רובע Vuosaari הפך אותו למתאים מאוד כדי לההפעיל את הניסוי.
הכניסה לאירופה מרחיבה את שירותי הרחפנים של החברה לאחר ההשקת בכורה עולמית באוסטרליה. אם המשלוחים יופעלו ללא בעיות – כך תוכל ווינג להרחיב את השירות למיקומים נוספים בעולם. הרחפנים ביצעו עד כה כ-70 אלף טיסות וכ-3,000 משלוחים שם.
רחפנים ב-125 קמ"ש
הרחפנים הנוכחיים של ווינג מסוגלים לטוס במהירות של כ-125 קמ"ש ולהמריא ולנחות אנכית. הם אוטונומיים לחלוטין מהרגע שהיעדים הוזנו להם והם מצוידים בחיישנים שיודעים להתאים את אופי הטיסה לסביבה.
השימוש ברחפנים גם עורר ביקורת בקרב שכנים במקומות שבהם הופעלו – על רעשים בעיקר – לכן הודיעה ווינג שהיא תתקן את עיצוב הרחפן כך שפעולתו תהיה שקטה ודיסקרטית יותר. בעיה אחרת שהם לא מסוגלים לפעול במזג אוויר גרוע או להתמודד עם מכשולים לא צפויים.
מעודכן ל-05/2019
הפשעים של עידן החדש הם בעיקר פריצה למחשבים, והיום הטלפונים שלנו עצמם הם מחשבים קטנים המכילים את כל המידע העסקי. כולנו לכן נמצאים בסיכון של חדירה למכשירים ולחשבונות שלנו. הפורץ יכול לגנוב כסף, לסחוט ועוד; פריצה יכולה להיות הן בשל חוסר זהירות שלנו כמו לחיצה על לינקים נגועים, ולעיתים נפרץ מאגר מידע של חנות או גולש שהייתם איתו במגע. אבל מה עושים אם כבר נפגעתי?
קודם כול לזהות
מי שפורץ אליכם למטרות סחיטה וכופר כבר יספר לכם, ואף יחסום לכם את המכשיר. עם גניבה – של מידע או כסף – זה כבר סיפור אחר. למעשה, יכול להיות שלעולם לא תדעו שנפרצתם – המידע שגנב יימכר לחברות שסוחרות במידע, יאורגן לרשימות תפוצה מפורטות ויימכר לחברות שיווק ישיר וספאמרים אחרים. גניבת כסף אומנם לא תמיד תגלו בדרך ישירה, אך כמו בכל שיטת גניבה כזו אפשר לגלות דרך מעקב אחר החשבון .הרבה פעמים זה קשה כי מדובר תחילה בגניבה של כמה שקלים בודדים לבדוק את השטח ואף כדי למכור את המידע לגנבים נוספים.
לכן חשוב לעבור באופן מדוקדק על חשבונות האשראי ולחפש חריגות ודברים שלא היו שם קודם – לא רק בסכומים, למשל לבדוק חנויות שאין סיכוי שקניתם בהן. כדאי להתחיל לעיין מדי יום באפליקציית הבנק שלכם, או לבקש מחברת האשראי שתשלח לכם הודעת עדכון על כל עסקה שמבוצעת אצלכם בכרטיס.
גיליתי שפרצו – מה עכשיו?
הצעד הראשון שצריך לעשות כשמגלים פריצה הוא לדווח לחברת האשראי. לחברה יש גישה למידע מסוים על מי שמקבל את התשלום, והיא תוכל לעזור לכם לוודא שאכן מדובר בפריצה ולא בפרט ששכחתם. לאחר הדיווח בקשו מחברת האשראי לחסום מייד עסקאות בחו"ל ובמטבעות חוץ, כי לא פעם מדובר בקמפיינים עולמיים לגניבה. סביר גם שיבטלו את כרטיס האשראי. לפי חוק כרטיסי האשראי, תחויב החברה לזכות אתכם בסכום שחויב בידי הפורצים, אם הוכחתם שלא אתם ביצעתם את העסקה.
לנקות את המכשיר
כשאומרים לנקות את המכשיר, לא מתכוונים לניקוי מכתמי קפה אלא מכל פריט חדש או עדכון שייתכן שממנו הגיעו הפורצים.כן כדאי בכל מקרה לנקות את המכשיר מכל תוכנה חדשה שהותקנה עליו. אם מדובר בסמארטפון, היכנסו לתפריט האפליקציות ומיצאו יישומים שהותקנו לאחרונה. אם יש כאלה שאתם לא זוכרים שהורדתם, יתכן שהיו חלק מהפריצה.עוד כדאי לעשות איפוס להגדרות יצרן כדי להיות בטוחים שלא מסתתר בו קוד זדוני ברמת מערכת ההפעלה. אם מדובר במחשב, מומלץ לפנות לטכנאי מוסמך לביצוע השלב הזה כדי למנוע אובדן מידע או חלילה, גיבוי של הנוזקה ביחד עם החומר שרציתם לשמור. אם מדובר במכשיר שנועד לעבודה, יש ליידע את מחלקת טכנולוגיית מידע של החברה שתבדוק אם בוצעה דרככם חדירה לרשתות ארגוניות.
להחליף סיסמאות
אם המכשיר נחשף חשוב להחליף סיסמאות לשירותים מקוונים, ולהחליף אותן בצורה שמערכת רובוטית לא תזהה בקלות.
דאגו לגיבוי
אם כבר יש לכם גיבוי שמור למכשיר ולאפליקציות שלו, אפשר ורצוי להפעיל אותו. עוד כדאי לבקש מטכנאי להגדיר במחשב גיבוי תקופתי, וכמובן – לגבות את החומר בטלפון בחשבונות גוגל או אפל הרלוונטיים. הגיבוי הזה מופעל כברירת מחדל בגרסאות עדכניות של מערכות ההפעלה
איך נזהרים מפריצות?
בגדול, צריך לשמור על מודעות גבוהה לרמת האבטחה של גורמים שמקבלים מאיתנו מספרי אשראי ופרטים אישיים; אתרי קניות מאובטחים כוללים כותבת שמתחילה ב-https, אתרי קניות מסודרים כאיביי, אמזון ועליבאבא מקפידים על האבטחה יותר מחנויות קטנות, וכדאי להשתמש בפלטפורמות תשלום חיצוניות כמו פייפאל.
וכמובן לא להתפתחות ללחוץ על קישורים מגורמים לא מוכרים או חשודים. שימו לב גם לשמות האתרים שאינם מתחזים לאתרים אחרים.
פגיעת אבטחה בפייסבוק – נתונים של 50 מיליון משתמשים נפרצו
53% מהמצטרפים החדשים לקרנות הפנסיה הצטרפו להלמן אלדובי או למיטב דש
עד לא מזמן למרות ההצעות המוזלות של קרנות ברירות המחדל, דילים של מעסיקים עם הקרנות הגדולות והוותיקות לא אפשרו מעבר מהותי לקרנות המוזלות. קרנות הפנסיה הגדולות שבבעלות חברות הביטוח עשו כל שביכולתן כדי למנוע זליגה המונית לקרנות של מיטב דש והלמן־אלדובי שהיו הראשונות להציע דמי ניהול נמוכים משמעותית שיכולים לחסוך מאות אלפי שקלים לחוסכים בגיל פרישה.
מניתוח הדו"חות הכספיים של חמש קרנות הפנסיה הגדולות של חברות הביטוח ושל הלמן־אלדובי ומיטב דש ל־2018 עולה כי כל מצטרף שני לקרן פנסיה הצטרף בשנה זו לאחת הקרנות המוזלות, 53% מהמצטרפים החדשים עשו זאת באמצעות הלמן־אלדובי או מיטב דש. ב־2017 רק 17% מהמצטרפים החדשים הצטרפו לקרנות המוזלות, וב־2016 שרק בסופה יצאה הרפורמה לדרך – רק 8%.
בשנה זו הצטרפו להלמן־אלדובי ולמיטב דש שתי זוכות נוספות – אלטשולר שחם ופסגות – אך גם דמי הניהול שלהן התחייבו הקרנות הזוכות עלו. האירוע שהתרחש השנה ושינה את הכף הוא שלראשונה מעסיקים חייבים לצרף עובדים שלא בחרו בעצמם קרן פנסיה, לאחת מארבע קרנות הפנסיה המוזלות. קרנות הפנסיה הגדולות אמנם עדיין מציעות כל מיני הטבות לעובדים כדי שיצטרפו אליהן, למשל מחלקות טאבלטים, אך המשמעות היא שמגמת ההצטרפות לקרנות המוזלות רק תלך ותתחזק על חשבון הגדולות. עדיין קרנות הפנסיה הגדולות שולטות היום על 92% מהשוק, אז זה ייקח זמן עד שיאבדו הון גדול יותר.
השינוי במספר העמיתים שמבצעים הפקדות שוטפות בכל קרן ב־2018 מראה גם שקרנות גדולות – ובהן מגדל וכלל – מאבדות עמיתים – רובם לטובת הקרנות המוזלות. ניתן לראות שבהלמן־אלדובי גדל מספר העמיתים הפעילים ב־37 אלף – השינוי האבסולוטי הגבוה בענף – ורק אחריה קרן הפנסיה הגדולה בישראל מנורה מבטחים עם תוספת של 36 אלף עמיתים, כשבמקום השלישי מיטב דש עם תוספת של 25 אלף עמיתים. הראל היא קרן הפנסיה השנייה היחידה הגדולה, לצד מנורה, שמציגה עלייה במספר העמיתים הפעילים (כ־24 אלף), ואילו קרנות הפנסיה של מגדל (מקפת), הפניקס, פסגות וכלל פנסיה אצל כולן ירד מספר העמיתים הפעילים.
דמי ניהול – הלמן הכי זולה, מההפקדה ומהצבירה
מבחינת דמי הניהול, מהצבירה הלמן־אלדובי הזולים ביותר עם 0.07% מהצבירה ואילו הפניקס היקרים ביותר עם דמי ניהול של 0.27% מהצבירה. ומהפקדות גם הלמן הזולים ביותר – 1.58% – ואילו פסגות – שדווקא קרן מוזלת -הציגה דמי ניהול גבוהים – 3.5%. במסגרת ברירת המחדל המצטרפים מאז נובמבר לפסגות נהנים מדמי הניהול המופחתים של 0.0905% מהצבירה ו־1.68% מההפקדות.
בשנים האחרונות קטנו הפערים בין דמי הניהול של הקרנות המוזלות לקרנות הגדולות.דמי הניהול הנמוכים אטרקטיביים ללקוחות שהחברות רוצות לשמר, בעלי השכר הגבוה. לעומת זאת, את מי שמרוויחים שכר נמול ושילמו בעבר דמי ניהול הקרובים למקסימום הן פחות מתאמצות להביא אליהן. רפורמת ברירת המחדל נועדה מלכתחילה לצמצם פערים עבור חוסכים אלו, נעדרי כוח מיקוח.
קרן פנסיה ברירת מחדל – מה זה? והאם זה מתאים לכם?
מעודכן ל-05/2019
שיתוף הפעולה בין סוני למיקרוסופט בתחום הגיימינג והענן עלול לאיים בעיקר על אמזון וגוגל
איחוד בעולם הגיימינג והענן: סוני ומייקרוסופט הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי בתחומי מחשוב הענן. בסוני הצהירו כי הם מתכוונים לפתח פתרונות המבוססים על פלטפורמת ענן לתחומי הגיימינג.
סוני ומיקרוסופט אמנם היו יריבות במשך שנים רבות, אך הפעם כשהכסף משחק ויש אינטרסים משותפים אפשר לשכוח מהדם הרע. “סוני היא חברה מובילה בתחומי הבידור והטכנולגיה, והשותפות שלנו מביאה את העוצמה של Azure (שירות הענן של החברה), ותאפשר לסוני ליצור חוויות חדשות עבור לקוחותיה”, אמר מנכ״ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה.
משמעות ההצהרה היא שמיקרוסופט היא זו שתפעיל את שירותי הסטרימינג והמשחקים של סוני.
לא ברור עדיין אם סוני תשתמש בתשתית הענן של מייקרוסופט כדי לפתח מוצרים משלה. שתי החברות פיתחו קונסולות משחקים, סוני את פלייסטיישן ומיקרוסופט את אקס בוקס. כך גיימרים ברחבי העולם כבר לא יכולים לחכות אינטגרציה בין השתיים, וכמובן לאפשרות למשחק משותף או תמיכה בשירות האקס קלאוד של מייקרוסופט, גם בקונסולות של סוני.
״במשך הרבה שנים הייתה מיקרוסופט שותף עסקי חשוב עבורנו, למרות ששתי החברות כמובן גם התחרו בתחומים מסוימים״, אמר נשיא סוני, קניצ׳ירו יושידה.
סוני היא זו המחזיקה ביתרון טכנולוגי לעומת מיקרוסופט בתחום שבבים לעיבוד מידע (מוליכים למחצה), וכאן דווקא מיקרוסופט היא זו שתהנה מגישה מורחבת לפיתוחים חדשים, ושיתוף פעולה הדוק בפיתוח מוצרים עתידיים.
המהלך יכול להפיל מכה קשה על שתי חברות גדולות. הראשונה היא אמזון שהפסידה כך את עסקיה של סוני עבור שירות הענן שלה AWS. סוני חסרה את התשתית העולמית שיכולה להפעיל את שירותי הסטרימינג שלה. החתימה עם מיקרוסופט מהווה מהלך יוצא דופן בעולם הטכנולוגיה – אך לא אחד כזה שלא נראה קודם. כך למשל סמסונג היא קבלן הייצור הראשי של האייפון, מכשיר הדגל של יריבתה הראשית בתחום המובייל.
החברה השנייה שמסומנת כמטרה במסגרת ההסכם היא גוגל. זו חשפה לפני כחודשיים את שירות סטרימינג המשחקים החדש שלה סטאדיה, שישולב בעתיד במסגרת התשתית של יוטיוב. השירות מיועד להזרים משחקים לדפדפן כרום, להתקני הכרומקאסט ולסמארטפוני הפיקסל והאנדרואיד. מה שהופך אותו לאיום העיקרי כיום על מיקרוסופט וסוני ששולטות בשוק הגיימינג הביתי בזכות הקונסולות שלהן.
מחשב, משחקים וסיורים – כלים ללימוד חינוך פיננסי
תחביב יקר: גיימינג – כמה זה עולה לכם?
מה זה פרויקט Stadia של גוגל -פרויקט הגיימינג המאפשר לשחק מכל מקום ובכל פלטפורמה
מיקרוסופט בדוח מצויין; החברה זינקה לשווי של 1 טריליון דולר!
סוני מדווחת על פלייסטיישן החדשה
מעודכן ל-05/2019
רשות האוכלוסין וההגירה רוצה לחסוך לכם זמן: כך תשנו את המען בתעודת הזהות באופן מקוון – וגם: אילו שירותים נוספים תוכלו לקבל בלי לצאת מהבית?
רשות האוכלוסין וההגירה צועדת קדימה עם הפנים לאזרח ומאפשרת לבצע מגוון פעולות באתר האינטרנט – ללא צורך להגיע לאחד מסניפי הרשות וכמובן בלי לעמוד בתור.
איך מגישים בקשה לשינוי מען?
השירות מאפשר לאזרחי ותושבי ישראל השוהים בארץ, להגיש בקשה לשינוי הכתובת המופיעה במרשם האוכלוסין. ניתן לבצע את הפעולה באמצעות כניסה למערכת ההזדהות הממשלתית או באמצעות טופס למילוי והדפסה. השירות ניתן בחינם.
למי מיועד השירות?
שירות זה מיועד לאזרחי ותושבי ישראל המתגוררים בישראל ונמצאים בארץ בעת הגשת הבקשה.
דרכים להגשת בקשה לשינוי מען:
באמצעות מערכת הזיהוי הממשלתית
מה צריך?
– מספר זהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות עבור המבקשים שחל עליהם השינוי. אתם יכולים לשנות את כתובתכם ואת כתובת ילדיכם, אם הם מתחת לגיל 18.
– מספר תעודת הזהות שלכם. שם המשתמש שלכם הוא מספר הזהות שלכם.
– על מנת להשתמש בשירות מקוון זה, עליכם להירשם תחילה למערכת ההזדהות הממשלתית.
איך להגיש את הבקשה?
* היכנסו למערכת ההזדהות הממשלתית.
* מלאו את מספר הזהות והסיסמה שלכם (במידת הצורך, הירשמו למערכת ההזדהות הממשלתית).
* סמנו את שדה האימות – CAPTCHA.
* לאחר האימות תקבלו הודעת טקסט (SMS) עם קוד אימות.
* הזינו את את קוד האימות.
* מלאו ושלחו את טופס ההודעה על שינוי כתובת (מען).
* קבלת ספח מעודכן – שינוי הכתובת יבוצע לאחר הגשת הטופס. אין צורך להחזיר את ספח תעודת הזהות הקודם שלכם:
* תוך חמישה ימי עסקים תקבלו את ספח תעודת הזהות החדש שלכם לכתובת החדשה.
* תוכלו להדפיס את ספח תעודת הזהות המעודכן שלכם בעמדות לקבלת שירותי הממשלה על נייר רגיל, אם מצויה בידיכם תעודת זהות ביומטרית וסיסמה.
באמצעות טופס למילוי והדפסה
מה צריך?
– מספר זהות עבור המבקשים שחל עליהם השינוי. אתם יכולים לשנות את כתובתכם ואת כתובת ילדיכם, אם הם מתחת לגיל 18.
איך להגיש את הבקשה?
יש להדפיס ולמלא באופן מפורט את הבקשה לשינוי כתובת (מען) ולהגיש בצירוף ספח תעודת הזהות של כל אדם שהשינוי מתבצע עבורו ובצירוף מסמכים נוספים, אם יש בכך צורך, באחת מהדרכים הבאות:
לשכה
יש להגיע באופן אישי ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה הקרובה למקום מגוריכם.
דואר
יש לשלוח את טופס הבקשה, בצירוף המסמכים הדרושים בדואר לכתובת: מרכז שירות ומידע ארצי, אגריפס 42, ירושלים (מומלץ לשלוח בדואר רשום לצורך מעקב).
עמדות שירות עצמי
- אם יש ברשותכם תעודת זהות ביומטרית וסיסמה – ניתן להדפיס את ספח תעודת הזהות המעודכן בעמדות השירות העצמי הממוקמות בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה או בעמדות שירות העצמי הפזורות ברחבי הארץ. לשם כך תצטרכו את תעודת הזהות הביומטרית שלכם וסיסמה לשימוש בעמדות השירות העצמי. קראו עוד על תיעוד ביומטרי.
- אם יש ברשותכם תעודת זהות רגילה – תוכלו להגיש בקשה לשינוי מען בעמדות השירות העצמי. ספח תעודת הזהות המעודכן ישלח אליכם בדואר.
שימו לב: במקרים הבאים תידרש הגעה ללשכה לצורך שינוי הכתובת:
- המבקשים לשנות את כתובתם לכתובת הוריהם או לכתובתו של אדם אחר, נדרשים להציג אישור המוכיח את הסכמתם, או מכתב הסבר כתוב על השינוי בצירוף תעודת זהות של בעל הכתובת אליה מבקשים לעבור.
- המבקשים לבצע שינוי כתובת יותר מפעם אחת בתקופה של 12 חודשים, יידרשו להציג ראיות למגורים או הסבר כתוב לשינוי הנוסף בפני עובד הלשכה.
- המבקשים לשנות את כתובתם לכתובת קודמת המופיעה במרשם האוכלוסין, נדרשים להציג ראיות למגורים או הסבר כתוב לשינוי בפני עובד הלשכה.
- המבקשים לשנות את כתובתם ליישוב קטן (המונה עד 15,000 תושבים), נדרשים להציג אישור של מזכיר הישוב בפני עובד הלשכה.
- חיילים בשירות פעיל או סטודנטים להורים ששינו את כתובתם, ונרשמו בכתובת הקודמת של הוריהם, אינם זקוקים להסכמת הוריהם להירשם בכתובת החדשה, אך חייבים לעשות זאת באופן אישי בלשכה.
- ילדים מתחת לגיל 18 להורים גרושים או פרודים, נדרשים להציג את הסכמת ההורה המתגורר בכתובת המבוקשת.
- המבקשים לשנות את כתובתם לאילת, נדרשים להגיש את הבקשה בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה באילת, בצירוף הוכחות למגורים בעיר.
| חסכו זמן יקר – אילו פעולות נוספות תוכלו לבצע באתר, בלי להגיע ללשכות הרשות? |
| • בקשה לקבלת ספח חדש לתעודת זהות |
| • רישום שם הנולד |
| • תעודת לידה |
| • איתור מען |
| • תמצית רישום |
| • בירור כניסות ויציאות מהארץ |
| • תעודת פטירה |
| • עיכוב יציאה מהארץ |